Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Upgrade remsysteem voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door lancer-evo Bekijk Berichten
    lol... Stoptech een referentie?
    Niet dé referentie, maar ze maken zeer zeker geen slechte dingen. En 't lijkt me wél dat de mannen die daarachter zitten, hun vak een beetje beter kennen dan wij hier allemaal samen. Toch?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
      't zal hoofdzakelijk via de schijfoppervlakte weggaan, yup
      Maar een alu flens helpt natuurlijk om de warmte uit de schijf te trekken als het ware

      Alle beetjes helpen
      Maar 'k denk toch dat dat niet altijd correct is.

      Een ééndelige schijf loopt *boenk* in de flens over, dus de warmte loopt daar zo in over. De bevestiging tussen een schijf en de flens van 'n tweedelige remschijf is vaak vrij klein (er raakt vrij weinig staal 't alu, alleszins veel minder dan het gewoon doorlopende staal bij 'n ééndelige), dus er kan m.i. zeer weinig warmte erin over lopen. Plus : de bevestiging is van die aard dat de schoepen tussen de binnenste en buitenste schijf beter hun werk kunnen doen.

      Comment


      • Hier nog de inremprocedure voor Pagid blokken.


        Comment


        • Kan er mij iemand een remklauw in 3D tonen, alle onderdelen en hoe het net werkt ?

          Lijkt dom, maar ik wil er allemaal meer over weten, zoals wij allemaal denk 'k!

          Comment


          • www.howstuffworks.com




            @ Liftleen

            Keurig, ze verplichten je om de wet te overtreden !



            Snor: "Awel manneke? "
            Laagvlieger: "Jamaar meneer de policien, ik zijn min frings aan 't infringen! "

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
              Kan er mij iemand een remklauw in 3D tonen, alle onderdelen en hoe het net werkt ?

              Lijkt dom, maar ik wil er allemaal meer over weten, zoals wij allemaal denk 'k!
              Simpele manier om het te begrijpen:

              ga eens naar je fietsenmaker en bekijk de remklauwen van een mountainbike die schijfremmen heeft.
              Andere schaal maar wel het zelfde systeem

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                www.howstuffworks.com




                @ Liftleen

                Keurig, ze verplichten je om de wet te overtreden !



                Snor: "Awel manneke? "
                Laagvlieger: "Jamaar meneer de policien, ik zijn min frings aan 't infringen! "

                Deutschland, Deutschland über aaaallles

                En btw die blokken zijn voor op circuit normaal he

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                  Kan er mij iemand een remklauw in 3D tonen, alle onderdelen en hoe het net werkt ?

                  Lijkt dom, maar ik wil er allemaal meer over weten, zoals wij allemaal denk 'k!
                  alléz, 't is gene 3d maar wel begrijpelijk.

                  Bijgevoegde Bestanden
                  A Twist of the Wrist

                  Comment


                  • Deze tekening is misschien duidelijker ?
                    Bijgevoegde Bestanden
                    A Twist of the Wrist

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door porschepipo Bekijk Berichten
                      Hoe kan de schijf uitzetten tegen de draairichting in? Er is toch geen enkele kracht aanwezig die de draairichting tegenwerkt? Behalve dan natuurlijk de wrijvingskracht bij het remmen.

                      Ik denk eerder (pas op dit is MIJN visie, niet gebaseerd op enige theorie- of praktijkkennis maar gewoon een logische redenering) dat de scheurtjes ontstaan daar de tegenwerkende krachten van de beweging enerzijds en de rem anderzijds. Dus de kracht van de beweging die verder wil in de zin van de draairichting en als tegenwerkende kracht de wrijvingskracht van de rem. Dan heb je twee krachten met een tegengestelde zin.
                      Voorbeeld bij een blad papier waar je langs beide kanten aan trekt dat gaat scheuren.
                      De perforaties zijn dan het zwakste punt en de scheuren zullen daar ontstaan.

                      Of sla ik de bal volledig mis hier??
                      De scheuren komen weldegelijk door de warmte.

                      Hetgeen gTa in zijn post verklaard zijn de thermische spanningen. Doordat de remschijf opwarmt, zet hij ook uit, zowel qua dikte als qua diameter. Maar als een schijf qua diameter gaat uitzetten dan gaat hij vanzelf ook in de draairichting uitzetten. Om dit te begrijpen heb ik volgende overdreven figuur gemaakt (let niet de amateuristische manier van tekenen ).



                      Links heb je de koude remschijf, rechts heb je de opgewamrde remschijf die qua diameter is uitgezet. Als je nu een deeltje van de remschijf gaat volgen om te zien wat ermee gebeurt wanneer de schijf opwarmt. Dan zie je dat het deeltje niet enkel uitzet qua hoogte (de diameter), maar ook qua lengte (de 'draairichting'). Het deeltje wordt als het ware uitgerokken in de hoogterichting (diameterrichting) en in de draairichting. Het is zelfs zo dat het meer uitgerokken wordt in de draairichting dan in de diameterrichting.

                      Moest er nu in dit deeltje een gat zitten van de gegroefde remschijf dan wordt er hier aan trokken waardoor de barsten onstaan.


                      Een andere oorzaak van barsten zijn de gietspanningen. Remschijven worden gegoten. Na het gieten blijven er altijd wat spanningen in de remschijf achter. Dit is sterk afhankelijk van het productieproces. Als de remschijf dan hard wordt opgewarmd tijdens het remmen, dan kunnen deze spanningen opnieuw vrijkomen. Dit kan barstjes veroorzaken, maar ook leiden tot het verergeren van het kromtrekken van de remschijven.
                      Bijgevoegde Bestanden
                      The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

                      Comment


                      • Radiaal uitzetten m.a.w.

                        Comment


                        • Mbman, ziehier : http://cgi.ebay.de/BREMBO-Bremsschei...QQcmdZViewItem

                          Waarschijnlijk niet veel beter dan de standaardschijven, maar waarschijnlijk wel goedkoper.

                          Comment


                          • Leftlane, hoe zit het met de Pagid'ekes?

                            Ondervind jij een iets verminderd remvermogen bij 't eerste remmanoeuver, m.a.w. heb je de indruk dat ze wat moeten opwarmen, of niet? En piepen ze, als ze koud zijn?

                            Comment


                            • Merci voor de uitleg Wutputt, het klinkt logisch
                              Ik dacht dus aan krachten door beweging maar eigenlijk zijn 't krachten door de warmte.

                              @gta: het is wrs daarom dat bij 2-delige remschijven de flens OP de schijven gevezen wordt, om het contactoppervlak zo klein mogelijk te houden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Leftlane, hoe zit het met de Pagid'ekes?

                                Odernvind jij een iets verminderd remvermogen bij 't eerste remmanoeuver,
                                m.a.w. heb je de indruk dat ze wat moeten opwarmen, of niet? En piepen ze, als ze koud zijn?

                                Ik denk van wel, ik zat erbij bij z'n eerste zware remmanoeuver van de dag en dat ding stond toch iets later stil dan we beiden aan het hopen waren

                                Comment


                                • Thought so.

                                  Nog zo'n dingen gelezen, best gevaarlijk eigenlijk. Daarom dat 'k besloten heb om een extra setje remblokken te halen, en er niet dagelijks mee rond te rijden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                    Ik denk van wel, ik zat erbij bij z'n eerste zware remmanoeuver van de dag en dat ding stond toch iets later stil dan we beiden aan het hopen waren

                                    Inderdaad; we waren al geruime tijd redelijk aan het doorrijden zonder te moeten remmen, en de pagids pakten toch niet echt goed, maar dat is gewoon mijn fout aangezien je daar rekening mee moet houden.

                                    De Pagids zijn overigens ondertussen volledig op, en ik heb EBC's besteld.

                                    Ook dit doorgestuurd gekregen; maar vraag me af of ik er wel wat mee ben als het originele zijn http://cgi.ebay.de/Satz-PAGID-Bremsb...QQcmdZViewItem

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door lancer-evo Bekijk Berichten
                                      lol... Stoptech een referentie?
                                      Ik moet toch nog 'n merk zien dat ECHT beter is.
                                      Een stoptech set die goed geplaatst is, met correcte pads en correct ingeremd, werkt perfect. Kan je van "de referentie" AP Racing zeker niet zeggen...

                                      Naar't schijnt zijn de problemen die AP en Brembo de laatste 2-3 jaar hadden liggen naar't schijnt aan het niet lang genoeg "seasonen" van de schijven, maar dan nog...

                                      't is niet omdat Brembo en AP al sinds jaar en dag gevestigde waarden zijn, dat daarom op relatief korte tijd een andere partij niet een degelijk product op de markt kan brengen...

                                      In de USA zijn ze steeds beter vertegenwoordigt in sommige race klasses, met bijzonder interessante resultaten...

                                      Mogen voor mij zonder problemen naast de "erkende" referenties staan
                                      ----------------------------------------------------------------------------------
                                      2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                      2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                      Pictures here: BMW 7 Series
                                      1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                      Pictures here: Diablo

                                      --------------------------------------------------------------------------------------------
                                      It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                      It might need half a starsystem to turn around,
                                      but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                      Cylons have respect for it...

                                      --------------------------------------------------------------------------------------------

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                        De Pagids zijn overigens ondertussen volledig op
                                        Dat is snel! Wat hebt gij daarmee uitgespookt, man?!
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane
                                        ik heb EBC's besteld.
                                        Heb ik al vanalles over gelezen, zowel goed (voor dagelijks gebruik) als slecht (voor op circuit).

                                        Ben benieuwd !

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Dat is snel! Wat hebt gij daarmee uitgespookt, man?!

                                          Mijn rijstijl + zo'n 5 ringrondjes..

                                          Heb ik al vanalles over gelezen, zowel goed (voor dagelijks gebruik) als slecht (voor op circuit).

                                          Ben benieuwd !
                                          Ik ook...alles is proberen...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X