Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits PartII o)))

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Weet niet of ik vandaag geluk had of niet..

Ik rij op de snelweg menen naar kortrijk en steek een groene vectra voorbij (CAR-040) aan 160 (wagen stond op cc).
    Eenmaal voorbij zie ik een eind verder dat die achter mij is blijven hangen (heeft dus gas bij gegeven). Ik kijk in mijn spiegel en zie op zijn dashboard een blauwe lamp staan... (ook nog een papiertje aan de voorruit en een paar extra antennes op het dak...)Die man zat alleen in de wagen dus denk ik niet dat hij iets kan betekenen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
      Allemaal de schuld van die flitsketel, levensgevaarlijk zijn ze!
      (serieus, dat zijn ze soms echt)
      je draait de zaak om.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Als dan een achterligger op je inrijdt, moet je dus gaan aantonen dat hij niet voldoende afstand hield, en jij niet onnodig remde. Je achterligger zal beweren dat ie wel voldoende afstand hield en dat je wel onnodig remde...
        Lijkt me dus nonsens.

Jij remt, je achterligger moet ook kunnen remmen.
        Snelheidscontrole op die plaats? Nooit gezien. Je remde gewoon voor een voorligger en de persoon achter je reed te dicht op jou.

Achterligger zegt iets anders? Zijn probleem.

In de praktijk (al denk ik niet dat zo'n gevallen courant zijn) zal de achterligger altijd het onderspit moeten delven.
        1963 Land Rover Series IIa
        1994 Mercedes SL320
        2015 Land Rover Discovery SDV6
        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
          je draait de zaak om.
          Ja, maar het is ook wel zo.

Vaak genoeg dat ik achter iemand rij die 60 doet in een zone 70 en die dan opeens op zijn rem gaat staan omdat er een vaste (!) flitspaal staat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
            Ja, maar het is ook wel zo.

Vaak genoeg dat ik achter iemand rij die 60 doet in een zone 70 en die dan opeens op zijn rem gaat staan omdat er een vaste (!) flitspaal staat

Die 70 is een MAXIMUMSNELHEID beste Reynaerde,

Met verkeersveilige groeten,

M. Oraalridder

Comment

• Echt?

Ik dacht dat je er gewoon voor moest zorgen dat er een 0 en een 7 voorkwamen in je snelheid!
              WAT DUS NIET HET GEVAL IS BIJ 60!!!

Comment

• Moet morgenvroeg naar Zaventem (vanuit Genk) planken.

Iemand die mij met zekerheid kan zeggen dat er geen flitscontrole's zullen zijn??
                Op teletekst staat er niets op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Ofwel negeert men je attest omdat je hebt aangegeven de overtreding te erkennen, waarna je een OI kan verwachten. Ofwel kan je je aan een dagvaardiging verwachten voor de politierechter waar jij of je raadsman kunnen uitleggen waarom de snelheidsovertreding geen snelheidsovertreding was, of er verschoonbare redenen waren voor de snelheidsovertreding die voldoende zijn om de vrijspraak te verlenen. Meestal ga je in zo een gevallen toch horen dat je best de 100 had gebeld als het echt dringend was, en mag je dus het volledige boetebedrag (en niet enkel de OI) + gerechtskosten + bijdrage tot het fonds voor slachtoffers van geweldsmisdrijven (wtf?) betalen + vermelding van de snelheidsovertreding op je strafblad.

Ik hoop voor jou dat je toch nog een kans krijgt om de onmiddellijke inning of minnelijke schikking te betalen...
                  pffff precies ervaring met zo'n zaken? Het was idd geen zaak van leven of dood....dan toch maar best betalen zeker...?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                    Moet morgenvroeg naar Zaventem (vanuit Genk) planken.

Iemand die mij met zekerheid kan zeggen dat er geen flitscontrole's zullen zijn??
                    Er zijn er geen , ik voel het aan mijne kleinen teen

Zoiets weet je dus nooit hé

Comment

• Op de E314 is er elke dag wel ergens controle.
                      t'Is niet de eerste keer dat ze daar s'morgens om 05u30 al te staan fotograveren.

Misschien toch best op tijd vertrekken ?

Comment

• Het verschil tussen 120 en 160 rijden naar Zaventem vanuit Genk is ongeveer 15 minuutjes. 15 minuten vroeger vertrekken en je moet je geen zorgen maken om flitsers.

Flitsers blijven overigens beperkt tot ach... Genk, Houthalen, Zolder, Lummen, Halen, Tielt-Winge en Bertem...

Comment

• Gewoon gaan Izzy, ik geloof in je!!!!!

Als ze je tegenhouden zeg je gewoon: " Ja maar in Turkijke...." zoals altijd, dat houdt ze wel ff bezig! Tegen dan staan je broers er!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                            Gewoon gaan Izzy, ik geloof in je!!!!!

Als ze je tegenhouden zeg je gewoon: " Ja maar in Turkijke...." zoals altijd, dat houdt ze wel ff bezig! Tegen dan staan je broers er!

Comment

Als het niet op teletekst staat, dan bestaat het niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spg900 Bekijk Berichten
                                Als het niet op teletekst staat, dan bestaat het niet.

En wat als teletekst niet op teletekst staat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                  En wat als teletekst niet op teletekst staat?
                                  Het staat er op.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                      Lijkt me dus nonsens.

Jij remt, je achterligger moet ook kunnen remmen.
                                      Snelheidscontrole op die plaats? Nooit gezien. Je remde gewoon voor een voorligger en de persoon achter je reed te dicht op jou.

Achterligger zegt iets anders? Zijn probleem.

In de praktijk (al denk ik niet dat zo'n gevallen courant zijn) zal de achterligger altijd het onderspit moeten delven.
                                      het is waar dat de achterligger meestal in fout is, maar men weet dat daar een flitspaal staat, en er zijn mogelijk getuigen. Jouw scenario zou je zeker mee weg raken als het 3u 's morgens is en er geen kat op de baan was (getuigen, weet je wel)
                                      Plus en dit is ook belangrijk , je moet het eerst overleven om een rechtzaak ik te spannen. Ik kan je verzekeren dat iemand die achteraan in je wagen rijdt, negen van de 10 jouw wagen aan het tollen brengt en op een volle autostrade moet ik daar geen tekening bij maken zeker?
                                      Last edited by ; 15/07/2009, 22:59. Reden: typvauten eruit gehaald

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        op een volle autostrade moet ik daar geen tekening bij maken zeker?
                                        Doe eens? In paint!

*benieuwdheid

Comment

wat een kleun.. vertrek wat vroeger he

Comment

Working...
                                          X