Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Upgrade remsysteem voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Ook hier nog effe zetten.

Enkele voorzichtige conclusies die ik kan maken na tientallen of zelfs meer dan honderd ervaringsberichten gelezen te hebben over aftermarket remmenspul (die geen BBK zijn) :
    • Zimmermann remschijven zijn doorgaans slechter dan de originele.
    • Aftermarket remschijven die geperforeerd zijn, presteren doorgaans slechter dan volle schijven.
    • Enkel warmtebehandelde schijven presteren écht goed met sportremblokken.
    • EBC Green/Red zou goed zijn voor sportief gebruik op de weg, maar laat steken vallen op circuit.
    • EBC Yellow en DS2500 zouden bijwijlen toch een gevaarlijk afwezige remwerking hebben bij koude remmen -> oppassen dus!
    • EBC Blue / DS3000 / Pagids ... enkel aan te bevelen bij echt topremschijven, zoniet eten ze je schijven zo op, en bovendien zijn ze écht niet weggelegd voor weggebruik
    Voor de rest -> tabel.
    Effe heropfrissen.

Ik rijd nu al een hele tijd met EBC Yellow rond, ook dagelijks. Ik ondervind niet het minste probleem inzake remwerking bij koude temperaturen. Ook al in zeer natte omstandigheden gereden, zelfs.

Ik vermoed dat die EBC Yellow en misschien ook wel de DS2500 door mensen die weten wat ze doen, kunnen gebruikt worden als daily remblok.

Ze slijten natuurlijk wel zeer snel... twee trackdays en m'n EBC Yellow waren helemaal op.

Comment

Effe heropfrissen.

Ik rijd nu al een hele tijd met EBC Yellow rond, ook dagelijks. Ik ondervind niet het minste probleem inzake remwerking bij koude temperaturen. Ook al in zeer natte omstandigheden gereden, zelfs.

Ik vermoed dat die EBC Yellow en misschien ook wel de DS2500 door mensen die weten wat ze doen, kunnen gebruikt worden als daily remblok.

Ze slijten natuurlijk wel zeer snel... twee trackdays en m'n EBC Yellow waren helemaal op.

Pas op, de eerste paar keer remmen voel je toch dat ze niet pakken hoor.

De eerste keer dat mijn vriendin met de wagen reed kwam ze thuis en riep ze: "Wat heb jij met die remmen gedaan ! Dat remt niemeer !"

Als ik ermee rij rem ik efkes wat links bij het vertrekken, dan zijn ze meteen wat op temperatuur en heb je er totaal geen last meer van
      Ook mijn vriendin doet het nu en heeft ook geen problemen meer ...

Een andere opmerking is toch dat ze na een stevige rit nogal wat durven piepen. Als ik thuiskom en rij rustig de inrit op hoor je dan wat gepiep van de bokken die de schijven nog raken. Even normaal rijden en het is weer verdwenen hoor ...

Comment

Dat vind ik niet "snel", eigenlijk, eerder normaal

Comment

• Ik gebruik nu toch ook al ff EBC yellow stuff en ben daar toch tevreden van. Met OEM schijven
          Geen last dat de remmen koud zijn. Ze bijten wel een pak harder als ze warm staan, wat uiteraard wel logisch is

Comment

• 't is overigens normaal dat je bij een moderne auto minder de effecten voelt van een hardere, 'hete' remblok. Moderne auto's hebben af-fabriek al heel performante remsystemen, en zijn vaak heel fel bekrachtigd.

Op een ouder voertuig met een kleine 'bekrachtigingsbuffer' voel je vaker een groter verschil in remgevoel bij verandering van type remblokken.

Comment

• Ik heb een setje remblokjes van Gammons & Brown binnen
              maar eerst mijn ander ééns oproken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                Pas op, de eerste paar keer remmen voel je toch dat ze niet pakken hoor.

De eerste keer dat mijn vriendin met de wagen reed kwam ze thuis en riep ze: "Wat heb jij met die remmen gedaan ! Dat remt niemeer !"

Als ik ermee rij rem ik efkes wat links bij het vertrekken, dan zijn ze meteen wat op temperatuur en heb je er totaal geen last meer van
                Ook mijn vriendin doet het nu en heeft ook geen problemen meer ...

Een andere opmerking is toch dat ze na een stevige rit nogal wat durven piepen. Als ik thuiskom en rij rustig de inrit op hoor je dan wat gepiep van de bokken die de schijven nog raken. Even normaal rijden en het is weer verdwenen hoor ...
                Ik heb daar geen één keer last van gehad. Bij Frits vertrokken, inremprocedure gedaan, en sindsdien rijd ik er al een kleine maand mee rond. Ook 's morgens vroeg, bij de eerste keer remmen -> no problems at all.

Ook van piepen zo goed als geen last gehad. M'n standaard remblokken piepten harder als ik ze na de derde trackday Zolder helemaal gaar had gereden.

Comment

• Is Hi spec een goed merk als het op bbk aankomt?
                  zat eens te kijken in de UK (met de lage pond) en ze zijn er daar nogal zot van

bvb: http://www.bigbrakes4u.co.uk/spec-bi...ont-p-441.html

en anders: http://www.bigbrakes4u.co.uk/tarox-b...tem-p-437.html

Comment

Working...
                  X