Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 325d: 197 pk/400 Nm
    323d: 204 pk/400 Nm

Comment

• My bad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
        My bad.
        Veel verschil is het niet hè, in de praktijk zal je het niet voelen, maar de x23d zal sneller zijn .

Comment

• Hangt er ook nog vanaf hoe de versnellingsbak gespreid is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
            Hangt er ook nog vanaf hoe de versnellingsbak gespreid is.
            Inderdaad, maar daar ken ik geen zak van .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lightstorm Bekijk Berichten
              Dus, ik ben vandaag dan officieel langsgegaan bij de BMW dealer om te polsen hoe de situatie er nu voor staat. Hij zegt dat er idd sprake was van een 143 pk model maar dat Belgie uiteindelijk slechts de 136 pk krijgt. Hilarisch toch? Toen vroeg mijn vader of er iemand een fout had gemaakt en zei hij doodleuk "nee." Dit zou gewoon een last minute beslissing van BMW zijn. Hij was echter merkbaar zenuwachtig tijdens deze dialoog. Ma goed, we hebben hem op een vriendelijke (maar niet te) manier duidelijk gemaakt dat ik wel degelijk wil wat op de factuur staat en dat is met niet-gereduceerd vermogen. Toen zei hij wel dat de versie die ik ga krijgen vooralsnog 143 pk zou kunnen hebben en hij raadde dus aan om te wachten tot de wagen binnenkomt. Ik zou er mijn slaap niet voor hoeven te laten. Ook gevraagd naar mogelijke compensatie en hij zei wel zoiets van "dan zullen we iets regelen want jullie zijn de klant."
              Volgens de dealer kan mijne wagen, die trouwens gearriveerd is bij de dealer, makkelijk softwarematig opgewaardeerd worden naar 143 pk. Kan iemand dit bevestigen? Anderen op mijn werk hebben dit ook al beweert. Ik heb alvast gezegd hier mee akkoord te zijn. Mogelijk kan ik hem inschrijven aan 136 pk en dus 400 € besparen. Dit is echter nog niet met dealer besproken.

Hilarisch wel, ze hadden hem geleverd bij een andere locatie van dezelfde dealer (25 km verder) en dus heeft die verkoper hem naar de correcte locatie gereden waar ik hem origineel had besteld Ik ben dus niet de eerste die er mee rijd. 25 km staat dus al op de teller. Hij zou een stevige wasbeurt krijgen.

It won't be long now.

Comment

• High res
                1991 Mazda MX-5 NA
                Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• High res
                  1991 Mazda MX-5 NA

Comment

• 130i Sportshatch M-pakket:

Comment

• Zijn er nog fotokes Denniske?

Ben toch blij dat ik geen donkere getinte achter/zijruiten genomen hebt, want hier is het voorbleeld hoe minder mooi de lichte tint aansluit aan de donkere tint van opzij bekeken

Op een Touring, X5, X3 vind ik het niet zo slecht staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                        Zijn er nog fotokes Denniske?

Jep

Hier komen ze:

High res
                        1991 Mazda MX-5 NA

Comment

• High res
                          1991 Mazda MX-5 NA

Comment

• High res
                            1991 Mazda MX-5 NA

Comment

• Nogmaals

Comment

• Titaanzilver + M-pack + 18"

1991 Mazda MX-5 NA

Comment

• T'is echt prachtig
                                  Vind het wel raar dat de kilometerteller maar tot 240 gaat en dat de naald het midden van de teller niet overlapt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                                    Zeer knap...

De 3-deurs is (los van z'n verminderde bruikbaarheid) ZOVEEL knapper dan de 5-deurs, zoveel meer uitgebalanceerd, veel minder hangbuikvarken, edeler, beter geproportioneerd. Zo had 'ie van in den beginne moeten zijn, eigenlijk.

Schitterend...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      zoveel meer uitgebalanceerd
                                      Ik vond het in het begin net het omgekeerde, nu begin ik wat te wennen, maar een 1 met 5 deuren blijft (mits de nodige esthetische aanpassingen aan de standaard) bloedmooi.

Comment

• Een '1 met 5 deuren blijft ook mooi, maar is iets lomper, minder verfijnd, een beetje goedkoper ogend. De 3-deurs heeft met z'n frameloze ruiten een edele look opzij (al moet je 'n héél erg freaky liefhebber zijn om dát al te gaan zien), de 5-deurs zit met dikke plastic matzwarte stijlen en randen, daar. De verder naar achterkomende koetswerklijnen en de "korte" deurtjes (vooral achteraan) geven de 5-deurs een halve stationwagen-look, en het geheel van de kleinere ruiten en de dikkere raamlijsten e.d. duwt de kofferlijn visueel ook naar achteren. Bij de 3-deurs is de zijkant een pak minder druk, visueel meer gesettled, minder gedrongen en geforceerd, rijper gewoon. De langere zijdeur achteraan en de brede ruit van die deur, maakt dat alles vanaf de B-zuil precies meer plaats krijgt, en dus niet zo opeengepakt lijkt.

't Is moeilijk in woorden te vatten, maar ... 't design van de 3-deurs is, of men de '1 nu graag ziet of niet, fijner en meer geraffineerd dan dat van de 5-deurs.

Comment

• Gelukkig verschillen smaken en kleuren.

Ik vind ze allebei mooi en heb geen voorkeur qua design. Een 5 deurs is praktischer dus die wint bij mij.
                                          Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                          • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                          • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                          • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

Working...
                                          X