Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Upgrade remsysteem voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Dat stock-materiaal is retegoed.
    Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Veromme ja, dat ziet er beregoed stock-materiaal uit. Dat zijn geen doodgewone ééndelige schijven. De verbinding tussen wielflens en remschijf is minimaal. Staat garant voor weinig warmte-overdracht naar de wielnaven (= goed voor de lagers ... 't zou niet de eerste wagen zijn dir z'n lagers stukrijdt door de van de remmen komende hitte, op circuit), en vooral voor een vrij homogene uitzetting van de schijf onder thermische belasting.

Proper.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Dat zwart is die Phaeton airscoop zeker?

Content van?

Op de S6 hebben we ook zoiets zitten, maar nog een heel stuk kleiner.

De koeling van de S6-remmen is goed, zelf op Spa-Francorchamps weinig tot geen fading gehad.

Ze koelen goed af, mede door het grote koelingsvlak, niet?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• If it ain't fadin' and you ain't got some serious stuff like Pagid, you ain't tryin' hard enough.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          If it ain't fadin' and you ain't got some serious stuff like Pagid, you ain't tryin' hard enough.

Haha.

Ik heb al verdómd hard 'geprobeerd' fading te krijgen met die kleine bagger-alfa, meermaals tot gloeiens toe, en dat ding geeft geen krimp.

Bijtkracht verminderd een beetje, maar je kans nog steeds ABS aanspreken wanneer de schijven al een tijdje (= meerdere minuten) roodgloeiend staan.

Volgens mij kan ik écht niet harder proberen dan wat ik al gedaan heb.

(of ja: met 5 man + bagage tegen plankgas een berg afstormen en je snelheid afregelen met de rempedaal... dat heb ik nog niet gedaan. )

Comment

• Echt, die Alfa remmen zijn

Tientallen keren van boven de 100 naar bijna stilstand, en écht krachtig geremd (ik denk juist hard genoeg dat ze nét niet blokkeren), de remmen zagen knaloranje, maar tot het laatste remmanoeuvre gaven die dingen geen krimp.

Sindsdien zwaar respect gekregen voor dat karretje! (mede ook door z'n bochtsnelheid)

Comment

• Idd die alfa heeft zowaar onvermoeibare remmen

Comment

• Was toch serieus anders bij de remmen van mijn alfa vroeger

Maar ja...wat wil je...4 volle schijven om dat hok te laten stoppen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  Haha.

Ik heb al verdómd hard 'geprobeerd' fading te krijgen met die kleine bagger-alfa, meermaals tot gloeiens toe, en dat ding geeft geen krimp.

Bijtkracht verminderd een beetje, maar je kans nog steeds ABS aanspreken wanneer de schijven al een tijdje (= meerdere minuten) roodgloeiend staan.

Volgens mij kan ik écht niet harder proberen dan wat ik al gedaan heb.

(of ja: met 5 man + bagage tegen plankgas een berg afstormen en je snelheid afregelen met de rempedaal... dat heb ik nog niet gedaan. )
                  Proper! Enjoy! Zo maken ze er niet veel meer, ik kan eigenhandig getuigen dat het bij de 159 héél iets anders is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Proper! Enjoy! Zo maken ze er niet veel meer, ik kan eigenhandig getuigen dat het bij de 159 héél iets anders is...

Ook m'n zus haar 156 JTD 115 heeft een fantastische uithouding qua remmen, vind ik.

Ik heb er eens een walenritje mee meegereden, en op het einde hebben we met een klein groepje toch echt heel fel zitten doorrijden tussen dorpjes in, op bergachtige wegen. Buiten veel stank en een beetje moesjie pedaalgevoel, remde het ding nog steeds aanzienlijk goed.

Comment

Ook m'n zus haar 156 JTD 115 heeft een fantastische uithouding qua remmen, vind ik.

Ik heb er eens een walenritje mee meegereden, en op het einde hebben we met een klein groepje toch echt heel fel zitten doorrijden tussen dorpjes in, op bergachtige wegen. Buiten veel stank en een beetje moesjie pedaalgevoel, remde het ding nog steeds aanzienlijk goed.

Comment

• Aap, ik wist dat die ging komen.

Comment

• Je witbalans staat fout.

Comment

Je witbalans staat fout.

Ja Porker

Comment

• Odan, hiero!
                              Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Ook hier nog effe zetten.

Enkele voorzichtige conclusies die ik kan maken na tientallen of zelfs meer dan honderd ervaringsberichten gelezen te hebben over aftermarket remmenspul (die geen BBK zijn) :
                              • Zimmermann remschijven zijn doorgaans slechter dan de originele.
                              • Aftermarket remschijven die geperforeerd zijn, presteren doorgaans slechter dan volle schijven.
                              • Enkel warmtebehandelde schijven presteren écht goed met sportremblokken.
                              • EBC Green/Red zou goed zijn voor sportief gebruik op de weg, maar laat steken vallen op circuit.
                              • EBC Yellow en DS2500 zouden bijwijlen toch een gevaarlijk afwezige remwerking hebben bij koude remmen -> oppassen dus!
                              • EBC Blue / DS3000 / Pagids ... enkel aan te bevelen bij echt topremschijven, zoniet eten ze je schijven zo op, en bovendien zijn ze écht niet weggelegd voor weggebruik
                              Voor de rest -> tabel.

Comment

• merci bolleke.. da zocht ik

Comment

• Bon, dus mijn Goodridge (extra ommanteld met zwarte siliconetube, om niet zichtbaar te zijn voor de blauwe apen) remleidingen zitten erop, alsook 't remsysteem gevuld met ATE Racing Blue. 'k Voel nu geen verschil, omdat de standaard remblokken er nog op zitten, en ik sinds de montage hooguit twee keer met 1/4e remkracht heb geremd, ofzo, al de rest waren rempedaalstrelingen, dus dan voelt ge daar niks van.

Aangezien Ferodo en Pagid blijkbaar écht niet weten uit te vogelen welke remblokken een LCI BMW '1 moet hebben vooraan, heb ik voor de zekerheid ook al maar EBC YellowStuff besteld voor vooraan. En RedStuff ligt op stock bij Frits, dus 'k kan dan nog kiezen. Maandag ga ik erom. Al hoop ik stiekem wel dat tegen dan al een passend setje DS2500 is aangekomen daar...

Comment

• Maandag he... nice to know ...

Ik ben aan het kijken voor ander disc's..
                                    Performance line of EBC / Brembo discs ... ik weet het nog ni

Comment

• Kaka.

En ik heb net gezien dat ik nieuwe Zimmerman schijven en Pagid remblokken heb gestoken...

Comment

Kaka.

En ik heb net gezien dat ik nieuwe Zimmerman schijven en Pagid remblokken heb gestoken...
                                        Ge gaat ze, als ge op de tabel moogt afgaan, gewoon snel verslijten, die schijven. Ge leest op Duitse fora zeer vaak dat die Zimmermanns niet goed tegen hitte kunnen, en erg snel kromtrekken en/of barsten. 't Zijn schijven die blijkbaar enkel goed zijn voor rustig rijden, niet om met agressieve Pagids op te gaan zitten heaten.

Ach, als ze op zijn koop je gewoon andere, right.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                          Maandag he... nice to know ...

Ik ben aan het kijken voor ander disc's..
                                          Performance line of EBC / Brembo discs ... ik weet het nog ni
                                          Ge gaat toch nu nog ni uw schijven vervangen? Ge hebt met moeite 1 mm slijtage erop!!

Comment

Working...
                                          X