Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
    Damn, this is gonna be a dream 1series..

Je wil er dus toch nog paar x mee op circuit gaan raggen, dus ook circuitvelgjes??
    Heb je richtprijzen van je mods ?
    Ja, toch ongeveer.
    • remschijven vooraan : ca. 160 EUR per stuk
    • remblokken : ca. 100 EUR vooraan, ca. 80 EUR achteraan
    • remvloeistof DOT 4 : ca. 20 EUR
    • gevlochten stalen remleidingen : nog geen idee
    • voorpootbrug : ca. 140 EUR
    • veren : ca. 200 EUR
    • semislicks : afhankelijk van de maat en het type (één 225/50ZR16 Pilot Sport Cup kost ca. 190 EUR, één 225/50R16 Kumho Exsta MX KU 15 kost ca. 120 EUR)
    • 16"-velgen : heb ik al (worden winter- en circuit-velgen)
    • chroom nierspijltjes : ca. 100 EUR
    • einddemper 130i : geen idee, moet ik nog navragen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
      Wanneer is het opendeurweekend bij BMW?
      Dit week-end, vanaf vrijdag.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Thx allemaal

Ja van die velgen, ik denk toch dat ik voor de styling 217 ga gaan. Styling 182 vind ik ook zeer knap maar op de foto's lijken ze precies kleiner t.o.v. de styling 217.

@ gTa: Dat van die chrome line dat ik dat niet zou nemen omdat het niet past met wit heb ik nooit gezegd maar dat was Denniske die dat heeft gezegd in het topic Volvo C30 VS. BMW 118d
        Senna, Driven To Perfection

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Ondertussen ben ik ook al wat verder inzake de "mods" die ik op de mijne zal doorvoeren.
          • chroom nierspijltjes vooraan : 100% zeker
          • einddemper van de 130i : afwachten (eerst prijs kennen)
          • setje veren die de auto iets harder/strakker/lager leggen, doel = een betere wegligging, doel =/= optisch te veranderen : 99% zeker
          • voorbeenbrug : afwachten (eerst prijzen kennen)
          • huidige set Styling 46 velgen (7Jx16") zijn zéér licht (slechts 7,4 kg vergeleken met de 11,8 kg van m'n 18" Styling 135M), en daarop komen in de winter winterbandjes (zoals nu) en in de zomer een setje Michelin Pilot Sport Cup 225/50R16. Misschien dat ik zelfs deze zomer al kijk voor die bandjes. Circuitrubber !!!
          • hoogwaardiger remvloeistof (DOT 3 of 4, nog informeren) : 99% zeker
          • staalflex remleidingen : afwachten (eerst prijzen kennen)
          • remblokken voor sportief (GT) gebruik : 100% zeker
          • remschijven (van formaat zoals standaard) dubbel geventileerd, waarschijnlijk 'slotted' (en niet 'drilled') : 99% zeker
          Can't wait to dress my LSE !
          Kan er nog een rolkooike bij?

Zal ne straffe bak worden

Comment

Ondertussen ben ik ook al wat verder inzake de "mods" die ik op de mijne zal doorvoeren.
            • chroom nierspijltjes vooraan : 100% zeker
            • einddemper van de 130i : afwachten (eerst prijs kennen)
            • setje veren die de auto iets harder/strakker/lager leggen, doel = een betere wegligging, doel =/= optisch te veranderen : 99% zeker
            • voorbeenbrug : afwachten (eerst prijzen kennen)
            • huidige set Styling 46 velgen (7Jx16") zijn zéér licht (slechts 7,4 kg vergeleken met de 11,8 kg van m'n 18" Styling 135M), en daarop komen in de winter winterbandjes (zoals nu) en in de zomer een setje Michelin Pilot Sport Cup 225/50R16. Misschien dat ik zelfs deze zomer al kijk voor die bandjes. Circuitrubber !!!
            • hoogwaardiger remvloeistof (DOT 3 of 4, nog informeren) : 99% zeker
            • staalflex remleidingen : afwachten (eerst prijzen kennen)
            • remblokken voor sportief (GT) gebruik : 100% zeker
            • remschijven (van formaat zoals standaard) dubbel geventileerd, waarschijnlijk 'slotted' (en niet 'drilled') : 99% zeker
            Can't wait to dress my LSE !
            Ah, dus je gaat nog een aantal dingen modifieren. Ik lees net dat er enkele van jullie dus andere banden laten opzetten in de winter. Is dat iets wat jullie aanraden? Welke is de precieze reden hiervoor? gTa, ga je dus niet de WTCC-style velgen behouden die bij de LSE zitten? Vind je ze niet mooi meer?

Zelfde vraag voor de einddemper. Vind zo'n dubbele uitlaat wel cool, maar is dat de enige reden waarom je hem wil?

Ga je deze mods zelf doorvoeren nadat je je wagen hebt of vraag je BMW om dit te doen zodat je bij de levering van de wagen alles inclus hebt?

En congrats WC-eend! Wit is kewl.

Comment

• Uiteraard houd ik de standaardvelgen ! Ze zijn superknap, en dat worden m'n dagelijkse velgen.

Ik heb een extra set lichtmetalen velgen, 16", waar ik nu winterbanden op heb liggen. Waarom winterbanden? Omdat die meer grip geven bij 't wegrijden/remmen in koude, natte omstandigheden, en véél beter zijn bij ijzel en sneeuw. Je kan er ook kettingen op, wat niet gaat met m'n brede 18" nu.

Ik ga zeer zeker de BMW-dealer die mods niet laten doorvoeren, maar ga dat doen in de plaats waar ik de andere stukken koop. Dat kan een Sandtler-partner zijn, het kan Kempower zijn, ... we zien wel. En ze komen één voor één, naarmate ik zin heb of het nodig acht.

En ja, mocht ik de einddemper van de 130i steken, dan is het visuele de énige reden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk Berichten
                Kan er nog een rolkooike bij?

Zal ne straffe bak worden
                Ja, dat wel, maar neen geen rolkooi. 'k Wil de wijzigingen onzichtbaar hebben, dat vind ik belangrijk. En met 'n rolkooi moet ook de achterbank eruit.

Comment

En ja, mocht ik de einddemper van de 130i steken, dan is het visuele de énige reden.
                  zo'n dubbele pijp mis ik ook op mijn ééntje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lightstorm Bekijk Berichten
                    Ah, dus je gaat nog een aantal dingen modifieren. Ik lees net dat er enkele van jullie dus andere banden laten opzetten in de winter. Is dat iets wat jullie aanraden? Welke is de precieze reden hiervoor? gTa, ga je dus niet de WTCC-style velgen behouden die bij de LSE zitten? Vind je ze niet mooi meer?

Zelfde vraag voor de einddemper. Vind zo'n dubbele uitlaat wel cool, maar is dat de enige reden waarom je hem wil?

Ga je deze mods zelf doorvoeren nadat je je wagen hebt of vraag je BMW om dit te doen zodat je bij de levering van de wagen alles inclus hebt?

En congrats WC-eend! Wit is kewl.
                    Dank u wel

Ik wil andere velgen met winterbanden omdat ik vind dat bij nat weer, een 1 reeks niet al teveel grip heeft. Ik weet niet hoe het zit met 18" velgen maar met 16" is het zo en dan kan ik hem als ik wil in elke bocht dwars smijten zonder moeite(kan natuurlijk ook te maken hebben met de hardere band door de runflats). Ik ben ook van plan om er een paar keer mee te gaan skiën (en neen niet skiën met de wagen Ik hoor jullie al afkomen... ) en dan zijn de winterbanden toch een must.

Comment

Dank u wel

Ik wil andere velgen met winterbanden omdat ik vind dat bij nat weer, een 1 reeks niet al teveel grip heeft. Ik weet niet hoe het zit met 18" velgen maar met 16" is het zo en dan kan ik hem als ik wil in elke bocht dwars smijten zonder moeite(kan natuurlijk ook te maken hebben met de hardere band door de runflats). Ik ben ook van plan om er een paar keer mee te gaan skiën (en neen niet skiën met de wagen Ik hoor jullie al afkomen... ) en dan zijn de winterbanden toch een must.
                      geen grip ?? ik pak soms met redelijk hoge snelheid bochten en blijf gewoon plakken aan het asfalt met zelfs 18" eronder

Comment

• Ik vrees voor de mogelijkheid om de einddemper van de 130i op een diesel te kunnen steken. De ganse uitlaatlijn is anders, 't zou me verwonderen mocht dat passen.

120d :

en dan de 130i :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                          geen grip ?? ik pak soms met redelijk hoge snelheid bochten en blijf gewoon plakken aan het asfalt met zelfs 18" eronder
                          Wat snel is voor de één, is daarom nog niet snel voor de ander. En elke situatie is anders, ook. Moeilijk te vergelijken, zo.

Comment

• gTa einddemper van een 130i past zelfs niet bij een 120i.Ik had er ééntje op Ebay gekocht voor 100 € maar paste niet

Comment

• Zoals 'k al dacht.

Mjah, dan houden we 't bij de standaard pijp, hè. Aftermarket-uitlaat steek ik niet. En er staat toch 120d op (en gaat er niet af ook ni) dus wat maakt 't uit...

Comment

Ik heb al een 1000km afgelegd met de 1 van de firma en die kan je echt in elke bocht dwars smijten zoder moeite als het nat is. Ik dacht eerst dat het aan mijn rijstijl lag maar blijkbaar heeft degene dat er elke dag mee rijd het ook aan de hand.

Comment

Zoals 'k al dacht.

Mjah, dan houden we 't bij de standaard pijp, hè. Aftermarket-uitlaat steek ik niet. En er staat toch 120d op (en gaat er niet af ook ni) dus wat maakt 't uit...
                                  je kan een sierstuk erop late lassen

Comment

je kan een sierstuk erop late lassen
                                    Sorry, maar zo'n prollo Auto5-toestanden zijn niet aan mij besteed. Laat de tjoeners dat maar doen...

Comment

Sorry, maar zo'n prollo Auto5-toestanden is niet aan mij besteed.
                                      Jarno gaat het graag horen.

Comment

Ik heb al een 1000km afgelegd met de 1 van de firma en die kan je echt in elke bocht dwars smijten zoder moeite als het nat is. Ik dacht eerst dat het aan mijn rijstijl lag maar blijkbaar heeft degene dat er elke dag mee rijd het ook aan de hand.
                                        zal wel aan die auto liggen,Want ik pak soms bochten waarbij ik elk moment denk da ik helemaal ga ronddraaie maar blijf altijd mooi plakke

Comment

• Jarno z'n kar is géil ! En als hij dat wil, moet 'ie dat doen, toch? 't Ziet er supermooi uit ! Maar ik wil dat niet op mijn kar.

Comment

Working...
                                          X