Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz C 63 AMG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Neen, enkel als echte AMG kan deze C mij bekoren.
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      12 l/ 100 km gemiddeld? Met zo'n kar? Als liefhebber?

Ik schat dat iemand als BMWMB met deze auto ca. 12 liter gemiddeld zal rijden op de autostrade, ja. Maar daarnaast doe je ook andere ritjes, e.d. Onder de 15 liter / 100 km gemiddeld kom je daar niet mee, vergeet 't. Ofwel rijd je 'm gelijk een ouwe pee.

Als je zo'n auto op politieke correcte manier gebruikt, maar wel sportief rijdt, dan mag je op 17 à 18 liter / 100 km rekenen.

En gebruik je al z'n vermogen en koppel zéér vaak, dan kom je niet toe met 20 liter / 100km.

De RS4 verbruikt tussen de 15 en de 16 liter bij normaal sportief gebruik, gaat naar de 18 liter toe als je 'm goed sportief rijdt.
      Ik heb hier gisteren een (franstalig weliswaar maar dat zal het niet maken) boekje gekocht met een test van de RS4 Avant/E 63 Combi/M5 Touring... en het testverbruik van de RS4 lag nochtans een eindje boven de 20 l

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Ik heb eens even snel geteld en zo'n C63 AMG qua gebruikskosten eens vergeleken met bijvoorbeeld een BMW 535d, rekening houdend met 40.000km per jaar.

Ik heb rap effe vergeleken op basis van verbruik, jaarlijkse rijtax en (vermoedelijke) verzekeringpremie. Ik heb dan nog geen rekening gehouden met onderhoudskosten en waardeverlies.

Ik kwam uit op een jaarlijkse meerkost van om en bij de €7000 voor de C63 AMG... Dat is toch niet niks hé. Over 5 jaar is dat €35000.

Toch wat teveel van het goede voor BMWMB...

Spijtig eigenlijk...
      ga eens langs bij mercedes en vraag eens of ze al weten of je die nieuwe 6.3 op LPG kan leggen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
        Ik heb hier gisteren een (franstalig weliswaar maar dat zal het niet maken) boekje gekocht met een test van de RS4 Avant/E 63 Combi/M5 Touring... en het testverbruik van de RS4 lag nochtans een eindje boven de 20 l
        'k Heb dat tijdschrift ook. Soortement verzameleditie, hè? Knappe tests erin.

't Is in die test dat die (witte, right?) RS4 Avant ook maar in 5,4 seconden tot de 100 geraakt...

Comment

• En hoeveel zuipt de 63?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            En hoeveel zuipt de 63?
            Veel.

Comment

• Normverbruik van de E 63 is 14,3 liter, de C zal er niet ver vanaf zitten denk ik.

Comment

• heb net eens in de autogids gekeken, die gedetailleerde wegtest van de CLK 63 AMG; zij komen op een gemiddeld testverbruik van 14.3l, een minimum van 11.0l en een maximum van .... 20.5

nuja, bij een niet té nerveuze rijstijl valt het dus nog wel mee, maar zuinig... da's wat overdreven

Comment

• Als je er bij nadenkt, het is een grote motor hè, zes-komma-drie-liter , meer dan de helft groter dan de motor van de nieuwe M3... Zal ook wel mee dat verbruik verklaren zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    'k Heb dat tijdschrift ook. Soortement verzameleditie, hè? Knappe tests erin.

't Is in die test dat die (witte, right?) RS4 Avant ook maar in 5,4 seconden tot de 100 geraakt...
                    ik denk dat het nog een ander boekje is dat jij bedoelt, het is een gewone maandelijkse uitgave en een gele RS4... alhoewel hij er ook 5.4s over doet

hierse:

(toffe tests trouwens; R8<->Carrera 4S, GT3 RS, M5Touring<->E63<->RS4 Avant, M3, 911Turbo Cabrio, 350Z<->opel GT,... voor zover offtopic )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                      Veel.
                      Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                      heb net eens in de autogids gekeken, die gedetailleerde wegtest van de CLK 63 AMG; zij komen op een gemiddeld testverbruik van 14.3l, een minimum van 11.0l en een maximum van .... 20.5

nuja, bij een niet té nerveuze rijstijl valt het dus nog wel mee, maar zuinig... da's wat overdreven

Ik vind dat verbruik zeer realistisch.... Niets buitensporigs aan, zowel niet qua minimum als maximumverbruik...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                        Ik vind dat verbruik zeer realistisch.... Niets buitensporigs aan, zowel niet qua minimum als maximumverbruik...
                        vind ik eigenlijk ook. Een E46M3 verbruikt misschien minder (of toch de Z3-M, dus veronderstel ook de E46 M3), maar met een E92 zit je volgens mij aan dezelfde cijfers... en de cijfers die ik van een RS4 heb liggen meestal nog hoger, om maar over de RS6 te zwijgen

Comment

• Dit issem in T-vorm

Gisteren aan de Nordschleiffe

Comment

• Da gaat echt knap worden...

Comment

• is er ook een hardwarematig verschil tussen de 63 uit de C, en de 63 uit de rest van het AMG-gamma? Ik zou niet direct weten wat, behalve misschien lucht in- en uitlaat...

Met andere woorden, kan je deze het vermogen van pakweg een S63 AMG geven, door wat aan de software te prutsen?

Comment

• Wil ik ook wel weten...
                                nls2000

Comment

• Mercedes C 63 AMG break

Autoweek.nl schrijft :
                                  Na de officiële onthulling van de C-klasse Estate wilde Mercedes-Benz de potente AMG-versie nog even onder de pet houden. Maar het is niet gelukt: hier hebben we de eerste beelden voor u.
                                  De techniek van de supersnelle pakezel is natuurlijk geen geheim: de 6,2-liter AMG V8 zorgt voor een vermogen van 457 pk en hoest 600 Nm koppel op. Naar verluidt sprint de Estate in 4,6 seconden naar 100 kilometer per uur, waarmee hij de RS4 Avant achter zich laat.
                                  Voor alle details over de C 63 AMG Estate moeten we nog even geduld betrachten. Waarschijnlijk komt de topversie gebroederlijk naast de eenvoudiger Estates en de C 63 AMG Sedan op de IAA in Frankfurt te staan.

bron :www.autoweek.nl

Comment

• De neus blijft dus het pijnlijke punt van deze auto (veel te hoekig, teveel "Lego"-stijl met die rechte hoek tussen rooster en motorkap), net zoals de styling van (minstens) de voorbumpers die me (véél) te agressief is ... maar voor de rest (zijkant, achterkant) vind 'k dit wel een knappe kar.

Als je op die tweede foto ziet hoe mooi de zijlijsten op de achterlijst aansluiten ... dan is 't maar een kleintje om in te beelden hoe knap een wat minder sjonnie voorspoiler in dezelfde stijl (in de plaats van die "Performance Package"-stijl) zou zijn. Jammer...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                      is er ook een hardwarematig verschil tussen de 63 uit de C, en de 63 uit de rest van het AMG-gamma? Ik zou niet direct weten wat, behalve misschien lucht in- en uitlaat...

Met andere woorden, kan je deze het vermogen van pakweg een S63 AMG geven, door wat aan de software te prutsen?
                                      Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
                                      Wil ik ook wel weten...

²²²²²²²²²²

Comment

• 385

Das countach-achtig rubber

Comment

• Voor mij een C63 Break met deze velgen aub!

Dat zou toch gaan eh?

(Ik vermoed wel dat er een foutje is in de tekst===>achter: 385 )

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                          2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                          2012-...
                                          '07 BMW 118d

Comment

Working...
                                          X