Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Upgrade remsysteem voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Remmen verbeteren op BMW E39 525D ?

Hey, is het mogelijk om het standaard remvermogen te verbeteren op een BMW E39 525D ? Vorige zondag op de Ring had ik er al snel last van, ofwel remde ik wa teveel in het begin, maar na een paar minuten had ik quasi geen remmen meer !! Scary hoor... dan maar iets minder snel beginnen rijden zodat ik bijna niet meer op de rem moest en die enkele keren dat het nodig was, lukte het wel. Maar als ik er teveel van vroeg op korte tijd, dan was het over...

Kan ik dit probleem een beetje oplossen door bijvoorbeeld speciale remblokken te steken ? Of andere remvloeistof ? Het zou iets low-cost moeten zijn omdat het enkel een tussenoplossing is totdat ik een meer circuitwaardige auto heb.

Of meer al pompend remmen ? Nah, das geen zicht

Alvast dank voor nuttige info

Comment

• Remmen steken van een krachtiger model, vb: 540i (als deze groter zijn uiteraard)
      die vind je misshcien op de schoot ofzo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
        Remmen steken van een krachtiger model, vb: 540i (als deze groter zijn uiteraard)
        die vind je misshcien op de schoot ofzo.
        Maar dan ben je niet in orde voor de keuring...

Comment

• Met uw remmen is niks fout.
          Wel uw techniek, je moet leren van kort en HARD af te remmen.
          Niet lomp op de pedaal te staan maar op een fractie remdruk opbouwen, hard afremmen en lossen.
          Vervang ook al maar remblokken en vloeistof.
          Remblokken die halfweg zijn geven warmte 4x sneller door aan de klauwen !
          www.perfectshine.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
            Maar dan ben je niet in orde voor de keuring...
            Inderdaad, ik wil het wel legaal houden zodat ik geen stoten tegenkom op de keuring Heeft daar iemand ervaring mee met andere remblokjes ? Ik dacht dat dat ferrero blokjes ofzo noemde ? En van die speciale remvloeistof of doet dat er niet toe zolang je geen stalen remleidingen hebt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
              Met uw remmen is niks fout.
              Wel uw techniek, je moet leren van kort en HARD af te remmen.
              Niet lomp op de pedaal te staan maar op een fractie remdruk opbouwen, hard afremmen en lossen.
              Vervang ook al maar remblokken en vloeistof.
              Remblokken die halfweg zijn geven warmte 4x sneller door aan de klauwen !
              Dit dacht ik dus wel... dat ik verkeerd bezig was bedankt voor deze info = goud waard ! Daarom dat ik ook wil meedoen aan wat circuit cursussen waar men deze info ook wel zal geven en nadien in praktijk omzetten. Ik ga hier bij de volgende gelegenheid hard op letten ! Thx !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk Berichten
                Hey, is het mogelijk om het standaard remvermogen te verbeteren op een BMW E39 525D ? Vorige zondag op de Ring had ik er al snel last van, ofwel remde ik wa teveel in het begin, maar na een paar minuten had ik quasi geen remmen meer !! Scary hoor... dan maar iets minder snel beginnen rijden zodat ik bijna niet meer op de rem moest en die enkele keren dat het nodig was, lukte het wel. Maar als ik er teveel van vroeg op korte tijd, dan was het over...

Kan ik dit probleem een beetje oplossen door bijvoorbeeld speciale remblokken te steken ? Of andere remvloeistof ? Het zou iets low-cost moeten zijn omdat het enkel een tussenoplossing is totdat ik een meer circuitwaardige auto heb.

Of meer al pompend remmen ? Nah, das geen zicht

Alvast dank voor nuttige info
                Rood: Wordt het een beschouwt als het andere dan ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                  Rood: Wordt het een beschouwt als het andere dan ??
                  Hoe bedoel je ? Ben niet helemaal mee... Dat de Ring geen circuit is ofzo ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk Berichten
                    Hoe bedoel je ? Ben niet helemaal mee... Dat de Ring geen circuit is ofzo ?
                    Sorry, ik was inderdaad niet mee, ik dacht aan de ring rond Brussel maar bij nader inzien (Ring met hoofdletter) is het dus over DE ring dat het gaat. Sorry.

Comment

• Comment

• Comment

• Ik zet het hier even, want ik vind het niet meteen: Heb net nieuwe schijfkes en blokskes vooraan. Hoe inremmen?

Gewoon zoals ik nu doe: Niet te hard remmen, en met constante pedaaldruk?

Of nog andere tips??
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                            Ik zet het hier even, want ik vind het niet meteen: Heb net nieuwe schijfkes en blokskes vooraan. Hoe inremmen?

Gewoon zoals ik nu doe: Niet te hard remmen, en met constante pedaaldruk?

Of nog andere tips??

Goh. Rem in hoe je wilt eigelijk. Zorg er gewoon voor dat je vooral de eerste pakweg 50km niet alles moet dichtgooien van op een aardige snelheid.

Rem progressief, rem veel, maar kort, maar ook niet té hard. De eerste keren ook niet meteen van 140 naar 50 ofzo afremmen.

Ik heb daar niet echt een bepaald 'schema' voor, ik ga gewoon wat 'gezapig' rijden. Afwisselend kleine baantjes en wat grotere banen, stadverkeer, etc.
                            Zorg er ook vooral voor dat ze goed kunnen koelen tussen de remmaneuvres in.

Comment

• Ja, dan ben ik eigenlijk toch goe bezig
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                Ja, dan ben ik eigenlijk toch goe bezig

Jij bent altijd goed bezig...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Jij bent altijd goed bezig...
                                  Goe bezig kerel

Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Bij m'n pagid pads is dit redelijk radicaal, en het dwingt je ook om illegale dingen te doen

LINK

Comment

• hmmm ik ben er wel nog ne leek/noob in maar euhm... is het dan toegelaten om andere remkits te laten plaatsen, buiten de originele? Ik had me altijd laten wijsmaken dat dit niet mocht en niet door de keuring zou geraken? Of halen jullie elke keer die kits eraf voor ge naar het circuit gaat ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xircon Bekijk Berichten
                                        hmmm ik ben er wel nog ne leek/noob in maar euhm... is het dan toegelaten om andere remkits te laten plaatsen, buiten de originele? Ik had me altijd laten wijsmaken dat dit niet mocht en niet door de keuring zou geraken? Of halen jullie elke keer die kits eraf voor ge naar het circuit gaat ?

Het 'mag' niet neen.

Mijn gedacht is eerder: zorg er gewoon voor dat ze het niet merken. Steek geen remklauwen die felrood gekleurd zijn met een grote sticker 'BREMBO' erop... want dan ben je een idioot.

Ik zeg wel: het ge-upgrade systeem moet wel WERKEN hé. Je hebt zo van die gastjes die wat van alles bij elkaar smijten, en al gauw schijfremmen achterop een E30 316i steken, zonder ook maar te kijken naar de remverdeling, etc...

Ik had remmen van een W124 300E op mijn 190E gemonteerd, klauwen zijn bijna dubbel zo groot, schijven gingen van 250mm naar 300mm, en van massief naar geventileerd.
                                        Remklauwtjes mooi zwart gespoten, en voor de rest niks zeggen.
                                        Geen problemen op de keuring, en ook geen problemen als je eens deftig moet afremmen, of eens sportief aan het rijden bent.

Comment

• Valt dat dan niet gehomologeerd te krijgen mits de juiste documentatie?

Comment

Working...
                                          X