Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door X5
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy
    Oorspronkelijk geplaatst door Zero2
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy
    Ook ik heb niet gezegd dat diesel NIET sneller zijn dan benzine's. Maar.. Stel : je wil doortrekken met een diesel : je komt voorbij 4000 en je mag al schakelen. Ik heb nog geen enkele diesel veel meer dan 5000 opm weten draaien. een benzinemotor kan men zonder veel moeite meer dan 7000opm laten draaien. Zelfs mijn bijna 11 jaar oude mazda haalt 6800 toeren. En dat is niet bepaald een racemotor hoor.
    Waar een diesel moet schakelen, trekt een benzine door.
    Je vergelijkt appelen en peren. Een goede diesel kan uw benzine verslaan door toch te schakelen bij 3000, terwijl de benzine tot 7000 toeren gedreven wordt.

    Het aantal toeren is voor een diesel veel minder belangrijk dan voor een benzine, dus het laatste wat je mag doen is toeren van een benzine vergelijken met een diesel. En natuurlijk in de veronderstelling dat het over een TURBOdiesel gaat ... Beide motoren kunnen niet meer verschillend zijn.
    Mogen appelen en peren niet vergeleken worden? Het is toch allebei fruit?

    Hoge toeren zijn idd nutteloos voor een benzine, maar mijn argument was net dat je maar hogere toeren moet opzoeken om power te hebben. Wel, een turbodiesel zal nooit een turbobenzine van dezelfde cilinderinhoud (ongeveer) verslaan in pure snelheid. Nooit...

    Geef me een voorbeeld met cijfers en ik leg er me meteen bij neer.
    (gesteld dat het geen nieuwe turbodiesel is en een oud benzineblok van 20 jaar)
    Voila

    530i:
    Displacement acc. to ECE Reg. in ccm 2,979
    Top speed (km/h) 250
    Acceleration 0-100 km/h (in s) 6.9

    535d:
    Displacement acc. to ECE Reg. in ccm 2,993
    Top speed (km/h) 250
    Acceleration 0-100 km/h (in s) 6.5
    Ha néé, nét niet. Is de 530i uitgerust met een TURBObenzine?

    EDIT : anders gesteld, hoeveel pk zou BMW (toch een zeer goed motorenbouwer) uit een 3-liter diesel atmosferisch halen? 120? 140? Ik wed erop dat ze zeker geen 170pk halen. Zéker.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy
      Oorspronkelijk geplaatst door X5
      Oorspronkelijk geplaatst door timothy
      Oorspronkelijk geplaatst door Zero2
      Oorspronkelijk geplaatst door timothy
      Ook ik heb niet gezegd dat diesel NIET sneller zijn dan benzine's. Maar.. Stel : je wil doortrekken met een diesel : je komt voorbij 4000 en je mag al schakelen. Ik heb nog geen enkele diesel veel meer dan 5000 opm weten draaien. een benzinemotor kan men zonder veel moeite meer dan 7000opm laten draaien. Zelfs mijn bijna 11 jaar oude mazda haalt 6800 toeren. En dat is niet bepaald een racemotor hoor.
      Waar een diesel moet schakelen, trekt een benzine door.
      Je vergelijkt appelen en peren. Een goede diesel kan uw benzine verslaan door toch te schakelen bij 3000, terwijl de benzine tot 7000 toeren gedreven wordt.

      Het aantal toeren is voor een diesel veel minder belangrijk dan voor een benzine, dus het laatste wat je mag doen is toeren van een benzine vergelijken met een diesel. En natuurlijk in de veronderstelling dat het over een TURBOdiesel gaat ... Beide motoren kunnen niet meer verschillend zijn.
      Mogen appelen en peren niet vergeleken worden? Het is toch allebei fruit?

      Hoge toeren zijn idd nutteloos voor een benzine, maar mijn argument was net dat je maar hogere toeren moet opzoeken om power te hebben. Wel, een turbodiesel zal nooit een turbobenzine van dezelfde cilinderinhoud (ongeveer) verslaan in pure snelheid. Nooit...

      Geef me een voorbeeld met cijfers en ik leg er me meteen bij neer.
      (gesteld dat het geen nieuwe turbodiesel is en een oud benzineblok van 20 jaar)
      Voila

      530i:
      Displacement acc. to ECE Reg. in ccm 2,979
      Top speed (km/h) 250
      Acceleration 0-100 km/h (in s) 6.9

      535d:
      Displacement acc. to ECE Reg. in ccm 2,993
      Top speed (km/h) 250
      Acceleration 0-100 km/h (in s) 6.5
      Ha néé, nét niet. Is de 530i uitgerust met een TURBObenzine?

      EDIT : anders gesteld, hoeveel pk zou BMW (toch een zeer goed motorenbouwer) uit een 3-liter diesel atmosferisch halen? 120? 140? Ik wed erop dat ze zeker geen 170pk halen. Zéker.
      BMW heeft ook een 3 liter benzine met een 800pk

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door X5
        Oorspronkelijk geplaatst door timothy
        Oorspronkelijk geplaatst door X5
        Oorspronkelijk geplaatst door timothy
        Oorspronkelijk geplaatst door Zero2
        Oorspronkelijk geplaatst door timothy
        Ook ik heb niet gezegd dat diesel NIET sneller zijn dan benzine's. Maar.. Stel : je wil doortrekken met een diesel : je komt voorbij 4000 en je mag al schakelen. Ik heb nog geen enkele diesel veel meer dan 5000 opm weten draaien. een benzinemotor kan men zonder veel moeite meer dan 7000opm laten draaien. Zelfs mijn bijna 11 jaar oude mazda haalt 6800 toeren. En dat is niet bepaald een racemotor hoor.
        Waar een diesel moet schakelen, trekt een benzine door.
        Je vergelijkt appelen en peren. Een goede diesel kan uw benzine verslaan door toch te schakelen bij 3000, terwijl de benzine tot 7000 toeren gedreven wordt.

        Het aantal toeren is voor een diesel veel minder belangrijk dan voor een benzine, dus het laatste wat je mag doen is toeren van een benzine vergelijken met een diesel. En natuurlijk in de veronderstelling dat het over een TURBOdiesel gaat ... Beide motoren kunnen niet meer verschillend zijn.
        Mogen appelen en peren niet vergeleken worden? Het is toch allebei fruit?

        Hoge toeren zijn idd nutteloos voor een benzine, maar mijn argument was net dat je maar hogere toeren moet opzoeken om power te hebben. Wel, een turbodiesel zal nooit een turbobenzine van dezelfde cilinderinhoud (ongeveer) verslaan in pure snelheid. Nooit...

        Geef me een voorbeeld met cijfers en ik leg er me meteen bij neer.
        (gesteld dat het geen nieuwe turbodiesel is en een oud benzineblok van 20 jaar)
        Voila

        530i:
        Displacement acc. to ECE Reg. in ccm 2,979
        Top speed (km/h) 250
        Acceleration 0-100 km/h (in s) 6.9

        535d:
        Displacement acc. to ECE Reg. in ccm 2,993
        Top speed (km/h) 250
        Acceleration 0-100 km/h (in s) 6.5
        Ha néé, nét niet. Is de 530i uitgerust met een TURBObenzine?

        EDIT : anders gesteld, hoeveel pk zou BMW (toch een zeer goed motorenbouwer) uit een 3-liter diesel atmosferisch halen? 120? 140? Ik wed erop dat ze zeker geen 170pk halen. Zéker.
        BMW heeft ook een 3 liter benzine met een 800pk
        Ja, maar dat is een blok die het geen 3.000 km uithoudt.. En zo kan je een diesel ook 800pk geven hoor
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

        Comment


        • Een 3 liter BMW F1 heeft al 950 pk

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door timothy
            Oorspronkelijk geplaatst door X5
            Oorspronkelijk geplaatst door timothy
            Oorspronkelijk geplaatst door X5
            Oorspronkelijk geplaatst door timothy
            Oorspronkelijk geplaatst door Zero2
            Oorspronkelijk geplaatst door timothy
            Ook ik heb niet gezegd dat diesel NIET sneller zijn dan benzine's. Maar.. Stel : je wil doortrekken met een diesel : je komt voorbij 4000 en je mag al schakelen. Ik heb nog geen enkele diesel veel meer dan 5000 opm weten draaien. een benzinemotor kan men zonder veel moeite meer dan 7000opm laten draaien. Zelfs mijn bijna 11 jaar oude mazda haalt 6800 toeren. En dat is niet bepaald een racemotor hoor.
            Waar een diesel moet schakelen, trekt een benzine door.
            Je vergelijkt appelen en peren. Een goede diesel kan uw benzine verslaan door toch te schakelen bij 3000, terwijl de benzine tot 7000 toeren gedreven wordt.

            Het aantal toeren is voor een diesel veel minder belangrijk dan voor een benzine, dus het laatste wat je mag doen is toeren van een benzine vergelijken met een diesel. En natuurlijk in de veronderstelling dat het over een TURBOdiesel gaat ... Beide motoren kunnen niet meer verschillend zijn.
            Mogen appelen en peren niet vergeleken worden? Het is toch allebei fruit?

            Hoge toeren zijn idd nutteloos voor een benzine, maar mijn argument was net dat je maar hogere toeren moet opzoeken om power te hebben. Wel, een turbodiesel zal nooit een turbobenzine van dezelfde cilinderinhoud (ongeveer) verslaan in pure snelheid. Nooit...

            Geef me een voorbeeld met cijfers en ik leg er me meteen bij neer.
            (gesteld dat het geen nieuwe turbodiesel is en een oud benzineblok van 20 jaar)
            Voila

            530i:
            Displacement acc. to ECE Reg. in ccm 2,979
            Top speed (km/h) 250
            Acceleration 0-100 km/h (in s) 6.9

            535d:
            Displacement acc. to ECE Reg. in ccm 2,993
            Top speed (km/h) 250
            Acceleration 0-100 km/h (in s) 6.5
            Ha néé, nét niet. Is de 530i uitgerust met een TURBObenzine?

            EDIT : anders gesteld, hoeveel pk zou BMW (toch een zeer goed motorenbouwer) uit een 3-liter diesel atmosferisch halen? 120? 140? Ik wed erop dat ze zeker geen 170pk halen. Zéker.
            BMW heeft ook een 3 liter benzine met een 800pk
            Ja, maar dat is een blok die het geen 3.000 km uithoudt.. En zo kan je een diesel ook 800pk geven hoor
            jaaaa maar niet zonder TURBO (en zelfs dan nog)

            Comment


            • Styling 182, 18"





              BMW-foto





              mijn foto

              Comment


              • Is dat een nieuwe velg gTa? Toch een héél verschil van foto.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                  Styling 182, 18"





                  BMW-foto





                  mijn foto

                  Uwe foto, komt die van BMW garage Hindrickx? Ik denk volgens de houten vloerplanken maar ben niet zeker.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Blue Leon
                    Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                    Styling 182, 18"





                    BMW-foto





                    mijn foto

                    Uwe foto, komt die van BMW garage Hindrickx? Ik denk volgens de houten vloerplanken maar ben niet zeker.


                    hoogst wss wel

                    Comment


                    • Skitterende foto GTA! Misschien mn toekomstige velgjes .

                      Comment


                      • Vandaag met de 118d gereden en dat bakje reed nog zeer deftig!!! Volgende week met de 120d dan eens zien wat dat heeft en wat het wordt

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door davy
                          Vandaag met de 118d gereden en dat bakje reed nog zeer deftig!!! Volgende week met de 120d dan eens zien wat dat heeft en wat het wordt
                          Bij mij is het de 118d geworden. De 120d is natuurlijk nog een stapje hoger maar mijn verstand (en mijn portefeuille) heeft me voor de 118d doen kiezen. Vlot genoeg voor mij, ik krijg nu al te veel boetes.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door davy
                            Vandaag met de 118d gereden en dat bakje reed nog zeer deftig!!! Volgende week met de 120d dan eens zien wat dat heeft en wat het wordt
                            @Davy

                            Wat is er met de 530d gebeurd aangezien 'ie niet meer in je sig staat?

                            Back on.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door nvdd
                              Oorspronkelijk geplaatst door davy
                              Vandaag met de 118d gereden en dat bakje reed nog zeer deftig!!! Volgende week met de 120d dan eens zien wat dat heeft en wat het wordt
                              Bij mij is het de 118d geworden. De 120d is natuurlijk nog een stapje hoger maar mijn verstand (en mijn portefeuille) heeft me voor de 118d doen kiezen. Vlot genoeg voor mij, ik krijg nu al te veel boetes.
                              Ja de 118d is goed genoeg het is ook geen echt grote wagen hé

                              Comment


                              • @gTa: geen foto's van heel de wagen met die velg? Hoe kan je je nu een beeld vormen van die velg als je niet heel de wagen ziet?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Starlite69R
                                  Oorspronkelijk geplaatst door davy
                                  Vandaag met de 118d gereden en dat bakje reed nog zeer deftig!!! Volgende week met de 120d dan eens zien wat dat heeft en wat het wordt
                                  @Davy

                                  Wat is er met de 530d gebeurd aangezien 'ie niet meer in je sig staat?

                                  Back on.
                                  De 530d hebben we nog maar ik rij er niet meer veel mee nu het meest met LC100 en de 320d

                                  back on topic

                                  Comment


                                  • hier de slechte foto's



                                    Comment


                                    • En wat vond je van het geluidscomfort, rijhouding, stoelen?

                                      Comment


                                      • Vannamiddag test gereden met de 116i van Hindrickx, fun verzekerd maar de lijn van de wagen is niet echt mijn ding.
                                        Zoemende en tof 1600tje maar niet meer dan dat, niet voor sportievelingen, ondanks de lage kmstand(950km) prettig schakelende bak.
                                        Zeer goede wegliging, had niets anders verwacht van ne BMW, lekker en gemakkelijk stuurgevoel.
                                        De wagen valt op in het verkeer, succes verzekerd aan de verkeerslichten!
                                        Wat sterk tegenvalt is het zicht rondom, amai wat een kleine zijruitjes niet voor mensen met claustrofobie.
                                        Kleine koffer en zeer weinig beenruimte achter mede dankzij de coupé vorm,toch wel redelijk grote wagen met lange neus.

                                        Conclusie: De 1serie heeft een hoog prijskaartje (wat een beetje jammer is)maar hij is op en top BMW en heeft de nodige sexappeal! om het te maken in de autowereld!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Blue Leon
                                          Wat sterk tegenvalt is het zicht rondom, amai wat een kleine zijruitjes niet voor mensen met claustrofobie.
                                          Vind ik ook. Ik moest de zetel in zijn laagste positie zetten om met mijn hoofd niet tegen het plafond te zitten... en dan kwam ik plots net met mijn kin boven de gordellijn... om nog maar te zwijgen dat men bijna zeker PDC nodig heeft om deftig te kunnen parkeren. Tis gewoon een combinatie die niet gaat... dat je in een sportcoupé dergelijk zicht hebt (Audi TT) ok maar hier
                                          Men moet zot zijn om hiermee te rijden... trouwens de mensen die ik al hiermee gezien heb waren ofwel oudjes ofwel vrouwen.
                                          Beter te opteren voor Mini, zoniet 3-serie
                                          Peugeot 307 Sw 1.4HDI
                                          & BMW E36 318TDS Touring

                                          Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
                                          http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg

                                          Ode aan de eigen wagen!
                                          Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X