Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Upgrade remsysteem voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Op hoeveel kilometer heb je ze erdoor gekregen? En hoeveel kilometer deed je met OEM remblokken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Op hoeveel kilometer heb je ze erdoor gekregen? En hoeveel kilometer deed je met OEM remblokken?
      Goh, goeie vraag , ze staan er op sinds 26 februari denk ik. Maar hoeveel km's dat zijn.... 15.000?

Comment

• Ah, oké ! *oef* Ik dacht dat je die op 3.000 km ofzo had opgevreten.

Comment

Ah, oké ! *oef* Ik dacht dat je die op 3.000 km ofzo had opgevreten.

Is te doen.. op 1.000 zelfs denk ik. 50 rondjes op de ring?

Comment

• Ja, dan wel. Zelfs 50 rondjes Zolder, bijna. Toch als je continu op de limiet rijdt en altijd zo laat mogelijk en zo hard mogelijk remt met die zware ketel van je. Da's 200 km.

Comment

Ja, dan wel. Zelfs 50 rondjes Zolder, bijna. Toch als je continu op de limiet rijdt en altijd zo laat mogelijk en zo hard mogelijk remt met die zware ketel van je. Da's 200 km.
              T'is eigenlijk idioot om die wagen op een circuit te gebruiken. Maar oh zo uniek

Comment

• Hééél heel soms ligt idiotie zéér dicht bij genialiteit.

Comment

Hééél heel soms ligt idiotie zéér dicht bij genialiteit.
                  Ik zweef constant rond die grens

Comment

• @gTa: heeeeeel hard bedankt voor de uitvoerige uitleg

Die Pagid Blue of Orange, zijn die soms gemaakt met asbest ? Of is dat ook reeds verboden in de remblokken ?

Comment

• Asbest is normaal ook verboden in remblokken ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                        @gTa: heeeeeel hard bedankt voor de uitvoerige uitleg

Die Pagid Blue of Orange, zijn die soms gemaakt met asbest ? Of is dat ook reeds verboden in de remblokken ?
                        Ik heb er net gekocht, staat in dikke letters op dat het asbest-vrij is.

Comment

• Vraagje: hoe kun je, buiten het terug ondervinden van meer fading, weten of je remvloeistof weer vervangen moet worden?

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het weer slechter aan het worden is tijdens men laatste 2 rondjes op de ring..

Welke raden jullie voor mijn wagen aan? Ik gebruik momenteel Ferodo dot 5.1

Comment

• Ik verander mijn remvloeistof gewoon elke keer ik van de 'RIng kom...

(En nu de motor ook... )
                            www.perfectshine.be

Comment

• Wij zijn gecontacteerd geweest door een firma die werkt met Carbon Lorraine remblokken.
                              Iemand ervaring mee?

Comment

• Ken ik niet..
                                Ik zweer al jaren bij Ferodo DS2500.

Je manier van remmen doet er ook veel aan, als je gaat "slepen" vanaf 250 meter voor de bocht staan je remmen in no time roodgloeiend.
                                Kort, krachtig maar beheerst remmen zodat de balans in de auto blijft is een kunst !
                                www.perfectshine.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                                  Ken ik niet..
                                  Ik zweer al jaren bij Ferodo DS2500.

Je manier van remmen doet er ook veel aan, als je gaat "slepen" vanaf 250 meter voor de bocht staan je remmen in no time roodgloeiend.
                                  Kort, krachtig maar beheerst remmen zodat de balans in de auto blijft is een kunst !
                                  De normale setten die wij de klant aanbieden zijn:

PAGID
                                  FERODO
                                  OMP (zeer tevreden van)

remklauwen van AP Racing, TAROX

Carbon Lorraine kennen wij ook niet. Ik zal onze bevindingen posten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TAM CARWORKS Belgium Bekijk Berichten
                                    Wij zijn gecontacteerd geweest door een firma die werkt met Carbon Lorraine remblokken.
                                    Iemand ervaring mee?

Dat merk heeft heel goede reputatie bij de circuitrijders met hyper- of super-sportmoto's

Comment

• Ga hier de thread eens gans doornemen, maar misschien kent iemand het antwoord sneller.

Bij Audi geven ze als groot voordeel voor hun ceramische remmen dat het onafgeveerd gewicht per wiel heel sterk daalt.

Zijn er ondertussen al betaalbare en toch hoge kwaliteit after-market ceramische opties? En hoe vergelijken die zich met de andere opties (standaard / standaard ceramic / aftermarket hoge kwaliteit (brembo-move-it-...)) zowel qua remeigenschappen / gewicht.

Niet direct iets gevonden in de thread ivm keramiek... Weet iemand of de (voor VAG groep dus) door ABT aangeboden remupgrades goed zijn (vb voor de audi A8 )
                                      Last edited by ; 30/06/2007, 19:36.

Comment

• Brembo is al 2 jaar bezig met 'n aftermarket upgrade kit die ceramische schijven heeft, maar stelt de release telkens maar weer uit. Hoofdreden daarvoor is 't feit dat de productie van die dingen zoveel kost dat een setje 2 tot 2,5 keer zoveel zou gaan kosten als een setje Gran Turismo's. 't Aantal gegadigden zal dus zeer klein zijn, en als je weet dat zowat elke auto z'n eigen remsysteem heeft, en dat ze dus voor elke auto zo'n kit zouden moeten ontwikkelen en testen, om er dan quasi géén van te verkopen...
                                        Last edited by ; 30/06/2007, 21:34.

Comment

• Alleen al het productieproces zelf duurt zeer lang, in vergelijking met dat van normale schijven.

Comment

Working...
                                          X