Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Misschien nog een goeie vraag, "mijn" BMW dealer wist hier nog geen antwoord op te geven:
    Komt de 120d in fiscale versie 163 pk ipv 177 pk ?

Zoja, "ring ring .... dag Heinz, hoeist ?"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      Wat bedoel je met sneller ? Topsnelheid ?
      jep topsnelheid

Comment

Misschien nog een goeie vraag, "mijn" BMW dealer wist hier nog geen antwoord op te geven:
        Komt de 120d in fiscale versie 163 pk ipv 177 pk ?

Zoja, "ring ring .... dag Heinz, hoeist ?"
        Ja, de 177pk-versie komt in België ook met 163pk, indien je dat wenst.

De 177pk-versies lopen nu bij de degelijke Duitse tuners al zonder overdrijven op 210pk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Ja, de 177pk-versie komt in België ook met 163pk, indien je dat wenst.

De 177pk-versies lopen nu bij de degelijke Duitse tuners al zonder overdrijven op 210pk.
          Ik ben vorig weekend de 120d M pack in Bornem gaan testrijden en standaard ging die echt wel niet vooruit
          Die voelde zo underpowered aan

Hopelijk is de 177pk beter, zeker als die getuned is

Sper erop, en je hebt een bommetje

Comment

• "Niet vooruit", precies. Is jouw A3 gechipped? Zo ja : dan kan ik je mening begrijpen. Een 120d is nog altijd één van de snelste rakkers in 't hatchbackdieselveld (wat een woord).

En zelfs zonder sper valt 'ie in ieder geval véél zuiverder rond bochtjes te gassen dan éénder welke Golf of A3 TDI.

Als je A3 gechipped is, dan zou ik 'es met een gechipte 2.0d gaan rijden. 'k Denk dat je anders zal piepen, dan.

Een sperdiff zou inderdaad welkom kunnen zijn ... maar standaard op een diesel die veel door niet-freaks wordt gekocht, vind ik eerlijk gezegd niet zo'n goed idee. Een diesel leent zich bovendien toch niet tot érg zuiver rijden op circuit, door 't motorkarakter. Een goeie atmosferische benzine is 100 keer zo plezant, zuiver en secuur te rijden.

Comment

"Niet vooruit", precies. Is jouw A3 gechipped? Zo ja : dan kan ik je mening begrijpen. Een 120d is nog altijd één van de snelste rakkers in 't hatchbackdieselveld (wat een woord).

En zelfs zonder sper valt 'ie in ieder geval véél zuiverder rond bochtjes te gassen dan éénder welke Golf of A3 TDI.

Als je A3 gechipped is, dan zou ik 'es met een gechipte 2.0d gaan rijden. 'k Denk dat je anders zal piepen, dan.

Een sperdiff zou inderdaad welkom kunnen zijn ... maar standaard op een diesel die veel door niet-freaks wordt gekocht, vind ik eerlijk gezegd niet zo'n goed idee. Een diesel leent zich bovendien toch niet tot érg zuiver rijden op circuit, door 't motorkarakter. Een goeie atmosferische benzine is 100 keer zo plezant, zuiver en secuur te rijden.
              Ja, ie is gechipt, en nog het een en ander veranderd sinds de laatste keer op de ring
              Ja echt, ik hoop dat ie gechipt beter rijdt ,want standaard vond ik het echt teleurstellend
              Had daar echt veel meer van verwacht ...
              En ook de M ophanging vond ik wat te zacht, als iemand dan voor een M pack kiest zou die toch wat strakker mogen staan ...

En dat sper dat mist ie wel om echt fun mee te hebben ... (LancerEvo, back me up here )

Comment

• tjah de bewijzen staan op band, maar dat lijkt me niet zo goed om dit te posten ter illustratie.
                Geloof mij nu maar, tov een standaard 120d is die A3 van wax-it stukken beter.

Maar steek er Movit's onder, Moton ophanging, sperdiff 0-100% en chipje erop en dan zou ik idd direct kiezen voor de 1er.

Ik daag iedereen uit om het op te nemen tegen mij met de A3 van wax-it tov zelfs een gechipte 120d zonder mods. :]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wax-it
                  ...
                  Ja, ik zou een sper ook appreciëren, zelfs op een 120d, maar afgewogen aan de modale 120d koper is dat geen rendabele beslissing. Echt niet. Een auto met sperdiff op z'n aangedreven achterwielen, die zonder ESP wordt gereden, vergt een nog meer geoefende hand dan eentje zonder. Dus in het licht van "een RWD is gevaarlijk" en de "bliksemsnelle tegenstuur- en driftkunde" van de modale koper van een BMW '1, is dat m.i. dus géén goeie beslissing.

Een 123d eventueel wel ja (en dan nog ... dan liever een optie die enkel bovenop het M Pack kan genomen worden, ofzo, zodat je op een "natuurlijke" wijze filtert)

Maar dat doet niet af dat ik 'm ook liever met dan zonder zou hebben.

De M ophanging is uiteraard te slap, als je ziet met wat jij rondrijdt. Zo'n '1 met M ophanging rijdt héél erg goed, dat is zeker ... maar 't is en blijft een compromis. Jij bent nu een superlage en knalharde A3 gewoon. Logisch dat een standaard auto dan whimpy lijkt, M ophanging of niet.

Bottom-line is : als je een 120d met dezelfde mods zou hebben als de jouwe nu, dan reed 'ie anderhaelf keer zo goed.
                  Last edited by ; 25/01/2007, 21:06.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lancer-evo Bekijk Berichten
                    tjah de bewijzen staan op band, maar dat lijkt me niet zo goed om dit posten ter illustratie.

Maar steek er Movit's onder, Moton ophanging, sperdiff 0-100% en chipje erop en dan zou ik idd direct kiezen voor de 1er.

Ik daag iedereen uit om het op te nemen tegen mij met de A3 van wax-it tov zelfs een gechipte 120d zonder mods. :]
                    Da's allemaal zo klaar als een klontje, daarover bestond er nooit discussie.

Comment

tjah de bewijzen staan op band, maar dat lijkt me niet zo goed om dit te posten ter illustratie.

Lol, nu begint ie al uit te dagen

Comment

Ja, ik zou een sper ook appreciëren, zelfs op een 120d, maar afgewogen aan de modale 120d koper is dat geen rendabele beslissing. Echt niet. Een auto met sperdiff op z'n aangedreven achterwielen, die zonder ESP wordt gereden, vergt een nog meer geoefende hand dan eentje zonder. Dus in het licht van "een RWD is gevaarlijk" en de "bliksemsnelle tegenstuur- en driftkunde" van de modale koper van een BMW '1, is dat m.i. dus géén goeie beslissing.

Een 123d eventueel wel ja (en dan nog ... dan liever een optie die enkel bovenop het M Pack kan genomen worden, ofzo, zodat je op een "natuurlijke" wijze filtert)

Maar dat doet niet af dat ik 'm ook liever met dan zonder zou hebben.

De M ophanging is uiteraard te slap, als je ziet met wat jij rondrijdt. Zo'n '1 met M ophanging rijdt héél erg goed, dat is zeker ... maar 't is en blijft een compromis. Jij bent nu een superlage en knalharde A3 gewoon. Logisch dat een standaard auto dan whimpy lijkt.

Bottom-line is : als je een 120d met dezelfde mods zou hebben als de jouwe nu, dan reed 'ie anderhaelf keer zo goed.
                        Akkoord een gemodde 120d zal beter zijn, maar ik wil maar zeggen dat ik wat teleurgesteld was van de standaard 120d

Comment

Als het een nummertje powerdriften betreft, dan win ik met de vingers in de neus. Want jij moet me 'es vertellen hoe jij de kont van een FWD A3 buitenboord gaat krijgen met 't gaspedaal.

Comment

Akkoord een gemodde 120d zal beter zijn, maar ik wil maar zeggen dat ik wat teleurgesteld was van de standaard 120d
                            Je moet dat dan wel correct verwoorden, en vermelden dat dat was vergeleken met jouw zelfs al niet meer "licht" gemodifieerde A3. Dan is dat compleet wiedes.

Comment

• enig idee trouwens wat de 207 velgen kosten (17") voor een 1er?

Comment

• Da's het probleem met de moderne middenklassers. Die zijn gewoon even zwaar dan de hogere middenklasse wagens. Daarom, van mijn auto had ik als ik eerlijk ben ook iets meer verwacht maar als je daarna de bedenking maakt dat die 143 PK 1550 kilogram moeten vooruit zien te krijgen dan is een sprintsnelheid van net geen 10 seconden (en de voor mij wel redelijk indrukwekkende hernemingen) wel vlotjes.

Comment

• Een setje met banden komt in België ongeveer op 2.350 EUR. Ik kan je ze leveren voor 1.600 EUR. Nieuw, op factuur, OEM BMW, met A1 banden (Pirelli runflats).

Comment

enig idee trouwens wat de 207 velgen kosten (17") voor een 1er?
                                    Heb je met 4 niet voldoende?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                                      Da's het probleem met de moderne middenklassers. Die zijn gewoon even zwaar dan de hogere middenklasse wagens. Daarom, van mijn auto had ik als ik eerlijk ben ook iets meer verwacht maar als je daarna de bedenking maakt dat die 143 PK 1550 kilogram moeten vooruit zien te krijgen dan is een sprintsnelheid van net geen 10 seconden (en de voor mij wel redelijk indrukwekkende hernemingen) wel vlotjes.
                                      Compleet juist. De hatchbacks nu zijn niet meer wat ze vroeger waren, ze zijn procentueel gezien méér verdikt dan de andere auto's. Vandaar het benodigde vermogen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                        Heb je met 4 niet voldoende?

Droooog.

Comment

Droooog.

idd, heb hier wel even gelachten moet ik eerlijk zeggen

Comment

Working...
                                          X