Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz C 63 AMG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dit is zowat de mooiste Mercedes van de laatste jaren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
      Dit is zowat de mooiste Mercedes van de laatste jaren
      vind de berline mooier , bij dit model toch
      normaal ben ik wel te vinden voor breaks ( zie avatar )
      1991 Audi S2 coupe
      2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Neen, op de M-DCT... verkrijgbaar vanaf maart 2008.
        Wachter op een automaat in een sportwagen? Neen danku. Zo'n auto hoort een manuele bak te hebben en niks anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
          Wachter op een automaat in een sportwagen? Neen danku. Zo'n auto hoort een manuele bak te hebben en niks anders.
          De ervaring spreekt wederom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
            Dit is zowat de mooiste Mercedes van de laatste jaren

ook niet overdrijven hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              De ervaring spreekt wederom.
              Persoonlijk vind ik niks leuker dan zelf schakelen, in verbinding staan met de machine.

Ik heb ook al veel gereden met een automaat en telkens steekt me dat toch tegen, gewoon het feit dat je niet in controle bent (tiptronic noem ik geen controle). Ok, in sommige wagens horen gewoon automaten te zitten vb luxe limo's of éénder welke wagen gerelateerd aan luxe en comfort.

Tegenwoordig zijn automaten sneller dan je zelf ooit kunt schakelen en kan dat eventueel als waardig argument gebruikt worden in sportwagens.

Zelfs al post ik hier de wagens waarmee ik al gereden heb (ik rijd alleen sinds m'n 17de), de meeste geloven het niet uit pure jaloezie of weet ik veel.

Aan de andere kant kan ik daar wel begrip voor opbrengen maar op het einde van de rit ben ik toch de persoon die er van kan genieten.

Comment

• Als je zegt dat je geen controle hebt tijdens het rijden met een automaat, kan je niet rijden. Ik vind het de dikste bullshit ooit.

Comment

• @ william blake

Je bent misschien nog te jong om zoiets te kunnen appreciëren. We zijn allemaal hetzelfde, hoor: toen ik 17 was en ik met de auto's van thuis op pad mocht (allemaal zeer krachtige benzine-auto's met manuele bak) ... was 't dan enkele jaren geleden ook een heuse schok toen er een '7 kwam met automaat. Een diesel nog wel. Moord & brand, uiteraard. Een jaar erna kocht ik zelf een 325CiA Cabrio, gewoonweg omdat een automaat zo fantastisch kan zijn.

Geef jezelf de tijd om ervaring op te doen, je zal een pak leren, en ook veel leren appreciëren. Je hebt goeie bronnen, en ook veel theoretische kennis, maar enkel daarop assumpties gaan maken leidt vaak tot verkeerde stellingen of meningen. 't Is allemaal niet zo zwart-wit zoals 't lijkt als we jong zijn, en de waarheid is vaak anders dan dat wat veel goeie bronnen + veel leeservaring + wat logisch nadenken zullen opleveren als resultaat.
                  Last edited by ; 17/11/2007, 12:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                    Als je zegt dat je geen controle hebt tijdens het rijden met een automaat, kan je niet rijden. Ik vind het de dikste bullshit ooit.
                    Controle is inderdaad de verkeerde woordkeuze, ik bedoelde eigenlijk voeling.

Nu, ik rijd sinds 4 maand met de auto van mijn broer - een '02 X5 4.4i - en ondanks de Steptronic functie vind ik geen voldoening in een pookje naar voor of naar achteren duwen om van versnelling te wisselen. Meestal duurt het nog een halve seconde of langer tegen die bak daadwerkelijk reageert.

En misschien niet onbelangrijk, ik vind een automaat gewoon erg lelijk klinken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      @ william blake

Je bent misschien nog te jong om zoiets te kunnen appreciëren. We zijn allemaal hetzelfde, hoor: toen ik 17 was en ik met de auto's van thuis op pad mocht (allemaal zeer krachtige benzine-auto's met manuele bak) ... was 't dan enkele jaren geleden ook een heuse schok toen er een '7 kwam met automaat. Een diesel nog wel. Moord & brand, uiteraard. Een jaar erna kocht ik zelf een 325CiA Cabrio, gewoonweg omdat een automaat zo fantastisch kan zijn.

Geef jezelf de tijd om ervaring op te doen, je zal een pak leren, en ook veel leren appreciëren. Je hebt goeie bronnen, en ook veel theoretische kennis, maar enkel daarop assumpties gaan maken leidt vaak tot verkeerde stellingen of meningen. 't Is allemaal niet zo zwart-wit zoals 't lijkt als we jong zijn, en de waarheid is vaak anders dan dat wat veel goeie bronnen + veel leeservaring + wat logisch nadenken zullen opleveren als resultaat.
                      Ik begrijp je punt volledig, en waarschijnlijk heb je gelijk ook.

Trouwens, ik heb nooit gezegd dat ik niet graag rij met een automaat. In de file of tijdens het aanschuiven in't stad kan ik ze wel waarderen hoor. Mijn punt was dan ook dat je in een sportwagen toch optimale voeling moet hebben met de weg en de wagen. Ik heb ooit al 'es een 911 turbo geparkeerd met automaat en ondanks de zeer korte afstand vond ik het toch zeer raar overkomen.

Anyway, ik waardeer ook je volwassen reactie.

Comment

• Veel is afhankelijk van wat je wilt.

Als ik occasioneel is ga "knallen" met een Porsche of dergelijk, vind ik het soms ook hinderlijk dat het geen automaat is.

Maar als ik dan naar Antwerpen ofzo rij, en ik sta in de file, of rustig rijden, haat ik het dat ik geen automaat heb.

Comment

• ik vind een automaat 10 keer beter klinken als een manueel

en vermits op een forum een beetje welles-nietes moet kunnen...welke oen koopt nou een automaat om daarna te gaan liggen schakelen

al ben ik natuurlijk geen koper van een c63

maar moest ik hem kopen zou't al hemaal niet zijn om te scheuren...tis gewoon fijn het besef dat je zowat de snelste hebt

Comment

• Automaten zijn vet strak, maar in een sportwagen heb ik er ook mijn bedenkingen over...
                            Maar om een M3 of een C63 al een echte sportwagen te gaan noemen...
                            Die dingen zijn veel bruikbaarder als dagelijkse kar, dan is een automaat wel aangenaam denk ik. En je hoeft niet goed te kunnen schakelen om snel te zijn

Porsche en andere met automaat... mja, kweet het niet.

Comment

Controle is inderdaad de verkeerde woordkeuze, ik bedoelde eigenlijk voeling.

Voeling vind ik zelfs nog een verkeerdere woordkeuze.

Comment

• Daarbij, het blijft een mercedes. Weliswaar de sportiefste mercedes in jaren, maar nog steeds een benz.

Comment

• Nog iets interessants:
                                  Heb tijdens het bezoek aan MB Stuttgart gevraagd hoe het zit met visie op de toekomst, dan specifiek voor MB-AMG. En het zal dus zo zijn, dat mercedes AMG zich in de toekomst nog harder gaat toespitsen op het creëeren van pure sportkarren. Vroeger stond MB-AMG voor snelle comfortabele reisauto's, met een exclusieve tint; in de toekomst gaan het meer die-harde bakken worden. Meer afgesteld op puur rijplezier enzo.

Comment

Daarbij, het blijft een mercedes. Weliswaar de sportiefste mercedes in jaren, maar nog steeds een benz.
                                    Waarschijnlijk de best sturende Merc sinds.. ever?

En één van de snelste AMG's ooit. Car and Driver (staan altijd bekend omwille van hun razendsnelle tijden) klokte een Duitse C63 op 3,9 seconden naar 60 mph.

Bewijs: http://www.caranddriver.com/comparis...-m3.html?al=98

Comment

Nog iets interessants:
                                      Heb tijdens het bezoek aan MB Stuttgart gevraagd hoe het zit met visie op de toekomst, dan specifiek voor MB-AMG. En het zal dus zo zijn, dat mercedes AMG zich in de toekomst nog harder gaat toespitsen op het creëeren van pure sportkarren. Vroeger stond MB-AMG voor snelle comfortabele reisauto's, met een exclusieve tint; in de toekomst gaan het meer die-harde bakken worden. Meer afgesteld op puur rijplezier enzo.
                                      In een interview met de grote baas van AMG (naam ben ik kwijt) stond dit min of meer ook.

In die zin dat er méér Black Series (almost trackcars) gaan komen. AMGs zijn altijd al Autobahn-stormers geweest en zullen dat ook blijven, echter nu kan je er ook mee op het circuit en je serieus amuseren.

Comment

In een interview met de grote baas van AMG (naam ben ik kwijt) stond dit min of meer ook.

In die zin dat er méér Black Series (almost trackcars) gaan komen. AMGs zijn altijd al Autobahn-stormers geweest en zullen dat ook blijven, echter nu kan je er ook mee op het circuit en je serieus amuseren.
                                        Nu ja, ik vind dat allemaal nogal subjectief!

Comment

Voeling vind ik zelfs nog een verkeerdere woordkeuze.
                                          Maar 't komt er toch al dichter bij.

Ik schreef enkele uren terug ergens iets over Multitronic-bakken, hoezeer ik spuwde op de Multitronic in de A4 2.4 Cabrio. 'k Weet niet meer wat ik schreef, maar 'k wou ook zoiets neerpennen.

Een automaat hoort in veel auto's thuis, vind ik. 't Doet gewoonweg alles beter. Blijft nog de "fun" over, van 't tiphielen en 't correct schakelen en zo. Mjah, je kan je daar heelder dagen mee onledig houden, maar hoe vaak kan je dat op de openbare weg écht goed (zodat 't nut heeft, en dan bedoel ik nut op rijtechnisch vlak en niet op koppelingsslijtagevlak)?

Ik zou 'n Porsche nooit anders dan met 'n manuele of 'n gerobotiseerde bak willen, maar een SL 55 AMG zou ik zelfs nog niet willen in manuele versie, zelfs al was 'ie verkrijgbaar zo.

Comment

Working...
                                          X