Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ook ik heb niet gezegd dat diesel NIET sneller zijn dan benzine's. Maar.. Stel : je wil doortrekken met een diesel : je komt voorbij 4000 en je mag al schakelen. Ik heb nog geen enkele diesel veel meer dan 5000 opm weten draaien. een benzinemotor kan men zonder veel moeite meer dan 7000opm laten draaien. Zelfs mijn bijna 11 jaar oude mazda haalt 6800 toeren. En dat is niet bepaald een racemotor hoor.
Waar een diesel moet schakelen, trekt een benzine door.
Je vergelijkt appelen en peren. Een goede diesel kan uw benzine verslaan door toch te schakelen bij 3000, terwijl de benzine tot 7000 toeren gedreven wordt.
Het aantal toeren is voor een diesel veel minder belangrijk dan voor een benzine, dus het laatste wat je mag doen is toeren van een benzine vergelijken met een diesel. En natuurlijk in de veronderstelling dat het over een TURBOdiesel gaat ... Beide motoren kunnen niet meer verschillend zijn.
Mogen appelen en peren niet vergeleken worden? Het is toch allebei fruit?
Hoge toeren zijn idd nutteloos voor een benzine, maar mijn argument was net dat je maar hogere toeren moet opzoeken om power te hebben. Wel, een turbodiesel zal nooit een turbobenzine van dezelfde cilinderinhoud (ongeveer) verslaan in pure snelheid. Nooit...
Geef me een voorbeeld met cijfers en ik leg er me meteen bij neer.
(gesteld dat het geen nieuwe turbodiesel is en een oud benzineblok van 20 jaar)
Voila
530i:
Displacement acc. to ECE Reg. in ccm 2,979
Top speed (km/h) 250
Acceleration 0-100 km/h (in s) 6.9
535d:
Displacement acc. to ECE Reg. in ccm 2,993
Top speed (km/h) 250
Acceleration 0-100 km/h (in s) 6.5
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Ook ik heb niet gezegd dat diesel NIET sneller zijn dan benzine's. Maar.. Stel : je wil doortrekken met een diesel : je komt voorbij 4000 en je mag al schakelen. Ik heb nog geen enkele diesel veel meer dan 5000 opm weten draaien. een benzinemotor kan men zonder veel moeite meer dan 7000opm laten draaien. Zelfs mijn bijna 11 jaar oude mazda haalt 6800 toeren. En dat is niet bepaald een racemotor hoor.
Waar een diesel moet schakelen, trekt een benzine door.
Je vergelijkt appelen en peren. Een goede diesel kan uw benzine verslaan door toch te schakelen bij 3000, terwijl de benzine tot 7000 toeren gedreven wordt.
Het aantal toeren is voor een diesel veel minder belangrijk dan voor een benzine, dus het laatste wat je mag doen is toeren van een benzine vergelijken met een diesel. En natuurlijk in de veronderstelling dat het over een TURBOdiesel gaat ... Beide motoren kunnen niet meer verschillend zijn.
Mogen appelen en peren niet vergeleken worden? Het is toch allebei fruit?
Hoge toeren zijn idd nutteloos voor een benzine, maar mijn argument was net dat je maar hogere toeren moet opzoeken om power te hebben. Wel, een turbodiesel zal nooit een turbobenzine van dezelfde cilinderinhoud (ongeveer) verslaan in pure snelheid. Nooit...
Geef me een voorbeeld met cijfers en ik leg er me meteen bij neer.
(gesteld dat het geen nieuwe turbodiesel is en een oud benzineblok van 20 jaar)
Voila
530i:
Displacement acc. to ECE Reg. in ccm 2,979
Top speed (km/h) 250
Acceleration 0-100 km/h (in s) 6.9
535d:
Displacement acc. to ECE Reg. in ccm 2,993
Top speed (km/h) 250
Acceleration 0-100 km/h (in s) 6.5
Ook ik heb niet gezegd dat diesel NIET sneller zijn dan benzine's. Maar.. Stel : je wil doortrekken met een diesel : je komt voorbij 4000 en je mag al schakelen. Ik heb nog geen enkele diesel veel meer dan 5000 opm weten draaien. een benzinemotor kan men zonder veel moeite meer dan 7000opm laten draaien. Zelfs mijn bijna 11 jaar oude mazda haalt 6800 toeren. En dat is niet bepaald een racemotor hoor.
Waar een diesel moet schakelen, trekt een benzine door.
Je vergelijkt appelen en peren. Een goede diesel kan uw benzine verslaan door toch te schakelen bij 3000, terwijl de benzine tot 7000 toeren gedreven wordt.
Het aantal toeren is voor een diesel veel minder belangrijk dan voor een benzine, dus het laatste wat je mag doen is toeren van een benzine vergelijken met een diesel. En natuurlijk in de veronderstelling dat het over een TURBOdiesel gaat ... Beide motoren kunnen niet meer verschillend zijn.
Mogen appelen en peren niet vergeleken worden? Het is toch allebei fruit?
Hoge toeren zijn idd nutteloos voor een benzine, maar mijn argument was net dat je maar hogere toeren moet opzoeken om power te hebben. Wel, een turbodiesel zal nooit een turbobenzine van dezelfde cilinderinhoud (ongeveer) verslaan in pure snelheid. Nooit...
Geef me een voorbeeld met cijfers en ik leg er me meteen bij neer.
(gesteld dat het geen nieuwe turbodiesel is en een oud benzineblok van 20 jaar)
Voila
530i:
Displacement acc. to ECE Reg. in ccm 2,979
Top speed (km/h) 250
Acceleration 0-100 km/h (in s) 6.9
535d:
Displacement acc. to ECE Reg. in ccm 2,993
Top speed (km/h) 250
Acceleration 0-100 km/h (in s) 6.5
Ja, maar dat is een blok die het geen 3.000 km uithoudt.. En zo kan je een diesel ook 800pk geven hoor
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Ook ik heb niet gezegd dat diesel NIET sneller zijn dan benzine's. Maar.. Stel : je wil doortrekken met een diesel : je komt voorbij 4000 en je mag al schakelen. Ik heb nog geen enkele diesel veel meer dan 5000 opm weten draaien. een benzinemotor kan men zonder veel moeite meer dan 7000opm laten draaien. Zelfs mijn bijna 11 jaar oude mazda haalt 6800 toeren. En dat is niet bepaald een racemotor hoor.
Waar een diesel moet schakelen, trekt een benzine door.
Je vergelijkt appelen en peren. Een goede diesel kan uw benzine verslaan door toch te schakelen bij 3000, terwijl de benzine tot 7000 toeren gedreven wordt.
Het aantal toeren is voor een diesel veel minder belangrijk dan voor een benzine, dus het laatste wat je mag doen is toeren van een benzine vergelijken met een diesel. En natuurlijk in de veronderstelling dat het over een TURBOdiesel gaat ... Beide motoren kunnen niet meer verschillend zijn.
Mogen appelen en peren niet vergeleken worden? Het is toch allebei fruit?
Hoge toeren zijn idd nutteloos voor een benzine, maar mijn argument was net dat je maar hogere toeren moet opzoeken om power te hebben. Wel, een turbodiesel zal nooit een turbobenzine van dezelfde cilinderinhoud (ongeveer) verslaan in pure snelheid. Nooit...
Geef me een voorbeeld met cijfers en ik leg er me meteen bij neer.
(gesteld dat het geen nieuwe turbodiesel is en een oud benzineblok van 20 jaar)
Voila
530i:
Displacement acc. to ECE Reg. in ccm 2,979
Top speed (km/h) 250
Acceleration 0-100 km/h (in s) 6.9
535d:
Displacement acc. to ECE Reg. in ccm 2,993
Top speed (km/h) 250
Acceleration 0-100 km/h (in s) 6.5
Vandaag met de 118d gereden en dat bakje reed nog zeer deftig!!! Volgende week met de 120d dan eens zien wat dat heeft en wat het wordt
Bij mij is het de 118d geworden. De 120d is natuurlijk nog een stapje hoger maar mijn verstand (en mijn portefeuille) heeft me voor de 118d doen kiezen. Vlot genoeg voor mij, ik krijg nu al te veel boetes.
Vandaag met de 118d gereden en dat bakje reed nog zeer deftig!!! Volgende week met de 120d dan eens zien wat dat heeft en wat het wordt
Bij mij is het de 118d geworden. De 120d is natuurlijk nog een stapje hoger maar mijn verstand (en mijn portefeuille) heeft me voor de 118d doen kiezen. Vlot genoeg voor mij, ik krijg nu al te veel boetes.
Conclusie: De 1serie heeft een hoog prijskaartje (wat een beetje jammer is)maar hij is op en top BMW en heeft de nodige sexappeal! om het te maken in de autowereld!
Comment