Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz C 63 AMG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Ik zou 'n Porsche nooit anders dan met 'n manuele of 'n gerobotiseerde bak willen, maar een SL 55 AMG zou ik zelfs nog niet willen in manuele versie, zelfs al was 'ie verkrijgbaar zo.
    Idem ditto.

By the way, heel-and-toe is leuk! In het dagelijkse verkeer kan ik niet meer normaal terugschakelen zonder minstens te rev-matchen. Verbeterd het comfort (je krijgt die irritante jerk niet meer) én de balans van je wagen. Zaken zoals flat-foot shifting of left-foot braking zijn gewoon gevaarlijk op de openbare weg, daar kan ik inkomen. Na 8 maand oefenen durf ik toch al te zeggen dat ik het onder de knie heb, en nogmaals het is leuk!

Maar dat laatste argument zal hoogstwaarschijnlijk met mijn leeftijd.

Trouwens, tegenwoordig rev-matchen automaten ook al voor je.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
      In een interview met de grote baas van AMG (naam ben ik kwijt) stond dit min of meer ook.

In die zin dat er méér Black Series (almost trackcars) gaan komen. AMGs zijn altijd al Autobahn-stormers geweest en zullen dat ook blijven, echter nu kan je er ook mee op het circuit en je serieus amuseren.

De persoon in kwestie vertelde dat de Black Series slechts 'onbelangrijke' aanhangsels zijn, kwestie van nog een stapje exclusiever te kunnen gaan.
      Maar hij had het vooral op de algemene sportiviteit van alle toekomstige AMG-voertuigen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
        De persoon in kwestie vertelde dat de Black Series slechts 'onbelangrijke' aanhangsels zijn, kwestie van nog een stapje exclusiever te kunnen gaan.
        Maar hij had het vooral op de algemene sportiviteit van alle toekomstige AMG-voertuigen.
        Wat ik gelezen heb.

=> AMG sportiever
        => Black series waar mogelijk
        => Signature Series om exclusief te blijven

Comment

Zaken zoals flat-foot shifting of left-foot braking zijn gewoon gevaarlijk op de openbare weg, daar kan ik inkomen.
          Bwa, met <100 pk kan dat geen kwaad, dan ben je gewoon wat sneller dan anders

Comment

• Flat-foot shifting wil je je kar toch niet aandoen?
            Is dat wel goed voor de mechaniek?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
              Flat-foot shifting wil je je kar toch niet aandoen?
              Is dat wel goed voor de mechaniek?
              Neen.

Is eigenlijk een vrij nutteloze techniek, misschien voor dragracing?

Comment

Neen.

Is eigenlijk een vrij nutteloze techniek, misschien voor dragracing?
                Als ik het goed voor heb, is dat gewoon je voet niet van het gaspedaal halen maar toch de koppeling induwen en schakelen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                  Als ik het goed voor heb, is dat gewoon je voet niet van het gaspedaal halen maar toch de koppeling induwen en schakelen?
                  Precies. Wordt ook wel powershifting genoemd.

(Stock Shifter still) Just a quick vid of power shifting my 2007 Shelby GT500 on Closed Course in Mexico. 4.10 gears/FRPP Axleback Exhaust/Nitto Drag Radial...

Comment

Precies. Wordt ook wel powershifting genoemd.

http://www.youtube.com/watch?v=Jx__OEP340k
                    the horror

Comment

• Ik ben daarnet een brochure gaan halen bij Mercedes voor de nieuwe C klasse.Dat wordt men volgende auto

Comment

• ik geloof je niet, tenzij je hem kan vinde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                          Ik ben daarnet een brochure gaan halen bij Mercedes voor de nieuwe C klasse.Dat wordt men volgende auto
                          Een C63 AMG?
                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                            Nog iets interessants:
                            Heb tijdens het bezoek aan MB Stuttgart gevraagd hoe het zit met visie op de toekomst, dan specifiek voor MB-AMG. En het zal dus zo zijn, dat mercedes AMG zich in de toekomst nog harder gaat toespitsen op het creëeren van pure sportkarren. Vroeger stond MB-AMG voor snelle comfortabele reisauto's, met een exclusieve tint; in de toekomst gaan het meer die-harde bakken worden. Meer afgesteld op puur rijplezier enzo.
                            Goeie zaak vind ik.
                            nls2000

Comment

• Japans videootje van de C63 voorstelling :

Comment

• Weet iemand wat het verschil juist is tussen de motor van de C63 en de CL63?

Is het eventueel mogelijk om de C63 makkelijk te tunen (origineel via Mercedes) naar het vermogen van de CL?

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                2012-...
                                '07 BMW 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                                  Weet iemand wat het verschil juist is tussen de motor van de C63 en de CL63?

Is het eventueel mogelijk om de C63 makkelijk te tunen (origineel via Mercedes) naar het vermogen van de CL?

Officieel Mercedes is dit zeker niet te doen, ze willen de C niet sneller maken dan de Cl en dit omwille van het prestige.

Het is in feite wel hetzelfde blok en je kan er nog meer vermogen uitkrijgen maar niet via de officiële weg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                                    Weet iemand wat het verschil juist is tussen de motor van de C63 en de CL63?

Ja, gewoon bij AMG Manufaktur het CL blok laten inbouwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Ja, gewoon bij AMG Manufaktur het CL blok laten inbouwen.
                                      Haalt dat iets uit, denk je?

Het blok / de motor zelf is toch identiek? Wat verschilt zijn voornamelijk de uitlaatlijn en de software, vermoed ik. Deels door die uitlaatlijn, en grotendeels door de software (die dus inderdaad rekening houdt met de hiërarchie binnen de AMG-lineup) wordt de C 63 AMG "benadeeld" tegenover de grotere modellen, lijkt me.

Ik denk dat ze zelfs in Affalterbach de software niet zullen aanpassen, laat staan dat de vermoedelijk minder potente uitlaatlijn van de C hetzelfde vermogen als in de CL zal toelaten. Lijkt me eerder een zaak voor de tuners. AMG zelf is ultra-streng wat dergelijke mods betreft, heb ik altijd geweten.

Comment

• Mooi, maar niets boven de M3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zlokip Bekijk Berichten
                                          Mooi, maar niets boven de M3
                                          Jawel, de RS5, straks.

Comment

Working...
                                          X