Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door acqua Bekijk Berichten
    Hij staat eigenlijk in het "verlengde" van het werfmaterieel. Beetje nonchalant geparkeerd op het open gedeelte. Zodat iedereen denkt "dat zal zeker geen flitswagen zijn"... Blijkbaar hebben ze nu ook een omgekeerde psycholoog bij de smurfen....
    Dus altijd groene passat??? En vectra

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
      Dus altijd groene passat??? En vectra
      Mja, volgens mij was het een passat (ronde achterlichten) Het was in ieder geval groen en het flitste, misschien GTA met een kodakske?

Comment

• Ik passeer er minstens 2x/dag en inderdaad; je moet er zéér goed opletten. Niet alleen bij de werken zelf; maar ook vlak ervoor waar de snelheid al verlaagd wordt naar 90kmh. Vanavond stonden ze richting kust dan nog eens vlak vlak vlak voor het einde van de werken met de vectra .. net waar iedereen begint te versnellen dus.

Ik rijd er 75 à 80 en ik word continu voorbijgestoken.

Iemand eigenlijk enig idee wat het doel van die werken is?
        1963 Land Rover Series IIa
        1994 Mercedes SL320
        2015 Land Rover Discovery SDV6
        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten

Iemand zijn nieuwe Maserati sponsoren

Comment

• Het doel van de werken is om na te gaan of je de mensen middels een paar borden - die niemand leest omdat ze te snel rijden om te zien wat erop staat - kan aansporen om hun snelheid aan te passen.
            Of anders gaan ze het wegdek dat kapot gereden is door te zwaar geladen vrachtwagens, eens vernieuwen.
            Voor mij mochten ze aan zo'n werken standaard een flitsbak plaatsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
              Ik passeer er minstens 2x/dag en inderdaad; je moet er zéér goed opletten. Niet alleen bij de werken zelf; maar ook vlak ervoor waar de snelheid al verlaagd wordt naar 90kmh. Vanavond stonden ze richting kust dan nog eens vlak vlak vlak voor het einde van de werken met de vectra .. net waar iedereen begint te versnellen dus.

Ik rijd er 75 à 80 en ik word continu voorbijgestoken.

CC op 79 (= 72 op de GPS) en ik wordt ook voortdurend voorbij gestoken (zelfs door vrachtwagens). Ik respecteer de beperking daar nu wel, die arbeiders staan daar te werken zonder afscheiding... Misschien zou het wel nuttiger zijn om daar geregeld eens te gaan flitsen met een patrouillewagen (open en bloot, het is tenslotte niet om op te brengen).

Wat men doet weet ik niet, waarvoor dienen die bobijnen kabel bvb? Hpl is men niet bezig met snode vaste raders of trajectcontrole te plaatsen...

Comment

• in de tunnel reyers E40 Leuven -> Centrum (de middenste) staat nu ook een mooie flitspaal.
                Database error.
                The database has encountered a problem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                  in de tunnel reyers E40 Leuven -> Centrum (de middenste) staat nu ook een mooie flitspaal.
                  I wish dat ze daar eens doorreden... Als het al rijdt, haal ik vaak de 50 niet

Volgens mij wel een flitspaal die daar compleet onnodig staat:
                  • Ik kan me in geen jaren nog een ongeval in die tunnel herinneren
                  • Ik kan me in geen jaren nog iemand herinneren die daar te hard reed

Comment

• tja op een zondag is het daar zo druk niet hoor, moet toegeven dat ik er regelmatig 100 a 120 reed, dat zal nu wel gedaan zijn.
                    Database error.
                    The database has encountered a problem.

Comment

• Dan nog: op hoeveel zondagen per jaar ligt daar ene in kreukels in die tunnel?

Comment

• Trajectcontrole moet hardrijders ook over langere afstand temmen
                        • dinsdag 25 augustus 2009
                        • Auteur: Tom Ysebaert
                        GENTBRUGGE - Op de E17 in Gentbrugge probeert de Vlaamse overheid het systeem van trajectcontrole uit. Eerlijker en efficiënter dan flitspalen, heet het.

Van onze redacteur

Op het viaduct van de E17 richting Kortrijk is de Vlaamse overheid bezig met de installatie van een systeem voor trajectcontrole, over een afstand van 1,9 kilometer. In oktober treedt het systeem in werking.

Trajectcontrole is een alternatieve manier om de snelheid te handhaven. Het meet die snelheid over een bepaalde afstand. Flitspalen, daarentegen, meten de snelheid op één punt.

Bij het begin van het traject wordt een foto genomen van het voertuig, aan het einde van het traject gebeurt hetzelfde. Een computer berekent aan de hand van de verstreken tijd de gemiddelde snelheid tussen beide punten, en als die de toegestane limiet overschrijdt, kan er een boete volgen (zie grafiek). De digitale camera's worden opgehangen aan portieken boven de snelweg en houden alle rijstroken in het oog, ook de pechstrook. Door detectielussen in het wegdek nemen de camera's een foto. De nummerplaatherkenning gebeurt automatisch. Agenten van de federale wegpolitie krijgen de nummerplaten van de overtreders op hun pc-scherm en kunnen hen aan de hand daarvan verbaliseren.

Trajectcontrole zal het gewone flitsen niet vervangen, het is een aanvullend instrument. Het krijgt wel veel voordelen toegedicht. Het eerste voordeel is dat het de snelheid gelijkmatiger maakt, wat de doorstroming verbetert en het aantal ongevallen naar beneden brengt. Aan flitspalen doet zich namelijk het beruchte surfen voor, met bruusk afremmen en weer optrekken. Ook het weven, het kriskrasverkeer in de aanloop naar in- en uitritten, zou er vlotter door verlopen.

'Het is een eerlijker systeem dan het klassieke flitsen', zegt Hajo Beeckman van het Vlaams Verkeerscentrum. 'Wie toevallig de maximumsnelheid overschrijdt op één punt, zal niet meer bestraft worden.'

Nog een vorm van eerlijkheid: de camera's draaien permanent. Een pakkans van honderd procent, dus. Bij flitspalen zit er soms een camera in, soms niet. Die willekeur gaat eruit. Het proefproject in Gentbrugge mikt op 75.000 gecontroleerde voertuigen per dag.

Trajectcontrole is geen goedkoop systeem. Kostprijs: zowat 800.000 euro. Ter vergelijking: een flitspaal kost 50.000 euro.

Het viaduct van de E17 in Gentbrugge werd uitgekozen omdat het een prima proeflocatie is vanwege zijn lengte. Er geldt een snelheidsbeperking tot 90 km per uur, die ingevoerd werd om de geluidshinder in te dijken. Wat de tegenstanders dan weer doet opmerken dat het lawaai eigenlijk het gevolg is van slechte voegen en dat een strengere naleving van de (tijdelijke) snelheidsbeperking dat probleem niet aanpakt.

Het gaat om een experiment. Uit de vaststellingen zullen nog geen boetes voortvloeien. In afwachting blijven de vier digitale flitscamera's die er al staan, gewoon functioneren.

Er is ook nog een wettelijk obstakel. Het besluit dat de onbemande snelheidscontroles regelt, moet ook deze methode dekken, anders is er geen rechtsgrond om pv's op te stellen. Daar wordt nu aan gewerkt. Om privacyredenen worden de foto's van wagens die niet te snel reden, meteen gewist.

Wallonië hanteert het systeem vandaag al in Doornik en in Luik, in de bekende tunnel van Cointe. In Nederland hebben ze al jaren ervaring met trajectcontrole. Het is geïnstalleerd op twaalf stroken, onder meer op de Zeelandbrug en in de Westerscheldetunnel.

'Vroeger was 15 tot 20 procent van de automobilisten in overtreding, met trajectcontrole is dat nog amper 1 tot 1,5 procent,' zegt Ernst Koelman, de woordvoerder van het Bureau Verkeershandhaving van de Nederlandse Justitie. De Nederlanders wijzen ook op het milieuvoordeel. Op plaatsen met trajectcontrole blijkt de uitstoot namelijk te verbeteren en de geluidshinder te slinken.

Toch bestaat er ook weerstand bij onze noorderburen. Een bestuurder die de resultaten van de trajectcontrolemeting met eigen gps-gegevens aanvocht, trok naar de rechter en kreeg in oktober 2008 gelijk.

Als het proefproject meevalt, kan trajectcontrole operationeel worden en naar de rest van Vlaanderen uitgebreid. In Gentbrugge zouden dan de flitspalen weg kunnen. Die palen hebben overigens hun nut bewezen, horen we bij de federale wegpolitie. Het aantal ongevallen op het viaduct is tot bijna nul teruggelopen.

Ook de lokale politie van Turnhout is van plan binnenkort trajectcontrole te gaan toepassen.
                        Artikel
                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Ja, mijn eerst van dit jaar is binnen ...

N31 in Brugge richting oostkamp. Kmp 3,8.

Toegestaan: 70
                          Gemeten snelheid 95
                          Gecorrigeerde: 89

=> €140

Heb wel niets gezien ... weet iemand waar dit is ? moet ongeveer ter hoogte van de gistelse steenweg zijn vermoed ik.
                          Misschien aan de tunnel ?

Het ergste is dat ik dan nog rustig op baan was rond 13u met vrouw en kind ... rustig aant cruisen ...
                          Maar ja, da zijn dan de momenten dat je het niet meteen in de gaten hebt dat ze er staan zeker.

Comment

• De 2 wegenwerkers die sinds gisteren niet meer papa kunnen zijn, niet meer thuiskomen bij de vrouw en heel wat familie achterlaten door een idiote streek van een of andere bestuurder in gedachten houdend ben ik blij dat men eindelijk zeer streng gaat toekijken op de snelheid bij wegenwerken.

Voor ons is het 10 minuten op de tanden bijten en aan 70km/u bollen...voor die 2 mannen is het leven abrupt gestopt.

Comment

• Ik denk eerder dat onoplettentheid de oorzaak was, niet de snelheid
                              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                Ik denk eerder dat onoplettentheid de oorzaak was, niet de snelheid
                                dat maak je jezelf maar wijs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten

Ook de lokale politie van Turnhout is van plan binnenkort trajectcontrole te gaan toepassen.
                                  Artikel

Net op een stuk waar ik elke dag moet zijn.

Dat gaat zo makkelijk te omzeilen zijn

Comment

• james bond nr-plaat ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                      De 2 wegenwerkers die sinds gisteren niet meer papa kunnen zijn, niet meer thuiskomen bij de vrouw en heel wat familie achterlaten door een idiote streek van een of andere bestuurder in gedachten houdend ben ik blij dat men eindelijk zeer streng gaat toekijken op de snelheid bij wegenwerken.

Voor ons is het 10 minuten op de tanden bijten en aan 70km/u bollen...voor die 2 mannen is het leven abrupt gestopt.
                                      Oh fok, nog zo ene die denkt dat het aan snelheid lag...

Ge weet toch dat
                                      • rijdende werven nooit een aparte snelheidsbeperking dragen
                                      • een vrachtwagen nog altijd maximum 90 kan. Het lijkt me niet dat 20 km/u trager plots magisch het ongeval had kunnen vermijden (net omdat snelheid hier niet de oorzaak, noch in die mate een aandeel heeft gespeeld in de gevolgen)
                                      • heel veel rijdende werven incorrecte signalisatie dragen
                                      • er waarschijnlijk sprake is van verblinding van de vrachtwagenchauffeur die oostwaards reed tijdens de ochtend
                                      Ik vraag me toch altijd af wat flitspaalridders zien wat ik niet zie... Want ik zie gewoon iedereen de frein op gaan voor een flitspaal, en erna terug accelereren. Procentueel gezien, als snelheid zo een groot aandeel in de ongevalsoorzaken zou moeten hebben, zouden er zich elke 5 minuten 5 bestuurders zich dood moeten rijden in mijn zichtsveld, maar dat is dus niet zo... Wonderbaarlijk genoeg worden veel snelwegkilometers aan +140 km/u afgelegd, met aanzienlijk weinig ongevallen tot gevolg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        james bond nr-plaat ?
                                        Ze gaan onmogelijk aan ieder kruispunt een camera kunnen zetten op dat traject. en er zijn zo verschrikkelijk veel alternatieve wegen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk Berichten
                                          nee flitspaal op E19 is niet aangepast denk ik. Ben er deze week 3 keer gepasseerd snachts zo rond 23u aan 100km/u ongeveer en nooit een flits gezien.

ikke tege 240klm

1500euro boete

Comment

Working...
                                          X