Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Upgrade remsysteem voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lefty, vergeet niet dat 'n circuit-set NIET geschikt is voor dagelijks gebruik... De klauwen hebben geen bescherming voor de zuigers.
    Setje gegroefde schijven en dan Pagid Orange erop, en ge zijt gesteld
    ----------------------------------------------------------------------------------
    2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
    2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
    Pictures here: BMW 7 Series
    1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
    Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
    It's like being in command of the Battlestar Galactica:
    It might need half a starsystem to turn around,
    but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
    Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
      Tzou me niet verbazen moesten z'n remblokken dan toch al aan vervanging toe zijn...
      Dude, je moet 'es heelder dagen hard gaan rijden. Ik had juni 2006 nieuwe blokskens rondom gestoken, op reis vertrokken (lange afstanden, dus weinig belastend voor de remmen, al heb ik wel af en toe van 220 naar 120 moeten hard remmen voor Franssprekende flitskastjes en zo ), en terug. Daarna in juli nog wat rondgetuft in Vlaanderen (misschien 2.000 km) en dan twee namiddagen Zolder. En ze waren gaar. Begin augustus terug naar de garage "mijn remblokken zijn precies op" -> "maar ge hebt ze nog maar goeie maand, wat doet gij daarmee" -> "dunno, remmen?"

Sportblokken slijten nog sneller.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Dude, je moet 'es heelder dagen hard gaan rijden. Ik had juni 2006 nieuwe blokskens rondom gestoken, op reis vertrokken (lange afstanden, dus weinig belastend voor de remmen, al heb ik wel af en toe van 220 naar 120 moeten hard remmen voor Franssprekende flitskastjes en zo ), en terug. Daarna in juli nog wat rondgetuft in Vlaanderen (misschien 2.000 km) en dan twee namiddagen Zolder. En ze waren gaar. Begin augustus terug naar de garage "mijn remblokken zijn precies op" -> "maar ge hebt ze nog maar goeie maand, wat doet gij daarmee" -> "dunno, remmen?"

En zeker vrij softe pagid blue....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
          En zeker vrij softe pagid blue....

Hoe lang doe je met je blokken?

Comment

Hoe lang doe je met je blokken?
            Mijn schatting:

normaal wegverkeer: 3 a 4 maanden
            wegverkeer en 1 keer ring: 2 maanden
            3 of meer keer ring: 1 dag

Comment

Ja.

Ik deed 6000km met nieuwe remblokken op m'n 190.
              Heb dan maar de 300E freins gestoken, en die blokken zijn nog zeker 50%, en hebben al meer dan 12.000km gebold.

Hardheid van de blok bepaald alles. Niettegenstaande dat de orig. blokjes die ik voor de 190 bestelde van Delphi waren, en de blokken op de 300E's Lucas waren (delphi dus)....

Comment

Mijn schatting:

normaal wegverkeer: 3 a 4 maanden
                wegverkeer en 1 keer ring: 2 maanden
                3 of meer keer ring: 1 dag

Heb je een idee van kilometeraantal?

Comment

Heb je een idee van kilometeraantal?
                  reken klein geschat met een 5.000km per maand ?

Comment

reken klein geschat met een 5.000km per maand ?

Zie, dat betekent dat je tussen de 10.000 en de 20.000km doet met een setje. Dat vind ik echt goed meevallen.

Comment

Zie, dat betekent dat je tussen de 10.000 en de 20.000km doet met een setje. Dat vind ik echt goed meevallen.

Ok, maar je moet wel in beschouwing nemen dat de meeste van die kilometers op de autostrade afgemaald worden. Da's een heel ander gebruik als stadverkeer.

Comment

Ok, maar je moet wel in beschouwing nemen dat de meeste van die kilometers op de autostrade afgemaald worden. Da's een heel ander gebruik als stadverkeer.

Ook waar.

Nuja... je hebt 'autostrade' en "AUTOSTRADE"....

Comment

Ook waar.

Nuja... je hebt 'autostrade' en "AUTOSTRADE"....
                          True

Maar als ik 's nachts rij moet ik zelden remmen, en aangezien mijn remmen nog steeds niet ideaal zijn probeer ik zoals altijd goed te anticiperen. Doet veel imo.

Comment

• Als je op een wagen met normale (geventileerde) schijven de schijven vervangt door gegroefde, geperforeerde of gegroefde en geperforeerde schijven, hoe zit het dan met de keuring in ons land? Mag je daar eigenlijk nog de weg mee op, want ik meen dat je aan je remsysteem niets mag veranderen?

Onze voorste schijven zijn dringend aan vervanging toe, indien het toegelaten is zou ik er graag iets straffer materiaal op monteren...

Comment

• Ik ben zelf eens gaan horen bij de keuring, maar echt een duidelijke uitleg konden ze niet geven. In hun map met uitleg stond dat schijven van de zelfde afmetingen en van dezelfde of betere kwaliteit toegelaten zijn, maar ze moesten opgenomen zijn in een lijst. Die lijst zelf bestond nog niet. Volgens de persoon die mij de uitleg gaf zou ik dit jaar dus nog door de keuring geraken, maar als volgend jaar die lijst wél beschikbaar is, en de schijven zijn niet van een merk van op de lijst, heb ik een probleem.

De stationschef zij achteraf dat schijven van Brembo toegelaten zijn en ook met een attest geleverd worden, andere schijven zijn enkel toegelaten vermits ze over attesten beschikken van de Goca. Nu, indien die attesten niet beschikbaar waren moet je die aanvragen, maar als je een TUV-keurmerk hebt krijg je die in 99% van de gevallen, en geraak je toch door de keuring.

Een typisch belgische uitleg waar je nog niet echt mee weet wat wel en niet mag.

Ik heb me vandaag dan ook maar een setje besteld voor vooraan, geperforeerde schijven met TUV-keuring, ik hoop dat ze volgende week binnen zijn, en dan zie ik wel wat ze op de keuring zeggen.
                              Da's toch nog een jaar, tegen dan rij ik misschien weer met iets anders

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten

Een typisch belgische uitleg waar je nog niet echt mee weet wat wel en niet mag.

I second that. Man man man toch hoe is het mogelijk

Comment

• Tot je daar staat en je volgens de nitwit die op dat moment je auto keurt (lees: aan 't zoeken is naar iets waarmee 'ie je kan kloten zodat je nog 'es mag terugkeren, zodat de wachtrijen langer worden en ze sneller kunnen gaan klagen over werkdruk, om zo snel mogelijk extra collega's te hebben om NOG trager te mogen werken), niet het juiste attestje meehebt. Of 't is een kopietje. Of er staat niet de juiste stempel op. Of 't staat niet in z'n lijst-die-nog-niet-bestaat-en-die-'ie-dus-ook-niet-heeft. Of wat voor uitleg dat die tyfusapen daar ook altijd uit hun mouw kunnen schudden.

Nu, een deel van de fout ligt ook bij de Belgische Staat, hoor. Ze kunnen één ding goed op 't kabinet van Renaat, en dat is bomen zagen.

Allez, je houdt het toch niet voor mogelijk? Op de dag van vandaag, met al onze techniek en wetenschap en informatica ... is 't niet mogelijk om 10 keer zo'n goeie (dan standaard) remmen legáál op je auto te hebben in België.

...

Comment

• Ik kan de repliek al raden hoor...

"Als je goed oplet en rustig rijdt heb je geen betere remmen nodig"

*zucht*

Comment

Tot je daar staat en je volgens de nitwit die op dat moment je auto keurt (lees: aan 't zoeken is naar iets waarmee 'ie je kan kloten zodat je nog 'es mag terugkeren, zodat de wachtrijen langer worden en ze sneller kunnen gaan klagen over werkdruk, om zo snel mogelijk extra collega's te hebben om NOG trager te mogen werken), niet het juiste attestje meehebt. Of 't is een kopietje. Of er staat niet de juiste stempel op. Of 't staat niet in z'n lijst-die-nog-niet-bestaat-en-die-'ie-dus-ook-niet-heeft. Of wat voor uitleg dat die tyfusapen daar ook altijd uit hun mouw kunnen schudden.

Nu, een deel van de fout ligt ook bij de Belgische Staat, hoor. Ze kunnen één ding goed op 't kabinet van Renaat, en dat is bomen zagen.

Allez, je houdt het toch niet voor mogelijk? Op de dag van vandaag, met al onze techniek en wetenschap en informatica ... is 't niet mogelijk om 10 keer zo'n goeie (dan standaard) remmen legáál op je auto te hebben in België.

...

Jamaar, als je steeds rustig en defensief en verantwoord en zuinig rijdt, dan heb je geen betere remmen nodig hé...

Comment

• Wie zegt dat? Als ik rustig en defensief, maar volgeladen (zonder overladen te zijn), toch plots keihard en lang moet remmen op een zeer steile bergpas, dan ondervind ik vermindering van de remprestaties, en dat wil ik niet. Ik wil nog meer veiligheid.

Op circuit gaan rijden is trouwens niet verboden, en als het verbeterde remsysteem minstens even goed is, en voor de rest geen énkel nadeel heeft ten aanzien van het standaardsysteem, dan is het pure nonsens om dat te gaan verbieden.

@ matteus

Ik hóóp voor jou dat die reply een grapje was.

Comment

@ matteus

Ik hóóp voor jou dat die reply een grapje was.

I'll vouch for him

Comment

Working...
                                          X