neen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
o))) Flits PartII o)))
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk BerichtenNatuurlijk, en ik had al helemaal geen benzine moeten verbruiken als ik thuis was gebleven. Met 'als' verander je de wereld. Zoals je zelf zegt, zijn het min of meer willekeurig vastgelegde cijfers die ons worden opgelegd onder gelijk welke omstandigheden.
Is 90 per uur gevaarlijk tijdens een mistige winteravond? Absoluut! Is 90 per uur gevaarlijk tijdens een zonnige lentemorgen met volledige visibiliteit? Absoluut niet! En laat het nu net die nuance zijn die volledig gemist wordt in het zogezegde streven naar verkeersveiligheid in ons landje.
Wat er met de arbeiders is gebeurd, is de grootst mogelijke zonde! Maar als er iemand me kan uitleggen hoe een slapende agent (mooi verdiende werkuren) in de middenberm bijdraagt tot verkeersveiligheid of die slachtoffers kan vermijden, be my guest. Het probleem en de mentaliteit moet van bij de basis worden aangepakt en niet op de huidige manier. Hoe je het ook draait of keert, de huidige queeste naar verkeersveiligheid is er een met een lucratieve verborgen agenda. Geen wonder dat je dan ook geen autoriteit uitstraalt.
Op plaatsen waar ik flitspalen weet staan, ga ik ook niet onnodig snel rijden, en als er een onaangekondigde staat, pech gehad.
Ik persoonlijk heb er geen of nauwelijks moeite mee om te remmen naar 90 of 70 als er werken zijn - of bij smog - ik heb er veel meer moeite mee om braaf 120 te rijden op een lege autoweg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenWat zijn de snelheidslimieten in hun eigen land bij werken? En hoe dun zijn de rijstroken daar?
Nederlanders leggen een nieuwe bestrating aan 's nachts op hun snelwegen, zodat je overdag lustig kan doorrijden.
En dat Duitsers zich stipt aan de snelheidslimieten houden is ook verleden tijd, net omwille van het groot aantal lagere snelheidslimieten dat hun overheid daar doorvoert...
Ik ben ook tegen flitspalen die als paddestoelen uit de grond komen, en ik rij ook te snel op de E314.
Maar aan werken vind ik dat er met meer aandacht voor de beperkingen moet gereden worden, en dat is niet enkel snelheid maar ook afstand.
En dat moet niet afgedwongen worden door iemand die achter een bord onderuit in de auto zit, maar door zichtbare aanwezigheid, volgens mij.
Rij naar Dusseldorf, je kan er 200, doe dat tegen Dusseldorf aan de tunnels en je hebt een foto, en dat heeft niets met de breedheid van de rijstrook te maken, je ziet een bord en daar hou je je aan.
Het is geen excuus dat een rijvak te breed is dat je er 120 moet rijden.
In Nederland werken ze inderdaad snachts, veel beter, de kwaliteit die ze op de grond leggen is ook met factor duizend beter, ik weet dat. Ook dat is hier een aanfluiting, het gebrek aan kwaliteit van de uitgevoerde werken.
Toch is de gemiddelde chauffeur daar met meer discipline aan de werken aan het rijden, misschien bekijk ik dat mis, geen idee, ik heb die indruk als ik daarna de E19 passeer.
De werken aan de Ring in Antwerpen waren de eerste dagen ook wat chaotisch door chauffeurs die al sinds 200km op voorhand er op attent gemaakt werden dat ze er niet door mochten, vrachtwagens en caravans.
Enkel persoonlijke controles, dus stoppen en eraf, terugdraaien, hielp om de mentaliteit te veranderen.
Er was nooit zo weinig file op ring als tijdens de werken, en weinig ongevallen.
Hetzelfde met de Kennedytunnel, het is vooral het totaal gebrek aan afstand houden die de ongevallen veroorzaakt, maar blijkbaar ben ik de enige die er zo over denkt.
Op de ring richting Nederland, vrachtwagens die op het 6de! rijvak blijven rijden en dan in de harmonicafile niet kunnen stoppen, al meer dan eens gezien, niemand die er iets aan doet. (flitsen helpt hier weer niets, enkel persoonlijk eraf halen)
De manier waarop hier gereden wordt zal er toe leiden dat het rijbewijs met punten er komt, wat ik zou betreuren, maar wellicht is er dan wel meer discipline, omdat je na een aantal punten op je rijbewijs er niet meer vanaf komt met even een overschrijving te doen, maar te voet mag gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenIk denk dat je een verkeerd beeld hebt van hetgeen ik duidelijk wil maken.
Ik ben ook tegen flitspalen die als paddestoelen uit de grond komen, en ik rij ook te snel op de E314.
Maar aan werken vind ik dat er met meer aandacht voor de beperkingen moet gereden worden, en dat is niet enkel snelheid maar ook afstand.
En dat moet niet afgedwongen worden door iemand die achter een bord onderuit in de auto zit, maar door zichtbare aanwezigheid, volgens mij.
Ik rij zelf vaak te snel maar met dat verschil dat ik altijd ruimte laat en bij gevaarlijke punten altijd zo verantwoord mogelijk rijd. Geen afstand houden, overantwoord rijgedrag op 'zwarte punten'... zijn volgens mij vaak grotere oorzaken van zware ongevallen (is ook de mening van mijn zus, die toch met de nodige ervaring spreekt ondertussen. Helaas trouwens). En laat het nu net die zaken zijn die je niet met een flitspaal zal vastleggen. Maar als je 132 hebt gereden op halflege autostrade waar je 120 mag... Dan moet je hangen want je bent een moordenaar (om het even cru uit te drukken, maar zo laten ze de perceptie wel overkomen).
Comment
-
Mij madam is waarschijnlijk geflitst in Brugge en omstreken .
Op de plaats waar de flitswagen stond is er helemaal geen openbare parking , de wagen stond in de grasberm of op een private oprit .
De eerste plaats was aan villa Latoya op de torhoutsebaan .
De tweede was op de Pathoekeweg in Brugge .
De mensen die de streek daar een beetje kennen weten dat er daar geen openbare parkingen zijn of dergelijke .
Mijn vraag is nu , mag de politie dit doen en indien niet , hoe gaan we best te werk om deze boetes te laten kwijtschelden .- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
- VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk BerichtenMij madam is waarschijnlijk geflitst in Brugge en omstreken .
Op de plaats waar de flitswagen stond is er helemaal geen openbare parking , de wagen stond in de grasberm of op een private oprit .
De mensen die de streek daar een beetje kennen weten dat er daar geen openbare parkingen zijn of dergelijke .
Mijn vraag is nu , mag de politie dit doen en indien niet , hoe gaan we best te werk om deze boetes te laten kwijtschelden .
Je boetes laten kwijtschelden lukt niet ... Je kan misschien een brief schrijven naar de koning om gratie te vragen1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
Net op een stuk waar ik elke dag moet zijn.
Dat gaat zo makkelijk te omzeilen zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichtenin de tunnel reyers E40 Leuven -> Centrum (de middenste) staat nu ook een mooie flitspaal.
zojuist met een collega gercarpoold en deze maakte me erop attent dat er vlak voor de tunnel ook nog een flitspaal staat, vlak achter een groot vierkant signalisatiebord, paal is haast niet te zien. Er staan dus twee flitspalen op 150 m ofzoDatabase error.
The database has encountered a problem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spg900 Bekijk BerichtenAls je het ok vindt om iemand "gevaarlijk" voorbij wegenwerken te laten rijden zodat je die persoon een boete kan geven, daar waar die persoon waarschijnlijk niet te snel zou rijden bij een zeer duidelijk zichtbare controle, dan gaat het flitsen inderdaad meer over geld dan over verkeersveiligheid. Of die persoon die boete had verdiend of niet is van veel minder belang dan de veiligheid.
Ja toch?Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenneen.Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtener staan duidelijk borden 5 km op voorhand zegt stefanus
Ik wil hier hélemaal niet gaan betwisten of snelheid al dan niet een factor speelt in het aantal verkeersongevallen en dito doden.
Ik ben er wel van overtuigd dat héél wat chauffeurs de zwaar versmalde rijstroken als minder comfortabel tot gevaarlijk bevinden. Dat zie je duidelijk genoeg wanneer sommigen gewoon over 2 rijstroken gaan rijden.
En daarom ben ik er zeker van dat het, voor het collectief, veiliger is de snelheid te verlagen. Ik heb mijn wagen meer onder controle aan 70km/uur, op 50cm van een vrachtauto, dan aan 120km per uur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenIk heb mijn wagen meer onder controle aan 70km/uur, op 50cm van een vrachtauto, dan aan 120km per uur.
Ik denk dat sommigen eerder in het midden rijden om politieagent te spelen dan omdat ze met de daver op het lijf zitten. Maar ja, als je je aan de snelheid houdt, mag alles...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEn hoe dun zijn de rijstroken daar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk BerichtenMij madam is waarschijnlijk geflitst in Brugge en omstreken .
Mijn vraag is nu , mag de politie dit doen en indien niet , hoe gaan we best te werk om deze boetes te laten kwijtschelden .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk BerichtenDe eerste plaats was aan villa Latoya op de torhoutsebaan .Klinkt in elk geval wel zo.
(Edit: net gegoogled. Ik zat er niet ver van. )
Maar neen, ik geloof dat ik in het vorige flits-topic gelezen heb dat rechters het excuus niet aanvaarden dat er vanop privé-terrein geflitst is.Last edited by ErikF; 27/08/2009, 21:49.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenJa, zie je... Ik verkies om niet te lang naast een vrachtwagen te rijden als er maar 50 cm tussen beide voertuigen ruimte is...
Ik denk dat sommigen eerder in het midden rijden om politieagent te spelen dan omdat ze met de daver op het lijf zitten. Maar ja, als je je aan de snelheid houdt, mag alles...
Als je je dan natuurlijk niet collectief aan een snelheidsbeperking kan houden zal alternerend rijden niet lukken.
't Is allemaal niet zo moeilijk als we ons collectief wat willen aanpassen. Die werken in Affligem zijn amper 5km lang...zoveel tijd ga je niet verliezen aan 70km/u
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenJa, zie je... Ik verkies om niet te lang naast een vrachtwagen te rijden als er maar 50 cm tussen beide voertuigen ruimte is...
Ik denk dat sommigen eerder in het midden rijden om politieagent te spelen dan omdat ze met de daver op het lijf zitten. Maar ja, als je je aan de snelheid houdt, mag alles...truth is in the eye of the beholder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenWat de meeste mensen, en jij duidelijk ook, niet snappen is dat die smalle rijstroken net bedoeld zijn om alternerend te gaan rijden, zodat er nooit 2 vlak naast mekaar rijden.
Als je je dan natuurlijk niet collectief aan een snelheidsbeperking kan houden zal alternerend rijden niet lukken.
't Is allemaal niet zo moeilijk als we ons collectief wat willen aanpassen. Die werken in Affligem zijn amper 5km lang...zoveel tijd ga je niet verliezen aan 70km/u
Temeer ik op de écht smalle rijvakken in Duitsland en Nederland ook gewoon inhaal hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenWat de meeste mensen, en jij duidelijk ook, niet snappen is dat die smalle rijstroken net bedoeld zijn om alternerend te gaan rijden, zodat er nooit 2 vlak naast mekaar rijden.
Ben de discussie hier totaal niet aan het volgen, waarvoor mijn excuses, maar je haalt daar inderdaad iets belangrijks aan. In Duitsland heb je af en toe bordjes die je aanmanen tot "VERSETZT FAHREN", goeie zaak vind ik dat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAh, maar dat lukt nooit niet, omdat 70 km/u op jouw teller niet dezelfde snelheid hoeft te zijn als 70 km/u op mijn teller. En omdat een snelheidslimiet ook niet een verplichte minimumsnelheid is, heb je er altijd die trager rijden. En even traag rijden dan de traagste vind ik maar niks
Temeer ik op de écht smalle rijvakken in Duitsland en Nederland ook gewoon inhaal hoor
Dat betekent ten eerste de snelheidslimieten respecteren en ten tweede anticiperen op het omringende verkeer.
Ik vind het oerdom van jou. Het is door chauffeurs als jij dat zo'n bottlenecks als wegenwerken vaak compleet in de soep draaien. Maar iedereen moet vooral doen waar hij of zij van vindt dat het beste is.
Comment
Comment