Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz C 63 AMG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Diesel is iets anders.

    die kunnen door de trage verbranding van diesel maar een bepaald maximaal toerental aan


    7000

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten

      iets dat ik rap vond, een gechipte RS6.

      Van diesels heb ik zo wel een paar héél mooie grafiekjes ( vermogen quasi aanhouden van 3000-4500 toeren)
      uiteraard gechipt (1.9tdi en 2.0tdi)
      Zoooot. Never seen that.

      Is dat iets dat typically optreedt na chippen? Want af fabriek heb je dat toch nooit, ofwel?

      Plus, bij die bovenstaande RS6, wat zou - denk jij - het snelste zijn? Bij 'n acceleratieproef altijd doortrekken tot de limiter (ca. 6.200 tpm zeker?), of schakelen ergens rond de 5.500 à 5.600 om dan in de volgende versnelling bij 4.500 te herstarten? En tot slot, stel dat 't jouw auto is waarmee je een hoop gaat raggen, zou je 'm zelf continu tot tegen de limiter draaien, of je tevreden stellen met schakelen op 't moment dat 'ie dat standaard (zonder chip) deed, ergens voor de 6.000 tpm nog?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
        Wat ik WEL hoogst irritant vind om mee te rijden, is bijvoorbeeld het vermogenverloop icm de toerentalbegrenzing op de 147 2.0TS. Dat ding schakelt vanzelf op (= max. toerental bereikbaar) rond 6800 toeren. Allemaal goed en wel, ware het niet dat het ding bij 6300 toeren nog een zéér voelbare éxtra duw geeft, die blijft doorgaan tot het schakeltoerental.
        Wat is DAT hatelijk!!
        Je bedoelt dat 'ie, puur op 't gevoel, had mogen schakelen bij enkele 100en toeren meer?

        Hebben manuele versies dat ook?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Zoooot. Never seen that.

          Is dat iets dat typically optreedt na chippen? Want af fabriek heb je dat toch nooit, ofwel?

          Plus, bij die bovenstaande RS6, wat zou - denk jij - het snelste zijn? Bij 'n acceleratieproef altijd doortrekken tot de limiter (ca. 6.200 tpm zeker?), of schakelen ergens rond de 5.500 à 5.600 om dan in de volgende versnelling bij 4.500 te herstarten? En tot slot, stel dat 't jouw auto is waarmee je een hoop gaat raggen, zou je 'm zelf continu tot tegen de limiter draaien, of je tevreden stellen met schakelen op 't moment dat 'ie dat standaard (zonder chip) deed, ergens voor de 6.000 tpm nog?
          Daar werken tuners natuurlijk naartoe, naar een zo breed en vloeiend mogelijk koppel/vermogen. Pieken wil je niet.

          Bij die RS6 is de meting denk ik gestopt op het punt dat het vermogen naar beneden knalt. Een RS6 schakelt op rond 6800 toeren, en zou nooit (in standaard en getunede trim) om 6000 toeren plots elkaar stuiken. Ik zou hem gewoon tot z'n redline laten trekken, om dan terug lekker in die 4500-5000 toeren te zitten.
          Ik zou het wel niet altijd doen, daar is 3500-5500 een veel te machtig gebied voor.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Zoooot. Never seen that.

            Is dat iets dat typically optreedt na chippen? Want af fabriek heb je dat toch nooit, ofwel?

            Plus, bij die bovenstaande RS6, wat zou - denk jij - het snelste zijn? Bij 'n acceleratieproef altijd doortrekken tot de limiter (ca. 6.200 tpm zeker?), of schakelen ergens rond de 5.500 à 5.600 om dan in de volgende versnelling bij 4.500 te herstarten? En tot slot, stel dat 't jouw auto is waarmee je een hoop gaat raggen, zou je 'm zelf continu tot tegen de limiter draaien, of je tevreden stellen met schakelen op 't moment dat 'ie dat standaard (zonder chip) deed, ergens voor de 6.000 tpm nog?
            Ik zou op die moment schakelen dat ie hervat bij 3500tpm ofzo, wanneer je koppel maximaal is.

            Wel héél slecht voor de mechaniek, maar je hebt de grootste versnelling

            Comment


            • Is dat bij die alfa niet door verstelling van de nokkenas?

              Het is idd opvallend bij kar, en jammer om er dan maar 600 toeren van te mogen genieten. Zeker in eerste doet dat raar. *woh*, om dan een paar tienden laten te schakelen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                Diesel is iets anders.

                die kunnen door de trage verbranding van diesel maar een bepaald maximaal toerental aan
                Klopt maar de hoofdreden is dat een diesel sowieso door het inspuitsysteem vanaf een bepaald toerental begrensd wordt om te vermijden dat hij op hol zou slaan.
                The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Ik zou op die moment schakelen dat ie hervat bij 3500tpm ofzo, wanneer je koppel maximaal is.

                  Wel héél slecht voor de mechaniek, maar je hebt de grootste versnelling
                  idd extreem belastend, effe meer dan 800Nm op zo 'lage' toerentallen. Is ook hetgene waar die nederlandse RS6 (553pk en bijna 800Nm) van op de meeting last van heeft. Dat ding trekt z'n koppelomvormer open bij te veel belasten op die toeren.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Ik zou op die moment schakelen dat ie hervat bij 3500tpm ofzo, wanneer je koppel maximaal is.

                    Wel héél slecht voor de mechaniek, maar je hebt de grootste versnelling
                    't Probleem is, met nen automaat moet je om maximaal te versnellen kickdownen. En dan kiest 'ie zelf doorgaans om tot aan de limiter door te trekken.

                    Zeker van dat dat 't snelste is? I mean, je hebt meer koppel, maar minder vermogen. Vermogen zonder koppel doet ook versnellen, hè. Kijk maar naar een Honda Integra type-R.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Zoooot. Never seen that.

                      Is dat iets dat typically optreedt na chippen? Want af fabriek heb je dat toch nooit, ofwel?
                      Die koppel/vermogencurves die constructeursvrijgeven zijn opgesmukte versies van de werkelijke grafieken. Het kan dus zijn dat een standaardmotor een gelijkaardig verloop laat zien, maar dat je dit niet kunt zien in de curve die de constructeur vrijgeeft.
                      The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

                      Comment


                      • maar kijk dan wel eens naar het verloop van het koppel van die Honda.

                        180Nm op 4000 toeren > 300Nm op 2000 toeren

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                          idd extreem belastend, effe meer dan 800Nm op zo 'lage' toerentallen. Is ook hetgene waar die nederlandse RS6 (553pk en bijna 800Nm) van op de meeting last van heeft. Dat ding trekt z'n koppelomvormer open bij te veel belasten op die toeren.
                          Zit er in een automatic *iets* dat je kan vervangen, zoals de koppeling bij 'n manuele versnellingsbak, zodat 'ie plots een pak meer vermogen/koppel aankan? 'k Dacht zelfs dat je bij dat bedrijf dat VR6'jes van 1 of 2 turbo's voorziet (HGP?) ringen kan kopen voor de DSG, zodat die ook 600 Nm en meer aankan.

                          Is zoiets mogelijk bij 'n automaat? Kan je die koppelomvormer versterken? Zo ja, hoe gaat dat in z'n werk?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                            maar kijk dan wel eens naar het verloop van het koppel van die Honda.

                            180Nm op 4000 toeren > 300Nm op 2000 toeren
                            Geen idee, nog nooit een vermogenscurve van dat ding gezien. 't Enige wat ik wou weten, was :

                            Wat is er sneller? Met véél koppel en b.v. 20% minder pk doortrekken (b.v. dir RS6 daar vanaf pakweg 3.500 tpm), of hoger met quasi maximumvermogen en minder koppel. Stel dat je twee RS6'en naast elkaar kan zetten met 'n gewijzigde versnellingsbakverhouding, en alletwee moeten ze van 100 naar 160 doortrekken in één versnelling, en de ene z'n versnellingsbak pas je zo aan dat 'ie begint te trekken rond 3.500 tpm, en de andere z'n versnellingsbak pas je zo aan dat 'ie bij 160 net niet in de begrenzer zit.

                            Wat zou er sneller zijn? (algemener bekeken dan enkel maar die RS6, dus)

                            Comment


                            • Koppel dient om te versnellen, vermogen om snelheid te houden

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt Bekijk Berichten
                                Die koppel/vermogencurves die constructeursvrijgeven zijn opgesmukte versies van de werkelijke grafieken. Het kan dus zijn dat een standaardmotor een gelijkaardig verloop laat zien, maar dat je dit niet kunt zien in de curve die de constructeur vrijgeeft.
                                Ah, okay. Wijken die "propere" curves veel af van de werkelijkheid? Ik bedoel, stel dat een motor ergens een "dipje" heeft middenin 't toerentalgebied (zie je soms, af en toe lees ik dan als argument daarvoor iets ivm. milieunormen ofzo?), mag een constructeur dan dat dipje wegwerken en een rechte lijn weergeven?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Koppel dient om te versnellen, vermogen om snelheid te houden
                                  I know, en toch is dat niet 100% correct.

                                  Een Integra R met standaardmotor vs. een Integra R met 1,4-liter turbo, ofzo. Allebei 200 pk, de ene 180 Nm (of hoeveel is het) en de andere 300 Nm (b.v.). Als je ze allebei tot tegen de limiter draait, gaat dat extra koppel niet zóveel verschil maken.

                                  Maar stel nu in bovenstaand voorbeeld geval van die RS6, daar. Wat zal er sneller zijn?

                                  Comment


                                  • Omdat de grafiek van hierboven niet het volledige verloop tot de redline geeft (run is onderbroken geweest) is dat moeilijk te zeggen, maar ik ben vrij zeker dat je met full doortrekken de snellere zal zijn. Koppel hebben is één, en vermogen is daarvan een afgeleide (een motor levert geen pk's remember), maar op welk toerental dat je het hebt (en voor hoe lang) is bepalend voor dat sprintje.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                      Omdat de grafiek van hierboven niet het volledige verloop tot de redline geeft (run is onderbroken geweest) is dat moeilijk te zeggen, maar ik ben vrij zeker dat je met full doortrekken de snellere zal zijn. Koppel hebben is één, en vermogen is daarvan een afgeleide (een motor levert geen pk's remember), maar op welk toerental dat je het hebt (en voor hoe lang) is bepalend voor dat sprintje.
                                      Ik vermoed dat ook, maar kan dat niet staven. 't Is gewoon een gevoel.

                                      Ik zou m'n geld op "full power" zetten in zo'n nummertje, en niet op "full torque".

                                      Zoiets zou je toch moeten kunnen berekenen? Wutputt?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Ah, okay. Wijken die "propere" curves veel af van de werkelijkheid? Ik bedoel, stel dat een motor ergens een "dipje" heeft middenin 't toerentalgebied (zie je soms, af en toe lees ik dan als argument daarvoor iets ivm. milieunormen ofzo?), mag een constructeur dan dat dipje wegwerken en een rechte lijn weergeven?
                                        Die curves zijn louter informatief. Constructeurs zijn enkel verplicht het maximumvermogen, ECE-cyclusverbruik, CO2-uitstoot, cilinderinhoud, gewichten, enz. op te geven. Dus het kan wel degelijk gebeuren dat zo'n dipje mooi weggewerkt wordt.
                                        The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

                                        Comment


                                        • en in hoeverre worden die opgegeven zaken gecontroleerd
                                          is dat een europees instituut ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X