Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Waren er geen beperkingen die je in acht moest nemen bij de 1-Reeks wat spacers en bandbreedte betreft? Wat is de maximale bandbreedte op de 1 en wat is de maximale breedte van spacers als je 225-banden hebt?
Spacers zijn eigenlijk verboden
Die breedte dat je van spacers kan zetten heeft niks te maken met de bandbreedte maar wel met de ET-waarde van een velg. Als je een spacer zet, dan krijg je eigenlijk een kleinere ET-waarde waardoor de velg dus verder naar buiten zal vallen.
Qua bandbreedte zou ik niet weten wat de maximums zijn voor een 1 serie. In m'n deur, op die plakker voor de bandenspanning, heb ik wel al eens de bandenmaat 245/35/18 zien staan. Die bandenmaat zou achteraan dus zonder probleem en conform gemonteerd kunnen worden. Op de 1 coupé zullen velgen beschikbaar zijn met 215/40/18 vooraan en 245/35/18 achteraan. Die maten zijn conform maar al wat breder of groter gaat, niet.
Op diverse 1 forum's hebben velen 255 breed achteraan gemonteerd zonder problemen. Darkbeemer van dit forum heeft ook 255 breed achteraan als ik me niet vergis.
Dus technisch is het allemaal mogelijk maar je bent dus niet conform.
Die breedte dat je van spacers kan zetten heeft niks te maken met de bandbreedte maar wel met de ET-waarde van een velg. Als je een spacer zet, dan krijg je eigenlijk een kleinere ET-waarde waardoor de velg dus verder naar buiten zal vallen.
Qua bandbreedte zou ik niet weten wat de maximums zijn voor een 1 serie. In m'n deur, op die plakker voor de bandenspanning, heb ik wel al eens de bandenmaat 245/35/18 zien staan. Die bandenmaat zou achteraan dus zonder probleem en conform gemonteerd kunnen worden. Op de 1 coupé zullen velgen beschikbaar zijn met 215/40/18 vooraan en 245/35/18 achteraan. Die maten zijn conform maar al wat breder of groter gaat, niet.
Op diverse 1 forum's hebben velen 255 breed achteraan gemonteerd zonder problemen. Darkbeemer van dit forum heeft ook 255 breed achteraan als ik me niet vergis.
Dus technisch is het allemaal mogelijk maar je bent dus niet conform.
Dus 245 is 'wettelijk' te doen dan, maar 255 zal ook geen probleem vormen?
Graag gedaan. Die zwarte 1 van Darkbeemer was toch wel extreem hoor, niet heel mooi, maar wel een echte eyecatcher denk ik, en SNEL! Heb die video's nog eens gezien, trekt harder dan een Civic Type R...
Comment