Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De vraag is, komt die 2.3d nu in de '3?

Moet wel zalig rijden, zo'n dieselbommetje. En zo goed als geen concurrentie in die klasse

Comment

• Alles begint bij één.

Comment

• Dus nieuwe productie vanaf september 2007?
        Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
        En zo goed als geen concurrentie in die klasse
        Ge kunt ook gewoon zeggen, helemaal geen concurrentie voor het ogenblik.

Comment

• Qua kracht en zuinigheid heeft de 120d/177pk sowieso al geen concurentie, laat staan deze nieuwe 123d met 204 pk

Comment

• Audi loopt nu meer dan ooit achter, waar blijven ze met hun nieuwe 2l diesel ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
              Qua kracht en zuinigheid heeft de 120d/177pk sowieso al geen concurentie, laat staan deze nieuwe 123d met 204 pk
              Audi had nu de 2.0TDI met 170pk, dus daar zaten ze ongeveer gelijk, maar nu...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Wat een gezeur over die diffusor...
                Oh maar ... ik heb nog eens eenn poll geopend, i.t.t. tot sommigen die niet weten of ze nu een Aero-voorspoiler zullen steken of niet.

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Persoonlijk zou ik het laten zoals het is...
                Uiteraard gaan we 't eerst zo bekijken. Er is zeker kans dat ik 't zo laat, ja.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten

Gohoho, wat een zalige Eén!

In Duitsland staat er nu ook zo eentje te wachten tot ze door m'n liefkozende handjes zal worden ontvangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                    Twinturbodiesel 1-serie heet 123d

Bij BMW gaat deze zomer modeljaar 2008 van start, en dat levert onder meer twee nieuwe 1-series op en de 3-serie krijgt EfficientDynamics.

Los van de vernieuwingen voor de 6-serie is een van de opvallendste nieuwkomers de 123d. Dit is de 1-serie met de twinturbodiesel viercilinder, een 2,0 liter met commonrail, 204 pk en 400 Nm. Het afgelopen voorjaar werd de vernieuwde 2.0 diesel al leverbaar, als 118d en 120d met respectievelijk 143 en 177 pk, de motor van de 123d heeft een turbo extra. Het gemiddeld verbruik bedraagt 5,2 liter per 100 kilometer en de CO2-uitstoot 138 gram per kilometer. Ook nieuw is de direct ingespoten 1.6 benzinemotor met 122 pk. Deze komt in de 116i. Overigens levert BMW in andere landen de krachtbron ook in de 316i, maar in Nederland blijft de 318i de instapper.

www.autoweek.nl
                    Was te verwachten, maar 't blijft toch impressive.

'k Ben benieuwd naar de standaarduitrusting en vooral z'n prijs.

Comment

• ben ook benieuwd naar de prijs
                      vraag me af of die in belgie goed zal verkopen,meerprijs tegen over de gewone 2liter +hogere biv
                      @gta
                      knappe wagen die voor jou in duitsland staat te wachten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk Berichten
                        ben ook benieuwd naar de prijs
                        Reken op iets van een 30k .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                          zou je die extra turbo eigenlijk kunnen retro-fitten op een gewone 2l?

Phil

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil07 Bekijk Berichten

Phil
                            Hehe, stel je voor, dat zou fantastisch zijn...
                            Ik weet het niet, ken niets van techniek, vraag het anders eens bij 'techniek' .

Comment

Vergeet dat maar. De ombouwkosten zouden erg hoog zijn, ALS ze 't al kunnen/willen doen.

Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                              Gokjes wagen kan ik ook, ik bedoelde dus de exacte meerprijs van de 123d tegenover de 120d, en dat zelfs ausstattungsbereinigt (dus de prijs van eventuele bijkomende standaarduitrusting eraf gerekend).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Vergeet dat maar. De ombouwkosten zouden erg hoog zijn, ALS ze 't al kunnen/willen doen.
                                Dan kan je beter het hele blok vervangen... en ineens een 3 liter steken .
                                Gaan ze eigenlijk een 323d uitbrengen, dit zou toch vloeken met de 325d...

Comment

Phil
                                  Het moet in theorie kunnen, maar zal zéér veel werk zijn en een grote kost zijn. Je koopt dan beter de 123d zonder al dat gefoefel.

Comment

Dan kan je beter het hele blok vervangen... en ineens een 3 liter steken .
                                    Gaan ze eigenlijk een 323d uitbrengen, dit zou toch vloeken met de 325d...
                                    Je zegt het eigelijk al een beetje zelf. Volgens mij is het óf 323 óf 325, en ik denk niet dat ze met de facelift een 23d in het gamma zullen steken ipv een 325d.

Comment

• Hmm, dat zou een moeilijke keuze zijn... 3 liter met mooie sound en veel overschot of een dubbelgeblazen 2 liter met veel minder overschot en een mindere sound... Jaarlijkse tax zal bij veel Belgen de doorslag geven denk ik...

Comment

• Oh ja, nog iets, de x23d zal ook wel minder wegen dus beter presteren
                                        op circuit én betere prestaties leveren bij het optrekken ...

Comment

Oh ja, nog iets, de x23d zal ook wel minder wegen dus beter presteren
                                          1) op circuit
                                          2) betere prestaties leveren bij het optrekken ...
                                          1) daar ligt het overgrote merendeel niet van wakker
                                          2) weet ik nog zo niet, hij is wel lichter, maar de andere heeft meer pk/Nm, of niet?

Comment

Working...
                                          X