Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Upgrade remsysteem voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ALFA 33 VS 75 Bekijk Berichten
    dat is allemaal goed spul,rvs omvlochten remslangen,maar wat ga je doen bij de controle?
    Ik overweeg al een hele tijd om de rvs slangen te plaatsen,maar ben wat bang ivm de keuring,ik heb al een idee om er krimpkousen erover te heteluchtblazen,maar....
    Je kan perfect Staalomvlochten remleidingen kopen met een rubberen huls eromheen...(goodrich)
    gTa en ik hebben zo een set via PSG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
      tuurlijk, maar ze stellen er wel bepaalde kwaliteitseisen aan, een remblok van bij mercedes zelf is niet de remblok die je in de A-parts ofzo gaat halen, het mogen nog alle twee pagids zijn. als de stempel er niet in staat is het m a w niet hetzelfde
      Aftermarkt kan inderdaad een eindje verschillen van OEM-spul. 't voorbije jaar twee remschijven voor een Actros mogen ontleden (materiaalkundig). Eentje was een MB-onderdeel, 't ander eentje uit de aftermarkt (geen merk gegeven). De verschillen waren behoorlijk groot! Op 't zicht zou ge dat nooit kunnen zeggen maar na wat proeven etc..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JoriS1 Bekijk Berichten
        Aftermarkt kan inderdaad een eindje verschillen van OEM-spul. 't voorbije jaar twee remschijven voor een Actros mogen ontleden (materiaalkundig). Eentje was een MB-onderdeel, 't ander eentje uit de aftermarkt (geen merk gegeven). De verschillen waren behoorlijk groot! Op 't zicht zou ge dat nooit kunnen zeggen maar na wat proeven etc..

Je verwart twee dingen.

Jij hebt het over: MB-onderdeel vs. Aftermarket crapmerk onderdeel

Wij hebben het over: Pagid-onderdeel met Benz-stempel op vs. Pagid-onderdeel zonder benz-stempel op.

Ik geloof echt niet dat er verschil is in kwaliteit tussen de onderdelen in die laatste vergelijking.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          Je verwart twee dingen.

Jij hebt het over: MB-onderdeel vs. Aftermarket crapmerk onderdeel

Wij hebben het over: Pagid-onderdeel met Benz-stempel op vs. Pagid-onderdeel zonder benz-stempel op.

Ik geloof echt niet dat er verschil is in kwaliteit tussen de onderdelen in die laatste vergelijking.

Ik echt niet van welk merk die aftermarkt remschijf was.. Gij gaat er nu van uit dat het aftermarket crap was, maar vermits andere groepen onderdelen kregen die gemaakt waren door grote namen (luk, ate,..) is dat nog zo geen zekerheid.

Bij de groepen die moesten testen op MB onderdelen en Ate/luk/.. onderdelen werden telkens verschillen gevonden, soms minieme, die meestal in 't voordeel van MB uitdraaiden.

Ik sluit niet uit dat er wel degelijk verschillen zitten op onderdelen die MB gebruikt en onderdelen die ge bij dezelfde fabrikant koopt als aftermarkt onderdeel.

Comment

• vandaag geleverd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              Testen zij werkelijk élk onderdeel dat ze binnenkrijgen, alvorens er zo'n stempel op te zetten?

Is dat niet de taak van de leverancier, en is dat niet enorm inefficiënt, tijdrovend, en kostelijk?
              ik zeg niet dat ze blokje per blokje gaan testen, ik zeg wel dat zij bepalen wat de samenstelling van het blokje moet zijn, m a w hoeveel percent van welke stof. en in de blokken die hun stempel dragen zit wat meer bijtkracht dan in de standaard blokken die ze zelf uitbrengen.
              uiteraard is het dan ook die leverancier die erop toeziet dat men de correcte samenstelling gebruikt voor de benz blokken.

is zoals in campina. ze maken ook de melk voor den aldi bvb maar in die melk zit veel meer water dan in de melk dat ze onder hun eigen merk uitbrengen (en ja, ik heb ooit in een ver verleden nog in campina gewerkt )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                Je kan perfect Staalomvlochten remleidingen kopen met een rubberen huls eromheen...(goodrich)
                dat is nog eens een TIP,waarvoor dank

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                  Dan hoop ik dat ik een niet te stipte controleur hebt want het valt op en ook niet... if you know what i mean.

Comment

• Heb het vroeger al eens in een post gezet aangaande remblokjes voor mijn MB 190E indertijd. Ik ging mijn stukken toen halen bij ABC in Vilvoorde. Toen ik vroeg of die remblokjes wel goed waren voor Mercedes moest de eigenaar ne keer lachen. Hij nam een mesje en krabte wat verf van de platte kant van een blokje en de ster van Mercedes werd zichtbaar ......, om ze dus beterkoop te kunnen verkopen oververfde de fabrikant gewoon het logo van Mercedes en de "piraten" blokjes waren klaar. Kan me niet meer herinneren welk merk van piraatstukken dit toen was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                      Heb het vroeger al eens in een post gezet aangaande remblokjes voor mijn MB 190E indertijd. Ik ging mijn stukken toen halen bij ABC in Vilvoorde. Toen ik vroeg of die remblokjes wel goed waren voor Mercedes moest de eigenaar ne keer lachen. Hij nam een mesje en krabte wat verf van de platte kant van een blokje en de ster van Mercedes werd zichtbaar ......, om ze dus beterkoop te kunnen verkopen oververfde de fabrikant gewoon het logo van Mercedes en de "piraten" blokjes waren klaar. Kan me niet meer herinneren welk merk van piraatstukken dit toen was.
                      indertijd...190E... stop living in the past dude

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                        indertijd...190E... stop living in the past dude
                        Natuurlijk, heb dit alleen maar gepost om aan te tonen dat alles niet altijd is wat het lijkt....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          En dat zal zo zijn op ge geval van de remmen ook vrees ik, alhoewel een andere set blokken, remleidingen en remvloeistof al een behoorlijk verschil zou maken ...
                          Is het nu eigenlijk toegestaan om blokken, leidingen, remvloeistof edm te "upgraden"? Of zijn jullie nu volledig bezig over circuit bakken? Wil dit al een tijdje weten, want mijn remmen... zijn een lachertje!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommeh Bekijk Berichten
                            Is het nu eigenlijk toegestaan om blokken, leidingen, remvloeistof edm te "upgraden"? Of zijn jullie nu volledig bezig over circuit bakken? Wil dit al een tijdje weten, want mijn remmen... zijn een lachertje!
                            Blokken mag
                            Olie mag
                            Leidingen niet. Maar dat valt op te lossen door er iets over te trekken zodat ze standaard lijken=> valt niet op bij keuring.

done

Comment

• En weg is mijn fading

Maar nu zijn de banden het zwakke punt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
                                En weg is mijn fading

Maar nu zijn de banden het zwakke punt
                                En dat stopt dus nooit, hè.

Als je semi's gaat gestoken hebben, ga je je ophanging te slap vinden. Dus dan steek je 'n coilover kit (PSS9). Als je die dan hebt, ga je je zetel slecht vinden, dus dan wil je een kuipje. Maar als je een kuipje hebt, moet je eigenlijk ook goei racegordels, en daar hoort een rolbeugel bij. Bon, en dan heb je dat, maar dan sta je te kijken op al dat gewicht in die auto, dus dan smijt je er wat gewicht uit.

Salut hé, weet 't te zeggen als je 't eindpunt bereikt hebt hé.

Comment

• ok merci i get your point.

k spaar wel voor ne echte auto dan

Comment

• GTI = echte auto.

Overschat de impact van semislicks niet. Ze zijn veel beter ja, maar met een gewone ophanging is er een deel van hun extra talent dat ze niet kunnen ontplooien. En ze vereisen een duidelijk gevoeliger aanpak. En als ze grip verliezne heb je 't geweten.

Comment

• Ok ik vind het ophanging nu beregoed.

Maar om met semi slicks rond te rijden moeten ze harder zijn afgeveerd of lager staan?

Dat brengt je dan zorgeloos weer tot hetvolgende probeem ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        En dat stopt dus nooit, hè.
                                        mijn lijstje?

BBK van wilwood
                                        Coilovers van Leda
                                        OZ ultraleggera's in 17"
                                        Toyo R888
                                        Rolkooi
                                        2 Lichtgewicht kuipjes
                                        interieur strippen
                                        Motor tjoenen

het jammere is dat het enige wat kostenloos is het interieur strippen is. en dat ziet er nogal lullig uit op een vrij standaard wagen. maar het helpt alleszinds een pak

Comment

• Heb je al 'n antwoord m.b.t. die remschijven, Frekkel?

Comment

Working...
                                          X