Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz C 63 AMG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat zou zo'n C 63 AMG gemiddeld verbruiken rekening houdend met het feit dat ik er veel lange afstanden mee zou doen aan wettelijke snelheden. De enkele keren dat ik het vermogen zal aanspreken is bij het accelereren en het hernemen.

12l, 13l, 14l ???
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Veel
      Met een longinhoud van 6.2 liter gaat het zeker geen verbruikswonder zijn denk ik zo
      Wetende dat RN zijn kar met met minder PK, minder longinhoud en normale rijstijl al 15 liter verbruikt

Maar dit is dan weer modernere techniek, dus wie zal het zeggen

Comment

• Ik denk dat je gerust mag rekening houden met 14 liter, ALS je inderdaad, zoals je zegt, 'normaal' rijdt, en je zo ongeveer aan de toegelaten snelheden houdt.

Maarja... dat is dan weer een beetje zonde van zo'n kar... vind ik.

Comment

• Het is niet het "aan de snelheid houden" wat telt, maar wel de manier hoe je naar die snelheid gaat

Comment

• Zegt de man met een E200CDI, de TRAAGSTE MERCEDES BENZ OP DE MARKT.

of 't scheelt toch niet veel.

Comment

• Sprintje om ter traagst?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                Sprintje om ter traagst?

ik win.

Comment

• Onze 530d verbruikt gemiddeld slechts 8,2 liter, terwijl ik toch zo dikwijls als ik kan plankgas accelereer en herneem. Dat het verbruik zo laag is, komt door de vele lange afstanden die ik rijd aan constante snelheid. Ik hoor van andere 530d eigenaars die meer korte afstanden doen en ook sportief rijden dat ze gemiddeld zelfs 10 liter verbuiken.

Dat zo'n C63 AMG een stuk duurder in gebruikskosten is dan een 530d staat vast, maar het rijplezier en exclusieve karakter maken deze meerprijs voor mij als autoliefhebber meer dan goed.
                  OO 00 OO

Comment

• En waarom geen 2dehands E55 ?

Comment

• Je weet dat ik een hekel heb om met een oud model rond te rijden. De E wordt kortelings vervangen, dus...
                      OO 00 OO

Comment

• VH tuning

Comment

• Vreselijk gewoon...
                          OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Wat zou zo'n C 63 AMG gemiddeld verbruiken rekening houdend met het feit dat ik er veel lange afstanden mee zou doen aan wettelijke snelheden. De enkele keren dat ik het vermogen zal aanspreken is bij het accelereren en het hernemen.

12l, 13l, 14l ???

Het is een moderne motor, een moderne wagen en een modern aandrijfgeheel... dus gewoon op lange afstanden met een constante snelheid van 120-140, moet die wel rond de 12 liter blijven... maar als je bijvoorbeeld de baan van helchteren naar hasselt ook als een 'lange afstand' aanziet, en om de 2 km aan het rode licht volle gas accelereert naar de 120, gelijk je nu waarschijnlijk met je 530d doet... een litertje of 15?

Ik heb thuis nog een test liggen van autogids, van de CLK63... 'k zal eens zien wat ze daar als minimumverbruik opgeven (want 'gemiddeld testverbruik' van een CLK63 lijkt me zowiezo al bij een vrij sportieve rijstijl, anders test je die wagen verkeerd )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Wat zou zo'n C 63 AMG gemiddeld verbruiken rekening houdend met het feit dat ik er veel lange afstanden mee zou doen aan wettelijke snelheden. De enkele keren dat ik het vermogen zal aanspreken is bij het accelereren en het hernemen.

12l, 13l, 14l ???
                              De CLK 63AMG moet iets minder werken aangezien hij meer vermogen heeft maar moet dan weer iets meer gewicht trekken dus ik denk dat die twee modellen qua verbruik dicht bij elkaar liggen. In tests heeft men het over 14 à 15 liter voor de CLK 63 AMG

Comment

• is wat ik voel bij bovenstaande bak

Comment

• Ik ben er quasi van overtuigd dat je daar mee rond de 12L kan liggen en dat je dan nog overal de snelste bent en vlotter rijdt dan het gemiddelde verkeer ..

Zeker overwegen BMWMB

Comment

• 12 l/ 100 km gemiddeld? Met zo'n kar? Als liefhebber?

Ik schat dat iemand als BMWMB met deze auto ca. 12 liter gemiddeld zal rijden op de autostrade, ja. Maar daarnaast doe je ook andere ritjes, e.d. Onder de 15 liter / 100 km gemiddeld kom je daar niet mee, vergeet 't. Ofwel rijd je 'm gelijk een ouwe pee.

Als je zo'n auto op politieke correcte manier gebruikt, maar wel sportief rijdt, dan mag je op 17 à 18 liter / 100 km rekenen.

En gebruik je al z'n vermogen en koppel zéér vaak, dan kom je niet toe met 20 liter / 100km.

De RS4 verbruikt tussen de 15 en de 16 liter bij normaal sportief gebruik, gaat naar de 18 liter toe als je 'm goed sportief rijdt.

Comment

• Amai zalig dat je zon sportieveling als kilometervreter overweegt BMWMB
                                      Als je he verbruik niet erg vind zou ik dit zeker overwegen rijdt toch nog iets leuker dan een diesel
                                      En dan klopt je naam ook nog

Comment

• Ik heb eens even snel geteld en zo'n C63 AMG qua gebruikskosten eens vergeleken met bijvoorbeeld een BMW 535d, rekening houdend met 40.000km per jaar.

Ik heb rap effe vergeleken op basis van verbruik, jaarlijkse rijtax en (vermoedelijke) verzekeringpremie. Ik heb dan nog geen rekening gehouden met onderhoudskosten en waardeverlies.

Ik kwam uit op een jaarlijkse meerkost van om en bij de €7000 voor de C63 AMG... Dat is toch niet niks hé. Over 5 jaar is dat €35000.

Toch wat teveel van het goede voor BMWMB...

Spijtig eigenlijk...
                                        OO 00 OO

Comment

• Ach, C320 CDI met AMG pakket dan maar

Comment

Working...
                                          X