Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
    Als je effectief geflitst werd, dan zal het wel donkerrood geweest zijn ...
    Ik heb een flits zien afgaan; maar aan de overkant reed een auto ook nog het kruispunt over .. voor 't zelfde geld was het voor hem (maar ik denk het niet)

In elk geval was het heel zeker geen donkerrood; anders zou ik nooit nog doorgereden zijn
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Het licht zal al méér dan 1 sec op rood hebben gestaan, anders flitsen die dingen ook niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
        Ik heb een flits zien afgaan; maar aan de overkant reed een auto ook nog het kruispunt over .. voor 't zelfde geld was het voor hem (maar ik denk het niet)

In elk geval was het heel zeker geen donkerrood; anders zou ik nooit nog doorgereden zijn
        Afwachten dan, heb dat ook eens voorgehad: door laat oranje, +- op de maximumsnelheid en de flits ging af aan de overkant. Nooit iets van gezien.

Ik heb me ooit eens laten wijs maken dat een roodlichtcamera pas vanaf 1 seconde rood flitst.
        AutoMinded.be

Comment

• Auto geflitst tegen 197 kilometer per uur op E17

Komaan wie was het? Steek maar je handje op

Zo'n snelheden doe je toch niet zonder enige "waarschuwingsmethodes" te raadplegen

Comment

Rood licht moet een volle seconde op rood staan voor ie flitst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
              Het licht zal al méér dan 1 sec op rood hebben gestaan, anders flitsen die dingen ook niet.
              Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
              Afwachten dan, heb dat ook eens voorgehad: door laat oranje, +- op de maximumsnelheid en de flits ging af aan de overkant. Nooit iets van gezien.

Ik heb me ooit eens laten wijs maken dat een roodlichtcamera pas vanaf 1 seconde rood flitst.
              Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
              Rood licht moet een volle seconde op rood staan voor ie flitst.
              Aaargh ... nu begin ik te twijfelen of het lich toch al niet op rood stond! Even polsen bij mijn copiloot
              1994 Mercedes SL320
              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Aaargh ... nu begin ik te twijfelen of het lich toch al niet op rood stond! Even polsen bij mijn copiloot
                Die zegt:

"Stond zeker nog geen seconde op rood!! Een milliseconde eerder"

Dat wordt bang afwachten .. bah
                1994 Mercedes SL320
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Is dat trouwens automatisch rechtbank, als je door een roodlichtcamera geflitst wordt? Of kan je er nog met een minnelijke schikking vanaf komen?
                  AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                    Is dat trouwens automatisch rechtbank, als je door een roodlichtcamera geflitst wordt? Of kan je er nog met een minnelijke schikking vanaf komen?
                    Hangt af van de politiezone ... Dendermonde is rechtbank, Brugge is rechtbank, Brussel is rechtbank ... maar er zijn blijkbaar ook zones waarbij je er van af kunt komen met een minnelijke schikking van 150 of 175€ .. zeer bizar allemaal.
                    Half jaar geleden is er een precedent in Hasselt geweest waarbij alle roodlichtprocessen verticaal geklasseerd zijn omdat een advocaat had geopperd dat ze strijdig zijn met het gelijkheidsbeginsel ... er is nog geen verder nieuws bekend.
                    We'll see
                    1994 Mercedes SL320
                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Een tijd terug was dat voor m'n vader (per ongeluk doorgereden, afslaan rood, rechtdoor groen ofzo) 150€ in A'pen.

Comment

Hangt af van de politiezone ... Dendermonde is rechtbank, Brugge is rechtbank, Brussel is rechtbank ... maar er zijn blijkbaar ook zones waarbij je er van af kunt komen met een minnelijke schikking van 150 of 175€ .. zeer bizar allemaal.
                        Half jaar geleden is er een precedent in Hasselt geweest waarbij alle roodlichtprocessen verticaal geklasseerd zijn omdat een advocaat had geopperd dat ze strijdig zijn met het gelijkheidsbeginsel ... er is nog geen verder nieuws bekend.
                        We'll see
                        Niet geklasseerd, de zittingen werden opgeschort tot er duidelijkheid was omdat de rechter in kwestie de wet niet goed bleek te kennen. Ondertussen heeft hij zijn kennis wat opgefrist en werd hem duidelijkheid verschaft na een prejudiciële vraag! Het Parket heeft immers de volledige vrijheid in keuze van vervolgingsmodaliteit. Bovendien wordt bijna iedereen automatisch gedagvaard na een roodlichtnegatie. (omwille van het rijverbod dat via de rechtbank kan opgelegd worden)
                        Last edited by ; 15/09/2009, 01:23.

Comment

• Geen flitsboete, maar vndg een brief in de bus

Geparkeerd op een invalide plaats aan het AZ Sint Jan

Komt zoiets voor de rechtbank, neen toch hé ?

Comment

• ik denk het niet maar ge bent nu geleerd hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                              Geen flitsboete, maar vndg een brief in de bus

Ge moest u schamen.
                              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                                Geen flitsboete, maar vndg een brief in de bus

Komt zoiets voor de rechtbank, neen toch hé ?
                                Zo'n dingen post je hier beter niet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
                                  ik denk het niet maar ge bent nu geleerd hé
                                  Sne mooie zin.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames
                                    Een vriendin van mij zit in een rolstoel. Ze heeft het geluk dat ze nog met de wagen kan rijden, en als je hoort hoe vaak haar plek wordt ingenomen, dat geloof je gewoon niet meer...

Voor zo'n mensen is het al enorm moeilijk om zich in het openbare leven te bewegen, laat staan aan een ziekenhuis... Of all places...

Voor mijn part krijg je zelfs geen boete, maar ik hoop echt dat je eens de kans krijgt om kennis te maken met iemand die echt gehandicapt is om een beeld van hun leefwereld te krijgen. Ik garandeer je dat je je nooit meer op een plaats voor invaliden gaat parkeren...
                                    Volledig akkoord. Om een minder-validen plaats vrij te laten, STAP ik graag 500 meter. Wees maar heel zeker dat die mindervalieden ook graag zover zouden kunnen stappen.
                                    Voor mij maar 1 oplossing voor zo'n volk : beide benen breken a la Wasyl, da's dan ineens een tijdje rijverbod inbegrepen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                      Volledig akkoord. Om een minder-validen plaats vrij te laten, STAP ik graag 500 meter. Wees maar heel zeker dat die mindervalieden ook graag zover zouden kunnen stappen.
                                      Voor mij maar 1 oplossing voor zo'n volk : beide benen breken a la Wasyl, da's dan ineens een tijdje rijverbod inbegrepen...
                                      Ik zet me in de parkeergarage altijd naast een invalidenplaats. Zo ben ik quasi zeker dat ik zonder problemen terug kan instappen als ik terugkom, en dat ze langs die kant al niet in mijn deur beuken bij het uitstappen.
                                      AutoMinded.be

Comment

• Aan het ziekenhuis zijn er wrs 40-60 parkeerplaatsen voor invaliden.. Respect voor de mensen die invalide zijn en een erg letsel hebben, maar er zijn er heel veel met zo'n kaart die (bijna) niets mankeren en even normaal functioneren.
                                        En de gewone parking staat altijd boemende vol.
                                        Maar in principe is het verkeerd, ja.

Comment

• iedereen maakt voor zich uit welke overtredingen hij/zij wel of niet wenst te begaan

ik ben geen heilig boontje in't verkeer maar op een gehandicaptenplaats staan is werkelijk het allerlaatste wat ik ooit ga doen.
                                          1994 Mercedes SL320
                                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Working...
                                          X