Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Upgrade remsysteem voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
    remblokjes en remschijven hoorden samen, maar om eerlijk te zijn, het merk zou ik niet durven zeggen
    Waarschijnlijk Zimmermann (www.zimmermann-technik.de als ik me niet vergis). Of ATE, maar die hadden denk ik enkel gegroefde...

Edit: 't is dus www.otto-zimmermann.de (het achtervoegsel -technik moet je bij eisenmann toevoegen, dat is 't )
    Last edited by ; 06/04/2007, 00:41.

Comment

• mijn excuus als het hier al ergens staat, maar ik vind het niet direct.
      Waarom staan op sommige wagens de grootste schijven vanachter? en dan meestal bij RWD's

niet dat het enkel een upgrade is maar als ik de standaard schijven vooraan op de ZT bekijk en ik bekijk de reuze AP racings achteraan terwijl het toch meestal omgekeerd is stel ik me vragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
        mijn excuus als het hier al ergens staat, maar ik vind het niet direct.
        Waarom staan op sommige wagens de grootste schijven vanachter? en dan meestal bij RWD's

niet dat het enkel een upgrade is maar als ik de standaard schijven vooraan op de ZT bekijk en ik bekijk de reuze AP racings achteraan terwijl het toch meestal omgekeerd is stel ik me vragen.
        Dat zie je toch nooit? Mij is het iig nog nooit opgevallen bij 'normale' auto's. Op sommige SUV's kan dat wel eens voorkomen merkte ik.

Comment

• Ne range rover, ni?

Comment

• Waarschijnlijk vaak op auto's die (gemaakt zijn om) zware lasten (te) kunnen trekken... Waarbij de achterremmen dan aanzienlijk zwaarder belast worden dan zonder aanhanger.

Comment

• Maar dan is er zonder aanhangwagen toch een grote kans op uitbreken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                Dat zie je toch nooit? Mij is het iig nog nooit opgevallen bij 'normale' auto's. Op sommige SUV's kan dat wel eens voorkomen merkte ik.
                de zt is toch een normale auto?
                kom gerust eens kijken

Comment

• Vandaag eerste remmentest met upgrade stage 2

Zonder woorden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo Bekijk Berichten
                    Maar dan is er zonder aanhangwagen toch een grote kans op uitbreken?

In de meeste gevallen toch niet denk ik.

Bij m'n 300 is het bijvoorbeeld zo dat de remkracht achteraan afhankelijk is van de belading op de achterste as.
                    Hoe meer de pomp van de niveauregeling moet 'bijpompen' (om de achterkant terug omhoog te krijgen), hoe meer remkracht er naar de achteras gaat...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                      Vandaag eerste remmentest met upgrade stage 2

Zonder woorden

Vetheid...

Schijfjes waren dus eigelijk het probleem niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                        Vetheid...

Schijfjes waren dus eigelijk het probleem niet?

Die stonden nog altijd gloeiend heet, maar zonder fading. En deze keer zo slim geweest niet direct te parkeren, eerst nog een afkoelingsritje gaan doen.

Hielp enorm

Comment

• Zalig...

Vision-vervorming door de hitte van schijfjes is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                            Zalig...

Vision-vervorming door de hitte van schijfjes is

Ik vind het iets minder cool, maar soit... geniet er van

Comment

Ik vind het iets minder cool, maar soit... geniet er van

Allé gij... das toch zalig vet, die 'wolkjes' beeldvervorming...

oké dan... TIKKENDE schijfjes --> cool?

COOL wur!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo Bekijk Berichten
                                Maar dan is er zonder aanhangwagen toch een grote kans op uitbreken?

Bijna alle moderne auto's hebben tegenwoordig een EBD of EBV (elektronische remkrachtverdeler die de remkracht verdeeld volgens de belading vd wagen , dus niet meer de klassieke 80% remkracht voor en de resterende 20% achter ).

Dus als de achterkant minder geladen is , zal er daar ook minder remkracht ontwikkeld worden .

Comment

• @ GTA en degenen met sticky-er rubber + ge-upgraded remsysteem , al dan niet icm regelbare ophanging : is er hier ergens iemand in het land die ABS-computers kan herprogrammeren ?

Want ik heb links en rechts al gehoord dat ABS en evt ESP soms storende factor kunnen zijn bij bovenstaande upgrades .
                                  Want die computers zijn geprogrammeerd met een door de wagenfabrikant opgegeven vertragings- en grip-factor .

Dus eigenlijk komen die systemen dan veel te vroeg en/of onnodig tussen .

Bij gebrek aan de mogelijkheid die regelssytemen te herprogrammeren schakelen sommigen die veiligheidssystemen tijdens trackday's dmv switch soms uit , maar op die mannier haal je veiligheidsniveau ook omlaag .

Want er zijn in de competitie ook een aantal piloten die ABS liefst actief houden .

Als je ABS volledig uitschakelt is het gevaar ook groter dat je bij stevig doorremmen , een groot plat vlak aan de band(en) veroorzaakt bij blokkeren => geeft trillingen of schokken en slechtere wegligging waardoor je bij erge gevallen genoodzaakt bent band te vervangen .

Comment

Vandaag eerste remmentest met upgrade stage 2

Zonder woorden

I concur²

Uw V8 buldert nog altijd na in m'n oren, ni gezeverd!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                      I concur²

Uw V8 buldert nog altijd na in m'n oren, ni gezeverd!
                                      Bij mij buldert die carbonara en durum nog na in men buik

Comment

Bij mij buldert die carbonara en durum nog na in men buik
                                        Waarom denk je dat ik in de helft stopte

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                          Waarom denk je dat ik in de helft stopte
                                          Een halve ebola-durum is nog altijd ebola he

Comment

Working...
                                          X