Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
    Met een leasingwagen moet je toch niet zelf je wagen verkopen dus... En ik denk niet dat die mannen voor de restwaarde met airco of zonder airco in rekening brengen.

Als het echt warm is helpt een raam openzetten ook niet. Bovendien is het (in mijn ogen) een super irritant geluid zeker boven 50 km/u. En schuifdak lijkt mij eerder nutteloos ipv airco. Een schuifdak is nuttig als je geld genoeg hebt en je het echt kan gebruiken. Ik denk niet dat jij met je geld geen blijf weet? (n/o hé, maar normaal zou dit zo zijn)
    Juist daarom, een opendak kost 990 euro, elektronische airco 1565.

PS: Voor de moment ben ik platzak!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door denniske
      Airco is standaard op de 3
      Thx. Ik was vergeten of het tot de standaarduitrusting behoort of niet.
      Anyway, de manuele voldoet eigenlijk wel. Momenteel heb ik automatische, maar als ik een beetje op het budget zou moeten letten zou ik eerder automatische airco laten vallen dan bv. xenons (die dan weer standaard zijn in het Dynamic Line pack).
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dastof
        Maar geen elektronische... en uit ervaring heb ik het gevoel dat gewone airco niet zo fantastisch is!

-edit-

Zoals M3'er zei...
        Een automatische airco is in de meeste omstandigheden de ideale airco...
        Soms wil ik echter toch de airco ook manueel eens bijregelen.

Een manuele airco is zeker minder comfortabel. Met de 118d heb ik dat, en ik merk toch dat ik steeds lig te draaien aan dat ding. Ik heb destijds ook bezuinigd omdat ik vond dat een automatische airco niet nodig was. En dat is ook zo, maar... een automatische airco is toch nog beter.

Een manuele airco is sowieso veel beter dan geen airco. Maar als het budget het toelaat zou ik toch voor een automatische uitvoering gaan. Zeker als je een veelrijder bent en dus veel tijd doorbrengt in de wagen...

Een schuifdak vind ik een gadget. Soms zal het wel eens aangenaam zijn, maar het is zeker geen must. Vroeger had ik een schuifdak in de Porsche, en dat ding is bijna nooit open geweest, omdat ik gek werd van dat windgeruis...
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• 'n Schuifdak is inderdaad voornamelijk handig voor rokers. Velen vinden ook de duidelijk gestegen klaarheid in 't interieur (gesteld dat 't een glazen zonnedak is) een enorme meerwaarde. En tot slot : het heeft toch wel wat, als je in de zomer rustig flanerend een toertje aan 't doen bent, en 't dak staat open...

Bovendien is duidelijk aangetoond in een gezamelijke test van de drie toonaangevende Duitse automagazines dat de combinatie airco+zonnedak dé beste combinatie is om je als chauffeur goed te voelen en te blijven voelen. Er wordt voornamelijk onderzocht in welke mate de beide features (apart en/of samen) kunnen bijdragen tot een aangenaam klimaat in de auto, én bijdragen tot blijvend hoge concentratie van de chauffeur.
          Ik weet de cijfers niet meer van buiten, maar het was in ieder geval zo dat een schuifdak (zonder airco) door de meesten bijna even comfortverhogend wordt ervaren als een airco (zonder schuifdak). Het was elk op zich een verbetering, maar de resultaten van 't onderzoek waren een schoolvoorbeeld van 't adagium "het geheel is meer dan de som van de delen"... pas als beide feautures samen werden genomen, kon het klimaat in de auto voor quasi iedereen goéd worden geregeld (quasi iedereen vond het perfect, i.t.t. nog niet de helft van de mensen en metingen die de airco alleen "perfect" vonden).

En inderdaad, ikzelf ervaar het ook zo. Los van 't feit dat ik rook, en dat een schuifdak voor een erg efficiënte rookafvoer zorgt bij nauwelijks gestegen windgeruis ('t dak klappen, een centimetertje is voldoende), heb ik in de zomer erg vaak de neiging om een ruit wat open te zetten. Gewoon frisse zuurstof, niet alleen daadwerkelijk fysisch/lichamelijk, maar ook psychisch/geestelijk. Maar een ruit openzetten, zelfs al is het maar enkele cm, is tien keer zo luidruchtig en drie keer zo ambetant als 'n goed afgesteld klapdak.

Airco is de dag van vandaag een conditio sine qua non, als je een nieuwe auto koopt en later nog je auto aan een deftige prijs kwijt wil. En eens je een beetje oordeelkundig met airco omspringt, kan je ook niet meer zonder.
          Die witte 118d met Sportpack zonder airco mag dan misschien wel "goedkoop" zijn in aankoop (ik vind het waanzinnig veel geld voor een auto waarin enkel maar looks zitten en geen comfort, en dan nog een witte ook ... maar wél xenons ), het is een desastreuze investering op langere termijn (als je 'm zelf koopt), en ik ben er quasi zeker van dat 'ie in leasing nauwelijks goedkoper zal zijn dan een zilveren 118d mét airco (omdat de optie airco in leasing bijna niks kost omdat 't zo goed z'n waarde houdt, idem met metaallak).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
            'n Schuifdak is inderdaad voornamelijk handig voor rokers. Velen vinden ook de duidelijk gestegen klaarheid in 't interieur (gesteld dat 't een glazen zonnedak is) een enorme meerwaarde. En tot slot : het heeft toch wel wat, als je in de zomer rustig flanerend een toertje aan 't doen bent, en 't dak staat open...

Bovendien is duidelijk aangetoond in een gezamelijke test van de drie toonaangevende Duitse automagazines dat de combinatie airco+zonnedak dé beste combinatie is om je als chauffeur goed te voelen en te blijven voelen. Er wordt voornamelijk onderzocht in welke mate de beide features (apart en/of samen) kunnen bijdragen tot een aangenaam klimaat in de auto, én bijdragen tot blijvend hoge concentratie van de chauffeur.
            Ik weet de cijfers niet meer van buiten, maar het was in ieder geval zo dat een schuifdak (zonder airco) door de meesten bijna even comfortverhogend wordt ervaren als een airco (zonder schuifdak). Het was elk op zich een verbetering, maar de resultaten van 't onderzoek waren een schoolvoorbeeld van 't adagium "het geheel is meer dan de som van de delen"... pas als beide feautures samen werden genomen, kon het klimaat in de auto voor quasi iedereen goéd worden geregeld (quasi iedereen vond het perfect, i.t.t. nog niet de helft van de mensen en metingen die de airco alleen "perfect" vonden).

En inderdaad, ikzelf ervaar het ook zo. Los van 't feit dat ik rook, en dat een schuifdak voor een erg efficiënte rookafvoer zorgt bij nauwelijks gestegen windgeruis ('t dak klappen, een centimetertje is voldoende), heb ik in de zomer erg vaak de neiging om een ruit wat open te zetten. Gewoon frisse zuurstof, niet alleen daadwerkelijk fysisch/lichamelijk, maar ook psychisch/geestelijk. Maar een ruit openzetten, zelfs al is het maar enkele cm, is tien keer zo luidruchtig en drie keer zo ambetant als 'n goed afgesteld klapdak.

Airco is de dag van vandaag een conditio sine qua non, als je een nieuwe auto koopt en later nog je auto aan een deftige prijs kwijt wil. En eens je een beetje oordeelkundig met airco omspringt, kan je ook niet meer zonder.
            Die witte 118d met Sportpack zonder airco mag dan misschien wel "goedkoop" zijn in aankoop (ik vind het waanzinnig veel geld voor een auto waarin enkel maar looks zitten en geen comfort, en dan nog een witte ook ... maar wél xenons ), het is een desastreuze investering op langere termijn (als je 'm zelf koopt), en ik ben er quasi zeker van dat 'ie in leasing nauwelijks goedkoper zal zijn dan een zilveren 118d mét airco (omdat de optie airco in leasing bijna niks kost omdat 't zo goed z'n waarde houdt, idem met metaallak).

Amen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
              Over een goedkope BMW gesproken: een vriend vertelde me daarstraks dat hij iemand kent die een 325Ci verkoopt (E46). Full option en amper 40.000 km. Ik antwoordde dat de prijs er ook wel naar zou zijn, maar hij zei dat ik mits wat afdingen amper meer dan 15.000 euro zou betalen.
              Enfin, hij heeft beloofd me op de hoogte te houden. De huidige eigenaar verhuist naar Nieuw-Zeeland of zoiets en kan dus niet anders dan de wagen te verkopen. Hij schijnt een kennis te zijn van die vriend van me.
              Ik ben alvast benieuwd.
              Dat was ook ongeveer de prijs dat ik van mijn 325Ci zou krijgen bij BMW. Ne correcte prijs, maar niet voor mij als verkoopprijs als je weet van hoeveel hij van de nieuwprijs met opties komt
              Maar soit, dat is bij elke okkazie jammer genoeg zo
              (vastgoed daarentegen )

Comment

Ik ben 22 jaar, en het comfort is voor mij meer dan voldoende. Op die leeftijd investeer ik liever in de looks dan in comfort, en ja die xenons horen bij de looks. Persoonlijk heb ik niets aan een airco, en vind ik zo'n dak fantastisch. Wat dat wit betreft ... persoonlijke smaak zeker? Dat is ook geen kleur dat je neemt als je 40 of meer bent, hoewel ...

Neh

Comment

• Wijzigingen modeljaar 2007

Hey all,

Weet iemand soms (gTa?) welke wijzigingen er bij modeljaar 2007 zullen zijn voor de 1-serie?

Heb mij immers twee weken geleden een 118d besteld, deze wordt in september gebouwd = modeljaar 2007.

Thanks in advance!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tovilo
                    Hey all,

Weet iemand soms (gTa?) welke wijzigingen er bij modeljaar 2007 zullen zijn voor de 1-serie?

Heb mij immers twee weken geleden een 118d besteld, deze wordt in september gebouwd = modeljaar 2007.

Thanks in advance!
                    de bumpers gaan lichtjes wijzigen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES
                      Met een leasingwagen moet je toch niet zelf je wagen verkopen dus... En ik denk niet dat die mannen voor de restwaarde met airco of zonder airco in rekening brengen.
                      Meer en meer leasingbedrijven hanteren een negatieve toegevoegde leasingprijs voor opties als metaallak, airco. Maw je leasingprijs daalt als je deze opties neemt. Dit komt doordat de restwaarde hoger ligt.

Een airco kan bv een verlaging van je leasetarief van 5€/maand opleveren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo
                        de bumpers gaan lichtjes wijzigen
                        Daar geloof ik niets van...

Men beweert dat de bumpers lichtjes zullen wijzigen als de driedeurs uitkomt, maar die is nog niet voorgesteld, dus zullen de bumpers van Tivoli zeker niet anders zijn dan de huidige...

Wel kan het zijn dat de 118d al de opgewaardeerde motor heeft met een vermogen van 136pk ipv 122pk, hoewel ik daar ook niet echt zeker van ben...

We zullen inderdaad moeten wachten op gTa, die alles kan opzoeken in zijn BMW-Bijbel...
                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Ik geloof niet dat er wijzigingen zullen zijn. Ik vermoed zelfs ten stelligste geen énkele wijziging.

Tenzij men de facelift al brengt met modeljaar 2007 ... which is very unlikely (maar je weet nooit). Zo kort voor een facelift, (ver)niew(d)e motoren en een extra koetswerkvariante zal BMW heus geen productiewijzigingen meer doorvoeren, lijkt me ... maar wachten tot de facelift er komt.

Maar ik kan me uiteraard vergissen...

Comment

Ik geloof niet dat er wijzigingen zullen zijn. Ik vermoed zelfs ten stelligste geen énkele wijziging.

Tenzij men de facelift al brengt met modeljaar 2007 ... which is very unlikely (maar je weet nooit). Zo kort voor een facelift, (ver)niew(d)e motoren en een extra koetswerkvariante zal BMW heus geen productiewijzigingen meer doorvoeren, lijkt me ... maar wachten tot de facelift er komt.

Maar ik kan me uiteraard vergissen...
                            Ik denk dat hij dezelfde bumpers(of de dan "kleine wijzigingen") zal hebben als de 3 deurs versie, zodat de 3 deurs ook niet al van het eerst jaar een facelift zal krijgen.
                            Dacht maart of april dat hij er zal komen met de 3 deurs versie.

Comment

• Inderdaad, maar da's dus niet "vanaf modeljaar 2007", immers dat begint al vanaf de productie na de jaarlijkse verlofweek in september.

Comment

• Dat dacht ik eigenlijk ook, voor mij zijn geen wijzigingen nodig hoor

Toen ik mijn Golf V anderhalf jaar geleden bestelde en een vriend een half jaar later, had hij een antenne op het dag en ik niet. Vandaar dat ik weet dat bij een nieuw modeljaar er al eens iets (klein) kan wijzigen.

Anyhow, als er vier wielen onder staan ben ik tevreden. 't Zal zeker beter rijden dan mijn Golf V (en die achterbank is 't probleem niet) :-)

Comment

• Gebeuren er eigenlijk elk jaar wijzigingen aan een model? Of moet het niet perse een jaar duren (langer / korter dan een jaar) om over een "modeljaar" te spreken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pietkonijn
                                    Gebeuren er eigenlijk elk jaar wijzigingen aan een model? Of moet het niet perse een jaar duren (langer / korter dan een jaar) om over een "modeljaar" te spreken.
                                    elk jaar gebeuren er wel lichte wijzigingen.Ik heb bijvoorbeeld een ander sportstuur dan modeljaar 2006

Comment

• Kwaliteitscontroles bij BMW hebben aangetoond dat de bevestigingsbout van de alternator kan afbreken. Hierdoor is de aandrijfriem niet meer gespannen waardoor de alternator de batterij niet meer kan opladen. Dit wordt aangegeven door het branden van de laadstroomcontrolelamp op het instrumentenpaneel.
                                      Daarnaast kan de motor oververhit geraken omdat tevens de waterpomp niet meer aangedreven wordt.

Een terugroepactie voor de 1-serie dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nvdd
                                        Kwaliteitscontroles bij BMW hebben aangetoond dat de bevestigingsbout van de alternator kan afbreken. Hierdoor is de aandrijfriem niet meer gespannen waardoor de alternator de batterij niet meer kan opladen. Dit wordt aangegeven door het branden van de laadstroomcontrolelamp op het instrumentenpaneel.
                                        Daarnaast kan de motor oververhit geraken omdat tevens de waterpomp niet meer aangedreven wordt.

Een terugroepactie voor de 1-serie dus.
                                        van waar weet je dat?en vanaf welk bouwjaar is er een terugroepactie?

Comment

• Heb vanochtend een brief ontvangen van mijn concessiehouder. Er staat niet bij voor welke 1-series en vanaf welk bouwjaar. Het vervangen duurt ongeveer 45minuten en is kostenloos.

Comment

Working...
                                          X