Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De '1 3-deurs worden maar uitgevelerd vanaf de derde week van mei, ten vroégste. De mijne is een beetje naar voor geschoven qua productie, en wordt op de derde productiedag gemaakt, en daarna meteen afgeleverd aan de BMW-medewerker, die er dan 6 maanden mee rijdt. Pas dan komt 'ie naar mij, met maximaal 5.000 km (contractueel !! met schadebeding !! ), gloednieuw (ik ken de man en 'ie is zorgzamer op z'n auto's dan Wax-it en Simoni samen ), maar wel dikke 22% goedkoper dan een Belgisch exemplaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Supercarsite.net Bekijk Berichten
      Net terug van bij de dealer. De nieuwe 1-Reeks is echt prachtig. Alle kleinigheden die nog dat tikkeltje beter konden, zijn nu afgewerkt.

Qua exterieur vrij minieme wijzigingen. De voorkant vind ik niet zoveel beter/mooier. De achterkant daarentegen is echt verbeterd. De kleine wijzigingen in de vorm van de achterbumper + de nieuwe lichtunits komen veel beter tot hun recht. Ik blijf er echter bij dat de 1-Reeks nog altijd het mooist is met het M-Pack (zonder was en is hij nog altijd te braafjes).

Qua interieur is hij er enorm op voorruit gegaan: de deurpanelen (deels in leder nu), het dashboard, de vorm van de middenconsole... Het gekozen interieurkleur wordt nu ook gebruikt voor de volledige middentunnel, armsteun, de afdekking van de airbags in de zetels... Het gebruikte leder ziet er trouwens kwalitatief nog iets beter uit (dikkere structuur), voelt ook een stuk zachter aan.

De verkoper wist me trouwens ook te zeggen dat de 1-Reeks Coupé al vrij binnenkort (September 2007) bij de dealer zal staan. Dat wil zeggen dat hij wellicht in Frankfurt zal worden voorgesteld. De dealers hebben hem namelijk in avant-première mogen aanschouwen in Spanje tijdens de voorstelling van de nieuwe X5! De cabrio komt nog later (lente 200, dus dat is voor Geneve 2008.
      Staat de facelift dan al bij de dealer?
      Senna, Driven To Perfection

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk Berichten
        Staat de facelift dan al bij de dealer?
        Jazeker... Wel enkel de 5-deurs (E87), de 1-Reeks SportHatch (E81) wordt pas in mei verwacht.

Comment

Jazeker... Wel enkel de 5-deurs (E87), de 1-Reeks SportHatch (E81) wordt pas in mei verwacht.
          Goed te weten. Dan ga ik straks eens even een kijkje nemen

Volgende week neem ik m'n beslissing en bestel ik m'n nieuwe wagen. Het gaat nog altijd tussen de Volvo C30 1.6D (95% zeker ) en de BMW 118d 3 deurs.

Comment

Volgende week neem ik m'n beslissing en bestel ik m'n nieuwe wagen. Het gaat nog altijd tussen de Volvo C30 1.6D (95% zeker ) en de BMW 118d 3 deurs.
            Ik zou alvast geen seconde moeten twijfelen. Gezien de enorme vooruitgang qua afwerking van het interieur en de vrij performante nieuwe dieselmotor.

Waarom niet de 2.0D (136 pk) in de C30, die komt al dichter in de buurt van de nieuwe 118d. Ik vermoed dat qua kostprijs dit niet zoveel kan schelen toch? Meestal zitten zelf ook enkele opties meer op de versie met de krachtigere motor en die je zo nog wat profeit ook.
            Last edited by GregV; 17/03/2007, 13:30.

Comment

• Mjah, de C30 is specialer van looks, ik vind 't ook een schitterende wagen. En je zal 'm veel minder zien dan een BMW '1. Maar de BMW '1 is inderdaad duidelijk beter afgewerkt binnenin, komt edeler over.

Maar je betaalt er wel een pak voor. Een 118d is een tweeliter, en 'ie kost toch duidelijk meer dan een C30 1.6D... so, ik snap toiletwatervogel z'n twijfels.

Comment

Ik zou alvast geen seconde moeten twijfelen. Gezien de enorme vooruitgang qua afwerking van het interieur en de vrij performante nieuwe dieselmotor.

Waarom niet de 2.0D (136 pk) in de C30, die komt al dichter in de buurt van de nieuwe 118d. Ik vermoed dat qua kostprijs dit niet zoveel kan schelen toch? Meestal zitten zelf ook enkele opties meer op de versie met de krachtigere motor en die je zo nog wat profeit ook.
                Als je van prestaties houdt zit er nogal wat verschil tussen de 1.6D en de 2.0D. Qua PK's valt het nogal mee maar vooral het koppel is veel hoger bij de 2.0D. Ik heb met beide al gereden al was het wel met een V50 en een S40.
                De 1.6D rijdt goed al vond ik hem iewat luidruchtiger dan de 2.0D. Ook de manuele bak van de 1.6D (een 5-bak) lag me wat minder.
                Beide motoren blijven wel neusjes van de zalm, de 1.6D op vlak van verbruik, de 2.0D op vlak van prestaties!

Succes met je keuze!

Comment

• Ben dus naar de BMW garage geweest, ik heb een prijs gekregen voor een 118d die een +/- €400 lager ligt dan de Volvo C30. Ik moet er wel bijzeggen dat ik bij de BMW geen M-sportpakket opzit en bij de Volvo wel de bodykit erbij is gerekend.

Nuja heb gezien dat de 1 er op vooruit is gegaan qua kwaliteit van de binnenafwerking, ze hebben tevens de motor meer naar het midden gezet dus er is een betere stabiliteit, die LED achterlichten zijn zéér mooi,...
                  Het is natuurlijk een zeer mooie wagen maar je ziet hem natuurlijk op iedere straathoek. Dat heeft de C30 nou niet en dat design spreekt me meer aan. De verkoopsdirecteur van Volvo België is trouwens een kennis van ons en via hem kunnen we een grotere korting krijgen. Mijn vader gaat er maandag eens voor bellen...

@ Supercarssite.net: ik neem geen 2.0D in de Volvo omdat deze al zoiezo €1500 duurder is, + een hogere belasting en zeer moeilijk om te verzekeren voor mijn leeftijd. Ok, ik heb wel een redelijk budget maar ik heb nog altijd geen zin om alleen voor m'n wagen te gaan werken.

Comment

@ Supercarsite.net: ik neem geen 2.0D in de Volvo omdat deze al zoiezo €1500 duurder is, + een hogere belasting en zeer moeilijk om te verzekeren voor mijn leeftijd. Ok, ik heb wel een redelijk budget maar ik heb nog altijd geen zin om alleen voor m'n wagen te gaan werken.
                    Proficiat met de uiteindelijk keuze! Ik gaf alleen maar mee dat de 2.0D beter te vergelijken valt met de 118d dan de 1.6D. Heb al met de 2.0D gereden in de S40 en V50 en was bijzonder aangenaam verrast door de soepelheid van de motor. Met de 1.6D heb ik ook al gereden weliswaar in een Peugeot 407. Misschien dat de 1.6D inderdaad voldoende pit zal hebben in de lichtere C30. Ikzelf heb in de tijd ook gekozen voor de 118d om budgettaire redenen en heb daar nu toch wel een beetje spijt van. Had ik een maand of 2 langer gewacht dan reed ik nu misschien rond met een 120d. Ik hoop alleen dat jij niet dezelfde fout maakt, maar dat zal wel niet

Comment

• Beslissig is gevallen 't is een eend geworden met de volgende configuratie:

118d

Buitenkleur: Alpineweiss III
                      Interieur: Stof/Leder - Organge/Schwarz

Extra opties:

- Multifuntioneel stuurwiel
                      - Alu. velgen styling 222 16" met winterbanden
                      - Gespoten aanbouwdelen
                      - Chrome-line buitenuitrusting
                      - Decoratieve lijsten in Aluminium Akzentschliff
                      - Snelheidsregelaar
                      - M sportstuur
                      - Hemelbekleding in anthrazit
                      - Option Line
                      - Automatische Airco
                      - Xenon
                      - Hogedrukreiniging voor koplampen
                      - Er komen ook 18" velgen met zomerbanden maar welke weet ik nog niet. Voorstellen zijn altijd welkom De styling 217 zoals op de foto's vind ik wel knap...

Ik ben ook nog aan het overwegen om de M-sportophanging erbij te nemen.

Maandag na m'n testrit met de nieuwe 118d zal hij besteld worden...

Comment

• Aub, neem hem zo én met styling 217, knapste velgen te krijgen voor op de Bmw 1reeks en die maken hem zo exclusief want je ziet ze zelden, zeg maar nooit !

Comment

Beslissig is gevallen 't is een eend geworden met de volgende configuratie:

118d

Buitenkleur: Alpineweiss III
                          Interieur: Stof/Leder - Organge/Schwarz

Extra opties:

- Multifuntioneel stuurwiel
                          - Alu. velgen styling 222 16" met winterbanden
                          - Gespoten aanbouwdelen
                          - Chrome-line buitenuitrusting
                          - Decoratieve lijsten in Aluminium Akzentschliff
                          - Snelheidsregelaar
                          - M sportstuur
                          - Hemelbekleding in anthrazit
                          - Option Line
                          - Automatische Airco
                          - Xenon
                          - Hogedrukreiniging voor koplampen
                          - Er komen ook 18" velgen met zomerbanden maar welke weet ik nog niet. Voorstellen zijn altijd welkom De styling 217 zoals op de foto's vind ik wel knap...

Ik ben ook nog aan het overwegen om de M-sportophanging erbij te nemen.

Maandag na m'n testrit met de nieuwe 118d zal hij besteld worden...
                          Mooie samenstelling en gedurfd in het wit, profciat!

Comment

• Knap, dikke proficiat !!! We zullen een aantal knappe exemplaren op de gevoelige plaat kunnen vastleggen, als we 'n eentjes-meeting houden.

Waarom neem je nu toch de Chrome-Line exterieur? Zei je onlangs niet dat je dat niet zou nemen, omdat 't niet past met wit? (ikzelf vind 't schitterend, ook met wit, 't maakt de auto een pak edeler)

En als je ooit OEM-BMW-velgjes nodig hebt (ze zijn, zoals genoegzaam is geweten, duidelijk beter dan het overgrote deel van de replica's, en ook helemaal niet veel duurder) tegen een super-prijs, je weet me te vinden, hè.

Comment

• Ondertussen ben ik ook al wat verder inzake de "mods" die ik op de mijne zal doorvoeren.
                              • chroom nierspijltjes vooraan : 100% zeker
                              • einddemper van de 130i : afwachten (eerst prijs kennen)
                              • setje veren die de auto iets harder/strakker/lager leggen, doel = een betere wegligging, doel =/= optisch te veranderen : 99% zeker
                              • voorbeenbrug : afwachten (eerst prijzen kennen)
                              • huidige set Styling 46 velgen (7Jx16") zijn zéér licht (slechts 7,4 kg vergeleken met de 11,8 kg van m'n 18" Styling 135M), en daarop komen in de winter winterbandjes (zoals nu) en in de zomer een setje Michelin Pilot Sport Cup 225/50R16. Misschien dat ik zelfs deze zomer al kijk voor die bandjes. Circuitrubber !!!
                              • hoogwaardiger remvloeistof (DOT 3 of 4, nog informeren) : 99% zeker
                              • staalflex remleidingen : afwachten (eerst prijzen kennen)
                              • remblokken voor sportief (GT) gebruik : 100% zeker
                              • remschijven (van formaat zoals standaard) dubbel geventileerd, waarschijnlijk 'slotted' (en niet 'drilled') : 99% zeker
                              Can't wait to dress my LSE !

Comment

• vinden jullie het m pack mooi of de nieuwe 1 drie deurs? de achterbumper ben ik eigenlijk helemaal niet zot van....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door newadrie Bekijk Berichten
                                  vinden jullie het m pack mooi of de nieuwe 1 drie deurs? de achterbumper ben ik eigenlijk helemaal niet zot van....
                                  ik ben ook niet zo zot van de 3deurs

Comment

• Ik vind de 3-deurs 100en keren knapper dan een 5-deurs. Een eentje met 5 deuren zou ik nooit hebben gekocht. De 3-deurs staat er sportiever bij, maar ook edeler, 'ie oogt evenwichtiger en gestrekter ook, langer zelfs.

De M Pack ... tsjah ... 't is niet zoals bij de E46, waar ik het quasi een must vind, en zéér zeer knap. Ik vind 't niet mis, laat ik 't zo stellen. Ik zou echter zelf niet bijbetalen voor 'n M Pack, omdat je dan zo-eentje kan kiezen zoals WC-eend, met dat mooie interieur. En knap is 'ie zowiezo. Ik heb nu wel de Limited Sport Edition, en die komt altijd met M Pack. Ik heb daar geen problemen mee, 't is niet dat ik 't lelijker vind dan de gewone bumpers. Maar ik vermoed wel dat ik het achterste paneel in de bumper, ook in koetswerkkleur zal laten spuiten. Dan is 't razend knap !

Comment

• Ik vind beide even mooi, al zou de 3deurs een iets sportieve lijn hebben. Maar als men niet echt de achterdeuren nog heeft, dan zou ik zekers voor de 3deurs gaan gezien hij ook nieuwer is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Ondertussen ben ik ook al wat verder inzake de "mods" die ik op de mijne zal doorvoeren.
                                        • chroom nierspijltjes vooraan : 100% zeker
                                        • einddemper van de 130i : afwachten (eerst prijs kennen)
                                        • setje veren die de auto iets harder/strakker/lager leggen, doel = een betere wegligging, doel =/= optisch te veranderen : 99% zeker
                                        • voorbeenbrug : afwachten (eerst prijzen kennen)
                                        • huidige set Styling 46 velgen (7Jx16") zijn zéér licht (slechts 7,4 kg vergeleken met de 11,8 kg van m'n 18" Styling 135M), en daarop komen in de winter winterbandjes (zoals nu) en in de zomer een setje Michelin Pilot Sport Cup 225/50R16. Misschien dat ik zelfs deze zomer al kijk voor die bandjes. Circuitrubber !!!
                                        • hoogwaardiger remvloeistof (DOT 3 of 4, nog informeren) : 99% zeker
                                        • staalflex remleidingen : afwachten (eerst prijzen kennen)
                                        • remblokken voor sportief (GT) gebruik : 100% zeker
                                        • remschijven (van formaat zoals standaard) dubbel geventileerd, waarschijnlijk 'slotted' (en niet 'drilled') : 99% zeker
                                        Can't wait to dress my LSE !
                                        Damn, this is gonna be a dream 1series..

Je wil er dus toch nog paar x mee op circuit gaan raggen, dus ook circuitvelgjes??
                                        Heb je richtprijzen van je mods ?

Comment

• Wanneer is het opendeurweekend bij BMW?

Comment

Working...
                                          X