Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ben even niet mee met het 225 rondom te leggen, hoe ga je dat doen op je standaard velgen?
Wel, de banden eraf en andere erop.
Bandenmaat 225 past perfect op een velg van 7,5 duim breed. En 225 gaat ook op 'n '1 vooraan, tenzij je 'm niet-OEM verlaagt, of bij 'n standaard/OEM auto wanneer je met vrij grote stuuruitslag diep inveert, dan durven ze soms lichtjes tegen de binnenwielkassen schuren.
De standaard diffusor van een een'tje zonder M pack vind je dus eigenlijk mooier? Ik ook wel. Toch vreemd dat er altijd wel iets is wat moet tegenvallen.
Neen, ik niet, ik vind de achterbumper van de '1 met M Pack knapper dan die van eentje zonder M Pack. Alleen vind ik de looks van 't materiaal waaruit de diffusor is gemaakt, niet mooi. Had dat in plaats van dat semi-metallic donkergrijs geribbelde kunststof gewoon zwart matglanzend effen plastic geweest (zoals de diffusor van m'n E46 nu), dan had dat - denk ik - mooier geweest.
Bandenmaat 225 past perfect op een velg van 7,5 duim breed. En 225 gaat ook op 'n '1 vooraan, tenzij je 'm niet-OEM verlaagt, of bij 'n standaard/OEM auto wanneer je met vrij grote stuuruitslag diep inveert, dan durven ze soms lichtjes tegen de binnenwielkassen schuren.
Dat weet ik ook wel, maar er zijn quasi geen banden beschikbaar in maatje 205/45R18. Enkel Dunlop SP Sport Maxx (non-RFT) en die Goodyear NCT5 brol (runflat).
225R18 voor- én achteraan = trouwens naar 't schijnt een fantatische combo op een BMW '1, omdat die iets bredere voorbanden de perfecte balans van de '1 dan nog neutraler naar voor laten komen (het zeer sporadische onderstuur bij 't aansnijden van een zeer snel genomen bocht zou dan volledig weg zijn).
Dat weet ik ook wel, maar er zijn quasi geen banden beschikbaar in maatje 205/45R18. Enkel Dunlop SP Sport Maxx (non-RFT) en die Goodyear NCT5 brol (runflat).
225R18 voor- én achteraan = trouwens naar 't schijnt een fantatische combo op een BMW '1, omdat die iets bredere voorbanden de perfecte balans van de '1 dan nog neutraler naar voor laten komen (het zeer sporadische onderstuur bij 't aansnijden van een zeer snel genomen bocht zou dan volledig weg zijn).
Maar als ze de wielkasten lichtjes kunnen raken en deze maat niet vermeld staat in het gelijkvormigheidsattest, dan vraag ik mij af of dit wel verstandig is om dit te gaan veranderen. Niet?
Ben is effe gaan opzoeken en zowel Dunlop met de Sport Maxx als de Goodyear met de F1GS-D3 bieden in die klasse een RFT band af. Enkel niet in maat 205
Maar misschien komt dit nog wel, allesinds laten we dit hopen, want idd de Goodyear Eagle NCT5 is een minder performance band die minder bij het BMW karakter past.
Maar als ze de wielkasten lichtjes kunnen raken en deze maat niet vermeld staat in het gelijkvormigheidsattest, dan vraag ik mij af of dit wel verstandig is om dit te gaan veranderen. Niet?
Mijn banden nu raken de wielkassen ook héél af en toe. Dat komt ook voor met banden die wel goedgekeurd zijn.
De TÜV geeft haar goedkeuring aan maatje 235/35ZR19 voor zowel voor- als achteraan op de '1.
Voor m'n circuitvelgjes staat m'n mening vast, hoor. 225/45R17 rondom, 100% zeker.
Ben is effe gaan opzoeken en zowel Dunlop met de Sport Maxx als de Goodyear met de F1GS-D3 bieden in die klasse een RFT band af. Enkel niet in maat 205
Ja en ook Michelin en Conti en Pirelli en .. en ... alleen niet in die maat.
Dat zei 'k toch al?
Plus: ik wil liefst van al géén RFT's. Op nog geen énkele auto hebben ze me overtuigd.
Plus: ik wil liefst van al géén RFT's. Op nog geen énkele auto hebben ze me overtuigd.
Ik wou ze ook niet maar ik heb mijn normale Goodyears nu weer terug vervangen door RFT. De coupé ophanging gaf gewoon te weinig demping in de bochten op normale banden
Ik rij nu wel steenhard op die molenstenen, maar bochten nemen kunnen ze wel.
Mjah, als die banden lang zouden meegaan, dan zou ik ze als dagelijkse band zeker houden. 'k Heb toch nog 'n setje ragbandjes en misschien koop ik nog 4 extra velgen voor de semislicks erbij (ben er nog niet uit).
Maar ik vrees ervoor.
't Is trouwens vreemd dat je coupé te weinig demping heeft met gewone banden, ik denk eerlijk gezegd dat je 't omgekeerde bedoelt. Een RFT-band heeft 'n veel hardere flank, en geeft dus niet zoveel mee als een gewone band. 'Ie komt dus harder en meer omhoog als je over 'n bump rijdt, dan een gewone band. Er is dus een iets hardere veer nodig om dat tegen te gaan, en ook een iets hardere demping nodig om die beweging terug af te remmen.
Beschrijf eens hoe jouw auto reageerde, toen je dacht dat 'ie "onderdempt" was?
Comment