Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
    Probeer eens naar die pagina van die draadloze router te surfen (zo in uw internetbrowser een getal intypen zoals 192.168.1.1, dit getal kan je vinden in de manual) en kijk eens op welke modus hij staat (normaal moet die op 'routed' staan dacht ik, andere mogelijkheden zijn 'bridged' of 'routed bridged' ...) Als je zo routers en modems achter mekaar schakelt kan dat problemen geven als ze in de verkeerde modus staan, zo heb ik een gelijkaardig probleem toch al eens opgelost.

En anders... ik heb hier nog een draadloze router met ingebouwde adsl modem staan. Voor een schappelijk prijsje mag je die komen afhalen.
    Ik geraak er niet op, alleen als ik mijn lan kabel rechtstreeks in de draadloze steek lukt dat, maar ook daar gooit hij me om de 5 min gewoon uit.
    Nest.

Comment

• Ik zie net dat de HTC diamond een scherm heeft maar met 65 000 kleuren,is dat niet bagger voor een redelijke nieuwe phone?
      Iphone heeft er 16 000 000 .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
        Ach netwerken zijn altijd bagger

Ik heb hier ondertussen gevonden dat de 2de router voor problemen zorgt voor het hele netwerk, zodra die internet moet verdelen (naar de laptop ofzo)

Nu nog uitvogelen waar het aan ligt
        hmm, mogelijks aan de instelling waar de eerste modem/router als gateway moet dienen, en de 2e enkel als router. zijn normaalgezien instellingen die je moet terugvinden in het config menu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
          Ik zie net dat de HTC diamond een scherm heeft maar met 65 000 kleuren,is dat niet bagger voor een redelijke nieuwe phone?
          daar merk ik dus niks van, integendeel ik vind dat het scherm vd HTC pakken scherper/zuiverder is dan de iPhone of Omnia

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
            daar merk ik dus niks van, integendeel ik vind dat het scherm vd HTC pakken scherper/zuiverder is dan de iPhone of Omnia
            Kan je me ook maybe een foto tonen dat je heb getrokken met je HTC ?

Comment

• een vb

kwaliteit staat op 'Fijn', je kan ook nog voor 'Superfijn' kiezen maar dan worden het zware foto's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                Ach netwerken zijn altijd bagger

Ik heb hier ondertussen gevonden dat de 2de router voor problemen zorgt voor het hele netwerk, zodra die internet moet verdelen (naar de laptop ofzo)

Nu nog uitvogelen waar het aan ligt
                2 routers ?

Stel dat jij voor een T-splitsing staat met een wegwijzer naar links voor Maasmekka en een wegwijzer naar rechts voor Maasmekka.

Welke kant ga je nemen ?

Je moet in de ene router de dhcp afzetten en gewoon als switch gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                  een vb

kwaliteit staat op 'Fijn', je kan ook nog voor 'Superfijn' kiezen maar dan worden het zware foto's
                  Merci,valt precies nog héél goed mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                    Leg dat eens uit aan een leek aub
                    access-point: je pc krijgt rechtstreeks van de Telenet-modem een extern ip-adres. Afhankelijk van je abonnement zit je hier beperkt. Bijkomend wordt dat meestal bijgehouden op basis van mac-adres en moet je je ip-adres eerst vrijgeven alvorens een andere pc kan gebruik maken van de connectie.

router: je router krijgt van de Telenet-modem een extern ip-adres en geeft aan alle interne pc's een intern ip-adres.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                      2 routers ?

Stel dat jij voor een T-splitsing staat met een wegwijzer naar links voor Maasmekka en een wegwijzer naar rechts voor Maasmekka.

Welke kant ga je nemen ?

Je moet in de ene router de dhcp afzetten en gewoon als switch gebruiken.
                      In welke moet ik dat dan afzetten? De 2de neem ik aan?
                      En hoe gebruik ik dat dan als switch?

Comment

• als de dhcp afstaat is het zo goed als een switch. De router die niet rechtstreeks verbonden is met de modem, daar maak je een switch van.

gewoon, enkel de lan-poorten gebruiken.

Comment

• Straks eens proberen, thx!

Comment

• ik vind nergens hoe ik mijn netwerk instellingen kan aanpassen in win xp pro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                              Als je volgende files en folders zo op je pc hebt staan, kan je die dan gewoon op een dvd branden als data schijf om zo een afspeelbare dvd te krijgen of moet je daar iets speciaals mee doen?

Geen enkel probleem (in de veronderstelling dat de VIDEO_TS.IFO wel degelijk betrekking heeft op de .VOB bestanden).
                              Je maakt eerst twee folders en noemt die "AUDIO_TS" en "VIDEO_TS" (hoofdletters!).
                              Je zet alle bovenstaande bestanden in de VIDEO_TS folder, AUDIO_TS blijft gewoon leeg.
                              Die twee folders brand je dan op een dvd.
                              Gebruik wel liefst een brandprogramma dat je de mogelijk geeft een DVD VIDEO te branden omdat zo automatisch UDF wordt ingesteld voor het branden van grote bestanden (+ 1GB).
                              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                Ik zie net dat de HTC diamond een scherm heeft maar met 65 000 kleuren,is dat niet bagger voor een redelijke nieuwe phone?
                                dat merk je overduidelijk normaal gezien.

iPhones sucks langs de andere kant dit is bv. grappig: The iPhone is a piece of shit, and so is your face.
                                2015 BMW F11 520dA
                                1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                                  Geen enkel probleem (in de veronderstelling dat de VIDEO_TS.IFO wel degelijk betrekking heeft op de .VOB bestanden).
                                  Je maakt eerst twee folders en noemt die "AUDIO_TS" en "VIDEO_TS" (hoofdletters!).
                                  Je zet alle bovenstaande bestanden in de VIDEO_TS folder, AUDIO_TS blijft gewoon leeg.
                                  Die twee folders brand je dan op een dvd.
                                  Gebruik wel liefst een brandprogramma dat je de mogelijk geeft een DVD VIDEO te branden omdat zo automatisch UDF wordt ingesteld voor het branden van grote bestanden (+ 1GB).
                                  'k heb het ondertussen klaar gekregen met nero.

Als je in nero zegt dat je een DVD-video schijf wil maken maakt hij automatisch die 2 folders aan en moet je enkel nog de files in de video_ts folder slepen en branden, werkte perfect.

Toch nog bedankt.

Comment

Als je in nero zegt dat je een DVD-video schijf wil maken maakt hij automatisch die 2 folders aan en moet je enkel nog de files in de video_ts folder slepen en branden, werkte perfect.
                                    Klopt.
                                    Let wel op: Nero is niet het meest ideale programma om DVD's te branden; sommige spelers (vooral iets oudere modellen) hebben er wel eens last mee.
                                    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                                      Klopt.
                                      Let wel op: Nero is niet het meest ideale programma om DVD's te branden; sommige spelers (vooral iets oudere modellen) hebben er wel eens last mee.
                                      Welk programma zou je dan aanraden?

Enfin, op m'n LG homecinema-dingetje werkte het perfect.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                                        access-point: je pc krijgt rechtstreeks van de Telenet-modem een extern ip-adres. Afhankelijk van je abonnement zit je hier beperkt. Bijkomend wordt dat meestal bijgehouden op basis van mac-adres en moet je je ip-adres eerst vrijgeven alvorens een andere pc kan gebruik maken van de connectie.

router: je router krijgt van de Telenet-modem een extern ip-adres en geeft aan alle interne pc's een intern ip-adres.
                                        Komt het er dan op neer dat ik maar op 1 PC tegelijk op internet kan ?

Ik zal het eens testen door de desktop te gebruiken terwijl de laptop uitgeschakeld is

Comment

Welk programma zou je dan aanraden?

Enfin, op m'n LG homecinema-dingetje werkte het perfect.
                                          Meestal zal het wel werken, hoor, maar heel soms loopt het wel eens mis.
                                          Het beste programma voor DVD's dat ik gevonden heb is CopyToDVD van VSO (http://www.vso-software.fr/products/.../copytodvd.php).

Comment

Working...
                                          X