Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Lightstorm Bekijk Berichten
    Thanks voor de tip.

En dit zou kosten?
    ik betaal voor een groot omnium iets van 900 €.Is wel bonus malus 0

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
      ik betaal voor een groot omnium iets van 900 €.Is wel bonus malus 0
      "Bonus Malus 0?"

900€ is in elk geval niet te extravagant. Hm, heel interessant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lightstorm Bekijk Berichten
        "Bonus Malus 0?"

900€ is in elk geval niet te extravagant. Hm, heel interessant.
        ja staat op de naam van mijn papa en ikke als 2de bestuurder
        het is ook met 0 % franchise indien herstelling via erkend BMW dealer gebeurd

Comment

• Mooie keuze LightStorm! Weer een prachtige 1 Reeks rijker op onze belgische wegen

Ik vind de prijs van de wagen die je gekozen hebt best aanvaardbaar. Is niet veel meer dan mijn wagen van in de tijd, maar je hebt wel veel meer opties (18" velgen, M Pack).

Ik zou zeker ook nog die xenon's erbij nemen, achteraf zal je er zeker spijt van hebben. Niet alleen voor een betere verlichting van de rijweg, maar ook vooral voor de sportievere look!

Comment

• Ik heb mij nooit voor Xenons geïnteresseerd. Daarom heb ik het ook nog nooit gehad. Zelfs op de 530d heb ik destijds die optie niet aangevinkt. Ik heb het wel op onze 335i omdat het standaard was.

Dat de lichten er anders uitzien overdag interesseert me eigenlijk niets en die angel-eyes nog veel minder. Wat ik wel tof vind is die blauwe tint die ze hebben bij het oplichten. Ook moet toch wel gezegd worden dat ze een betere lichtopbrengst hebben, wat een meerwaarde is voor de veiligheid.

Nu moet ik wel zeggen dat er bepaalde leden hier op dit forum zijn die me ondertussen wel al wat meer overtuigd hebben van de voordelen van xenons. om die rede zal ik mijn volgende wagens toch wel steeds van deze optie voorzien.

Uiteindelijk zijn deze xenons zeker te missen aangezien de wagen er niet beter van zal rijden. Maar goed, dat is met bepaalde andere opties ook zo hé.

Zou ik ze nemen in jouw plaats? Ja, deze xenons zijn een meerwaarde voor de 118d in de uitvoering dat jij 'm besteld hebt...
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• 't Is inderdaad vrij veel geld voor "andere" lichten, maar ik vind die optie b.v. meer meerwaarde hebben dan een zwarte interieurhemel, hoogglans Shadow-Line ipv. gewone Shadow-Line, of ja zelfs een ander velgendesign (zelfde maat) of een lederen interieur.

Die laatste opties zijn quasi puur voor de looks. Xenon is voor sommigen mooier, maar 't heeft ook een extra "objectief" nut, en dat is de betere verlichting van de rijweg voor je. Niet alleen bij dimlicht, maar ook bij grootlicht (de "bi"-xenon functie).

Ze hebben ook een (minder objectief) nadeel, en dat is de zgn. grotere verblinding van de tegenliggers. Correct afgestelde xenons verblinden niét meer dan gewone lichten, 't licht is gewoon witter dus het lijkt feller, dat wel, maar de meetgegevens (te lezen o.a. in de tweejaarlijkse grote AMS koplampentest, gedaan vanuit de onderzoekslabo's van Hella) geven toch te kennen dat ze niet meer verblinden dan gewone lichten.
              Een nadeel dat je wel duidelijk ondervindt : op nat wegdek weerkaatsen de duidelijk fellere, naar onderen gerichte lichtstralen, op het wegdek, wat wél een grotere verblinding van de tegenliggers veroorzaakt (een beetje hetzelfde effect als mistlichten vooraan, ontstoken bij regenweer).

Ik zou ze ook telkens opnieuw bestellen. 'k Vind 't zoveel knapper, en ik ondervind ook een duidelijk betere verlichting van de rijweg.

Comment

• Ik lees hier af en toe dat ze feller schijnen. Hoe is dat wanneer het hard sneeuwt? Ietsje beter of nog slechter omdat het nog meer weerkaatst op de vallende sneeuw?
                Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Als je 't over reflectie over waterpartikels hebt in de lucht (mist, regen, sneeuw, ...), dan is het met alle gewone koplampen niet zo goed gesteld : die schijnen (wat de bovenkant van de lichtbundel betreft), bijna "horizontaal". Er is dus een pak licht dat op de waterpartikels reflecteert en jou (als bestuurder) verblindt, niet enkel licht van de lichtbundel zelf, maar ook diffuus licht (en 't is vooral dat licht dat storend werkt).
                  Dat principe kan je erg makkelijk testen door in dichte mist 'es je grootlichten op te zetten : één grote witte blob voor je, en je ziet quasi niks of niks meer van de weg(markeringen).

In zo'n omstandigheden zijn mistlichten beter. Die schijnen, wat de bovenkant van de lichtbundel betreft, niet zo "horizontaal", maar echt naar beneden. Ze schijnen dus niet ver (dat kan je makkelijk testen door op 'n heldere nacht, bij stilstaand voertuig (!) 'es enkel je mistlichten aan te leggen zonder de gewone dimlichten, je ziet dat de weg onmiddelllijk voor je nog verlicht wordt, maar het licht reikt no way zo ver als van de gewone dimlichten).
                  Door het feit dat er zeer weinig licht naar boven schijnt, en er ook zeer weinig diffuus licht is (echte goeie mistlichten hebben 'n spiegel of afdekglazen die er vooral op is gemaakt om diffuus licht naar boven toe zoveel mogelijk uit te sluiten), is er dus zeer weinig licht dat kan weerkaatsen op de waterpartikels in de lucht en jou verblinden.

Aangezien xenon-koplampen meer lumen uitstralen dan gewone lichten, binnen dezelfde (gecontroleerde) lichtbundel, en ook witter licht (geen gelig licht), is er ook meer kans dat er verblinding optreedt in sneeuw of mist. Veel meer diffuus licht is er niet meteen, maar al 't licht in de lichtbundel samen is feller.

Ikzelf vind dat xenons in een harde sneeuwvlaag, b.v., inderdaad feller verblinden dan gewone halogeenlampen. Het witte xenonlicht weerkaatst wonderwel op die witte sneeuwvlokken en 't is werkelijk bijna 'n psychedelisch fenomeen om door dikke sneeuwvlokken te rijden met xenons op.
                  In mist vind ik 't minder (extra) storen, vergeleken met gewone lampen.

Trouwens, hoe geler het licht, hoe minder storend voor de tegenliggers of (indien weerkaatst op sneeuw, regen, mist e.a.) de chauffeur zelf. Kijk maar naar Frankrijk, waar ze (deels om wille van die reden) vroeger allemaal met gele koplampen rondreden. Of naar de speciale "allweather"- of slechtweerlampen van Osram, Philips e.a. fabrikanten : lampen die geel schijnen worden vandaag nog altijd geadverteerd voor slechte weercondities.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Als je 't over reflectie over waterpartikels hebt in de lucht (mist, regen, sneeuw, ...), dan is het met alle gewone koplampen niet zo goed gesteld : die schijnen (wat de bovenkant van de lichtbundel betreft), bijna "horizontaal". Er is dus een pak licht dat op de waterpartikels reflecteert en jou (als bestuurder) verblindt, niet enkel licht van de lichtbundel zelf, maar ook diffuus licht (en 't is vooral dat licht dat storend werkt).
                    Dat principe kan je erg makkelijk testen door in dichte mist 'es je grootlichten op te zetten : één grote witte blob voor je, en je ziet quasi niks of niks meer van de weg(markeringen).

In zo'n omstandigheden zijn mistlichten beter. Die schijnen, wat de bovenkant van de lichtbundel betreft, niet zo "horizontaal", maar echt naar beneden. Ze schijnen dus niet ver (dat kan je makkelijk testen door op 'n heldere nacht, bij stilstaand voertuig (!) 'es enkel je mistlichten aan te leggen zonder de gewone dimlichten, je ziet dat de weg onmiddelllijk voor je nog verlicht wordt, maar het licht reikt no way zo ver als van de gewone dimlichten).
                    Door het feit dat er zeer weinig licht naar boven schijnt, en er ook zeer weinig diffuus licht is (echte goeie mistlichten hebben 'n spiegel of afdekglazen die er vooral op is gemaakt om diffuus licht naar boven toe zoveel mogelijk uit te sluiten), is er dus zeer weinig licht dat kan weerkaatsen op de waterpartikels in de lucht en jou verblinden.

Aangezien xenon-koplampen meer lumen uitstralen dan gewone lichten, binnen dezelfde (gecontroleerde) lichtbundel, en ook witter licht (geen gelig licht), is er ook meer kans dat er verblinding optreedt in sneeuw of mist. Veel meer diffuus licht is er niet meteen, maar al 't licht in de lichtbundel samen is feller.

Ikzelf vind dat xenons in een harde sneeuwvlaag, b.v., inderdaad feller verblinden dan gewone halogeenlampen. Het witte xenonlicht weerkaatst wonderwel op die witte sneeuwvlokken en 't is werkelijk bijna 'n psychedelisch fenomeen om door dikke sneeuwvlokken te rijden met xenons op.
                    In mist vind ik 't minder (extra) storen, vergeleken met gewone lampen.

Trouwens, hoe geler het licht, hoe minder storend voor de tegenliggers of (indien weerkaatst op sneeuw, regen, mist e.a.) de chauffeur zelf. Kijk maar naar Frankrijk, waar ze (deels om wille van die reden) vroeger allemaal met gele koplampen rondreden. Of naar de speciale "allweather"- of slechtweerlampen van Osram, Philips e.a. fabrikanten : lampen die geel schijnen worden vandaag nog altijd geadverteerd voor slechte weercondities.

Heb 'es snel een illustratie gemaakt ter verduidelijking hiervan.

Zie bijlage : klik erop als bovenstaande foto door 't forum geresized wordt en niet correct zichtbaar is.

• geel licht = de "gecontroleerde" lichtbundel
                    • blauw licht = diffuus licht (er is er uiteraard nog meer, maar 't gaat 'm om het felste diffuse licht)
                    • rode lijn = de horizontale as, vertrekkende vanuit 't hoogste punt van de koplamp
                    • oranje lijnen = terugkerende lichtstralen, weerkaatst op vocht-, stofdeeltjes e.a.
                    Bovenste grafiek is gewoon dimlicht. Dat schijnt net iets minder dan horizontaal (om de tegenliggers niet te verblinden, maar toch zoveel & zo ver mogelijk de weg te verlichten).

Middelste grafiek toont het grootlicht. Dat schijnt zo ver mogelijk, zonder rekening te houden met tegenliggers.

Onderste grafiek toont mistlicht. Dat zit (doorgaans) dieper in de neus van de auto, en wordt door middel van een speciale spiegel en/of speciaal ontworpen strooiglazen zoveel mogelijk naar beneden gericht, én heeft duidelijk minder diffuus licht. Bijvoorbeeld op de Mercedes-Benz W124 (waar de mistlichten in de lichtblokken zitten) zie je goed 't verschil inzake strooiglazen voor de dim- en grootlichten (buitenste grote blokken) en de mistlichten (binnenste kleinere blokken).

Het spreekt voor zich dat grootlichten de meeste reflectie geven. Niet alleen moet het licht worden weerkaatst aan een sterkte dat je zélf "verblind" wordt, maar alleen al het verlichten van bepaalde partikels in de lucht voor je auto, zorgt ervoor dat die verlichte partikels samen een "mistgordijn" vormen. Dat kan zelfs bij stof, en uiteraard ook bij mist, sneeuw, zware regenval bij nacht, ...

Gewone dimlichten hebben er minder last van, maar nog altijd wel. Omdat in de lichtbundel van xenonlichten (de gele lichtbundel op de grafiek) meer licht zit dan bij halogeen licht (meer lumen), kan er dus ook wat meer teruggekaatst worden.

Mistlichten zitten dieper, en schijnen nog meer naar beneden dan dimlichten. De kans dat er (zelfs diffuus) licht weerkaatst wordt en jou verblindt, is uitermate klein. Ze schijnen niet zo ver, er is weinig diffuus licht, en de neus van de auto zit "in de weg" (omdat de mistlichten zo laag zitten).

Bij de grafiek van de mistlichten zie je wel nog één oranje "weerkaatsings"-lijn staan, en dat die die nodig is om aan te duiden waarom mistlichten zo enorm hinderlijk zijn voor tegenliggers bij nat wegdek.

Omdat mistlichten zo fel naar "beneden" schijnen, weerkaatst dat licht dus ook fel naar "boven", als je de tegenligger dicht genaderd bent. Hoe dichter bij een tegenligger en zijn lichtbronnen, hoe feller dat tegenlicht. Brandende mistlichten wanneer er geen (zware) mist is, op 'n nat wegdek, verblinden dus tegenliggers bijna zo fel als grootlichten.

Uit de grafiek kan je trouwens ook perfect afleiden dat het voeren van én mistlichten én dimlichten bij héél erg sterke mist zinloos is. Je moet énkel je mistlichten (samen met je standlichtjes) voeren, zodat de dimlichten niet hinderen, en de wegmarkeringen kan je zien door je mistlichten die de weg onmiddellijk voor je zeer goed verlichten.

Laat dat voeren van mistlichten bij natte ondergrond (en bij uitbreiding : op elk moment wanneer het niet nodig is), dus uit. Voor tegenliggers is 't alsof je met grootlichten rijdt.
                    Last edited by ; 10/06/2008, 17:48.

Comment

• Duidelijk. Merci!
                      Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                      • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                      • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                      • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• * elektronisch gestuurde airco : Echt veel gemakkelijker, ongeacht de fluctuatie van de temperatuur, het is altijd constant en je hoeft nooit meer te draaien.

* USB ipv Ipod aansluiting : Buiten de Hype, wat is het voordeel van de iPod. Je steekt gewoon mp3 op je USB sleutel, inpluggen en speel het af op je radio. Geen last van iPod adaptor, houders, batterij lader voor de ipod, ...

* Met een goede airco (en dat heeft hij), heb je niets aan een schuifdak. Bovendien komt er altijd wat geluid door ...

* Het elektronische alarm heeft hij me afgeraden : gedeeltelijk mee eens. Voor wat het waard is. Meestal vooral van belang voor de berekening van je premie.

* Wat vinden jullie van de optie "lichtpakket?" . Is COOL, maar eigenlijk heb je er niet echt veel aan. Persoonlijk vind ik het wel mooi om te zien. De (standaard) optie dat je dimlichten nog enige tijd blijven branden is veel praktischer.

P.S. Ik heb Xenon met Adaptive Lights, dit is 's avonds wel erg aangenaam.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Of naar de speciale "allweather"- of slechtweerlampen van Osram, Philips e.a. fabrikanten : lampen die geel schijnen worden vandaag nog altijd geadverteerd voor slechte weercondities.

Zijn die zaken dan nog te koop?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                            Zijn die zaken dan nog te koop?
                            ja,bij auto5 of halfords

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Supercarsite.net Bekijk Berichten
                              Mooie keuze LightStorm! Weer een prachtige 1 Reeks rijker op onze belgische wegen

Ik vind de prijs van de wagen die je gekozen hebt best aanvaardbaar. Is niet veel meer dan mijn wagen van in de tijd, maar je hebt wel veel meer opties (18" velgen, M Pack).

Ik zou zeker ook nog die xenon's erbij nemen, achteraf zal je er zeker spijt van hebben. Niet alleen voor een betere verlichting van de rijweg, maar ook vooral voor de sportievere look!
                              Ja, ik ben er constant aan het denken die Xenons. Thanks Nemo.

Zit vreemd genoeg continu te denken of ze mijn wagen gaan stelen. Voel me nu al niet op m'n gemak en ik heb m' pas over vier maanden.

Hij gaat wel verzekerd zijn maar toch...

Comment

• Autointernationaal schrijft :
                                De autofabrikant BMW uit Beieren heeft bekend gemaakt dat zijn eigen modellen in de toekomst leverbaar zullen worden met motoren die niet uit eigen stal komen. Samen met PSA is een nieuwe serie 4 cilinder motoren ontwikkeld, welke in het Franse Lille geproduceerd zullen worden en welke niet alleen bestemd is voor de Mini (en de Peugeot 207), maar ook voor de 1-serie. Deze 120 pk/160 Nm sterke 1,6 liter krachtbron lost de bestaande 1.596 cc motor van 115 pk/150 Nm af. BMW is niet bang voor imagoschade, zo laat het autoconcern weten. Het is de verwachting dat de nieuwe 1,6 liter motor zowel voor de 3-deurs versie van de 1-serie beschikbaar komt, als het 5-deurs model.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door info@asc-online.be Bekijk Berichten

* USB ipv Ipod aansluiting : Buiten de Hype, wat is het voordeel van de iPod. Je steekt gewoon mp3 op je USB sleutel, inpluggen en speel het af op je radio. Geen last van iPod adaptor, houders, batterij lader voor de ipod, ...
                                  Tja, ik heb nu eenmaal een 4GB Ipod en niks anders. Kan wel kleine MP3 speler kopen maar 4GB staat wel garant voor ong. 1000 nummers dus das toch een fantastisch voordeel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                    ja,bij auto5 of halfords
                                    nemo,
                                    spreek je over van die geel-blauwe lampen...of echte franse gele, want die zoek ik eigelijk (zij het niet intenief)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      nemo,
                                      spreek je over van die geel-blauwe lampen...of echte franse gele, want die zoek ik eigelijk (zij het niet intenief)
                                      geel-blauwe lampen.Die gele lampen heb ik nog nooit ergens gezien

Comment

• toemme

die geel blauwe vind ik maar voos

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          toemme

die geel blauwe vind ik maar voos
                                          er bestaat wel een soort verf voor uw lampen geel te spuiten

Comment

Working...
                                          X