Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Upgrade remsysteem voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Thanks ! Weer wat bijgeleerd.

Wat bedoel je met "DOT 5 is niet hygroscopisch, en vraagt dus om een zeer goed afgesloten remsysteem" ... in relatie met de DOT 3 en DOT 4 ? Moeten die dan niet noodzakelijk 'n goed afgesloten systeem hebben, omdat ze water in zich opnemen?

Dat van die ABS-pomp die mogelijks niet (goed) wordt gesmeerd, vind ik wel niet zo'n leuk bericht.
    Water zal in DOT 5 niet oplossen als het ergens zou langs binnensijpelen, maar naar de bodem van het reservoir zaken. Vandaar.

Comment

Om je remmetjes te vapour locken moet je toch al zéér zot doen? Nog nooit van gehoord eigenlijk, bij remsystemen voor auto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
        Water zal in DOT 5 niet oplossen als het ergens zou langs binnensijpelen, maar naar de bodem van het reservoir zaken. Vandaar.
        En bij DOT 3 en 4 wordt het gewoon vermengd, bedoel je? Da's toch ook niet positief?

Comment

En bij DOT 3 en 4 wordt het gewoon vermengd, bedoel je? Da's toch ook niet positief?
          Uiteraard niet, want water in de remvloeistof verlaagt sowieso het kookpunt.

Comment

Om je remmetjes te vapour locken moet je toch al zéér zot doen? Nog nooit van gehoord eigenlijk, bij remsystemen voor auto's.
            Komt idd wel eerder voor bij motorfietsen. Maar ja, je weet nooit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
              Uiteraard niet, want water in de remvloeistof verlaagt sowieso het kookpunt.
              Ah ja, juist, zover had 'k zelf nog niet gedacht.

Okay, thx a LOT voor de info.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                Slechte ervaringen mee of is het van gehoord?

Ferodo blokken en hun resultaat op remschijven genoeg gezien, doorgaans geen mooi zicht... Allicht wel subjectief gevoel hoor
                ----------------------------------------------------------------------------------
                2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                Pictures here: BMW 7 Series
                1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                It might need half a starsystem to turn around,
                but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Iemand die 'n linkje heeft naar een site die de soorten remblokken van Pagid, en hun eigenschappen en inzetbereik, mooi op 'n rijtje zet? 'k Heb al zoiets gevonden voor Ferodo (klik), maar nog niet van Pagid.

Comment

Iemand die 'n linkje heeft naar een site die de soorten remblokken van Pagid, en hun eigenschappen en inzetbereik, mooi op 'n rijtje zet? 'k Heb al zoiets gevonden voor Ferodo (klik), maar nog niet van Pagid.

hmm

google
                    "Pagid pads"

1ste resultaat: http://www.motorsportworld.co.uk/fra...pads-discs.htm

Comment

Ha maar das in het Tengels en kverstada ni, en in Wesvlaandrn lah hoehel plat.

*kuch*

Comment

Aaaah voilà, dit zocht ik.

Simon, welke had jij, of raad je aan?

Comment

ik ben Simon niet, maar ik heb laatst nog van iemand gehoord uit de motorsportbranche in Duitsland dat de blauwe het beste zijn als je je niet "blauw" wil betalen aan schijven. (jaja op die woordspeling ben ik echt trots)

Ik heb ook de blauwe

Comment

En dan zeg je nog niks, want je hebt de RS 4-2 Blue en de RS 5 Blue. Welke zijn het?

Comment

En dan zeg je nog niks, want je hebt de RS 4-2 Blue en de RS 5 Blue. Welke zijn het?

De RS6 Blue natuurlijk!!!!!

Comment

De remmen op een 330d zijn toch aanzienlijk groter dan die op een 320d?

Waarom zoek je niet achter zo'n set, desnoods nieuw bij de dealer...

Nooit dat dat in de keuring opgemerkt wordt, dus dan moet je niet elk jaar zitten kloten om telkens die remmen weer te switchen...

Comment

Of zoek je puur achter andere vloeistof en blokken?

Comment

Da's dus een zeer duidelijke misvatting bij zovelen. "Hey 'k ga een beetje grotere remmen steken van 't de motorisatie hoger dan mijn model, dan is 'ie meteen wél supergoed voor circuit !!" Mooi niét dus.

M'n remmen zijn méér dan ruimschoots voldoende voor gebruik op de weg, zelfs voor zéér sportieve ritten. Ik mag verschillende keren zwaar afremmen van 230 per uur naar 100 na elkaar, ze geven geen krimp. Ik heb zelfs al een keer uit topsnelheid (op 'n lege autostrade in Duitsland, uiteraard) de koppeling ingeduwd en gewoon keihard m'n remmen ingetrapt, pardoes *bonk* brakepedal to the metal. M'n nochtans zéér zeer goeie Michelin Pilot Sport konden zelfs dié krachten al niet volledig verwerken, en 't ABS komt tussen (onder de 100 per uur).

Op circuit is de temperatuur de grootste boosdoener, en dan zullen die enkele mm grotere en dikkere schijven het geen 1/4e van een ronde extra uithouden. Immers, wat je nodig hebt zijn betere remblokken, betere remvloeistof, evt. betere remleidingen, en als het effe kan ook véél beter tegen temperatuur bestand zijnde remschijven (dus temperatuurbehandelde schijven, en geen "gewone" stalen schijven zoals op de meeste gewone wegauto's).
                                    Ik zoek geen extra bijtkracht ... want hoe beter je remmen bijten, hoe sneller je banden blokkeren (op gewone wegbanden zijn die BBK's eigenlijk quasi zinloos, wat de extra bijtkracht betreft, omdat een gewone wegband die keiharde bijtkracht nooit helemaal in optimale vertraging kan omzetten) tenzij met (semi)slicks, plus ook de lastwisselreacties van de auto worden groter/krachtiger dus je rijstijl is ook "gevaarlijker", en tenslotte stijgt ook de slijtage en belasting van zowat alle andere delen van de auto.

Ik wil uithouding.

Comment

Bovendien : de standaard facelift E46 330i/d hebben (naar 't schijnt) een "natremprobleem". Als je in natte omgeving rijdt (regen, beregende ondergrond) en je wil remmen, hebben er een pak last van een seconde remkrachtloosheid. Er lopen daar op diverse fora topics over, met gezamelijke klachten bij BMW. Voorbeeldjes : klik en klik. Zo zie je maar dat 'n groter remsysteem niet altijd meteen heil brengt.

Comment

Weet ik eigenlijk niet, maar zal wel 90% zeker de 4-2 zijn. De RS5 blue lijkt me gewoon de nieuwe verbeterde versie te zijn.

Comment

• Ik vraag me af of je deze naar een bimmer kunt modden

Comment

Working...
                                          X