Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Lightstorm Bekijk Berichten
    Heel vreemd. De BMW dealer belde me net om te zeggen dat de wagen klaar staat
    in de fabriek. Das het positieve nieuws. Zoals jullie weten heb ik een 118 d
    Limited edition besteld met niet-gereduceerd vermogen. Ik meen dat dat
    gelijkstaat met 143 pk. Nu zegt die verkoper doodleuk dat mijn wagen
    waarschijnlijk 136 pk gaat zijn. Hij mompelde iets over het feit dat
    niet-gereduceerd vermogen niet gaat voor deze 118d. Toen zei hij dat 136 pk ook
    heel mooi is en dat ik het verschil nauwelijks zou merken. ik had de indruk dat hij
    aan damage control bezig was. M.a.w. het lijkt wel of ze een fout hebben gemaakt
    en daardoor niet kunnen leveren wat op de factuur staat. Zonder hun blunder
    toe te geven echter. Kan iemand mij adviseren wat ik moet doen? Heeft die man
    toch gelijk of heeft BMW geflaterd en is dit een mogelijkheid om een verdere
    korting af te dingen en indien ja, wat zou ik vragen? 1000 euro? 500?
    Of moet ik me niet ongerust maken en gewoon ervan uitgaan dat die verkoper het
    zelf niet weet en dat mijne LSE gewoon 143 pk gaat zijn bij de levering?

Thanks!

Ik heb het eens uitergerekend prijs - pk. Als het effectief zo is zou ik 1118 euro korting vragen. Een bmw 118d kost 168,88€/pk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
      Ik heb het eens uitergerekend prijs - pk. Als het effectief zo is zou ik 1118 euro korting vragen. Een bmw 118d kost 168,88€/pk.
      Maar ik zou gewoon de prijs kunnen betalen van een 118d met 136pk? En dat verschil zou dus ongeveer 1000 euro zijn volgens jouw berekeningen. Is het echter niet zo dat de prijs van een 118d met 136 pk dezelfde is als eentje met 143pk? Buiten de BIV dan.

Comment

Maar ik zou gewoon de prijs kunnen betalen van een 118d met 136pk? En dat verschil zou dus ongeveer 1000 euro zijn volgens jouw berekeningen. Is het echter niet zo dat de prijs van een 118d met 136 pk dezelfde is als eentje met 143pk? Buiten de BIV dan.
        De prijs van beide vermogenversies is idd gelijk.

De prijslijst van BMW vermeldt o.a. voor de 118d dat "het gewenste vermogen vrij gekozen kan worden, rekening houdend met het belastingstelsel en de belastingheffing die van kracht zijn voor België (BIV, ...)."

Edit:
        Er stond een woordje teveel.
        Last edited by Beta; 20/06/2007, 12:50.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

jep, normaal betaal je hetzelfde en is het alleen de BIV die dan voordeliger is...

-edit- Bikefreak was me voor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Ik heb de optie 5 zitplaatsen niet genomen, deels omdat ik dan een officiële reden heb om te zeggen dat ik maar 3 man kan meenemen in plaats van 4 ...
            Wat heeft dit als voordeel ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk Berichten
              Wat heeft dit als voordeel ?
              Minder gewicht in de wagen = betere prestaties = lager verbruik = milieuvriendelijker.

Comment

• Aah ik dacht dat ge voordeel bij inschrijving of verzekering, etc. bedoelde ... vandaar dattek dacht ''

Comment

Ik geloof niet dat je het zal voelen en je betaalt minder
                  het verschil is amper 7 pk en die diesels trekken toch vooral op koppel en dat blijft onveranderd... ik zou me er bij neerleggen

Comment

• Ik heb vanmorgend voor de eerste keer een LSE op straat gezien en damn is véél vetter dan ik dacht.

Comment

• Ja hij is écht vet, zeker met die velgen. Alleen spijtig dat je hem niet kan
                      krijgen met shadowline hoogglans, anders had hij echt perfect geweest.

Comment

• 118d dan toch beter dan de 120d?

Last edited by ; 21/06/2007, 18:05. Reden: spelling

Comment

• Nope, even goed .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SurfboY Bekijk Berichten
                            Als je de prijs meetelt, komen die twee minstens op dezelfde hoogte, ja. De 118d is een verrassend pittige wagen, met méér dan voldoende power om zelfs 't snellere verkeer met de vingers in de neus te kunnen volgen. Het surplus aan power dat je bij de 120d krijgt gebruik je niet zo héél vaak (tenzij je 'n politiek minder correcte rijstijl hebt).

It's a choice you've got to make.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                              Ja hij is écht vet, zeker met die velgen. Alleen spijtig dat je hem niet kan
                              krijgen met shadowline hoogglans, anders had hij echt perfect geweest.
                              ik heb hem trouwens in Brasschaat gezien tegenover Manus.Was eentje met Z platen,waarschijnlijk van Jorssen

Comment

• Paar jaar geleden las ik een test en daarin zei men dat de 118d 'homogener' was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                  ik heb hem trouwens in Brasschaat gezien tegenover Manus.Was eentje met Z platen,waarschijnlijk van Jorssen
                                  Heb hem niet gezien, ik ga daar trouwens ergens naar school.

Comment

Heb hem niet gezien, ik ga daar trouwens ergens naar school.
                                    toch die school niet iets verder van die drank en snoepautomatenshop ?

Comment

Paar jaar geleden las ik een test en daarin zei men dat de 118d 'homogener' was.
                                      De vorige 118d was voelbaar minder krachtig dan de huidige, had een luidruchtiger motor, en je had er (mijns inziens) echt 't gevoel in van met een "toegeknepen 120d" te rijden, de wagen voelde 'geremd' aan. De nieuwe 118d is echt een model op zich geworden, de motor klópt en 't voelt niet meer aan als een "poor men's 120d". Belangrijk, vind ik.

Een prefacelift 118d zou ik nooit hebben gemoeten (nu effe puur motorisch gesproken), de huidige 118d bekoort me 100 keer meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        De vorige 118d was voelbaar minder krachtig dan de huidige, had een luidruchtiger motor, en je had er (mijns inziens) echt 't gevoel in van met een "toegeknepen 120d" te rijden, de wagen voelde 'geremd' aan. De nieuwe 118d is echt een model op zich geworden, de motor klópt en 't voelt niet meer aan als een "poor men's 120d". Belangrijk, vind ik.

Een prefacelift 118d zou ik nooit hebben gemoeten (nu effe puur motorisch gesproken), de huidige 118d bekoort me 100 keer meer.
                                        Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven.

Als ik met de 118d van de firma rij, dan is het precies of die wagen wel wil maar niet kan... En omdat ik eind vorig jaar nog niet wist dat de 118d meer pk's ging krijgen, ging m'n keuze toen uit naar de C30.

De nieuwe 118d is eerst en vooral véél stiller maar hij is ook sneller en heeft een sportiever karakter. Ik zou hem echt niet willen ruilen, tenzij voor een 120d of een 130i
                                        Senna, Driven To Perfection

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                          Ik heb vanmorgend voor de eerste keer een LSE op straat gezien en damn is véél vetter dan ik dacht.
                                          Regio Turnhout?

Comment

Working...
                                          X