Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zou er iemand foto's hebben van een bmw 1 serie in donker kleur met ofwel chromé niertjes ofwel volledig zwarte niertjes, zelfs met de ring erond ook in het zwart?
Ik ben aan het twijfelen wat het schoonst zou zijn, zwart of chromé.
(Mijn bmw is in carbonzarte afwerking, zo'n BMW 1 LSE)
Ik zou gewoon chrome niertjes nemen, als je een foto zoekt, je vind er hier enorm veel van . En nog iets, wil je aub een nieuw topic aanmaken in 'mijn auto' van je nieuwe LSE ? Btw, welke motor zit erin?
Het gaat om een 5 deurs, 136 PK
De gespoten aanbouwdelen heb ik er op het laatste nippertje nog bijgenomen.
Buiten het comfortline pakket heb ik ook nog neerklapbare hoofdsteunen achteraan en een upgrade naar een automatische airco. Half augustus heb ik hem normaal voor de deur staan :-)
Proficiat !
Steven Desmet .. toevallig niet uit Brugge ??
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Ik vraag mij eigenlijk af hoe je het beste een diesel motor kan roderen? In het boekje staat er niet boven de 3500 toeren, niet boven 150km/u en plankgas vermijden voor 2000km.
Maar ik heb al vaker gehoord dat je af en toe wat gas moet geven, anders krijg je een trage slak of niet?
eerste halve tank : uitermate behoedzaam warm rijden, geen korte ritten en enkel ritten met veel afwisseling (geen autostrade), maximaal halfgas en niet boven de 3.000 tpm
van zodra een halve tank leeg is (250 à 400 km) : nog altijd geen constante ritten (autostrade), maar wel al geleidelijk aan meer gas (driekwart gas is geen probleem) en al af en toe wat hogere toerentallen (tot 3.500 à 4.000 tpm).
vanaf de tweede tank : nog niet echt 100% plankgas maar wel al goed de pees erop leggen, geregeld 'es met bijna-volgas laten doortrekken van onderin tot voorbij de 4.000 tpm, nog altijd proberen zoveel mogelijk ritten met veel afwisseling te doen
gedurende de eerste paar 1.000 km : lange autostraderitten met gelijk toerental (tempomat) zoveel mogelijk proberen te vermijden
That's it. Niet te lief mee zijn, ze kunnen ertegen ... zeg ik altijd. Het beste is om een nieuwe auto (idealiter zelfs op de dag van afhalen) meteen minstens één volle tank leeg te rijden, één rit aan een stuk.
Zeer belangrijk : al na 1.000 km opnieuw de olie verversen, of zelfs vroeger. De minuscule (soms microscopisch kleine) "braampjes" die loskomen tijdens het zich zetten van de motor, zweven in de olie rond en kunnen (als 't kwaad wil) o.a. krassen op cilinderwanden e.d. veroorzaken. Doorgaans wordt gezegd dat dat niet nodig is, maar dan gaat men uit van de olie en niet van de motor: de olie die nu af fabriek in de motoren wordt gedaan kan inderdaad makkelijk 5.000 km mee, of langer.
O en nog iets: houd vanaf tank 1 je verbruik bij zodat je 't kan ingeven op spritmonitor.de
Bovendien zijn er zelfs (technisch onderbouwde) meningen dat een motor 't beste wordt "ingereden" door vanaf de eerste kilometer (dat 'ie goed warm is uiteraard) er zeer hard mee van door te gaan (de dyno-run inrijtechniek, zeg maar, dus niet meteen toptoeren/topsnelheid gedurende minuten, maar wel volgas tot de begrenzer in een aantal goed op elkaar afgestemde opeenvolgende runs). De URL naar een webpagina waarop wordt uitgelegd waarom dat goed zou zijn, is hier al meermaals gepost, 'k dacht dat 't Avantus was die die pagina ooit 'es opsnorde?
Zeer belangrijk : al na 1.000 km opnieuw de olie verversen, of zelfs vroeger. De minuscule (soms microscopisch kleine) "braampjes" die loskomen tijdens het zich zetten van de motor, zweven in de olie rond en kunnen (als 't kwaad wil) o.a. krassen op cilinderwanden e.d. veroorzaken. Doorgaans wordt gezegd dat dat niet nodig is, maar dan gaat men uit van de olie en niet van de motor: de olie die nu af fabriek in de motoren wordt gedaan kan inderdaad makkelijk 5.000 km mee, of langer.
Vroeg deed men eerste oliewissel na 1.000 km. Nu zeggen ze 30.000 of om de 2 jaar Begrijp het ook niet meer.
Comment