Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Upgrade remsysteem voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden
Ik ben benieuwd wat men remmen gaan geven, zondag op de ring. Hopelijk wat verbeterd. Ik voel in ieder geval dat de pedaal veel directer is, en op de korte afstanden die ik gereden heb was het resultaat toch al zeer positief.
ik begrijp niet waarom jullie ,andere remmen willen steken . de remmen van een moderne auto zijn toch meer dan voldoende !!! en wat gaan jullie dan op de keuring doen ? want aan de remmen mag men niks veranderen
ik begrijp niet waarom jullie ,andere remmen willen steken . de remmen van een moderne auto zijn toch meer dan voldoende !!! en wat gaan jullie dan op de keuring doen ? want aan de remmen mag men niks veranderen
ik begrijp niet waarom jullie ,andere remmen willen steken . de remmen van een moderne auto zijn toch meer dan voldoende !!! en wat gaan jullie dan op de keuring doen ? want aan de remmen mag men niks veranderen
Hangt er vanaf
Sommige van ons remmen ook graag sportief. Op de laatste moment het volle vermogen van je remsysteem benutten
Veel remsystemen kunnen deze remstijl niet lang aanhouden, daarom zijn er hier die betere remmen steken
ik vind dat ge maar beter andere remmen steekt op oudere auto's , die je aan het verbouwen bent
Waarom? Iedereen doet toch met zijn auto, nieuw of oud, wat hij wilt, zolang hij de andere weggebruikers daar maar niet mee in gevaar brengt?
Als ik graag sportief rijd, regelmatig bocht na bocht hard op de rem ga en niet willen dat mijn remmen het op dat moment opgeven... is dat toch mijn goed recht om m'n remmen te upgraden zodat ze dit wél aankunnen?
Tot je daar staat en je volgens de nitwit die op dat moment je auto keurt (lees: aan 't zoeken is naar iets waarmee 'ie je kan kloten zodat je nog 'es mag terugkeren, zodat de wachtrijen langer worden en ze sneller kunnen gaan klagen over werkdruk, om zo snel mogelijk extra collega's te hebben om NOG trager te mogen werken), niet het juiste attestje meehebt. Of 't is een kopietje. Of er staat niet de juiste stempel op. Of 't staat niet in z'n lijst-die-nog-niet-bestaat-en-die-'ie-dus-ook-niet-heeft. Of wat voor uitleg dat die tyfusapen daar ook altijd uit hun mouw kunnen schudden.
Nu, een deel van de fout ligt ook bij de Belgische Staat, hoor. Ze kunnen één ding goed op 't kabinet van Renaat, en dat is bomen zagen.
Allez, je houdt het toch niet voor mogelijk? Op de dag van vandaag, met al onze techniek en wetenschap en informatica ... is 't niet mogelijk om 10 keer zo'n goeie (dan standaard) remmen legáál op je auto te hebben in België.
...
Tja, zo'n uitleg heb ik ook bovengehaald vandaag om te argumenteren dat ik andere remmen wou: ik trek regelmatig een ongeremde aanhangwagen van 750 kg, samen met een volgeladen auto, en dan zouden geperforeerde schijven die beter koelen van pas komen.
Toen dacht ik er aan dat ik tegen volgend jaar wel een trekhaak moet plaatsen, als ik serieus wil overkomen
Ik kreeg trouwens een reactie van de stationschef, toen ik stelde dat remmen voor eventueel circuitgebruik wel zeker van even goede kwaliteit zouden zijn als gewone en dat dus geen probleem mocht vormen, dat remmen voor circuitgebruik heel gevaarlijk zijn op de openbare weg omdat deze totaal geen remkracht hebben als ze niet op temperatuur zijn..
Dat is niet helemaal onwaar, hoor. Bepaalde blokken leveren pas goeie remkracht als ze wat warm zijn. Maar ... zo'n blokken steek je ook zo in je standaard remsysteem, en dan zien ze 't niet. Dus wederom mijn punt : alle redenen die die nitwits aanhalen om 't te ontkrachten, zijn zo onnozel als wat. Ze zijn gewoon niet consequent !
Wesley, no offence, maar ... waarom kom je je moeien in een topic waarvan 't onderwerp je niks aanbelangt? Ik moei mij b.v. ook niet in tjoening-topics, laat staan dat ik er zou gaan staan zeiken dat ze slecht bezig zijn. Elk het zijne ! En later, als je wat sportiever zal autorijden, zal je waarschijnlijk wel af en toe ontdekken waarom sommigen onder ons een remsysteem met meer uithoudingsvermogen zoeken.
zo'n 10 jaar geleden reed ik met een peugeot 309 -1900 gti , en ik reed daar ferm mee door ! en heb nooit problemen gehad met die standaard remmen
Er is een zéér groot verschil tussen het zogezegde "ferm doorrijden" met een lichte GTI op de openbare weg, en daadwerkelijk zeer hard tekeer gaan op circuit met een hedendaagse zware sportieve wegauto.
Cut it out, je hebt geen punt. Of zijn betere banden ook zinloos? Ha ja, want als je legaal rijdt heb je die extra grip toch niet nodig? Of een airbag, eigenlijk ook dan, want als je nergens tegen rijdt heb je die toch ook niet nodig en het maakt je auto alleen maar duurder. Eigenlijk was jouw 309 GTI dan zelfs compleet verwerpelijk, want met een basis 309 1300'je ofzo kwam je ook overal.
ik wil gerust met zo,n peugeot het opnemen tegen die hedendaagse zware auto's , denk dat er velen zouden verschieten wat die kon . want dat was een echte bom ,en die had maar 130 pk voor 900 kg
ik wil gerust met zo,n peugeot het opnemen tegen die hedendaagse zware auto's , denk dat er velen zouden verschieten wat die kon . want dat was een echte bom ,en die had maar 130 pk voor 900 kg
Ik denk niet dat je je aangevallen moet voelen, de meesten hier weten wel dat die oude gti'tjes bommetjes zijn, en op het circuit best goed uit de voeten kunnen. Ik zie ook nergens dat gTa het tegendeel beweert...
Maar een GTI is idd veel lichter en de remmen krijgen het dus minder zwaar te verduren. Maar zelfs met een GTI'tje zal na een paar rondjes op het circuit de remkracht serieus afnemen. Dus is het logisch dat, als je de capaciteiten van je wagen ten volle wil benutten, je dat ook tegen probeert te gaan
ik wil gerust met zo,n peugeot het opnemen tegen die hedendaagse zware auto's , denk dat er velen zouden verschieten wat die kon . want dat was een echte bom ,en die had maar 130 pk voor 900 kg
Zoals G55 zegt, dat ontkent niemand, ik rij zelf ook met een oud bommetje, ik weet tot wat het in staat is, maar ik weet ook dat, ondanks het weinige gewicht, je niets, maar dan ook niets kan gaan doen op een circuit als je je remmen niet aanpast, dat geldt voor oude bommetjes zowel als voor nieuwe...
Op straat zal je wss niet zo snel op de grenzen van je remsysteem botsen (alhoewel ) Maar op een circuit als Zolder, ik geef je 3 rondjes...
Comment