Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
    It's all about the weight
    Kan hoor, maar ik dacht dat er mss nog verschillen waren. Allé, dat was in feite de vraag.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
      Kan hoor, maar ik dacht dat er mss nog verschillen waren. Allé, dat was in feite de vraag.
      Ja dat zou kunne, maar ik denk van niet.

De 1 en de 3 hebben enorm veel onderdelen gemeenschappelijk. Dat resulteerde ook in de grote winst van vorig jaar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
        Ik ben even niet mee met het 225 rondom te leggen, hoe ga je dat doen op je standaard velgen?
        Wel, de banden eraf en andere erop.

Bandenmaat 225 past perfect op een velg van 7,5 duim breed. En 225 gaat ook op 'n '1 vooraan, tenzij je 'm niet-OEM verlaagt, of bij 'n standaard/OEM auto wanneer je met vrij grote stuuruitslag diep inveert, dan durven ze soms lichtjes tegen de binnenwielkassen schuren.

Comment

• Bovendien, m'n circuitvelgjes zijn ook 7,5 duim breed (7,5Jx17") en daar komen ook rondom 225-bandjes op (225/45R17).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lightstorm Bekijk Berichten
            De standaard diffusor van een een'tje zonder M pack vind je dus eigenlijk mooier? Ik ook wel. Toch vreemd dat er altijd wel iets is wat moet tegenvallen.
            Neen, ik niet, ik vind de achterbumper van de '1 met M Pack knapper dan die van eentje zonder M Pack. Alleen vind ik de looks van 't materiaal waaruit de diffusor is gemaakt, niet mooi. Had dat in plaats van dat semi-metallic donkergrijs geribbelde kunststof gewoon zwart matglanzend effen plastic geweest (zoals de diffusor van m'n E46 nu), dan had dat - denk ik - mooier geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Bovendien, m'n circuitvelgjes zijn ook 7,5 duim breed (7,5Jx17") en daar komen ook rondom 225-bandjes op (225/45R17).
              Dus als je gewone banden bijna versleten zijn => op de circuitvelgen.

edit: tvalt me in dat de LSE velgen 18" zijn!

Comment

Wel, de banden eraf en andere erop.

Bandenmaat 225 past perfect op een velg van 7,5 duim breed. En 225 gaat ook op 'n '1 vooraan, tenzij je 'm niet-OEM verlaagt, of bij 'n standaard/OEM auto wanneer je met vrij grote stuuruitslag diep inveert, dan durven ze soms lichtjes tegen de binnenwielkassen schuren.
                Dus best zo(205) laten is dan de boodschapt

Comment

• Dat weet ik ook wel, maar er zijn quasi geen banden beschikbaar in maatje 205/45R18. Enkel Dunlop SP Sport Maxx (non-RFT) en die Goodyear NCT5 brol (runflat).

225R18 voor- én achteraan = trouwens naar 't schijnt een fantatische combo op een BMW '1, omdat die iets bredere voorbanden de perfecte balans van de '1 dan nog neutraler naar voor laten komen (het zeer sporadische onderstuur bij 't aansnijden van een zeer snel genomen bocht zou dan volledig weg zijn).

Comment

Dat weet ik ook wel, maar er zijn quasi geen banden beschikbaar in maatje 205/45R18. Enkel Dunlop SP Sport Maxx (non-RFT) en die Goodyear NCT5 brol (runflat).

225R18 voor- én achteraan = trouwens naar 't schijnt een fantatische combo op een BMW '1, omdat die iets bredere voorbanden de perfecte balans van de '1 dan nog neutraler naar voor laten komen (het zeer sporadische onderstuur bij 't aansnijden van een zeer snel genomen bocht zou dan volledig weg zijn).
                    Maar als ze de wielkasten lichtjes kunnen raken en deze maat niet vermeld staat in het gelijkvormigheidsattest, dan vraag ik mij af of dit wel verstandig is om dit te gaan veranderen. Niet?

Comment

• Ben is effe gaan opzoeken en zowel Dunlop met de Sport Maxx als de Goodyear met de F1GS-D3 bieden in die klasse een RFT band af. Enkel niet in maat 205

Maar misschien komt dit nog wel, allesinds laten we dit hopen, want idd de Goodyear Eagle NCT5 is een minder performance band die minder bij het BMW karakter past.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                        Maar als ze de wielkasten lichtjes kunnen raken en deze maat niet vermeld staat in het gelijkvormigheidsattest, dan vraag ik mij af of dit wel verstandig is om dit te gaan veranderen. Niet?
                        Mijn banden nu raken de wielkassen ook héél af en toe. Dat komt ook voor met banden die wel goedgekeurd zijn.

De TÜV geeft haar goedkeuring aan maatje 235/35ZR19 voor zowel voor- als achteraan op de '1.

Voor m'n circuitvelgjes staat m'n mening vast, hoor. 225/45R17 rondom, 100% zeker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                          Ben is effe gaan opzoeken en zowel Dunlop met de Sport Maxx als de Goodyear met de F1GS-D3 bieden in die klasse een RFT band af. Enkel niet in maat 205
                          Ja en ook Michelin en Conti en Pirelli en .. en ... alleen niet in die maat.

Dat zei 'k toch al?

Plus: ik wil liefst van al géén RFT's. Op nog geen énkele auto hebben ze me overtuigd.

Comment

• Bij een volgende meeting ga ik toch eens duwen en trekken om in een 118d of 120d eens te mogen meerijden

gTA en WC-eend, ik zal mij deftig gedragen en propere schoenen aantrekken

PLEASE !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                              Bij een volgende meeting ga ik toch eens duwen en trekken om in een 118d of 120d eens te mogen meerijden

gTA en WC-eend, ik zal mij deftig gedragen en propere schoenen aantrekken

PLEASE !
                              No problemo

En ... als je braaf bent mag je zelf eens rijden
                              Senna, Driven To Perfection

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk Berichten
                                No problemo

En ... als je braaf bent mag je zelf eens rijden
                                Fantastisch !

Je hebt toch een omnium-verzekering hoop ik ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                                  Fantastisch !

Je hebt toch een omnium-verzekering hoop ik ?
                                  Tuurlijk!
                                  Senna, Driven To Perfection

Comment

Ja en ook Michelin en Conti en Pirelli en .. en ... alleen niet in die maat.

Dat zei 'k toch al?

Plus: ik wil liefst van al géén RFT's. Op nog geen énkele auto hebben ze me overtuigd.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Mijn banden nu raken de wielkassen ook héél af en toe. Dat komt ook voor met banden die wel goedgekeurd zijn.

De TÜV geeft haar goedkeuring aan maatje 235/35ZR19 voor zowel voor- als achteraan op de '1.

Voor m'n circuitvelgjes staat m'n mening vast, hoor. 225/45R17 rondom, 100% zeker.
                                    Het ziet er zo uit dat die bandenmaat uitsluitend voor de 1 Serie ontwikkeld is. Waarom steken ze dan vooraan gene 225 op?

De TÜV kan die goekeuring(19") dan wel geven, maar hoe zit het hier in België als je naar de keuring moet

Comment

• Welke keuring? Mijn karren gaan buiten als ze 3 jaar oud zijn.

Comment

Ik wou ze ook niet maar ik heb mijn normale Goodyears nu weer terug vervangen door RFT. De coupé ophanging gaf gewoon te weinig demping in de bochten op normale banden

Ik rij nu wel steenhard op die molenstenen, maar bochten nemen kunnen ze wel.
                                        Porsche 997 S

Comment

• Mjah, als die banden lang zouden meegaan, dan zou ik ze als dagelijkse band zeker houden. 'k Heb toch nog 'n setje ragbandjes en misschien koop ik nog 4 extra velgen voor de semislicks erbij (ben er nog niet uit).

Maar ik vrees ervoor.

't Is trouwens vreemd dat je coupé te weinig demping heeft met gewone banden, ik denk eerlijk gezegd dat je 't omgekeerde bedoelt. Een RFT-band heeft 'n veel hardere flank, en geeft dus niet zoveel mee als een gewone band. 'Ie komt dus harder en meer omhoog als je over 'n bump rijdt, dan een gewone band. Er is dus een iets hardere veer nodig om dat tegen te gaan, en ook een iets hardere demping nodig om die beweging terug af te remmen.
                                          Beschrijf eens hoe jouw auto reageerde, toen je dacht dat 'ie "onderdempt" was?

Comment

Working...
                                          X