Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wij hebben het bij de 118d moeten laten vervangen. Wagen is van december 2004.
    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

    Comment


    • Net een wel érg opvallend eentje gespot... KNAL-ORANJE!!

      Godver, eikes


      Gelukkig stonden er letters op, 't was van een onafhankelijk adviesbureau voor energie en telecom, ofzo



      Toch: BAH!
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
        Net een wel érg opvallend eentje gespot... KNAL-ORANJE!!

        Godver, eikes


        Gelukkig stonden er letters op, 't was van een onafhankelijk adviesbureau voor energie en telecom, ofzo



        Toch: BAH!
        En zo rijdt er ook een volvo xc90 rond

        Comment


        • Bij G&A vertelden ze me dat ze een 120d chippen naar 210pk, en ze hadden er zo een paar bollen zonder problemen.

          Comment


          • Da's veel.

            Nu, als je dat ding niet constant volgas rijdt, en heel oordeelkundig vertrekt en koppelt, dan lijkt dat me wel mogelijk.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
              Da's veel.

              Nu, als je dat ding niet constant volgas rijdt, en heel oordeelkundig vertrekt en koppelt, dan lijkt dat me wel mogelijk.
              Hoe snel zou zoiets dan aan de 100 zijn vanuit stilstand als je weet dat de gewone met 163pk er 7.9s voor nodig heeft.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept
                Hoe snel zou zoiets dan aan de 100 zijn vanuit stilstand als je weet dat de gewone met 163pk er 7.9s voor nodig heeft.

                6,9 mss. Wild guess.
                120d Hatch Edition Sport

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                  Da's veel.

                  Nu, als je dat ding niet constant volgas rijdt, en heel oordeelkundig vertrekt en koppelt, dan lijkt dat me wel mogelijk.
                  Is in de Alphina D3 dan zodanig veel aangepast? Een zwaardere koppeling zal die zowiezo wel hebben? Maar hoe zit het eigenlijk puur motorisch? En heeft een D3 een ander remsysteem of ophanging?

                  Comment


                  • Zou er nog een 125d of 130d komen ?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door glennvc
                      Is in de Alphina D3 dan zodanig veel aangepast? Een zwaardere koppeling zal die zowiezo wel hebben? Maar hoe zit het eigenlijk puur motorisch? En heeft een D3 een ander remsysteem of ophanging?
                      Yep. De D3 heeft het inspuitsysteem van de 330d, een grotere turbo die gebaseerd is op die van de 330d maar nog lichtjes werd aangepast, het koelsysteem van de 330d, en de aandrijflijn van de zescilinders met inderdaad de koppeling van de 330d. Het uitlaatsysteem is een eigen Alpina-ontwikkeling, net zoals de ophanging, en om het ding weer tot stoppen te dwingen heb je inderdaad de remmen van de 330d ter beschikking.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                        Yep. De D3 heeft het inspuitsysteem van de 330d, een grotere turbo die gebaseerd is op die van de 330d maar nog lichtjes werd aangepast, het koelsysteem van de 330d, en de aandrijflijn van de zescilinders met inderdaad de koppeling van de 330d. Het uitlaatsysteem is een eigen Alpina-ontwikkeling, net zoals de ophanging, en om het ding weer tot stoppen te dwingen heb je inderdaad de remmen van de 330d ter beschikking.
                        Eigenlijk dé ideale wagen voor dieselminnend België dus. Kan je er eigenlijk ook zoeentje bestellen zonder dat ie eruitziet als een Alphina? Want die looks staan me niet bepaald aan...

                        Comment


                        • De voor- en achterspoiler zijn doorgaans zaken die de aerodynamica en het rijgedrag aan hoge snelheid verbeteren. Aangezien Alpina nooit heeft meegedaan met de Duitse gentlemen's agreement om de auto's op 250 km/u te limiteren, en in Duitsland vaak aan erg hoge snelheid wordt gereden ... koos Alpina ervoor om, als de achterspoiler standaard was, daar niet van af te wijken. Zo b.v. de Alpina B7 nu : die kan je met de beste wil van de wereld niet zonder voor- en achterspoiler krijgen, of je moet 'm na levering zelf eraf halen.

                          Inzake kleuren heb je de Alpina-typische kleuren (Alpina-blauw en Alpina-groen), maar die zijn een (dure) extra optie. Voor de rest zijn doorgaans het standaardpallet (uni en metallic) van dat specifiek model beschikbaar, en ook de Individual-kleuren.

                          Wat de velgen betreft : nu zijn er al twee (drie eigenlijk) stijlen, wat een 100% toename is tegenover vroeger. 't Zijn érg klassieke, weinig opvallende velgen, en Alpina biedt geen andere keuze aan op hun auto's.

                          En dan hebben we nog de Alpina-striping. Die is zonder meerprijs beschikbaar, maar niet standaard. De zijdelingse striping toch niet. Die op de spoiler wél, maar die bestel je gratis af.



                          Dus, concreet : als jij de Alpina D3 met z'n (toch vrij discrete) voorspoiler, z'n Alpina-velgjes en z'n (schitterende!!!) Alpina-uitlaat achteraan niet knap vindt ... dan is er inderdaad een probleem.
                          Alpina's kunnen onder geen énkel beding met het M Aerodynamicapack (het "visuele" dus van het M Pack) worden uitgerust, tenzij je 't zelf weer achteraf gaat verknoeien, natuurlijk.
                          Contradictorisch genoeg liet Alpina b.v. op de E39 wél toe om de M spiegels (tegen meerprijs, uiteraard) te monteren. Ook de hoogglans Shadow-Line, de gewone Shadow Line, de gewone Chrome Line, en desgewenst het bij BMW moeilijk af fabriek verkrijgbare hoogglans Chrome Line, zijn allemaal beschikbaar. En de meeste zetelsoorten, de meeste interieurlijsten, ...

                          Dus, als je er eentje in 't zwart steekt, dan valt die (discrete) voorspoiler niet hard op, de uitlaat vermoed ik voor iedereen erg knap te zijn, en dan blijven nog de velgen over, yep. Binnenin heb je keuze uit alu-lijstjes, houtiljstjes, pianolak, ... en (om te beginnen) alle BMW-kleuren van binnenbekleding. Het moet dan toch doenbaar zijn om een Alpina naar jouw smaak samen te stellen, of niet?
                          Last edited by ; 07/10/2006, 10:42.

                          Comment


                          • Eentje in sparkling graphite, zonder zijdelinge striping, met zilveren striping op de voorspoiler, en de 19" Classics eronder. Toch érg onopvallend?



                            Comment


                            • Een zilveren nu, met de 19" Dynamics.









                              Comment


                              • En (om de drie "klessieke" kleuren van vandaag overlopen te hebben) nog een zwarte, met zilveren striping (ik zoek straks nog 'es een foto van een zwarte zonder striping op z'n neus), de 19" Classics.





                                Comment


                                • Een zwarte zonder zijdelingse striping, wel nog op de neus.



                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                    Het moet dan toch doenbaar zijn om een Alpina naar jouw smaak samen te stellen, of niet?
                                    Inderdaad, dat kan geen probleem vormen. Het is vooral de striping en de achterspoiler die me niet aan staan. Voor de rest vind ik het geheel wél knap. Voor mij een Touring zonder striping in het tiefgrün (of hoe schrijf je dat?) met dakota terra en notenlaar a.u.b..

                                    (niet dat er koopplannen zijn, als sommigen dat moesten denken)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
                                      Net een wel érg opvallend eentje gespot... KNAL-ORANJE!!

                                      Godver, eikes

                                      Of dit hier :

                                      Comment


                                      • De eend wordt een kikker...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Govaerts
                                          De eend wordt een kikker...


                                          Kermit van in 't reclamespotje hé

                                          Comment

                                          Working...
                                          X