Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo
    ter vervanging van men 5serie zal ik graag een 1serie kopen in deze configuratie

BMW 120d Sportshatch

Koetswerkkleur:

Titansilber

Binnenuitrusting:
    stof flashpoint/sensatec Schwarz
    Wielen:

Alu velgen styling 208M 18"

Gekozen opties:
    M sportpakket
    multifunct. M sportstuur
    zonder monogram
    shadowline
    fluwelen tapijten
    centraal armsteun vooraan
    sportzetels vooraan
    decoratieve lijsten in alminium Glacier Silber
    hogedrukreiniging koplampen
    xenon
    pdc achteraan
    mistlampen vooraan
    electr. gestuurde airco
    snelheidsregelaar
    lichtpakket
    navigatie business
    sound system
    hemelbekleding in anthrazit

totale prijs: 36 980 euro

Voor die prijs zou ik toch voor een 3-serie gaan.
    Een grotere wagen met meer binnenruimte en klasse.
    Tenzij je écht een 1-serie wil.

Voorbeeld:

BMW 320d

Pack 'Performance Line' :

Metaalkleur
    Lederen sportstuur
    Sportzetels vooraan
    Sportophanging
    Mistlampen vooraan
    Gespoten aanbouwdelen
    Snelheidsregelaar
    Regensensor
    Lichtsensor
    Elektronisch gestuurde airconditioning
    Park Distance Control
    Xenonkoplampen
    Hogedrukreiniging van de koplampen
    Lichtpakket
    Radio BMW professional + MP3
    Automatische anti-verblindingsbinnenspiegel
    Centrale armsteun vooraan
    Neerklapbare ARzetels + Ski-zak
    Multifunctioneel stuur

30.700 euro (320d)
    5800 euro (pack 'performance line')
    105 euro (Fluwelen tapijten)
    105 euro (M sportstuur)
    200 euro (Hemelbekleding in anthraciet)

Totaal = 36.910 euro

Ik zou daar echt geen minuut over twijfelen.
    Waarom in een kleinere wagen rijden met bijna geen ruimte achterin als je een grotere kan kopen voor dezelfde prijs met ook uitzonderlijke rij-eigenschappen? Dan moet je een 1-serie al héél graag zien...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
      Mocht ik 'n '1-tje in huis halen, dan was het quasi zéker een titaniumgrijze. En aangezien er quasi géén kleurenkeuze is binnenin, zou 'ie zwart binnenin worden...

't Liefst van al een 130i zonder M Pack in 't zilver, eventueel mét M Pack.
      Hoe jij ne grijze?
      Was het jij het dan niet die zei van "ik probeer altijd mensen een ander kleur aan te praten om toch geen zwart of zilver te nemen"

Comment

• Yep, maar 't betrof 'm altijd de kleurencombinatie, niet de buitenkleur op zich (tenzij er geen keuze is zoals bij mijn auto nu).

Bovendien : de twee meest verkochte kleuren bij de '1 zijn sparkling graphite metallic en zwart metallic. Bij de M Packs zal dat niet anders zijn maar komt het Le Mans blauw er nog 'es tussen.
        Zilver is (naar mijn gevoel, afgaand op de '1 die ik op straat zie) verre van de meest voorkomende kleur, en dat helemáál met 't M Pack.

Secundo : 't interieur. Miljaar wat een afknapper. Het jongste model van BMW, en alle interieurtinten zijn zo oud als maar kan. Het alaskagrijs is ongelofelijk lelijk en doet de goedkope plastics nog meer uitkomen, het havana is net hetzelfde (verschrikkelijk gewoon ), en dat is het zowat. Beige past niet samen met lichtgrijs langs buiten, dus dat valt af. En blijft er dus enkel nog maar zwart over.

Mocht ik 'n '1 in huis halen, 't zou noodgedwongen een zilver-met-zwart of een blauw-met-zwart zijn.

Bracht BMW nou maar een mooi rood leder, en een beigegeel, en een zilvergrijs, en een knáp donkerbruin (havana valt daar imo niet onder) ... allemaal met 't zwarte interieur ... dat zou nog 'es een kleurengamma zijn dat past bij de stijl van de '1...

Maar helaas.

Comment

• O ja, ook een E61 touring met M Pack zou ik in 't titaanzilver nemen. 't Is de minst verkochte kleur in combinatie met 't M Pack (het groen niet meegerekend maar ik vind 't lelijk groen, en ook mysticblauw niet meegerekend maar 'k vind die kleur te jong en te sportief voor een dikke '5), en dat is wat ik zoek.

Comment

O ja, ook een E61 touring met M Pack zou ik in 't titaanzilver nemen. 't Is de minst verkochte kleur in combinatie met 't M Pack (het groen niet meegerekend maar ik vind 't lelijk groen, en ook mysticblauw niet meegerekend maar 'k vind die kleur te jong en te sportief voor een dikke '5), en dat is wat ik zoek.

Kijk eens bij http://www.bmwfrank.be

Daar staat zowel een berline als touring met sportpakket in Zilverkleur met zwart interieur, volgens mij gaan die jou wel bekoren...

Comment

• De auto's wel, de garage minder.

Comment

De auto's wel, de garage minder.

Vertel, slechte ervaringen?
                Anders PM

Comment

• de driedeurs is onderweg

Autonieuws dagelijks actueel ✅ Objectief ✅ Veel foto’s ✅ Video’s ✅ Uitgebreide verhalen.

Comment

• Wie schildert er nu een deur op de zijkant van een auto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
                      Wie schildert er nu een deur op de zijkant van een auto

de camouflagemannen van bmw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
                        de camouflagemannen van bmw
                        De klink staat nog geen eens recht

Comment

Wie schildert er nu een deur op de zijkant van een auto

Comment

Tis er eentje met voorwielaandrijving, kijk maar naar de opspattende sneeuw vooraan

Of komt de 1 in x versie

Comment

• Raar mannen daar bij BMW.

Comment

• Ik ben vandaag eens gestopt bij de BMW-verdeler. Ik heb hen kennis gegeven van het probleem met mijn deurklinken. Voor diegenen die het nog niet weten: Als ik de deurklink opentrek, blijven ze zeer dikwijls in deze positie staan. Als je de deur dichtgooit, valt deze niet in het slot. Je bent verplicht uit te stappen en die klink terug te duwen...

Reactie in de garage: "Ah ja... dat probleem is gekend. Wij zullen ze nu een beetje vetten, maar het probleem zal terugkeren. Ik ga u 4 nieuwe klinken bestellen, want bij BMW hebben ze ondertussen betere klinkskes ontwikkeld..."

Voila, de klinkskes zijn dus besteld...
                                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KVG
                                  Tis er eentje met voorwielaandrijving, kijk maar naar de opspattende sneeuw vooraan

Of komt de 1 in x versie
                                  Yep. Yep. Yep.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                    Reactie in de garage: "Ah ja... dat probleem is gekend. Wij zullen ze nu een beetje vetten, maar het probleem zal terugkeren. Ik ga u 4 nieuwe klinken bestellen, want bij BMW hebben ze ondertussen betere klinkskes ontwikkeld..."

Op mijn 3-reeks die volgende maand wordt gebouwd zullen dus nieuwe klinken zitten die dit probleem niet hebben?

Comment

• 130i testrit
                                      -----------

Deze voormiddag een uur de 130i aan de tand mogen voelen.
                                      Ben op zoek naar een vervanger voor mijn EVO en had mijn zinnen en hoop op de 130i gezet; RWD, relatief laag gewicht, compacte wagen en bij voorkeur met 4 deuren..

De auto werd al gestart voor mij, zetel helemaal naar beneden gezet, rugleuning recht, direct DSC afgelegd en zien wat de 130i mij kon bieden. Al snel bij het oprijden van de grote baan was mijn vrees gegrond, het ontbreken van een LSD verknalt het plezier. Het binnenste wiel slipt in elke situatie vreselijk door, alleen wanneer je echt een witte wegmarkering opzoekt kan je de wagen even dwars krijgen. Het was dus niet wat ik zocht, misschien wel met een aftermarket sperdifferentieel maar de hoge verwachtingen zijn ondertussen ingevallen en de zin om deze bmw aan te kopen al helemaal.

Al wil ik natuurlijk ook een positief punt aanhalen, de motor is verrassend soepel en draait bij 1000 toeren in 6e zelf perfect wat zeer zeldzaam moet zijn. Het motor laat bij dubbel ontkoppelen tevens een mooie roffel horen welk het sportief rijden zeker aanmoedigt. Natuurlijk is de sound dat je hoort binnen en zeker ook wel buiten de wagen een echte melodie die je met behulp van het gaspedaal zelf kan componeren. De remmen volstaan en ook de ABS gaat niet al te vroeg ingrijpen zodat je min of meer zelf kan beslissen wanneer en hoe hard je remt.

De M-sportophanging voldeed niet aan mijn verwachtingen, het chassis geeft te weinig feedback en ook het stuurwiel geeft te weinig informatie door aan de bestuurder.

Het interieur is wel degelijk afgewerkt en je voelt je omgeven door luxe en warmte ondanks het kille interieur die BMW telkens aan zijn wagens meegeeft. Het stuurwiel is iets te dik maar de M-sportzetels zitten wel prima!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                        Ik ben vandaag eens gestopt bij de BMW-verdeler. Ik heb hen kennis gegeven van het probleem met mijn deurklinken. Voor diegenen die het nog niet weten: Als ik de deurklink opentrek, blijven ze zeer dikwijls in deze positie staan. Als je de deur dichtgooit, valt deze niet in het slot. Je bent verplicht uit te stappen en die klink terug te duwen...

De mijne heeft dit ook,wel enkel aan de bestuurderszijde en niet vaak. Hij doet dit trouwens nog maar sedert enkele weken. Bij het volgende onderhoud toch maar effe melden dan.

Comment

• spijtig van hetzelfde uitzicht op de zijkant
                                          Tzou mooier geweest zijn mochten ze hem iets sportiever gemaakt hebben. Iets meer afvloeiende lijn dus.
                                          Of zou de 1 coupé ook nog afkomen?
                                          *denkt aan de verschillende scoops paar maanden geleden*

Comment

Working...
                                          X