Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Upgrade remsysteem voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wesley@cqp Bekijk Berichten
    ik wil gerust met zo,n peugeot het opnemen tegen die hedendaagse zware auto's , denk dat er velen zouden verschieten wat die kon . want dat was een echte bom ,en die had maar 130 pk voor 900 kg

bom of niet, op een circuit maak je meestal het verschil door te remmen, veel minder door op te trekken.

huidige racewagens die maar half zoveel wegen als zo'n 309 GTI zitten soms met remmen die 3 keer zo krachtig zijn

Comment

• Mijn Babs remt perfect 5 keer na elkaar knalhard van 230 naar 80 per uur, en als je dan stopt, komt er rook van de remmen af. Dus goed warm. Maar dat kan ze, omdat je op de openbare weg nog niet aan een vijfde, of zelfs misschien nog niet aan een tiende komt van de belasting die je op circuit hebt.

Drie rondjes keihard peren op Zolder, en ik kon m'n rempedaal bijna tot tegen 't metaal trappen. Zot...

Maar da's al zoveel gezegd, en 't is geweten dat 't zo is ook. Buiten die éne die denkt het beter dan die duizenden trackday rijders (mét ervaring) te weten. Enfin.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Drie rondjes keihard peren op Zolder, en ik kon m'n rempedaal bijna tot tegen 't metaal trappen. Zot...
        Het gaat hier toch over remmen dus ik ga het hier maar eens voorleggen... bij m'n uaz heb ik dat ook, na het starten, dat ik ofwel m'n pedaal tot tegen de plank kan duwen (quasi zonder enige vertraging), ofwel dat m'n rempedaal keihard aanvoelt en ik er echt op moet gaan staan om een vertraging te krijgen.

Na een paar minuten rijden en enkele keren remmen gaat dit over, maar aangenaam is het niet, laat staan veilig

Aan wat kan dat liggen? lucht in het remcircuit ofzo?

Comment

• nu wel eerst voorzichtig inrijden, dus van bijtkracht weet ik nog niets...

Comment

• Zalig!

Zitten er standaard remblokjes op?
            Merk van de schijven?

Comment

• Is dat eigelijk je eigen auto, die mondeo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                Het gaat hier toch over remmen dus ik ga het hier maar eens voorleggen... bij m'n uaz heb ik dat ook, na het starten, dat ik ofwel m'n pedaal tot tegen de plank kan duwen (quasi zonder enige vertraging), ofwel dat m'n rempedaal keihard aanvoelt en ik er echt op moet gaan staan om een vertraging te krijgen.

Na een paar minuten rijden en enkele keren remmen gaat dit over, maar aangenaam is het niet, laat staan veilig

het lijkt me eerder iets met je bekrachtiging

Comment

Denk idd ook lucht. Alles eens ontluchten kan mss wel helpen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                    Zalig!

Zitten er standaard remblokjes op?
                    Merk van de schijven?
                    remblokjes en remschijven hoorden samen, maar om eerlijk te zijn, het merk zou ik niet durven zeggen

Ik was eerst voor brembo's gaan kijken maar die waren niet verkrijgbaar, en van sandtler vond ik geen verkoper. Deze heb ik laten bestellen door de garage, en toen ik de auto ging ophalen was ik nog op zoek naar de doos om te kijken wat het merk was maar die lag er niet meer en de garagist was al weg.

Ik zal er volgende week eens achter vragen als je dat wil

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                    Is dat eigelijk je eigen auto, die mondeo?
                    jups, sinds vorige week. Net snelsnel wat foto's gaan trekken, sffs ga ik een topicje openen

Comment

Denk idd ook lucht. Alles eens ontluchten kan mss wel helpen
                      lucht lijkt me wel een logische verklaring voor dat sponzig rempedaal zonder weerstand, maar lijkt me geen verklaring te kunnen zijn voor dat het rempedaal soms steenhard aanvoelt.

Comment

remblokjes en remschijven hoorden samen, maar om eerlijk te zijn, het merk zou ik niet durven zeggen

Ik was eerst voor brembo's gaan kijken maar die waren niet verkrijgbaar, en van sandtler vond ik geen verkoper. Deze heb ik laten bestellen door de garage, en toen ik de auto ging ophalen was ik nog op zoek naar de doos om te kijken wat het merk was maar die lag er niet meer en de garagist was al weg.

Ik zal er volgende week eens achter vragen als je dat wil

jups, sinds vorige week. Net snelsnel wat foto's gaan trekken, sffs ga ik een topicje openen

Mag je zeker eens vragen als je wilt
                        Namen kunnen wel nuttig zijn in dit topic en nog beter....prijzen! Als je dit wil meedelen natuurlijk...

Proficiat met je nieuwe kar. Direct een mod gedaan die ik graag zie!

Comment

lucht lijkt me wel een logische verklaring voor dat sponzig rempedaal zonder weerstand, maar lijkt me geen verklaring te kunnen zijn voor dat het rempedaal soms steenhard aanvoelt.

Daar kan ik ook geen antwoord op geven.

Vervang de olie eens en ontlucht het boeltje. wie weet helpt het een beetje...

Comment

• Awel... ik heb eigelijk ook iets 'aardig' voor met de 300...

Hij heeft het al een tijdje, maar ik begin het toch als storend te ondervinden.

Als de auto koud staat (ik zeg per sé 'auto'...), en voor de eerste 10-tal kilometer, geeft remmen een zeer raar 'gevoel'.
                            Het is alsof de wielen een extreme toe-in zouden hebben, en dat, door het remmen, de banden zouden schuren/verspringen op het asfalt. Zo voelt het aan (weliswaar overdreven voorgesteld).

Uiteraard is de toe-in niet het probleem.
                            Het gaat over naarmate de auto warmer wordt, naarmate je langer aan het rijden bent. Na pakweg 10 kilometer is dit voorbij, en dan remt hij smooth, zonder raar gevoel, enz.

Ik heb al gedacht aan de vacuumpomp die op z'n einde is? De remmen worden immers vacuum bekrachtigd.

Ik heb ook de indruk dat, als ik gas geef terwijl ik rem (dus gewoon in neutraal zetten, gasgeven met rechter en remmen met linker), en de motor meer toeren maakt, dit fenomeen min of meer verdwijnt.
                            Niet helemaal, maar toch in grote mate.

Denk overigens niet dat het aan de remmen zelf ligt (schijven, blokken)...

Iemand suggesties?

Comment

Mag je zeker eens vragen als je wilt
                              Namen kunnen wel nuttig zijn in dit topic en nog beter....prijzen! Als je dit wil meedelen natuurlijk...

Proficiat met je nieuwe kar. Direct een mod gedaan die ik graag zie!
                              Schijven waren 170 euro. Blokjes durf ik niet te zeggen, heb alles samen betaald met plaatsen en onderhoud van de motor.

Ben wel benieuwd wat dit op de keuring gaat geven, maar da's nog lang

Comment

• Nog even erbij zeggen: het komt dus enkel de laatste tientallen meters voor, vlak voor stilstand.

Dus meestal als de motor reeds op ralentie draait...

Comment

Proficiat.

Ik ben benieuwd.

Comment

Schijven waren 170 euro. Blokjes durf ik niet te zeggen, heb alles samen betaald met plaatsen en onderhoud van de motor.

Ben wel benieuwd wat dit op de keuring gaat geven, maar da's nog lang
                                    niet goeiekoop maar ja, hopelijk hebben ze hun nut

Ik wil dit kopen. Steekt al lang m'n ogen uit. De uiteindelijke verkoopsprijs is steeds 50 à 60€ voor een setje zonder blokken.

De schijven die ik nu heb lopen toch stilaan op hun einde. Als deze blokken bijna op zijn wil ik die geperforeerde eronder?
                                    De grote vraag: welke remblok daarbij? Standaard?

Comment

niet goeiekoop maar ja, hopelijk hebben ze hun nut

Ik wil dit kopen. Steekt al lang m'n ogen uit. De uiteindelijke verkoopsprijs is steeds 50 à 60€ voor een setje zonder blokken.

De schijven die ik nu heb lopen toch stilaan op hun einde. Als deze blokken bijna op zijn wil ik die geperforeerde eronder?
                                      De grote vraag: welke remblok daarbij? Standaard?
                                      Alles is relatief natuurlijk. Bij Sandtler kosten ze ook 67 euro per schijf (het zou me trouwens niet verwonderen dat het deze zijn), en bij Auto5 ben ik gaan vragen voor originele schijven en was ik 150 euro kwijt voor de schijven. Niet-geperforeerde wel te verstaan.

Wat is de uiteindelijke prijs van die voor je bmw op ebay? Achter gevraagd?

Comment

Alles is relatief natuurlijk. Bij Sandtler kosten ze ook 67 euro per schijf (het zou me trouwens niet verwonderen dat het deze zijn), en bij Auto5 ben ik gaan vragen voor originele schijven en was ik 150 euro kwijt voor de schijven. Niet-geperforeerde wel te verstaan.

Wat is de uiteindelijke prijs van die voor je bmw op ebay? Achter gevraagd?
                                        Die zimmermann schijven voor mijn bmw staan er constant te koop. Ze gaan steeds weg voor zo'n 50 à 60€ (voor 2)

origineel is nog duurder denk ik...

Comment

• Ik heb het even opgezocht bij m'n hollandse (remmen)boer voor mij auto:

Origineel:
                                          schijven (88€) + blokken vooraan (33€) = 131€
                                          geperforeerde schijven (140€) + sportremblokken (49€) = 198€

Prijzen zijn inclusief verzending.

Mss toch maar eens zo'n setje sportblokken bestellen...

Comment

Working...
                                          X