Oorspronkelijk geplaatst door Asserti
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Upgrade remsysteem voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden
Collapse
X
-
achso, I understand.
Ik zou bij m'n E30je alle remleidingen willen vervangen. En dan bedoel ik niet gewoon de flexibele, maar die van aan de hoofdremtrommel tot aan de flexibele.
Enig idee of dit doenbaar is of mensen die weten hoe dit moet?
Kzou niet graag heel m'n remsysteem upgraden, dit dan overslaan en dan plots een gebarsten remleiding krijgen...Last edited by Asserti; 15/05/2008, 11:25.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichtenachso, I understand.
Ik zou bij m'n E30je alle remleidingen willen vervangen. En dan bedoel ik niet gewoon de flexibele, maar die van aan de hoofdremtrommel tot aan de flexibele.
Enig idee of dit doenbaar is of mensen die weten hoe dit moet?
Kzou niet graag heel m'n remsysteem willen upgraden, dit dan overslaan en dan plots een gebarsten remleiding krijgen...
Gewoon alles demonteren, naar een auto-onderdelenshop gaan, en die maken dat op maat.
Ofwel reeds op maat gemaakte set kopen als dat bestaat.
Comment
-
Van BMW uit kan ik deze krijgen op de juiste lengte, maar die dienen dan nog geplooid te worden in de juiste vorm. Dit moet met een of ander apparaatje?Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenVan BMW uit kan ik deze krijgen op de juiste lengte, maar die dienen dan nog geplooid te worden in de juiste vorm. Dit moet met een of ander apparaatje?
Het zijn de aansluitingsnippels die erop moeten gezet worden met een speciaal apparaat, maar als dat een setje van BMW is, zitten die er al aan.
Gewoon aankopen per lopende meter, en de juiste aansluitingen gaat natuurlijk wel goedkoper zijn.
Comment
-
thx voor de info! nog iets dat ik kan plannen voor deze zomer
Bij BMW ist ongeveer 7 euro per leidingske, met nippels, niet echt duur dusOorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichtenthx voor de info! nog iets dat ik kan plannen voor deze zomer
Bij BMW ist ongeveer 7 euro per leidingske, met nippels, niet echt duur dus
Voor alle remleidingen van mijn mini, met nippels, heb ik 85€ betaald in een set.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenNu ja, veel zal dat niet doen denk ik, ofwel? 330x24 ipv. 300x24 bedoel ik. 't Blijven volle schijven.Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenOok al zo goed als beslist.
Geen EBC (ik hoor geregeld goeie dingen erover, maar hoe meer je in 't professioneel milieur rondhoort hoe meer jeziet), maar Pagid blauw. Leftlane, dat waren die die jij ook hebt gehad, right? Bestaan nog niet voor mijn auto specifiek, maar zou zo goed als identiek zijn als voor de prefacelift 120d (remmen werden met de facelift wat beefier).
Geen Castrol SRF (veel te duur en nutteloze meerprijs voor in een standaard remsysteem), waarschijnlijk AP 600. Of, als 't prijsverschil navenant is, zelfs Ate Racing Blue gewoon.
En "stalen" remleidingen.
nog van hem:
Over 't algemeen verkopen wij ATE voor mensen met recentere wagens, en AP voor mensen met oudere wagens. Puur omdat de oudere wagens geen ESP en van die toestanden hebben, en dus geen aparte remleidingen per wiel hebben, en dus minder remvloeistof nodig hebben. De AP olie zit in flesjes van een halve liter, de ATE in flesjes van een liter. Voor de oudere wagens komt de AP dus goedkoper uit, vermits ze met een halve liter toekomen.
Ik heb ook gekozen voor ATE Racing Blue remvloeistof, Ferodo DS2500 remblokken en goodridge remleidingen.
Comment
-
Vraagje:
Familielid heeft in oktober een Morgan Roadster gekocht (bwjr 2007, 3.0, 223pk)
Achteraan heeft deze echter gewoon trommelremmen, en vooraan schijfremmen.
Hij klaagt wat over de remkracht. Je moet echt heel hard op de rempedaal duwen om op tijd tot stilstand te komen.
Kan hier iets aan gedaan worden ?
- geventileerde schijven plaatsen ?
- remklauwen vervangen ?
- remblokken ?
enz ... (ik ken er jammergenoeg bijna niks van)
Comment
-
Ook hier nog effe zetten.
Enkele voorzichtige conclusies die ik kan maken na tientallen of zelfs meer dan honderd ervaringsberichten gelezen te hebben over aftermarket remmenspul (die geen BBK zijn) :- Zimmermann remschijven zijn doorgaans slechter dan de originele.
- Aftermarket remschijven die geperforeerd zijn, presteren doorgaans slechter dan volle schijven.
- Enkel warmtebehandelde schijven presteren écht goed met sportremblokken.
- EBC Green/Red zou goed zijn voor sportief gebruik op de weg, maar laat steken vallen op circuit.
- EBC Yellow en DS2500 zouden bijwijlen toch een gevaarlijk afwezige remwerking hebben bij koude remmen -> oppassen dus!
- EBC Blue / DS3000 / Pagids ... enkel aan te bevelen bij echt topremschijven, zoniet eten ze je schijven zo op, en bovendien zijn ze écht niet weggelegd voor weggebruik
Voor de rest -> tabel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtenis er geen artikel bij?
had graag eens gelezen waarop ze zich allemaal basseerden
That's all i found...
Comment
-
Comment