Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen inzake vooras, slijtage van de voorbanden, en stijfheid van de kas vooraan. BMW plaatste 'n soort van veerpootbrugjes vooraan, omdat de banden bij zeer sportief gebruik teveel zouden slijten langs de zijkant.

'k Ben trouwens duchtig op zoek naar een manier om m'n toekomstige '1 wat meer camber te kunnen geven. Vruchteloos tot nu toe, maar ik geef niet op.

@ nvdd

Ik vond de 118d en 120d pre-facelift die ik reed, zeer rauw en (te) luid klinken, vergeleken met mijn 320d. Elke tiende decibel dat 'ie dus stiller wordt, die facelift, is voor mij mooi meegenomen. Hoe minder je 'n 4-pitter diesel hoort, hoe beter. (imo) Proficiat trouwens!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Heb je die "accentgeslepen" alulijsten (Akzentschliff) al gezien, Lightstorm? Die zijn ook zéér knap. 'k Vind die persoonlijk een pák knapper dan de glacierzilveren. En 't kost niks extra. Heb ze live gezien in Genève en was er wég van.

Misschien iets om te overwegen?
      In de brochure wel. Die zijn zeer glad zeker qua textuur ivm glacier silber waar je van die knopjes op hebt.

Zal er es over nadenken.

Comment

• Hey, je moet gewoon doen wat je 't liefste ziet, hè. In de brochure staat de akzentschliff inderdaad vrij mooi afgebeeld.

Comment

• Ik heb camber plates gevonden !!!

www.intraxracing.nl

Wee-hooo!!!

Die komen er zeker op. Ik overweeg héél misschien zelfs die 1K2-set, wegens 1. zéér makkelijk instelbaar (byebye H&R, Bilstein, KW e.a. ), en 2. zéér goed. Enige nadeel : ze kosten een pák geld. Voor de camber plates + 1K2 ophanging ben je meer dan 3.000 EUR kwijt, da's een bom geld.

'k Ga beginnen met de camber plates en de standaardophanging. Dan zien we wel. Sperdifferentieel komt er hoogst waarschijnlijk niet op, da's nog 'es 2.500 EUR en da's me gewoonweg teveel. Dikkere stabi's worden me afgeraden, zeker als er zo'n Intrax ophanging wordt gestoken.

Mijn mod-lijstje wijzigt dus, en wordt de volgende (behoudens latere wijzigingen op basis van advies van kenners) :
          • extra setje remblokken vooraan, waarschijnlijk Pagid RS19 (geel) of RS4-4 (oranje)
          • staalomvlochten remleidingen (Goodridge)
          • hoogwaardiger remvloeistof (DOT 5.1)
          • Intrax camber plates
          • Michelin Pilot Sport Cup 225/45R17 op BBS/BMW RC041 gesmede 2-delige 7,5Jx17"-velgen
          • Eisenmann einddemper
          • chroom nierspijltjes vooraan
          Mogelijk, maar 'k vind 't wel duur, dus afwachten :
          • Intrax 1K2 ophanging
          • tweedelige, warmtegeharde, gegroefde remschijven vooraan (pas als de originele versleten of, in 't slechtste geval, gebarsten zijn)

'k Ga 'n beetje geld opzij beginnen zetten.
          Last edited by ; 17/04/2007, 16:24.

Comment

• Nice, alleen wel heel veel geld

Op hoeveel komen alleen de Camber plates?
            Senna, Driven To Perfection

Comment

• Zijn er eigenlijk foto's van "760 - BMW Individual Satin Chrome hoogglanzend"

Wat is het verschil met de gewone chrome line ?

Comment

• Da's zoals de raamlijstjes van BMWMB z'n coupé. Niet glanzend chroom, maar zo "geborsteld alu" look. Best knap, hoor!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk Berichten
                  Nice, alleen wel heel veel geld Op hoeveel komen alleen de Camber plates?
                  Geen idee, prijsaanvraag is al gemaild.

's Niet bedoeld voor de openbare weg, hè. Enkel op circuit kan je die dingen echt goed benutten. Als je continu met 5° negatief camber rijdt, ga je je voorbanden een pak sneller slijten...

Comment

• Iemand die misschien weet of het probleem met de bandenslijtage al is opgelost? Ik weet van vele 1 rijders dat er zoveel problemen zijn met de voorbanden die aan de buitenkant verschrikkelijk fel afslijten terwijl het profiel aan de binnenkant nog goed blijft...

Comment

• Daarvoor heeft BMW die semi-veerpootbrugjes geïnstalleerd.

't Is met die wetenschap in 't achterhoofd dat ik trouwens zéér zeker camber plates wil, om op circuit niet op de buitenste velgrand te gaan rijden. Misschien op de openbare weg een extra halve graad negatief camber steken, en op circuit nog wat meer (in stapjes zoeken naar de ideale setup).

Comment

• Het is dus definitief beslist, de velgen zijn in bestelling bij gTa. Het is uiteindelijk toch de styling 181 geworden

Sorry SpeedExceed

Comment

• Nog geen nieuws, trouwens. Maar dat komt wel, geen paniek. Ik moet trouwens nog antwoord op m'n PM !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Nog geen nieuws, trouwens. Maar dat komt wel, geen paniek. Ik moet trouwens nog antwoord op m'n PM !
                            Owjah juist

Comment

• gTa, je 1serietje gaat enorm lekker worden, ik reserveer alvast een ritje op het circuit van Zolder !

Wanneer krijgen we de eerste foto's van je wagen te zien, wanneer je duitse contacten hem in ontvangst mogen nemen ?

Comment

• Hmm, waarschijnlijk niet. 't Ligt ook wel wat uit de buurt eigenlijk, de brave man woont in Dingolfing, dus... 'k Denk dat 't wachten wordt tot december.

Comment

• Gta, zit er in je nieuwe 1 ook een "plaatje" met het productienummer en/of de datum wanneer ie gemaakt is, want er zijn toch maar 2000 gemaakt hé
                                  Last edited by Bert; 17/04/2007, 20:50.
                                  2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                                  2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Nee, hebben ze niet. 320si was ook gelimiteerd, en heeft dat ook niet. Ze hebben wel dezelfde ring rond de startknop, met "Limited Edition" erop.

Comment

• Deze heb ik vandaag in Bornem getrokken

Comment

• De Aluminium Akzentschliff decoratielijsten

Comment

• Voor de Lemon liefhebbers, het Terra leder interieur met de edelhoutuitvoering 'Pappel Maser grau' en het zwart hemeldak

Comment

Working...
                                          X