Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Ik denk niet dat BMW een 130d ooit overwogen heeft...
    Volgens mij is daar geenszinds een markt voor Audi heeft ook nooit overwogen een 3.0 TDI te lanceren in de A3.

Comment

• 125d dan?
      Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
      • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
      • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
      • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
        Volgens mij is daar geenszinds een markt voor Audi heeft ook nooit overwogen een 3.0 TDI te lanceren in de A3.

Zo denk ik er ook over. Een diesel is rationeel, maar een 3.0d? Mensen die een krachtige diesel willen, zullen niet erg geneigd zijn een 1-tje te kopen, denk ik. En sportieve rijders zullen wel liever de 130i kopen.
        Anyway, ik heb er nog nergens iets over gelezen.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
          125d dan?
          Ook niet...
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
            125d dan?

Zescilinder diesel met 163 pk (177 is niet echt interessant in ons landje)? Hmmmm. De 120d heeft hetzelfde vermogen. Zou mss leuk zijn als ze de 2.5d nog wat opkittelen, maar wederom: nog niets over gehoord.
            Dat er een 130i zou komen stond toch al vrij lang bekend hé, maar over een 125d of 130d is nu zelfs nog niets bekend. Ik vrees er dus wel voor.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Zou er een 125i komen?
              OO 00 OO

Comment

Zou er een 125i komen?

Of een 123i?
                Ik heb die vraag ook al eens gesteld, hier op het forum, maar bleek dat er nog niets over bekend was.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Als we naar de belangrijkste concurrenten van de 1 kijken, dan zien we onder andere bij VW/Audi de 2.0TFSI motor met 200pk. Het zou voor BMW geen slechte zet zijn als ze ook een benzine met 200pk lanceren. Aangezien ze nu weer met turbo's gaan werken (cfr. 335i), komt er misschien een 120is met een 2.0 viercilinder turbo met 200pk... Wie zal het zeggen?
                  OO 00 OO

Comment

Als we naar de belangrijkste concurrenten van de 1 kijken, dan zien we onder andere bij VW/Audi de 2.0TFSI motor met 200pk. Het zou voor BMW geen slechte zet zijn als ze ook een benzine met 200pk lanceren. Aangezien ze nu weer met turbo's gaan werken (cfr. 335i), komt er misschien een 120is met een 2.0 viercilinder turbo met 200pk... Wie zal het zeggen?

Dat zou een goeie zet zijn van BMW! Was er niet al eens sprake over een 2.0i met turbo trouwens? Een zescilinder is natuurlijk het handelsmerk van BMW, maar fiscaal komt een 2.0i voordeliger uit. Met zo'n motor zouden ze mss meer jonge mensen bereiken.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Weet er iemand hoeveel een onderhoudje kost voor een 1-serie? want bij BMW zijn deze niet zo heel goedkopp heb ik horen zeggen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pieterken9
                        Weet er iemand hoeveel een onderhoudje kost voor een 1-serie? want bij BMW zijn deze niet zo heel goedkopp heb ik horen zeggen...
                        Niet meer dan een ander merk

Comment

Weet er iemand hoeveel een onderhoudje kost voor een 1-serie? want bij BMW zijn deze niet zo heel goedkopp heb ik horen zeggen...
                          Horen zeggen?........Je moet niet alles geloven wat ze zeggen hoor!Bmw is niet goedkoop iedereen weet dat maar de andere edelmerken doen niet veel beter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                            Allicht niet, die motor past daar niet in.

Mocht die 3.2 TDI er al zijn, het werd zeker wel overwogen ...

Comment

BMW is niet goedkoop, maar het onderhoud van onze A6 was toch duurder dan dat van onze 5

Comment

Zou er een 125i komen?
                                Daarvan hebben er al een aantal de fabriek verlaten, zij het strictly testwagens. Of 'ie komt, tsjah, da's in de handen van de BOD nu.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                  Daarvan hebben er al een aantal de fabriek verlaten, zij het strictly testwagens. Of 'ie komt, tsjah, da's in de handen van de BOD nu.
                                  Missen ze Bernd nog niet bij Bmw ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phaeno
                                    Missen ze Bernd nog niet bij Bmw ?
                                    Geen idee.

...

Ik denk 't niet.

Anders hadden we nu al de volgende line-up :
                                    • BMW New Isetta
                                    • BMW New Isetta Plus (langere wielbasis)
                                    • BMW '1 3-deurs
                                    • BMW '1 5-deurs
                                    • BMW '1 Crosstown
                                    • BMW '1 pickup
                                    • BMW '2 CC
                                    • BMW V2 (oei, dat klinkt slecht in de oren bij de Britten )
                                    • BMW '3 berline
                                    • BMW '3 touring
                                    • BMW '3 touring Plus (verhoogd dak)
                                    • BMW V4
                                    • ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                      Geen idee.

...

Ik denk 't niet.

Anders hadden we nu al de volgende line-up :
                                      • BMW New Isetta
                                      • BMW New Isetta Plus (langere wielbasis)
                                      • BMW '1 3-deurs
                                      • BMW '1 5-deurs
                                      • BMW '1 Crosstown
                                      • BMW '1 pickup
                                      • BMW '2 CC
                                      • BMW V2 (oei, dat klinkt slecht in de oren bij de Britten )
                                      • BMW '3 berline
                                      • BMW '3 touring
                                      • BMW '3 touring Plus (verhoogd dak)
                                      • BMW V4
                                      • ...

Comment

• Ik was even in een paar 1-topics aan het snuisteren (je raad nooit waarom), en ik ben overtuigd van deze wagen (op buitendesign na), maar ik vind deze nadelen terug (sommige vaak, andere minder) :

- turbogat bij zeer lage toeren
                                        - lange zesde versnelling
                                        - geen watertemperatuurmeter
                                        - steun van centrale armsteun (of, het ontbreken ervan ?)
                                        - enkel 5-deurs beschikbaar op korte termijn

Ik had graag zoveel mogelijk feedback op deze zaken, liefst van personen met veel ervaring in deze wagen, en indien het kan, ook andere nadelen die ik moest missen ...

De firma dankt U !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2
                                          Ik was even in een paar 1-topics aan het snuisteren (je raad nooit waarom), en ik ben overtuigd van deze wagen (op buitendesign na), maar ik vind deze nadelen terug (sommige vaak, andere minder) :

1 - turbogat bij zeer lage toeren
                                          2 - lange zesde versnelling
                                          3 - geen watertemperatuurmeter
                                          4 - steun van centrale armsteun (of, het ontbreken ervan ?)
                                          5 - enkel 5-deurs beschikbaar op korte termijn

Ik had graag zoveel mogelijk feedback op deze zaken, liefst van personen met veel ervaring in deze wagen, en indien het kan, ook andere nadelen die ik moest missen ...

De firma dankt U !

1 - klopt, alles boven de 1800 rpm gaat vlug, heel vlug zelfs maar daaronder...

2 - zoals als gezegd in het andere topic, vind ik dat dit nog meevalt. Hij trekt minder goed door in deze versnelling, maar dit is minder erg. Als ik serieus wil hernemen ga ik wel terug naar vierde

3 - is inderdaad wel een nadeel, nu is het meestal gissen wanneer hij op temperatuur staat, maar ik rij meestal een 10 km en ga er dan vanuit dat "warm" staat

4 - hier heb ik geen last van, want mijn stoel staat redelijk ver naar achter (ben 1m92)

5 - een 5-deurs vind ik juist goed, veel praktischer voor mij. Maar dit is natuurlijk subjectief

6 - de toch wel krappe zitplaats achteraan. Voor iemand van normale lengte moet het wel lukken, maar als mijn stoel al ver naar achter staat en er moet dan nog iemand plaatsnemen...
                                          Eens je zit valt het wel mee, maar het is ook de kleine ruimte voor je voeten tijdens het in- en uitstappen.

Comment

Working...
                                          X