Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Upgrade remsysteem voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Waarschijnlijk vaak op auto's die (gemaakt zijn om) zware lasten (te) kunnen trekken... Waarbij de achterremmen dan aanzienlijk zwaarder belast worden dan zonder aanhanger.
    Ah, daarom heeft een E46 M3 rondom geventileerde schijven met vooraan 325mm en achteraan 328 mm. Voor al die hollanders die een sleurhut achter hunne M hangen.

    Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
    mijn excuus als het hier al ergens staat, maar ik vind het niet direct.
    Waarom staan op sommige wagens de grootste schijven vanachter? en dan meestal bij RWD's

    niet dat het enkel een upgrade is maar als ik de standaard schijven vooraan op de ZT bekijk en ik bekijk de reuze AP racings achteraan terwijl het toch meestal omgekeerd is stel ik me vragen.
    Jij hebt toch een MG ZT 260 hé, waar ze in de bodemplaat hebben moeten zagen om het diff van die mustang drijflijn in te krijgen.

    Als er in zeldzame gevallen wagens voorkomen met achteraan grotere remmen dan vooraan dan is het meestal om de energie uit de aandrijflijn kwijt te kunnen. Er zit serieus wat draaiende massa's in een dikke V8 of sixpack, denk aan al die assen, die versnellingsbak, de interne delen van zo een blok, het diff, het vliegwiel... en als je dan met 5.500 rpm met uwe V8 of 7.500 rpm met uwe sixpack een noodstop gaat maken dan is uw vertraging van de wagen soms groter dan uw draaiende onderdelen willen vertragen.
    A Twist of the Wrist

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
      Jij hebt toch een MG ZT 260 hé, waar ze in de bodemplaat hebben moeten zagen om het diff van die mustang drijflijn in te krijgen.

      Als er in zeldzame gevallen wagens voorkomen met achteraan grotere remmen dan vooraan dan is het meestal om de energie uit de aandrijflijn kwijt te kunnen. Er zit serieus wat draaiende massa's in een dikke V8 of sixpack, denk aan al die assen, die versnellingsbak, de interne delen van zo een blok, het diff, het vliegwiel... en als je dan met 5.500 rpm met uwe V8 of 7.500 rpm met uwe sixpack een noodstop gaat maken dan is uw vertraging van de wagen soms groter dan uw draaiende onderdelen willen vertragen.
      zagen is veel gezegd, ze hebben gewoon wa met de voorhamer naar binnen geslagen.

      dat zou indd een goeie verklaring kunnen zijn, ik zat ook in de richting te denken
      en dat zou meteen ook verklaren dat bij bepaalde getunede wagens met RWD die niet volgens dit principe remmen tijdens het stevig remmen last hebben van een zwiepende achterkant.
      Zou daar ergens info over te vinden zijn op internet?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
        zagen is veel gezegd, ze hebben gewoon wa met de voorhamer naar binnen geslagen.

        dat zou indd een goeie verklaring kunnen zijn, ik zat ook in de richting te denken
        en dat zou meteen ook verklaren dat bij bepaalde getunede wagens met RWD die niet volgens dit principe remmen tijdens het stevig remmen last hebben van een zwiepende achterkant.
        Zou daar ergens info over te vinden zijn op internet?
        rood: geen idee.
        A Twist of the Wrist

        Comment


        • Mijn Marder heeft ook last van een zwiepende achterkant bij hard remmen, vaak resulteert dit tot ongewild driften
          Zijn achterste rem is ook de grootste

          En vooral: 'ie heeft er vanvoor geen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
            Mijn Marder heeft ook last van een zwiepende achterkant bij hard remmen, vaak resulteert dit tot ongewild driften
            Zijn achterste rem is ook de grootste

            En vooral: 'ie heeft er vanvoor geen
            overweeg eens om achteruit te racen

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
              overweeg eens om achteruit te racen
              Ik heb geen achteruit

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Drie rondjes keihard peren op Zolder, en ik kon m'n rempedaal bijna tot tegen 't metaal trappen. Zot...

                Oplossing: circuit zoeken dat minder belastend is voor de remmen dan Zolder?
                A Twist of the Wrist

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Voor de BMW '1 bestaan zo'n kant-en-klare oplossingen niet. De 120d heeft dezelfde remmen als de 130i, en dat is, op vandaag, al de top. Plus, BMW is geen platform-concern zoals VAG, waar alle auto's zowat op dezelfde basis staan (allez, beetje sterk uitgedrukt maar je begrijpt wat ik wil zeggen).
                  Rood: zeker van?

                  Vanachter hebben ze alletwee 300 x 20 mm schijven, maar vanvoor verschillen ze toch, dacht ik.

                  330 x 24 mm voor de 130i en 292 x 22 mm voor de 120d ?
                  A Twist of the Wrist

                  Comment


                  • Interessant topic

                    Binnenkort moeten de schijven van m'n SL vervangen worden. Al lang denk ik eraan iets performantere remmen te steken. Een BBK is me wat te duur (zo'n 2700 euro per paar), maar andere schijven en blokken zie ik wel zitten.

                    Welke combinatie schijven + blokken is er ideaal ? 't Zouden zeker geperforeerde mogen zijn. Gegroefde, daar ben ik nog niet gezien de uitleg hier ergens dat gegroefde niet zo comfortabel zijn

                    En aan welk budget zitten we dan ?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                      Interessant topic

                      Binnenkort moeten de schijven van m'n SL vervangen worden. Al lang denk ik eraan iets performantere remmen te steken. Een BBK is me wat te duur (zo'n 2700 euro per paar), maar andere schijven en blokken zie ik wel zitten.

                      Welke combinatie schijven + blokken is er ideaal ? 't Zouden zeker geperforeerde mogen zijn. Gegroefde, daar ben ik nog niet gezien de uitleg hier ergens dat gegroefde niet zo comfortabel zijn

                      En aan welk budget zitten we dan ?

                      Wat steekt er eigenlijk standaard op?

                      Comment


                      • Nog eens een vraagje: hoelang moet je je remmen 'inrijden' voordat je best voluit gaat?

                        Ik had op de terugrit van dit weekendje, met ongeveer 700 km op de teller, met de nieuwe schijven het gevoel dat ze trilden bij het remmen tussen de 160 en de 200, en nu heb ik het niet meer gemerkt. Ik ben ook nog altijd niet vol in de remmen gegaan, buiten een paar keer voor een rood licht, tot nu toe heb ik ze nog zo veel mogelijk ontzien...

                        Comment


                        • Een keer of 10 van 100 km/u (of wat meer) tot 0, stevig remmend, in 't begin wat voorzichtiger dan de laatste paar keren, maar nooit maximaal, met voldoende afkoeltijd ertussen. Dat zou voldoende moeten zijn. Denk ik toch op verschillende sites gelezen te hebben.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                            Interessant topic

                            Binnenkort moeten de schijven van m'n SL vervangen worden. Al lang denk ik eraan iets performantere remmen te steken. Een BBK is me wat te duur (zo'n 2700 euro per paar), maar andere schijven en blokken zie ik wel zitten.

                            Welke combinatie schijven + blokken is er ideaal ? 't Zouden zeker geperforeerde mogen zijn. Gegroefde, daar ben ik nog niet gezien de uitleg hier ergens dat gegroefde niet zo comfortabel zijn

                            En aan welk budget zitten we dan ?
                            Wat zoek je eigenlijk? Meer remkrácht? Of eerder uithouding?

                            Eigenlijk zou voor puur weggebruik met 'n respectvolle rechtervoet en een verstandige bovenkamer, een andere remblok en evt. andere remvloeistof al veel moeten doen.

                            Maar als je toch dra je remschijven zal moeten vervangen, kan je idd. overwegen om een iets betere schijf te steken. Ik raad je dan ook aan om, als je écht "beter" wil zitten, warmte-behandelde schijven te nemen, indien mogelijk.

                            'k Heb snel effe op de twee makkelijkste sites gekeken (sandtler.de en brembo.com) maar vind niet meteen replacement schijven voor jouw R129. Heb je je al geïnformeerd of de SL500 b.v. schijven van zwaarder kaliber heeft, en of die makkelijk in jouw remsysteem in te passen zijn?

                            Comment


                            • Denk dat dat te doen moet zijn.

                              De SL320 heeft toch gefixte klauwen, niet?

                              Denk dat de 500 remmen zonder veel aanpassingen gewoon bolt-on zijn.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

                                'k Heb snel effe op de twee makkelijkste sites gekeken (sandtler.de en brembo.com) maar vind niet meteen replacement schijven voor jouw R129.
                                Ik vond die ook niet

                                Heb je je al geïnformeerd of de SL500 b.v. schijven van zwaarder kaliber heeft, en of die makkelijk in jouw remsysteem in te passen zijn?
                                Nog niet, maar ga dat zeker eens doen. Welke remblokken gebruik je dan het best ?

                                Ik zoek vooral meer uithouding, de remkracht is voldoende.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                  Wat steekt er eigenlijk standaard op?
                                  hydraulische Zweikreis-Bremsanlage mit Unterdruck-Bremskraftverstärker und Anti-Blockier-System,
                                  Scheibenbremsen vorn (innenbelüftet) und hinten
                                  Feststellbremse: mechanisch (fußbetätigt), auf Hinterräder wirkend
                                  Durchmesser: Bremsscheiben vorn / hinten: 300 / 290 mm

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                                    hydraulische Zweikreis-Bremsanlage mit Unterdruck-Bremskraftverstärker und Anti-Blockier-System,
                                    Scheibenbremsen vorn (innenbelüftet) und hinten
                                    Feststellbremse: mechanisch (fußbetätigt), auf Hinterräder wirkend
                                    Durchmesser: Bremsscheiben vorn / hinten: 300 / 290 mm


                                    Heb je dan het gevoel dat je betere remmen "nodig" hebt?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                      Heb je dan het gevoel dat je betere remmen "nodig" hebt?
                                      Bij langere ritten waarin ik veel heb moeten remmen voel ik bij de SL sneller fading als bij de S, die vooraan geperforeerde remmen heeft.

                                      En vermits de schijven toch moeten vervangen worden, neem ik liefst direct goed spul 'k Geef graag wat meer uit voor kwaliteit

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                                        Bij langere ritten waarin ik veel heb moeten remmen voel ik bij de SL sneller fading als bij de S, die vooraan geperforeerde remmen heeft.

                                        En vermits de schijven toch moeten vervangen worden, neem ik liefst direct goed spul 'k Geef graag wat meer uit voor kwaliteit

                                        Als je het voornamelijk op de fading hebt zou ik geen onnodig geld uitgeven voor "betere" schijven. Wat jij nodig hebt is andere remvloeistof, en indien je het risico qua keuring wil lopen, stalen remkabels. Weg fading!

                                        Qua concrete voorstellen voor andere schijven kan ik je helaas niet helpen, gTa zal zen best daar wel voor doen vermoed ik

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                          Als je het voornamelijk op de fading hebt zou ik geen onnodig geld uitgeven voor "betere" schijven. Wat jij nodig hebt is andere remvloeistof, Weg fading!
                                          Inderdaad, gewoon andere vloeistof zal bij heel veel wagens de problemen oplossen.

                                          En met andere vloeistof bedoel ik geen betere vloeistof maar gewoon nieuwe vloeistof en waarbij het remsysteem eens goed gespoeld wordt op een correcte manier

                                          Van de wagens die rondbollen, reken erop dat van diegene die DOT 3 en 4 (dus kookpunt 205° C en 230°C) remvloeistof hebben er zeker 25 % van die wagens nu nog maar een kookpunt tussen de 150°C en 100°C hebben.
                                          Last edited by 911turbo; 11/04/2007, 13:48.
                                          A Twist of the Wrist

                                          Comment

                                          Working...
                                          X