Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Volgens mij is daar geenszinds een markt voor Audi heeft ook nooit overwogen een 3.0 TDI te lanceren in de A3.
Zo denk ik er ook over. Een diesel is rationeel, maar een 3.0d? Mensen die een krachtige diesel willen, zullen niet erg geneigd zijn een 1-tje te kopen, denk ik. En sportieve rijders zullen wel liever de 130i kopen.
Anyway, ik heb er nog nergens iets over gelezen.
Als we naar de belangrijkste concurrenten van de 1 kijken, dan zien we onder andere bij VW/Audi de 2.0TFSI motor met 200pk. Het zou voor BMW geen slechte zet zijn als ze ook een benzine met 200pk lanceren. Aangezien ze nu weer met turbo's gaan werken (cfr. 335i), komt er misschien een 120is met een 2.0 viercilinder turbo met 200pk... Wie zal het zeggen?
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Als we naar de belangrijkste concurrenten van de 1 kijken, dan zien we onder andere bij VW/Audi de 2.0TFSI motor met 200pk. Het zou voor BMW geen slechte zet zijn als ze ook een benzine met 200pk lanceren. Aangezien ze nu weer met turbo's gaan werken (cfr. 335i), komt er misschien een 120is met een 2.0 viercilinder turbo met 200pk... Wie zal het zeggen?
Dat zou een goeie zet zijn van BMW! Was er niet al eens sprake over een 2.0i met turbo trouwens? Een zescilinder is natuurlijk het handelsmerk van BMW, maar fiscaal komt een 2.0i voordeliger uit. Met zo'n motor zouden ze mss meer jonge mensen bereiken.
Weet er iemand hoeveel een onderhoudje kost voor een 1-serie? want bij BMW zijn deze niet zo heel goedkopp heb ik horen zeggen...
Horen zeggen?........Je moet niet alles geloven wat ze zeggen hoor!Bmw is niet goedkoop iedereen weet dat maar de andere edelmerken doen niet veel beter.
Ik was even in een paar 1-topics aan het snuisteren (je raad nooit waarom), en ik ben overtuigd van deze wagen (op buitendesign na), maar ik vind deze nadelen terug (sommige vaak, andere minder) :
- turbogat bij zeer lage toeren
- lange zesde versnelling
- geen watertemperatuurmeter
- steun van centrale armsteun (of, het ontbreken ervan ?)
- enkel 5-deurs beschikbaar op korte termijn
Ik had graag zoveel mogelijk feedback op deze zaken, liefst van personen met veel ervaring in deze wagen, en indien het kan, ook andere nadelen die ik moest missen ...
Ik was even in een paar 1-topics aan het snuisteren (je raad nooit waarom), en ik ben overtuigd van deze wagen (op buitendesign na), maar ik vind deze nadelen terug (sommige vaak, andere minder) :
1 - turbogat bij zeer lage toeren
2 - lange zesde versnelling
3 - geen watertemperatuurmeter
4 - steun van centrale armsteun (of, het ontbreken ervan ?)
5 - enkel 5-deurs beschikbaar op korte termijn
Ik had graag zoveel mogelijk feedback op deze zaken, liefst van personen met veel ervaring in deze wagen, en indien het kan, ook andere nadelen die ik moest missen ...
De firma dankt U !
1 - klopt, alles boven de 1800 rpm gaat vlug, heel vlug zelfs maar daaronder...
2 - zoals als gezegd in het andere topic, vind ik dat dit nog meevalt. Hij trekt minder goed door in deze versnelling, maar dit is minder erg. Als ik serieus wil hernemen ga ik wel terug naar vierde
3 - is inderdaad wel een nadeel, nu is het meestal gissen wanneer hij op temperatuur staat, maar ik rij meestal een 10 km en ga er dan vanuit dat "warm" staat
4 - hier heb ik geen last van, want mijn stoel staat redelijk ver naar achter (ben 1m92)
5 - een 5-deurs vind ik juist goed, veel praktischer voor mij. Maar dit is natuurlijk subjectief
6 - de toch wel krappe zitplaats achteraan. Voor iemand van normale lengte moet het wel lukken, maar als mijn stoel al ver naar achter staat en er moet dan nog iemand plaatsnemen...
Eens je zit valt het wel mee, maar het is ook de kleine ruimte voor je voeten tijdens het in- en uitstappen.
Comment