Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes-Benz C 63 AMG
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
iets dat ik rap vond, een gechipte RS6.
Van diesels heb ik zo wel een paar héél mooie grafiekjes ( vermogen quasi aanhouden van 3000-4500 toeren)
uiteraard gechipt (1.9tdi en 2.0tdi)Never seen that.
Is dat iets dat typically optreedt na chippen? Want af fabriek heb je dat toch nooit, ofwel?
Plus, bij die bovenstaande RS6, wat zou - denk jij - het snelste zijn? Bij 'n acceleratieproef altijd doortrekken tot de limiter (ca. 6.200 tpm zeker?), of schakelen ergens rond de 5.500 à 5.600 om dan in de volgende versnelling bij 4.500 te herstarten? En tot slot, stel dat 't jouw auto is waarmee je een hoop gaat raggen, zou je 'm zelf continu tot tegen de limiter draaien, of je tevreden stellen met schakelen op 't moment dat 'ie dat standaard (zonder chip) deed, ergens voor de 6.000 tpm nog?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenWat ik WEL hoogst irritant vind om mee te rijden, is bijvoorbeeld het vermogenverloop icm de toerentalbegrenzing op de 147 2.0TS. Dat ding schakelt vanzelf op (= max. toerental bereikbaar) rond 6800 toeren. Allemaal goed en wel, ware het niet dat het ding bij 6300 toeren nog een zéér voelbare éxtra duw geeft, die blijft doorgaan tot het schakeltoerental.
Wat is DAT hatelijk!!
Hebben manuele versies dat ook?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenZoooot.Never seen that.
Is dat iets dat typically optreedt na chippen? Want af fabriek heb je dat toch nooit, ofwel?
Plus, bij die bovenstaande RS6, wat zou - denk jij - het snelste zijn? Bij 'n acceleratieproef altijd doortrekken tot de limiter (ca. 6.200 tpm zeker?), of schakelen ergens rond de 5.500 à 5.600 om dan in de volgende versnelling bij 4.500 te herstarten? En tot slot, stel dat 't jouw auto is waarmee je een hoop gaat raggen, zou je 'm zelf continu tot tegen de limiter draaien, of je tevreden stellen met schakelen op 't moment dat 'ie dat standaard (zonder chip) deed, ergens voor de 6.000 tpm nog?
Bij die RS6 is de meting denk ik gestopt op het punt dat het vermogen naar beneden knalt. Een RS6 schakelt op rond 6800 toeren, en zou nooit (in standaard en getunede trim) om 6000 toeren plots elkaar stuiken. Ik zou hem gewoon tot z'n redline laten trekken, om dan terug lekker in die 4500-5000 toeren te zitten.
Ik zou het wel niet altijd doen, daar is 3500-5500 een veel te machtig gebied voor.
Comment
-
Wel héél slecht voor de mechaniek, maar je hebt de grootste versnelling
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDiesel is iets anders.
die kunnen door de trage verbranding van diesel maar een bepaald maximaal toerental aanThe greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenIk zou op die moment schakelen dat ie hervat bij 3500tpm ofzo, wanneer je koppel maximaal is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenIk zou op die moment schakelen dat ie hervat bij 3500tpm ofzo, wanneer je koppel maximaal is.
Zeker van dat dat 't snelste is? I mean, je hebt meer koppel, maar minder vermogen. Vermogen zonder koppel doet ook versnellen, hè. Kijk maar naar een Honda Integra type-R.
Comment
-
Is dat iets dat typically optreedt na chippen? Want af fabriek heb je dat toch nooit, ofwel?The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenidd extreem belastend, effe meer dan 800Nm op zo 'lage' toerentallen. Is ook hetgene waar die nederlandse RS6 (553pk en bijna 800Nm) van op de meeting last van heeft. Dat ding trekt z'n koppelomvormer open bij te veel belasten op die toeren.
Is zoiets mogelijk bij 'n automaat? Kan je die koppelomvormer versterken? Zo ja, hoe gaat dat in z'n werk?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenmaar kijk dan wel eens naar het verloop van het koppel van die Honda.
180Nm op 4000 toeren > 300Nm op 2000 toeren
Wat is er sneller? Met véél koppel en b.v. 20% minder pk doortrekken (b.v. dir RS6 daar vanaf pakweg 3.500 tpm), of hoger met quasi maximumvermogen en minder koppel. Stel dat je twee RS6'en naast elkaar kan zetten met 'n gewijzigde versnellingsbakverhouding, en alletwee moeten ze van 100 naar 160 doortrekken in één versnelling, en de ene z'n versnellingsbak pas je zo aan dat 'ie begint te trekken rond 3.500 tpm, en de andere z'n versnellingsbak pas je zo aan dat 'ie bij 160 net niet in de begrenzer zit.
Wat zou er sneller zijn? (algemener bekeken dan enkel maar die RS6, dus)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt Bekijk BerichtenDie koppel/vermogencurves die constructeursvrijgeven zijn opgesmukte versies van de werkelijke grafieken. Het kan dus zijn dat een standaardmotor een gelijkaardig verloop laat zien, maar dat je dit niet kunt zien in de curve die de constructeur vrijgeeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenKoppel dient om te versnellen, vermogen om snelheid te houden
Een Integra R met standaardmotor vs. een Integra R met 1,4-liter turbo, ofzo. Allebei 200 pk, de ene 180 Nm (of hoeveel is het) en de andere 300 Nm (b.v.). Als je ze allebei tot tegen de limiter draait, gaat dat extra koppel niet zóveel verschil maken.
Maar stel nu in bovenstaand voorbeeld geval van die RS6, daar. Wat zal er sneller zijn?
Comment
-
Omdat de grafiek van hierboven niet het volledige verloop tot de redline geeft (run is onderbroken geweest) is dat moeilijk te zeggen, maar ik ben vrij zeker dat je met full doortrekken de snellere zal zijn. Koppel hebben is één, en vermogen is daarvan een afgeleide (een motor levert geen pk's remember), maar op welk toerental dat je het hebt (en voor hoe lang) is bepalend voor dat sprintje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenOmdat de grafiek van hierboven niet het volledige verloop tot de redline geeft (run is onderbroken geweest) is dat moeilijk te zeggen, maar ik ben vrij zeker dat je met full doortrekken de snellere zal zijn. Koppel hebben is één, en vermogen is daarvan een afgeleide (een motor levert geen pk's remember), maar op welk toerental dat je het hebt (en voor hoe lang) is bepalend voor dat sprintje.
Ik zou m'n geld op "full power" zetten in zo'n nummertje, en niet op "full torque".
Zoiets zou je toch moeten kunnen berekenen? Wutputt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAh, okay. Wijken die "propere" curves veel af van de werkelijkheid? Ik bedoel, stel dat een motor ergens een "dipje" heeft middenin 't toerentalgebied (zie je soms, af en toe lees ik dan als argument daarvoor iets ivm. milieunormen ofzo?), mag een constructeur dan dat dipje wegwerken en een rechte lijn weergeven?The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Comment
Comment