Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Persoonlijk vind ik het leder wat aan de lichte kant. Ik zou het zelf niet kiezen, temeer er ook het Terra leder is dat ik knapper vind. Maar goed, ieder z'n smaak hé...

Alleszins is de combinatie van het Lemon leder met die antraciet/bruinkleurige houten sierlijsten wel geslaagd.

Bijgevoegde Bestanden
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Zalig.........
      2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
      2016 Audi A3 G-tron

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NewOld Bekijk Berichten
        En hoe zit dat met dat uitlaatstuk?
        De 120i/d heeft een chromé exemplaar, de 118i/d niet, maar in de accessoirelijst zie ik een chromé uitlaatsierstuk voor de 4-cilindermodellen..
        Dus deze accessoire is niet hetzelfde dan wat er standaard opzit bij de 120i/d?
        Jep, je kan deze bijbestellen.

Ik heb ze ook besteld voor op mijn 118d en dat kostte iets van een 50 Euro.
        Senna, Driven To Perfection

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Vandaag was ik in Bornem en ben even gestopt bij de hoofdverdeler. Daar stond een 130i Sportshatch LSE met Lemon leder en pappel maser grau sierlijsten.

Helaas had ik geen kodak bij, maar ik heb toch wat fotookes getrokken met mijn GSM

Speciaal voor gTa en alle anderen die deze combinatie mooi vinden...

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Persoonlijk vind ik het leder wat aan de lichte kant. Ik zou het zelf niet kiezen, temeer er ook het Terra leder is dat ik knapper vind. Maar goed, ieder z'n smaak hé...

Alleszins is de combinatie van het Lemon leder met die antraciet/bruinkleurige houten sierlijsten wel geslaagd.

Allooh.

Woehoew, had 't nooit gezien en heb "blind" besteld, maar 't is dus razend knap.

*happy*

Comment

• Het Pappel Maser Grau is meer klassiek, doch heel chique en sportief!

Comment

• Wel voor mij zal deze combinatie de mooiste blijven voor een 1-serie, en dan nog eens een LSE in gTa zijn geval..

Dream ..

.. van een 130i dan toch !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Persoonlijk vind ik het leder wat aan de lichte kant. Ik zou het zelf niet kiezen, temeer er ook het Terra leder is dat ik knapper vind. Maar goed, ieder z'n smaak hé...

Altijd diplomaat, het is inderdaad mooi maar ik vind het Terra ook mooier.

Comment

• Ik vind ze allebei even mooi. Terra met 't geslepen alu (zoals Tulpje z'n 120dA), en lemon met antraciet hout.

Echter:
                  - middenbruin leder zie je quasi overal ('1, '3, '5, nieuwe E, Audi, ... 't is een hype-kleur van 't moment, zelfs in Opels Astra CC zie je niks anders meer dan die lederkleur...)
                  - ik ben nooit 'n meeloper geweest, en doe graag 'es anders dan de anderen
                  - terra leder schijnt enkel bij directe zoninstraling naar buiten toe, anders niet ... en ik wou 'n interieur dat 'n mooi contrast vormde met 't exterieur, altijd (ook bij druilweer b.v.)
                  + lemon (of witgeel) leder is zeer zeldzaam, je ziet 't quasi nooit
                  + het lemon in combinatie met het hout doet erg BMW Individual aan (ecru hell + vogenaugenahorn)
                  + het lemon past qua kleur beter bij 't carbonzwart+chroom, het terra is knapper bij sparkling graphite, zilver, e.d.
                  - lemon is veel gevoeliger voor vuil dan terra, dus dat wordt kuisen
                  Last edited by ; 21/08/2007, 12:45.

Comment

• 't is een detail, maar die LSE'tjes moeten IETS dichter tegen de grond IMO, de velgen lijken, ondanks hun 18", niet in staat de kassen mooi te vullen op deze rijhoogte...

Comment

• Geen enkele '1 op "standaard" M-ophanging, Porker. Ze zijn allemaal hetzelfde, ze zouden 1 à 2 cm dichter bij de grond moeten.

'k Weet nog niet wat ik ga doen, afwachten. Maar 't ziet er naar uit dat ik pas verander als de eerste set dempers "versleten" is, dan komt er iets onder dat verstelbaar is, denk ik.

Edith zegt: alhoewel, de kans is vrij groot dat m'n jaarlijks kilometeraantal gaat zakken, dus... misschien zit ik na 3 jaar nog ni eens aan 100.000 km...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Ik vind ze allebei even mooi. Terra met 't geslepen alu (zoals Tulpje z'n 120dA), en lemon met antraciet hout.
                        't Is maar een detail Maar 't is geen geslepen alu, maar de Glaciersilber inlegstukjes die ik heb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Geen enkele '1 op "standaard" M-ophanging, Porker. Ze zijn allemaal hetzelfde, ze zouden 1 à 2 cm dichter bij de grond moeten.

'k Weet nog niet wat ik ga doen, afwachten. Maar 't ziet er naar uit dat ik pas verander als de eerste set dempers "versleten" is, dan komt er iets onder dat verstelbaar is, denk ik.

Edith zegt: alhoewel, de kans is vrij groot dat m'n jaarlijks kilometeraantal gaat zakken, dus... misschien zit ik na 3 jaar nog ni eens aan 100.000 km...
                          Denk je dat het, los van het esthetische aspect, een goed idee is van met je standaerd ophanging rond te sjassen als je van plan bent er af en toe semi-sl0cks onder te leggen?

Ik weet het niet he, maar het lijkt me dat de krachten die dan inwerken op je ophanging aanzienlijk groter gaan zijn en je wss. geweldig zal gaan doorhangen, kijk naar Babs op circuit op normaal 255 rubber...

Comment

• Porker, heeft je vriendin al een LSE'tje gekocht?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                              't is een detail, maar die LSE'tjes moeten IETS dichter tegen de grond IMO, de velgen lijken, ondanks hun 18", niet in staat de kassen mooi te vullen op deze rijhoogte...
                              Je moet gewoon 3 (zware) passagiers zien te vinden die willen meerijden, dan zal hij wel lager hangen. Zo heb ik er gisteren in Brasschaat nog eentje zien rijden, met twee mannen achteraan, laag dat die hing.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                Porker, heeft je vriendin al een LSE'tje gekocht?
                                't is een Mini Cooper Cabrio Sidewalk geworden...

En het is al een poosje niet meer "de" vriendin hoor

Comment

• Een sidewalk is knap, zeker die velgen en die bruine zetels. En het is ook in gelimiteerde oplage, dus... Welke buitenkleur?

Comment

't is een detail, maar die LSE'tjes moeten IETS dichter tegen de grond IMO, de velgen lijken, ondanks hun 18", niet in staat de kassen mooi te vullen op deze rijhoogte...
                                    Zo dacht ik er ook altijd over, jammer dat BMW zelf dat niet inziet en geen enkele 19" velg aanbiedt. Maar de vraag zal wellicht veel te klein zijn zeker. Technisch moet het toch perfect mogelijk zijn.

@ gta: Die 130i van Bornem ziet er zalig uit. Heel mooi in combinatie met die lijsten (eens wat anders dat alu) en met carbonblack exterieur! Nog een dubbele uitlaat op je 120d en hij is af!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                      't Is maar een detail Maar 't is geen geslepen alu, maar de Glaciersilber inlegstukjes die ik heb
                                      Ah, oei. Mjah, ik bedoel dus de (ook op 't M Pack "optionele") geslepen inlegstukjes. Ben er gek van. WC Eend heeft die in z'n witte eend, right?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Supercarsite.net Bekijk Berichten
                                        Zo dacht ik er ook altijd over, jammer dat BMW zelf dat niet inziet en geen enkele 19" velg aanbiedt. Maar de vraag zal wellicht veel te klein zijn zeker. Technisch moet het toch perfect mogelijk zijn.
                                        Je moet niet altijd grotere velgen nemen om je wielkassen beter te vullen. 18" is meer dan groot genoeg, ja zelfs perfect. En technisch, op 't vlak van de rij-eigenschappen, is 18" ook 't beste, 19" is terug minder goed.

Oorspronkelijk geplaatst door Supercarsite.net Bekijk Berichten
                                        @ gta: Die 130i van Bornem ziet er zalig uit. Heel mooi in combinatie met die lijsten (eens wat anders dat alu) en met carbonblack exterieur! Nog een dubbele uitlaat op je 120d en hij is af!
                                        Thx. Dubbele uitlaat weet ik nog niet. Afwachten. 'k Vind m'n remmenupgrade belangrijker, en ik heb nog altijd geen nieuws binnen van Intrax betreffende de camberplates.

Comment

Denk je dat het, los van het esthetische aspect, een goed idee is van met je standaerd ophanging rond te sjassen als je van plan bent er af en toe semi-sl0cks onder te leggen?

Ik weet het niet he, maar het lijkt me dat de krachten die dan inwerken op je ophanging aanzienlijk groter gaan zijn en je wss. geweldig zal gaan doorhangen, kijk naar Babs op circuit op normaal 255 rubber...
                                          Ik weet 't nog niet goed. Een ganse ophanging veranderen voor 6 keer per jaar een halve dag op circuit? 't Kost, en 't neemt comfort weg voor m'n dagelijkse werkverplaatsingen. Als de ophanging "op" is, dan wel. Maar onmiddellijk de nog nieuwe ophanging veranderen? Indien ja, dan zowiezo énkel de veren.

En belangrijker dan dat alles zijn de rubbers. Waarschijnlijk ook al met semislicks, maar zéker met slicks genereer je zo'n krachten op je ophanging dat de standaard rubbers teveel gaan buigen, en je dus 'n niet voldoende nauwkeurig rijgedrag krijgt (allez, de ophanging werkt niet mee om de extra grip van de banden zo optimaal mogelijk om te zetten), maar ze verslijten dan vooral onnoemelijk veel sneller. Een upgrade naar poly-urethaan bussen is dan (naar verluidt) de meest optimale oplossing. Kost toch ook al snel een kleine 400 EUR, zonder plaatsen (en ze zijn er een eind mee bezig...).

En op de BMW '1 is wat meer negatief camber ook welkom. Vandaar m'n interesse in die camber plates van Intrax. Ik vrees echter dat mijn idee ervan (nl. huis-thuin-keuken style *klik-klak* en 3° extra negatief camber, en 's avonds terug *klik-klak* en terug OEM setup) een beetje te simpel is. Ik lees her en der dat uitlijnen na elke wijziging noodzakelijk zou zijn.

Dus eigenlijk, om goed te zijn:
                                          • stuggere veren
                                          • polybush
                                          • camber plates
                                          Da's 't minimum. Ik ben er echter nog helemaal niet uit ... als ik zie hoe weinig tijd ik heb om 'es een dag te gaan raggen...

Comment

Working...
                                          X