Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Allee vorige week mijne auto besteld, een 435d xDrive Coupé in Mineralgrau met leder Dakota Schwarz :-)
Gekozen opties:
M sportpakket met 442 M 19'' velgen
Exclusive Pack
M Sport remmen
Sportautomatische versnellingsbak
PDC voor en achter
Adaptive LED headlights
Adaptive M sportophanging
Zonnewerend glas achteraan
Verwarmde zetels vooraan
Bijkomende 12v stopcontacten
Harman/kardon Surround sound system
ConnectedDrive Services
Remote Services
Zonder monogram
Nu nog 3 maanden geduld, ik ben benieuwd. Is voor mij de eerste keer BMW en de eerste keer een zwaardere diesel. Ik kom nu van Audi en ik moet zeggen dat ik direct verkocht was aan de 4-serie toen ik hem zag.
Denk dat die 435 niet veel onderdoet zeker? Ok qua sound wel maar in hernemingen?
De 435d is sneller in optrekken van 0 tot 100 dan de S5, en in hernemingen ook denk ik, een koppel van 630nm bij de BMW tegen 440nm van de Audi. En zeker een stuk sneller dan mijn huidige A3. ;-)
Ik vind dat ook wel mooi. Die velgen passen gewoon bij de wagen. Alleen, erg realistisch is zo'n auto niet. Dagdagelijkse ritten over de lappendekens van asfalt-herstellingen, drempels, putten, kloven, te laag liggende riooldeksels,... Ik krijg een zere rug alleen nog maar van eraan te denken. Na 10.000 km rammelt het interieur als een ouderwetse huifkar. Mooi om naar te kijken dus, maar onbruikbaar.
Dat dacht ik ook toen ik 20" velgen onder mijn 530d liet leggen. Ik dacht ook dat de velgen niet lang zouden leven. Maar, na ondertussen ruim 100k km is nog geen enkele velg beschadigd, en is ook het interieur niet uit mekaar gerammeld, verre van zelfs.
Bij deze 4 is de flankhoogte wel nog minder hoog dan bij de 5, en ook zal de ophanging wat stugger zijn. Maar toch zou ik het durven nemen om 50k km per jaar te doen.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Wel, je somt het zelf op: er is een verschil in flankhoogte, de 5 heeft een compleet andere ophanging en ook de interieurkwaliteit zelf is in niets te vergelijken met de 3/4 serie. Ik veronderstel dat de ophanging van de 3/4 serie bij het performance pack ook nog eens harder gemaakt is?
Nu het is natuurlijk een kwestie van gewoonte en van persoonlijke voorkeur. Maar ik ben met mijn standaard ophanging en 16" wielen met ballonbanden nog niet te spreken over het ophangingscomfort van mijn A4.
Vandaag ne witte 435d gezien (de stoefer had het monogram erop gelaten ), met M-pack en 19-duimers .... ERG knappe wagen.
Er zat wel ne serieuze marginaal in, amai.... Lotto gewonnen of zoiets denk ik...
Comment