Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ga nog vloeken op de achterdeurloosheid, dat weet ik nu al. Maar ik zou anders 'n coupé hebben gekocht en die is in hetzelfde bedje ziek. Net zoals ik soms ga vloeken op dat zéér lichtgekleurde leder.

Maar die "minpunten" smelten als sneeuw voor de zon als ik dan de auto zie. Zo moet 'ie, naar mijn smaak, en m'n hart smelt als ik 'm zo zie staan. En dat maakt ALLES goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
      Gelukkig verschillen smaken en kleuren.
      Zeer zeker. Gelukkig!

Maar dat de 3-deurs "fijner", of "ranker" is, met name door het minder bezoedelde vensteroppervlak (staal / klein streepje raamlijst / ruit) in vergelijking met de 5-deurs (staal / dikke vette raamlijst / kleinere ruit), en minder "druk" zijdelings (minder koetswerklijnen), dat heeft niks met smaak te maken. Minder druk oogt 'ie zowiezo, dat zal ook een volkomen eerlijke 5-deurs-aanhanger beamen.

Maar wat mooier is, moet iedereen voor zich uitmaken, yep. Voor mij maakt b.v. de '1 5-deurs geen kans net omwille van z'n niet volgroeide break-looks en 't feit dat je 'm niet met chroom rond de ruiten kan krijgen. Dat laatste vind ik (voor mij) essentieel, omdat 't de auto een pak edeler maakt (da's ook de reden waarom ik b.v. de C-klasse Sportcoupé met optionele chroompack [enkel op de facelift] zo verdomde knap vond, omdat 'ie zo edel was in die klasse) en de auto zich daardoor van z'n concurrenten afzet. Les goûts et les couleurs...

Comment

• Oh wat is ie mooi. Ben net naar dealer geweest. Het blauw van kleur Carbon Black is duidelijk merkbaar als je er dichtbij bent. Helaas nog geen nieuws van de pk upgrade. Het kan gedaan worden zeggen ze maar de software zou nog niet beschikbaar zijn. Dus dat word afwegen. Voor 143 pk gaan maar ongeveer 400 euro meer aan BIV betalen maar wel krijgen wat op factuur staat. Of toch opteren voor de geleverde wagen van 136 pk en hetgeen ik spaar gebruiken voor grote omnium verzekering.

De aluminium pedalen waren er nog niet opgeplaatst dus dat zou nog moeten gebeuren.

Finally, hoe zit dat nou met die verchroomde nieren? Gaat dit heel zeker of bestaat er nog geen versie die erop past? Want dat was zo'n beetje wat ze bij de dealer vertelden. Ze waren besteld en ook geleverd maar ze pastten niet. Dus ofwel weer een mistake van BMW ofwel is er meer.

Comment

• Mij maakt het ook niet zo uit.

Enkel moet ik een 5-deurs met M-pack hebben in het LM blauw en de 3-deurs liefst zonder int wit.

Wat ik wel raar vond is dat bij een identieke configuratie de 3-deurs een € 700 goedkoper is. Stond ik wel van te kijken want de aankoopprijs is duurder maar blijkbaar heeft de 3-deurs standaard een betere uitrusting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lightstorm Bekijk Berichten
            Oh wat is ie mooi. Ben net naar dealer geweest. Het blauw van kleur Carbon Black is duidelijk merkbaar als je er dichtbij bent. Helaas nog geen nieuws van de pk upgrade. Het kan gedaan worden zeggen ze maar de software zou nog niet beschikbaar zijn. Dus dat word afwegen. Voor 143 pk gaan maar ongeveer 400 euro meer aan BIV betalen maar wel krijgen wat op factuur staat. Of toch opteren voor de geleverde wagen van 136 pk en hetgeen ik spaar gebruiken voor grote omnium verzekering.

De aluminium pedalen waren er nog niet opgeplaatst dus dat zou nog moeten gebeuren.

Finally, hoe zit dat nou met die verchroomde nieren? Gaat dit heel zeker of bestaat er nog geen versie die erop past? Want dat was zo'n beetje wat ze bij de dealer vertelden. Ze waren besteld en ook geleverd maar ze pastten niet. Dus ofwel weer een mistake van BMW ofwel is er meer.
            Euhm waarom zou je geen full-omnium nemen op een auto van zoveel geld. Dat snap ik soms niet hoor. De eerste 4 jaar absoluut full-omnium of ik rij niet gerust.

Maar ja ieder zijn keuze.

Comment

Oh wat is ie mooi. Ben net naar dealer geweest. Het blauw van kleur Carbon Black is duidelijk merkbaar als je er dichtbij bent. Helaas nog geen nieuws van de pk upgrade. Het kan gedaan worden zeggen ze maar de software zou nog niet beschikbaar zijn. Dus dat word afwegen. Voor 143 pk gaan maar ongeveer 400 euro meer aan BIV betalen maar wel krijgen wat op factuur staat. Of toch opteren voor de geleverde wagen van 136 pk en hetgeen ik spaar gebruiken voor grote omnium verzekering.

Er bestaat een 130i LSE, en die heeft verchroomde niertjes. Dus: ze bestaan zéér zeker.

Ik zou voor de 136pk gaan, en nog enkele tegoedjes eisen. Zoals de niertjes en de pedaaltjes, als compensatie. Je betaalt minder bij de inschrijving, waardoor je inderdaad 'n full omnium kan nemen (raad ik toch zowiezo aan, maar bon), je zal het NOOIT voelen dat je 7 pk minder hebt, en je betaalt niks voor je niertjes en je pedaaltjes evenmin.

Comment

De chromé nieren voor een LSE hebben dezelfde vorm als de prefacelift nieren. Aangezien het huidige M Pack momenteel enkel gebaseerd is op de prefacelift.

Comment

• Ja, dat lijkt me een goed idee GTA. Dan zou ik ong. 800 euro kunnen sparen, BIV inbegrepen. Lijkt me ook een redelijk voorstel niet?

Alleen, als ik die korting vraag dan gaan ze natuurlijk zeggen "Dan kun je net zo goed op de software-upgrade wachten. Hoeven we lekker geen korting toe te kennen."

Comment

Ja, dat lijkt me een goed idee GTA. Dan zou ik ong. 800 euro kunnen sparen, BIV inbegrepen. Lijkt me ook een redelijk voorstel niet?

Alleen, als ik die korting vraag dan gaan ze natuurlijk zeggen "Dan kun je net zo goed op de software-upgrade wachten. Hoeven we lekker geen korting toe te kennen."
                    Neen, hard blijven spelen. "Leveren wat er op de bestelbon staan, alstublieft." En niet toegeven naar iets anders, tot ze toegeven wat je een billijke toegeving vindt (voor jezelf). Wees je er goed van bewust dat de stukken (de niertjes, de pedaaltjes) voor hen twee keer niks kosten, en dat de enkele minuten werk die aan 't plaatsen van die niertjes b.v. ook quasi niks kost voor hen. Als 't allemaal "betaald" moet gebeuren, op factuur, wordt dat natuurlijk dik aangerekend. Dus, je cadeau van misschien 400 EUR kost hen misschien in totaal 200 EUR (stukken & manuren dus). Dus de kans dat ze toehappen is best bestaande.

Je gaat 't alleen goed moeten aanpakken.

Comment

• Okay dude. Thanks!

Omdat ik dringend een nieuwe wagen nodig heb, is het misschien mogelijk om dit in mijn voordeel te gebruiken.

Comment

Okay dude. Thanks!

Omdat ik dringend een nieuwe wagen nodig heb, is het misschien mogelijk om dit in mijn voordeel te gebruiken.
                        Verschil tussen 136 en 143pk ga je toch niet voelen? Neem de 136 dus maar snel in ontvangst. Je spaart er nog geld mee uit ook!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          De 3-deurs is veel minder hangbuikvarken
                          Of... de M1 is een polyester strijkijzer...

Die beeldspraak van jou is toch super, gTA

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt, tot op heden vind ik de 5-deurs nog altijd een speciale verschijning, hij heeft inderdaad rare proporties: een lange motorkap en dan in feite de 2 echte deuren en dan 2 extra deuren met een plotse afkapping... eigenlijk is de 5-deurs een 3-deurs maar dan als "The hunchback" van de "Notre Dame"

Dat maakt niet dat ik de 5-deurs niet mooi vind, integendeel, die proporties geven hem karakter en uitstraling die je zo vaak bij andere auto's mist

Ik stond vorige week hier in Tielt te kijken naar een Havanna-bruine 3-deurs en ik moet zeggen dat de proporties en het lijnenspel beter kloppen, ook al moet ik ook aan die 3-deurs nog wennen, maar het is een volwassen auto met een ècht karakterke

Wat dat Lemon betreft en het vuil, niet aan denken... Ik heb een beige stof-interieur en dat wordt idd rap vuil maar als ik mijn auto zie staan met dat zwart van buiten en dat beige dat prachtig contrasteert dan ben ik dat vuil snel vergeten, om nog maar te zwijgen van het extra ruimtegevoel dat je ervaart met een bleke kleur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Een '1 met 5 deuren blijft ook mooi, maar is iets lomper, minder verfijnd, een beetje goedkoper ogend. De 3-deurs heeft met z'n frameloze ruiten een edele look opzij (al moet je 'n héél erg freaky liefhebber zijn om dát al te gaan zien), de 5-deurs zit met dikke plastic matzwarte stijlen en randen, daar. De verder naar achterkomende koetswerklijnen en de "korte" deurtjes (vooral achteraan) geven de 5-deurs een halve stationwagen-look, en het geheel van de kleinere ruiten en de dikkere raamlijsten e.d. duwt de kofferlijn visueel ook naar achteren. Bij de 3-deurs is de zijkant een pak minder druk, visueel meer gesettled, minder gedrongen en geforceerd, rijper gewoon. De langere zijdeur achteraan en de brede ruit van die deur, maakt dat alles vanaf de B-zuil precies meer plaats krijgt, en dus niet zo opeengepakt lijkt.

't Is moeilijk in woorden te vatten, maar ... 't design van de 3-deurs is, of men de '1 nu graag ziet of niet, fijner en meer geraffineerd dan dat van de 5-deurs.
                            Moest hij uitsluitend de 3-deurs versies mogen verkopen, hij zou het verdomd goe weten hé
                            Nen échte verkoper sé

Maar visueel toont de 3-deurs kleiner
                            Last edited by ; 30/06/2007, 03:08.

Comment

• Die LSE die ik besteld heb komt waarschijnlijk dinsdag hier toe in de garage, dus volgende week zullen we aant bollen zijn ermee.

Ik ben eens benieuwd IRL Carbon met Lemon.

Ben nog aant twijfelen voor de diffusor rechtreeks te laten spuiten of niet, ben er nog niet echt uit. Aan de ene kant lijkt het me mooier, aan de andere kant is de wagen niet meer origineel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BuckZiLLa Bekijk Berichten
                                Die LSE die ik besteld heb komt waarschijnlijk dinsdag hier toe in de garage, dus volgende week zullen we aant bollen zijn ermee.

Ik ben eens benieuwd IRL Carbon met Lemon.

Ben nog aant twijfelen voor de diffusor rechtreeks te laten spuiten of niet, ben er nog niet echt uit. Aan de ene kant lijkt het me mooier, aan de andere kant is de wagen niet meer origineel.
                                Ik zou niet doen en vind het zekers niet nodig om hem te laten spuiten! Ik vind hem zo mooi.

Comment

• Allez, al een derde LSE met lemon interieur. Tot nu toe zijn alle LSE's hier op 't forum voorzien van lemon leder.

Comment

• 130i LSE

Enkele pics van de testrit met de 130i in Bornem

Comment

• 130i LSE... De ultieme BMW '1. Ik zou er Tomski z'n linker teelbal voor geven !!!!

Comment

• Aangezien dat er geen 120d Sportshatch nie meer is in Bornem,maar enkel de E87 beschikbaar was als 120d met automaat..heb ik gekozen om deze 130i Sportshatch eens aan de tand te voelen

Wat een zalige motor...

Comment

• Wat me wel is opgevallen bij de 130i.. De motortemperatuur word aangegeven
                                          met een apart onderverdeeld metertje in de toerenteller,iets wat ik toch opnieuw zal missen bij mijn nieuwe 120d Sportshatch!!

Comment

Working...
                                          X