Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Niet geconcentreerd op je snelheid bedoel je hopelijk
    Nee, ik bedoelde echt "niet geconcentreerd"

Iedereen zal het wel kennen, dat je op je bestemming aankomt en op het moment dat iemand je vraagt via welke weg je gereden hebt, dat je het je amper kunt herinneren.

Ik heb dat gelukkig zelden voor, maar het gebeurt; en dat moment eergisteren was zo'n moment
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Waar kan ik zien waar er nieuwe flitspalen zijn bijgekomen? (N2 Herk-de-Stad - Hasselt)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
        Nee, ik bedoelde echt "niet geconcentreerd"

Iedereen zal het wel kennen, dat je op je bestemming aankomt en op het moment dat iemand je vraagt via welke weg je gereden hebt, dat je het je amper kunt herinneren.

Ik heb dat gelukkig zelden voor, maar het gebeurt; en dat moment eergisteren was zo'n moment
        Ik ken het vollédig, en heb dan ook al meermaals met toegeknepen billen de post van de volgende dagen afgewacht. Uiteindelijk toch alles ok, en in m'n 3 jaar nog geen enkele boete gekregen! Nuja, hout vasthouden zeker
        Hoeveel denk je dat je reed, en hoeveel mocht je rijden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b Bekijk Berichten
          Waar kan ik zien waar er nieuwe flitspalen zijn bijgekomen? (N2 Herk-de-Stad - Hasselt)
          Op de weg? In je brievenbus?

Comment

• Heeft er iemand een gedacht of de flitspaal op de E19 ter hoogte van Rumst nu ook werkt nu dat er daar werken bezig zijn.
            De snelheidslimiet is daar momenteel door de werken 70, zou die dan ook aangepast zijn aan die snelheid? (zoja, dan is dat een tijdelijk goudbron voor de overheid aangezien zo goed als 90% er sneller dan 70 voorbij gaat).
            2012 Renault Megane RS

Comment

• Wel ik hoop het.
              Ik passeer elke dag net voor die werken - moet er in Mechelen Zuid af komende van Brussel en het is een schande hoeveel chauffeurs er de 90 en 70 borden negeren. Een paar dagen een flitser daar en de recettes zullen goed zijn.

Nu rij ik ook al wel eens wat sneller dan ik mag (ahem ) , maar nooit aan werken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk Berichten
                Lees anders eerst nog eens wat je schreef.

Mod onwaardig.

Mag ik aannemen dat het niet nodig is om hierover een feedback te openen en dat je spontaan het nodig doet.

Het niet inleveren van een nietig rijbewijs (geschrapt nav verlies/diefstal) is strafrechterlijk vervolgbaar. Het vormt zelfs een verkeersinbreuk. Aan deze feiten wordt zwaar getild, zeker wanneer je dit rijbewijs nog zou gebruiken onder het mom van een geldig rijbewijs. Dit rijbewijs heeft geen enkele geldigheid meer. Het rijbewijs zal ook geseind staan, waardoor je in het bezit bent van een bv 'als gestolen geseind voorwerp.

Bovendien kan men tevens een 'valselijke aangifte' weerhouden, aangezien je het rijbewijs niet hebt binnengeleverd bij terugvinden, doch wel een eerdere aangifte van verlies/diefstal hebt gedaan. En een simpelweg 'ik wou dit net doen' lukt niet hoor.
                In tijden waar het aantal onmiddellijke intrekkingen de hoogte ingaat, is men voor zulke praktijken bijzonder streng.

We komen regelmatig dergelijke mensen tegen, bij een fouille vinden we dan nog een rijbewijs in de portefeuille of ergens anders. Bovendien staan alle aangiften genoteerd, zowel bij onze diensten als het gemeentebestuur.

Ik moet je ook niet vertellen dat inbreuken op de identiteitskaart strafbaar zijn. Het niet bijhebben IK, het bezit van meerdere IK's, alsook het vertonen van een nietige IK zijn strafbaar. Bovendien vormt deze geen bewijs van identiteit meer, hetgeen onaangename gevolgen kan hebben. (bestuurlijke aanhouding etc...) Een geschrapte identiteitskaart moet binnengebracht en vernietigd worden.
                Last edited by ; 15/08/2009, 21:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                  Daar is niks illegaal aan. Ik ken heel wat mensen die meerdere identiteitskaarten en rijbewijzen hebben. Dat is gewoon kwestie van het later, plotseling, terug te vinden.

Je durft dan nog onwaarheden verkondigen en mensen aansporen tot strafbare feiten. Deze mensen zijn strafbaar, men wordt daar bij een aangifte van eventueel verlies/diefstal ook op gewezen.

Comment

Wel ik hoop het.
                    Ik passeer elke dag net voor die werken - moet er in Mechelen Zuid af komende van Brussel en het is een schande hoeveel chauffeurs er de 90 en 70 borden negeren. Een paar dagen een flitser daar en de recettes zullen goed zijn.

Nu rij ik ook al wel eens wat sneller dan ik mag (ahem ) , maar nooit aan werken.
                    Ik heb gedurende de hele week 5 maal s'nachts gepasseerd terwijl het er redelijk rustig was. Dan vond ik 70 enorm traag . Met 90 - 100 kon ik al meer leven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                      Ik heb gedurende de hele week 5 maal s'nachts gepasseerd terwijl het er redelijk rustig was. Dan vond ik 70 enorm traag . Met 90 - 100 kon ik al meer leven.

Het probleem van wegenwerken-beperkingen is dat ze vaak weinig adequaat zijn... 70 als er arbeiders bezig zijn op minder dan een meter zonder stevige afrastering vind ik te snel, 70 omdat er enkele lijntjes ontbreken of omdat er op andere uren gewerkt wordt dan wanneer je passeert is dan weer te traag naar mijn mening...

Comment

• nee flitspaal op E19 is niet aangepast denk ik. Ben er deze week 3 keer gepasseerd snachts zo rond 23u aan 100km/u ongeveer en nooit een flits gezien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
                          Het niet inleveren van een nietig rijbewijs blablabla big brother blablabla you are my bitch blablabla bijzonder streng.
                          Kerel, fuck serieus jong... Ik begin die Nederlanders te begrijpen die zenuwachtig worden met hun recent ingevoerde identiteitsplicht, als een snotaap met het middelbaar + 1 jaar politieschool dergelijke macht krijgt... Zeker als politie, justitie en politiek elke dag elkaar beconcurreren om de meest onbetrouwbare macht in het land te zijn.

Komt daar nog bij dat die identiteitsverplichtingen vooral de domme boeven en de gewone burgers naait. Ik begin meer en meer te vinden dat het niet bijhebben van een IK een basisrecht zou moeten zijn.

Niet dat het wat uitmaakt... Op basis van een flitsfoto hebben we onszelf al het recht gegeven om de eigenaar van het voertuig als de facto schuldige te stellen. Als je iemand anders met je wagen laat rijden, kan je zelfs niet de onmiddellijke inning laten betalen door de eigenlijke bestuurder want de antwoordformulieren worden niet eens gelezen...

Comment

• als de boete niet op je blad komt, dus zonder rechtbank middels minnelijke schikking, maakt dat toch ook geen flikker uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
                              Het probleem van wegenwerken-beperkingen is dat ze vaak weinig adequaat zijn... 70 als er arbeiders bezig zijn op minder dan een meter zonder stevige afrastering vind ik te snel, 70 omdat er enkele lijntjes ontbreken of omdat er op andere uren gewerkt wordt dan wanneer je passeert is dan weer te traag naar mijn mening...
                              Ik geef je 100% gelijk, misschien moeten er is nagedacht worden over variabele verkeersborden bij wegenwerken? Als men aan het werken is bv. 70 km/u limiet en op tijdstippen (en plaatsen) waar het veilig is 90 of 100 toelaten. Ik denk dat meer mensen zich dan gaan houden aan de snelheidslimieten.

Comment

Wel ik hoop het.

De 70 borden op dit stuk zijn nu wel niet consequent te noemen. De werken vinden 200 m verder plaats aan de andere kant van een bos. De 2 rijvakken in beide richtingen zijn nog steeds breed, ik rij hier dan ook steeds 110 als het verkeer het toelaat.

Ter info, ik heb wel gezien dat er een speciale inham is gemaakt waar een flitser zou kunnen staan, richting Antwerpen aan de uitgang van het total tankstation. Volgens mij ineens ook de enige plek waar een flitser zou kunnen staan.
                                2012 Renault Megane RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                                  ... gezien dat er een speciale inham is gemaakt waar een flitser zou kunnen staan, richting Antwerpen aan de uitgang van het total tankstation. Volgens mij ineens ook de enige plek waar een flitser zou kunnen staan.
                                  Bij wegenwerken moet je niet in termen van 'een auto' denken als flitser, maar eerder een plekje van 50cmx50cm waar je een multa-guard kwijt kunt. De auto staat tot 50 meter voor of achter die container.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                                    De 70 borden op dit stuk zijn nu wel niet consequent te noemen. De werken vinden 200 m verder plaats aan de andere kant van een bos. De 2 rijvakken in beide richtingen zijn nog steeds breed, ik rij hier dan ook steeds 110 als het verkeer het toelaat.
                                    Deze week heb ik daar een betonmixer laten invoegen die van de werken kwam en dus moest invoegen op het snelste vak waar een pak meer dan 70 werd gereden. Dat werfverkeer is vaak ook de voornaamste reden om de snelheid te laten zakken aan werken.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Arrghhh, binnen een paar weken zou ik 3 jaar flitsvrij rijden

Vandaag op de E314 ergens tussen Houthalen en Genk zie ik héél rechts (bij de afrit) een zwarte Avensis stilstaan, ik dacht nog bij mezelf "flitser?" en vlam vollebak door
                                      Ik kijk in mijn spiegel en zie de 3 poot staan... ARRRGGGHGHHHHH

Nu, 't was "gelukkig" met de Xsara, dus het zal tussen de 140-150 zijn geweest

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                        Arrghhh, binnen een paar weken zou ik 3 jaar flitsvrij rijden

Vandaag op de E314 ergens tussen Houthalen en Genk zie ik héél rechts (bij de afrit) een zwarte Avensis stilstaan, ik dacht nog bij mezelf "flitser?" en vlam vollebak door
                                        Ik kijk in mijn spiegel en zie de 3 poot staan... ARRRGGGHGHHHHH

Nu, 't was "gelukkig" met de Xsara, dus het zal tussen de 140-150 zijn geweest
                                        geen drama van maken
                                        Je hebt het drie jaar volgehouden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Bekijk Berichten
                                          Ik geef je 100% gelijk, misschien moeten er is nagedacht worden over variabele verkeersborden bij wegenwerken? Als men aan het werken is bv. 70 km/u limiet en op tijdstippen (en plaatsen) waar het veilig is 90 of 100 toelaten. Ik denk dat meer mensen zich dan gaan houden aan de snelheidslimieten.

En zo gefosticeerd moet dat niet zijn... Een wire(less) verbinding (en daarom geen publieke WiFi) naar een centraal punt waar men de stand van de beperking kan instellen...

Comment

Working...
                                          X