Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb in de 118d een radio BMW Business zonder GPS. Wel heb ik gekozen voor het eenvoudige sound-sytem. Ik hier al eens gelezen dat dat gewoon betekent dat er 10 ipv 6 luidsprekers zijn. Hoewel ik vroeger steeds het HK soundsystem heb gehad en nu in de 5 het Logic 7 systeem heb, moet ik toch zeggen dat ik zeer tevreden ben van de geluidskwaliteit. Mijn ouders hebben een 525d met het standaard luidspreker-pakket, en ik vind dat de geluidskwaliteit in de 118d toch wel wat beter is... Veel waar voor uw geld dus... een echte aanrader...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Ik vind 't tegenovergestelde (geëvalueerd doorheen de BMW-reeksen heen), en audiotests in autotijdschriften geven daarvoor zelfs gegronde meningen op. 'k Heb ze hier al 'es neergeschreven.
Heb dat grefiekje dat 'k ooit gemaakt heb, effe opgesnord. Was specifiek voor de E46 gemaakt, maar het is grosso modo uitbreidbaar tot de huidige systemen in de nieuwe Bimmers ook.
Zoals je ziet speelt het gewone optionele soundsysteem dus een pak luider dan 't standaardsysteem, maar de muziekkwaliteit vermindert quasi bij hetzelfde volume. Reden : de speakers en de kabels die worden gebruikt zijn net dezelfde als de standaardspeakers, alleen zijn er gewoon meer speakers. Maar ze worden dus even snel overbelast ('t zijn uiteindelijk basic speakertjes waar je niet echt deftige kwaliteit uit krijgt). Het gewonnen volume kan je eigenlijk nauwelijks benutten omdat je dan toch naar terug vervormde muziek zit te luisteren.
Weggegooid geld dus, als je de tests mag geloven. Zo ondervind ik het ook.
Ik vind persoonlijk de bas niet slecht nu in mijn 118d. Ik merk dat de bas bij m'n ouders veel minder goed is. Als er iest is waar ik van hou, dan is het wel bastonen. Ik ben nl. een echte Jonny als ik alleen onderweg ben. Mijn radio staat dan keihard, en ik luister dan ook nog het liefst naar stevige dance-muziek. Soms steek ik nog eens oude CD van vroeger in de wagen met Techno en zelfs hardcore... .. heerlijk...
Mijn schoonouders hebben ook Logic 7 in hun Mercedes. Toch klinkt het heel anders dan in mijn BMW. Hun bas is alleszins beter en dieper. In de BMW is het meer een kickbas, en dat vind ik eigenlijk spijtig...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
De radio Professional heeft al sinds jaar en dag (bij BMW) een dubbele tuner, dat is het specifieke eraan. Ook nu is dat nog zo. De ene tuner speelt, de andere tuner zoekt voortdurend de ganse FM-band af naar een betere frequentie van die zender. Bijkomend nu is dat de Professional CD radio een MP3-decodersoftware krijgt ingebakken. En de looks verschillen ook wat.
Is die temperatuur niet op te vragen via boordcomputer of iDrive? Dit is idd. jammer en eigenlijk niet kunnen dat BMW dit weggelaten heeft (alsook bij de 1 Serie de ontbrekende verbruiksmeter )
Voor de rest is een 1 Serie SUPER
Is die temperatuur niet op te vragen via boordcomputer of iDrive? Dit is idd. jammer en eigenlijk niet kunnen dat BMW dit weggelaten heeft (alsook bij de 1 Serie de ontbrekende verbruiksmeter )
Voor de rest is een 1 Serie SUPER
Idem op een prefacelift Cooper S ... Ik vind 't zelfs gevaarlijk, je moet al wachten tot je motor echt rookt voordat je door kunt hebben dat er iets mis is met de koeling !
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Idem op een prefacelift Cooper S ... Ik vind 't zelfs gevaarlijk, je moet al wachten tot je motor echt rookt voordat je door kunt hebben dat er iets mis is met de koeling !
Hij zal wel een melding geven bij het minste foutje. Dus ik denk dat ge het al te weten komt voor dat hij in de fik staat.
Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
Leder Boston schwarz
Sydneyblau
Sportophanging
Sportstuur
Alu velgen styling 142 17"
Alarminstallatie
Zonder monogram
Gespoten aanbouwdelen
Electrisch glazen schuifdak
Elektrische bediende ramen voor- en achteraan
Bekerhouders vooraan
Centrale armsteun vooraan
Sportzetels vooraan
Decoratieve sierlijsten in Titan matt
Mistlampen vooraan
Elektronisch gestuurde airconditioning
Radio BMW Professional
Leder Boston schwarz
Sydneyblau
Sportophanging
Sportstuur
Alu velgen styling 142 17"
Alarminstallatie
Zonder monogram
Gespoten aanbouwdelen
Electrisch glazen schuifdak
Elektrische bediende ramen voor- en achteraan
Bekerhouders vooraan
Centrale armsteun vooraan
Sportzetels vooraan
Decoratieve sierlijsten in Titan matt
Mistlampen vooraan
Elektronisch gestuurde airconditioning
Radio BMW Professional
Totaalprijs:
34.120,- euro
Nice setup!Blauw-Zwart perfecte keuze!Heb je deze besteld?
Veel meer hoeft daar niet op, hij is al mooi uitgerust vind ik !
Enkel xenon zou ik er persoonlijk nog bijsleuren, maar elk heeft daar zijn mening over ... eenmaal je het gehad hebt, kan je niet meer zonder
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment