Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Congrats GTA!

Nu dat ik mijn keuze heb gemaakt, ben ik heel blij met Lemon eerlijk gezegd. Terra is best wel in orde. Zijn er ook praktische overwegingen voor je? Bijvoorbeeld, misschien wil je terra omdat het vuil minder zichtbaar is.

wat houden deze opties precies in:
    • automatisch dimmende binnenspiegel
    • automatisch dimmende buitenspiegels
    • buitenspiegelpakket
    ?

Of beter, waarom zou je deze kiezen? Zijn het meer fantasietjes of hebben ze een meerwaarde; dragen ze bij tot comfort van de wagen?

Waarom neem je CD wisselaar als USB of Ipod ook gaat? Is misschien duurder maar 90 nummers tegenover 500-1000 is toch enorm verschil. Lijkt me dat de CD lader stilaan the way of the dinosaur gaat.

Je hebt het diefstalalarm toch gekozen. Daarom een vraag. De motoronderbreking van BMW is niet voldoende denk je of vermoed je dat de verzekeringen dit jouw verplichten te nemen? Hoe feilloos werkt zo'n motoronderbreking eigenlijk?

Last but not least, wil ik even terugkeren op Lemon interieur of lederen interieur tout court. Ik kan alleen maar aannemen dat vocht (regen bijv.) nefast is voor leder. Hoe doen jullie dat dan als jullie op het punt staan te vertrekken tijdens een plensbui? Wachten tot de regen voorbij is? Of stappen jullie toch gewoon in?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Olé olé, in september/oktober voor mij een LSE !

Morgen wordt 'ie besteld. In Duitsland (Halbjahreswagen).
      • 120d 3-deurs (177 pk, 350 Nm)
      • Limited Sport Edition
      • carbonzwart metallic
      • leder Boston lemon
      • M lichtmetalen velgen Styling 216M 18" (banden 205/225)
      Prachtige wagen die je daar besteld hebt gTa. Proficiat...

Maar, ben je wel tevreden met zo'n viercilinder? Zo'n vijfcilinder uit de C30 D5 klinkt veel mooier. Voor minder zou ik niet gaan...
      Denk je niet dat bij veel klanten zo'n BMW met spoilers en grote velgen te duur/wow/patserig overkomt?
      Is zo'n Volvo C30 toch niet mooier dan zo'n BMW 1?
      Heeft een Volvo in uw line of work geen beter imago?

Last edited by BMWMB; 26/02/2007, 12:23.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• kan iedereen een wagen in duitsland gaan kopen en die dan importeren naar hier?komt dat goedkoper uit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lightstorm Bekijk Berichten
          Congrats GTA!
          Thanks! Voor jou hetzelfde. We zijn al met twee LSE's nu op 't forum.

Oorspronkelijk geplaatst door Lightstorm Bekijk Berichten
          Nu dat ik mijn keuze heb gemaakt, ben ik heel blij met Lemon eerlijk gezegd. Terra is best wel in orde. Zijn er ook praktische overwegingen voor je? Bijvoorbeeld, misschien wil je terra omdat het vuil minder zichtbaar is.
          Lemon is héél erg lichtgroen, eigenlijk. Ikzelf zie die zweem groen niet, omdat ik licht kleurenblind ben (voor mij ziet lemon eruit als champagne-kleurig Individual leder), maar ik zie wél dat het groen is als ik in PhotoShop het leder selecteer en donkerder maak, dan wordt het bijna gewoon grasgroen! Dus groen zeer zeker. En ik ben wat bang van die koelere, groene zweem erin. Past dat wel met carbonzwart?

Bovendien is m'n vriendin niet aan lemon, zij zou zwart leder nemen. Ik weiger dat, 't moet een kleur zijn. Dus dan blijft terra over en dat vindt ze nog wel oké.

wat houden deze opties precies in:
          • buitenspiegelpakket
          ?

Of beter, waarom zou je deze kiezen? Zijn het meer fantasietjes of hebben ze een meerwaarde; dragen ze bij tot comfort van de wagen?
          De automatisch dimmende binnenspiegel doet wat de naam zegt : die dimt automatisch wanneer er achter je een auto met z'n koplampen aan rijdt (in plaats van dat je 't zelf moet doen). Dat gebeurt ook traploos, 't is dus niet (zoals bij een manueel dimbare binnenspiegel "aan" of "uit").

De buitenspiegels : net hetzelfde.

Het buitenspiegelpack omvat onder andere elektrisch inklapbare buitenspiegels, de rechter buitenspiegel met parkeerfunctie (als je in achteruit schakelt, gaat de rechter buitenspiegel automatisch naar de laagste stand zodat je je achterwiel en de stoeprand ziet), verwarmde ruitensproeiers, ... e.a.

De automatisch dimmende binnenspiegel zit in Duitsland in het Comfort Pack, dat ik zowiezo neem. De andere twee zou ik zelf hebben bijgekocht, maar 'k heb ze afbesteld, 't is allemaal wel leuk, maar ook duur en éigenlijk heeft 't weinig meerwaarde.

Waarom neem je CD wisselaar als USB of Ipod ook gaat? Is misschien duurder maar 90 nummers tegenover 500-1000 is toch enorm verschil. Lijkt me dat de CD lader stilaan the way of the dinosaur gaat.
          Nota bene : de radio Professional én de CD-wisselaar kunnen MP3 lezen.

Ik neem een CD-wisselaar omdat ik geen ipod heb. En bovendien wil ik m'n MP3's via het stuur kunnen bedienen ; met een USB MP3-speler via de USB-interface gaat dat niet. Ik brand dus gewoon een CD'tje of 6 met elk 150 à 200 MP3'tjes op, en heb er dan zo 7 mee in de auto (1 in de radio, 6 in de CD-lader). Voor mij méér dan voldoende.

En bovendien : als ik dan al een "harddisk" wil in m'n auto, dan wil ik zo'n Phatbox, of hoe heet dat. Da's een HD-drive die zich gedraagt als een grote CD-wisselaar. En die heeft het formaat van een CD-wisselaar, en moet aangesloten worden op een CD-wisselaar kabel.

Dus, met m'n MP3-compatibele CD-wisselaar zit ik op vandaag al goed. Wil ik later meer, dan pleur ik 'm eruit.

Je hebt het diefstalalarm toch gekozen. Daarom een vraag. De motoronderbreking van BMW is niet voldoende denk je of vermoed je dat de verzekeringen dit jouw verplichten te nemen? Hoe feilloos werkt zo'n motoronderbreking eigenlijk?
          Ik heb het alarm gekozen in het licht van mijn job. Ik run een bankkantoor, en wil het wel weten/horen wanneer één of andere nono een ruit van m'n kar inslaat om een plasticzakje kleingeld mee te grissen.

Niet dat ik aan waardentransport doe, maar toch.

Last but not least, wil ik even terugkeren op Lemon interieur of lederen interieur tout court. Ik kan alleen maar aannemen dat vocht (regen bijv.) nefast is voor leder. Hoe doen jullie dat dan als jullie op het punt staan te vertrekken tijdens een plensbui? Wachten tot de regen voorbij is? Of stappen jullie toch gewoon in?
          Leder is degelijker, sterker dan stof. En zeker dan alcantara.

Leder kan zeer goed tegen regendruppels, sneeuw, en wat weet ik nog allemaal. Vooropgesteld dat het goed wordt onderhouden. Koop je dus gewoon het BMW-lederverzorgingsproduct, en behandel je zetels daar elke 3 maanden 'es mee. Dan is het leder goed gevoed, niet verdroogd, soepel, veerkrachtig en sterk. Als je dat om de 3 maanden doet, of zelfs 2 keer per jaar ... dan kan leder zowat alles aan. Vlekken "trekken" niet in het leder, maar blijven erop liggen. Chocolade bijvoorbeeld kuis je van je lichtgekleurde lederen zetels met een gewone schotelvod, die je in warm water hebt gedopt en daarna hebt uitgewrongen. De zetel mag effe goed nat worden om alle vuil mee te nemen, daar gaat 'ie niet stuk van. En daarna afdrogen en klaar.

Niet bang van zijn. Leder is een zeer degelijk natuurproduct.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Prachtige wagen die je daar besteld hebt gTa. Proficiat...
            Thanks !

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Maar, ben je wel tevreden met zo'n viercilinder? Zo'n vijfcilinder uit de C30 D5 klinkt veel mooier. Voor minder zou ik niet gaan...
            De D5 in de kleine Volvo's stelt hard teleur, zoals te lezen stond in m'n testverslag. Ondanks z'n 5 cilinders klinkt 'ie zeker niet mooier dan de modale 4-cilinder diesel. Een Alfa 159 2.4 JTDm 20v, dié klinkt knap ... die Volvo D5 (in de C30/S40/V50/C70) ? Die niet.

Denk je niet dat bij veel klanten zo'n BMW met spoilers en grote velgen te duur/wow/patserig overkomt?
            Zou kunnen. Nog een geluk dat 't een zwarte is, dan valt dat minder op. Mijn huidig mysticblauw is veel opvallender, carbonzwart valt veel minder op. Dan zijn ook de M bumpers niet zo goed zichtbaar. Oké : de velgen zijn vrij opvallend. So be it, dan.

Is zo'n Volvo C30 toch niet mooier dan zo'n BMW 1?
            Ja, dat vind ik wel. Los van hoé ze zijn en rijden, vind ik een C30 knapper dan een BMW '1. Echt wel. 'Ie is veel specialer, karaktervoller, extraverter, opvallender en toch niet zo "here i am". De stijl van de buitenkant ligt me meer, yep.

Maar er zijn nog andere zaken die meespelen...

Heeft een Volvo in uw line of work geen beter imago?
            Zeer zeker wel. Net zoals Saab of Audi.

Maar zoveel mensen hier (jij incluis) hebben toen ik dat opwierp, me aan m'n verstand proberen brengen dat ik vooral aan mezelf moet denken, en niet énkel aan de anderen.

Eerlijk gezegd : dat kleine BMW'tje (ook al heeft 'ie 'n M Pack) vind ik eigenlijk nog altijd sympathieker overkomen dan een BMW '3 met M Pack. Of ik hoop dat misschien, i don't know.

Anyway : m'n keuze is gemaakt, de auto is besteld (al heb ik de kleurcode voor de zetelbekleding nog open gelaten, 'k heb nog niet beslist ... 'k heb nog 2 weken tijd daarvoor), en ik ben er blij mee. Het voelt goed in m'n buik.
            Last edited by ; 26/02/2007, 15:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door newadrie Bekijk Berichten
              kan iedereen een wagen in duitsland gaan kopen en die dan importeren naar hier?komt dat goedkoper uit?
              Daar is al een gans topic over geschreven. Zie aankoop/verkoop (de sticky aldaar).

Kort : ja, iedereen kan dat, Europa kent een vrije markt.

Of dat goedkoper uitkomt, hangt van veel factoren af. Als de auto jonger is dan 6 maanden : quasi zeker niét goedkoper dan, omdat je op de aankoopprijs van een auto die geen 6 maand oud is, nog verplichtend BTW moet betalen in het land van inschrijving (zijnde België), en in Duitsland is de BTW lager dan hier (recentelijk wel verhoogd maar nog altijd lager) dus de nettoprijzen zijn daar iets hoger dan hier.

Ik heb mijn eentje bij 'n kennis van me besteld die bij BMW werkt. Hij rijdt er nog 6 maand mee rond (het ding zal geen 10k km hebben), en ik krijg de volledige werknemerskorting op de auto (op de Duitse nettoprijs van de auto + de opties + de packs). Afhankelijk van model & werknemer varieert die tussen de 17% en de 20%.

Comment

Olé olé, in september/oktober voor mij een LSE !

Morgen wordt 'ie besteld. In Duitsland (Halbjahreswagen).
                • 120d 3-deurs (177 pk, 350 Nm)
                • Limited Sport Edition
                • carbonzwart metallic
                • leder Boston lemon
                • M lichtmetalen velgen Styling 216M 18" (banden 205/225)
                • chrome-line exterieur
                • M sportpakket
                • M sportophanging
                • M aerodynamisch koetswerkpakket
                • zwarte interieurhemel
                • M sportstuur
                • sportzetels
                • M deurdorpellijsten
                • M voetsteun
                • mistlichten vooraan
                • armsteun vooraan
                • opbergpakket
                • uitneembare tapijten
                • lichtpakket
                • regen- en lichtsensor
                • multifunctioneel stuurwiel
                • buitenspiegelpakket
                • PDC voor- en achteraan
                • snelheidsregelaar
                • xenon-koplampen
                • Adaptive Light bochtverlichting
                • comforttoegang
                • interieurlijsten antracietgrijs populierenhout
                • hoofdsteunen achteraan omklapbaar
                • verwarmde voorzetels
                • elektrisch glazen zonnedak
                • automatische klimaatregeling
                • diefstalalarm
                • rokers-uitvoering
                • radio Professional
                • CD-wisselaar
                • HiFi-luidsprekersysteem
                • Bluetooth-telefoon
                That's it, zo ongeveer.

congratz

Comment

• Mooie keuze Gilles.
                  imho veel beter bij jou passend dan die D5 ottomatik

Zijn 't nu die lichtgroene zetels, of toch die lekkere bruine ?

Comment

• 177pk standaard in een eendje

nog een kuurtje in overweging of voldoende vermogen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedje Dervo Bekijk Berichten
                      Zijn 't nu die lichtgroene zetels, of toch die lekkere bruine ?
                      Grrrr, zie : daar ben ik dus bang van. Met m'n kleurenblindheid zie ik lemon zélf niet als groen, ik zie gewoon een zéér licht beige. De groentint onderscheid ik gewoonweg niet. Maar anderen wel, en daar ben ik wat bang van. M'n vriendin vindt 't ook een lelijke lederkleur, terwijl ze Individual champagne (zo zie ik lemon, net hetzelfde) wel knap vindt.

*aaaaaaargh*

Ik ga terra nog 'es live gaan bekijken, denk ik.

Comment

Grrrr, zie : daar ben ik dus bang van. Met m'n kleurenblindheid zie ik lemon zélf niet als groen, ik zie gewoon een zéér licht beige. De groentint onderscheid ik gewoonweg niet. Maar anderen wel, en daar ben ik wat bang van. M'n vriendin vindt 't ook een lelijke lederkleur, terwijl ze Individual champagne (zo zie ik lemon, net hetzelfde) wel knap vindt.

*aaaaaaargh*

zit daar groen in, in dat lemon?

Comment

• Ja BMWMB, tegen gTa kan je gewoon niet winnen als het op woorden aankomt. Nu weet ik pas waarom ze hem tante noemen.

Proficiat met de aankoop, ik hoop dat je er 4 jaar lang veel plezier mag mee hebben.

Comment

*aaaaaaargh*

mmm. lastige keuze. Zo had ik 't nog niet bekeken

Zou zo'n 'groen' (want zo zien de anderen 't) niet té nefast zijn na 4 jaar qua doorverkoop?

Comment

• Goeie keuze gTa. Die '1 van na de facelift, en dan nog in driedeurs is zoveel rijper dan voorheen!! Ik heb zelfs geen spijt van Myriam.

Als ze nu niet 'Limited Sports Edition', maar 'Sports Limited Edition' (SLE) heette, had ik ze zelfs al SLEtje genoemd
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedje Dervo Bekijk Berichten

Zou zo'n 'groen' (want zo zien de anderen 't) niet té nefast zijn na 4 jaar qua doorverkoop?

Bij mij zou je inderdaad niet moeten proberen!

Nu ja, 'k heb't nog niet live gezien. Terra wel, en dat vind ik erg knap.
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                  Bij mij zou je inderdaad niet moeten proberen!
                                  Zegt de man met de rijdende mentos

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                                    Zegt de man met de rijdende mentos
                                    Daar zou leder met een groenige tint inderdaad nog wel (uh-um) bij passen

Maar bij carbonzwart dus niet echt...
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                      zit daar groen in, in dat lemon?
                                      Anders zou het niet Lemon heten é...

@gTa: proficiat met de bestelling van je superknappe 1 serie!

Comment

• Proficiat gta met deze gefacelifte en tegelijk nieuwe(lang verwachte) 3 deurs versie van de 1 Serie.

Hij blijft samen met de A3 mijn favoriet in die sportieve compacte klasse

PS: Lemon is nog steeds geel(op de E90 is dat geel/beige van kleur, maar zekers geen groen. Groen dat is voor een Limoen

Citroen/Lemon:

Limoen/Lime:

Last edited by ; 26/02/2007, 16:33.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                          177pk standaard in een eendje

nog een kuurtje in overweging of voldoende vermogen?
                                          Denk het niet. Ik vermoed dat 177pk in een lichtere koets dan m'n huidige auto, wel voldoende zal zijn.

Maar wie weet. De eerste chippies op 177pk 2.0d zijn al in ontwikkeling (een Duitse tuner die op bmw-treff zit heeft al z'n hand kunnen leggen gedurende een ganse week, op de 177pk 2.0d), en men haalt er 215pk en 430Nm uit.

Maar ik denk 't dus niet.

Comment

Working...
                                          X