Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Upgrade remsysteem voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke remschijven heb je steken? OEM Sub?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Welke remschijven heb je steken? OEM Sub?

Momenteel nog wel, de oem Bremboschijven, maar ze zijn aan het opgeraken. Wil nu gegroefde Brembo schijven gaan steken met Ferodo 2500 blokken. Op het circuit remt dat fantastisch, maar bij dagelijks gebruik moet ik toch echt wel een beetje oppassen als ge nog niet veel hebt geremd. Heb het al 5 keer gehad dat hij echt niet wou remmen en dan was het echt wel pompen geblazen.

Comment

• Mjah, de standaard schijven op zo'n WRX zijn natuurlijk sowieso al dikke crème.

Ik denk dat ik ook de DS2500 ga nemen, op standaardschijven (nog geen deftig aftermarket spul te vinden in de standaardmaat voor m'n kar), enkel voor trackdays.

Comment

• Binnen 3 weken kan ik jullie of de D2500 ook koud goed zijn, want deze zouden normaal de nadelen van de temp. niet mogen hebben volgens PSG.

Comment

• Die ds2500 zouden koud idd ook redelijk goed remmen. Er zijn wel een aantal mensen die klagen van piepende remmen met die ds2500, maar blijkbaar is dat niet bij elke auto zo.

Comment

• van al de fora dat ik heb afgezocht op zoek naar remblokken kwam de Ferodo DS 2500 als één van de beste naar voor. en ik heb de indruk dat die in subaru middens nogal veel geruikt worden in combinatie met de Tarox G88 schijven.

Comment

• Dat is idd een veel genomen combinatie.

Hoe zit het eigenlijk met geboorde schijven, mag dat op de autocontrole? Dat zal wel niet zeker?

Comment

• Je hebt het antwoord al gegeven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                    Dat is idd een veel genomen combinatie.

Hoe zit het eigenlijk met geboorde schijven, mag dat op de autocontrole? Dat zal wel niet zeker?
                    jawel
                    remschijven die beter zijn dan origineel mogen normaal gezien
                    wat niet mag zijn andere remblokken, maar dat zien ze toch niet
                    + op een sub weten ze toch niet wat wel of niet origineel is, maak die gasten wijs wat je wil

Comment

• remmen moeten oem blijven frekkel.

normaal wel mogen... zoals je zegt weet je het precies niet zeker he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
                        remmen moeten oem blijven frekkel.

normaal wel mogen... zoals je zegt weet je het precies niet zeker he
                        nee dat moeten ze niet:
                        Het vervangen van remschijven (niet de remblokken) is toegestaan mits te voldoen aan de Europese Richtlijn 1400/2002 met attest.
                        en ja ik zeg "normaal wel mogen" want met die drollen op de keuring weet je nooit. ze keuren je af voor dingen die goed zijn en ze laten je rijden als je fuseenoten er ver uitvallen. vandaar: zou wel mogen. Als je er zelf van op de hoogte bent kan je natuurlijk in discussie treden en de stationschef erbij halen. ik heb al altijd mijn gelijk gehaald

Comment

• Als er standaard schijven opliggen mag je ze al niet vervangen door gegroefde of geboorde remschijven.

Mag enkel als ze er standaard al bv gegroefde opliggen dacht ik.

Comment

Als er standaard schijven opliggen mag je ze al niet vervangen door gegroefde of geboorde remschijven.

Mag enkel als ze er standaard al bv gegroefde opliggen dacht ik.

Ik heb standaard Brembo klauwen, dus vanaf nu heb ik ook standaard geboorde schijven . Moet lukken op de autocontrole.

Comment

• Ik hoop het voor jouw scooby.

Anders ga je naar westmalle naar de keuring...

Comment

Ik hoop het voor jouw scooby.
                                die lullen weten toch niet waar ze over spreken. ik ga al drie jaar met mijn uitlaat zonder papieren en zeg dat het standaard is. we zijn er nog met de saxo 16 16v doorgeraakt met de katvervanger onder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                  die lullen weten toch niet waar ze over spreken. ik ga al drie jaar met mijn uitlaat zonder papieren en zeg dat het standaard is. we zijn er nog met de saxo 16 16v doorgeraakt met de katvervanger onder.

Hier ook 3 keer door de keuring zonder kat onder de wagen, zolang dat die uitlaat een beetje lijkt op een originele moeten zij maar bewijzen dat het niet de originele is. Dus moeten zij maar bewijzen dat geboorde schijven niet standaard zijn

Comment

• Schijven zijn snel vervangen, gene stress

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                                      Ik heb momenteel die Pagid blue's steken en het is idd zo dat die echt wel opgewarmd moeten worden. Heb het al een paar keer gehad dat ik gewoon geen remmen had, dus echt wel oppassen als ge zoiets laat steken

Heb je ook zoveel remstof?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                        Heb je ook zoveel remstof?
                                        heb jij pagid blue steken op de sechs?

al lang?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                          heb jij pagid blue steken op de sechs?

al lang?
                                          Maja, in de vogezen toch ook
                                          Op dit moment niet omdat ik er momenteel niet veel mee ga raggen.

Comment

Working...
                                          X