Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW F32 4 Reeks Coupé
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenik kan die verkopers best wel begrijpen. je moet eens kijken hoeveel mensen er voor de show een offerte laten opmaken terwijl ze geen geld en/of intentie hebben om zo'n wagen te kopen
Comment
-
Vriendin van me (chirurge) werd zo naar buiten gestuurd met een offerte en "ge komt maar terug met uwe man om te beslissen".
Had ne X5 van meer als 100000€ samengesteld, eigenlijk met volgens mij alle opties die combineerbaar waren, zonder M-pack.
Ze had zich voorgenomen onmiddellijk te tekenen als de prijs onder de een bepaald bedrag bleef, kwam behoorlijk gedesillusioneerd buiten.
Ze is toen rechtstreeks doorgereden naar nen andere dealer en heeft besteld. Ze is 'm wel samen met hare man gaan tonen bij de eerste dealer achteraf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenVriendin van me (chirurge) werd zo naar buiten gestuurd met een offerte en "ge komt maar terug met uwe man om te beslissen".
Had ne X5 van meer als 100000€ samengesteld, eigenlijk met volgens mij alle opties die combineerbaar waren, zonder M-pack.
Ze had zich voorgenomen onmiddellijk te tekenen als de prijs onder de een bepaald bedrag bleef, kwam behoorlijk gedesillusioneerd buiten.
Ze is toen rechtstreeks doorgereden naar nen andere dealer en heeft besteld. Ze is 'm wel samen met hare man gaan tonen bij de eerste dealer achteraf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenDat is zeker waar. Veel mensen gaan op zaterdag bij wijze van vrijetijdsbesteding garages doen. Uiteraard niet om te kopen, maar om overal in te zitten en liefst nog een testrit versieren. Een ware plaag, maar dat is nu net wat een goede verkoper kan: in 1 oogopslag zien of iemand een potentiele klant is en zo ja voor welke wagen.
Ik ben er ook van overtuigd dat een verkoper allerminst kan zien of iemand een potentiële klant is of niet en al helemaal niet voor welke wagen.
Dat is echt zever in pakskes. Of de verkoper moet op de man af vragen wat zijn Uw inkomsten uit arbeid en welke andere inkomsten en kosten heb je zoal? Denk niet dat een verkoper zoiets in zijn hoofd zal halen?
En zelfs de mensen die vrijblijvend 'rondzien' kunnen potentiële klanten zijn.
Met andere woorden, dat zijn mensen die geen ander voertuig nodig hebben maar als er zich door combinatie van een aantal factoren, bijvoorbeeld de aanwezigheid van een zeer aangename verkoper waar het mee klikt en een zeer goede overnamepremie en/of uitzonderlijke korting, een opportuniteit voordoet zullen ze mogelijks wel een wagen aanschaffen.
Je hebt er natuurlijk ook die op voorhand exact weten wat ze willen en zonder een testritje te doen een bestelbon ondertekenen.
Mijn inziens is één van de leukste aspecten aan het kopen van een wagen de periode voor de eigenlijk koopVanaf de moment dat je gekocht heb hang je weer vast voor een aantal jaar..
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Je kunt aan klanten toch vragen stellen in de zin van "met welke auto rijdt u nu"? "Waarom zou u van wagen willen veranderen?" "Wat vindt u goed/niet goed aan uw wagen"? Dat zijn geenszins aantsootgevende vragen voor iemand die werkelijk op zoek is naar een nieuwe auto. Voor iemand die maar eens komt kijken zijn dat wel vervelende vragen, die vallen wel door de mand.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk BerichtenVandaag ne witte 435d gezien (de stoefer had het monogram erop gelaten), met M-pack en 19-duimers .... ERG knappe wagen.
Er zat wel ne serieuze marginaal in, amai.... Lotto gewonnen of zoiets denk ik...'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenJe kunt aan klanten toch vragen stellen in de zin van "met welke auto rijdt u nu"? "Waarom zou u van wagen willen veranderen?" "Wat vindt u goed/niet goed aan uw wagen"? Dat zijn geenszins aantsootgevende vragen voor iemand die werkelijk op zoek is naar een nieuwe auto. Voor iemand die maar eens komt kijken zijn dat wel vervelende vragen, die vallen wel door de mand.
Maar wel akkoord dat het belachelijk is als verkopers op de looks afgaan om zelf te beslissen op welke potentiële klanten ze een commissie willen, want daar komt het dan eigenlijk op neer...VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk BerichtenMaar wel akkoord dat het belachelijk is als verkopers op de looks afgaan om zelf te beslissen op welke potentiële klanten ze een commissie willen, want daar komt het dan eigenlijk op neer...
Net hetzelfde op het auto salon.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenJe kunt aan klanten toch vragen stellen in de zin van "met welke auto rijdt u nu"? "Waarom zou u van wagen willen veranderen?" "Wat vindt u goed/niet goed aan uw wagen"? Dat zijn geenszins aantsootgevende vragen voor iemand die werkelijk op zoek is naar een nieuwe auto. Voor iemand die maar eens komt kijken zijn dat wel vervelende vragen, die vallen wel door de mand.
Ik weet waar je op doelt, dat iemand die in een Lada bij een Aston Martin garage binnenstapt raar bekeken zal worden. Maar ik denk dat het verkeerd is teveel op stereotiepen voort te gaan. Hoewel in de meeste gevallen stereotiepen je in het dagelijkse leven zullen helpen, lijkt het mij voor een verkoper niet al te slim. Je gaat er sowieso klanten door verliezen. En een verkoper staat er toch om zijn uren te doen niet?
Ik heb persoonlijk heel wat garages afgelopen (BMW, Volvo, BMW, Audi, Volvo, Audi, BMW) en veel testritten gedaan en offertes gevraagd vooraleer ik een wagen heb gekocht. En dan ben ik er uiteindelijk één in Duitsland gaan halen met 24.000 km op de teller en 10 maanden oud, die 30.000 euro minder was dan de nieuwprijs.
Heb ik dan misbruik van die garages gemaakt? Neen, althans zo denk ik erover, want ik had hem evengoed in één van die garage's kunnen kopen. En in één van die garages laat ik het onderhoud uitvoeren.
Ik blijf erbij, als iemand naar een auto komt kijken/interesse heeft in een testrit, dan is er wel op de één of andere manier reële interesse. Misschien niet de eerste maanden of het eerste jaar. Maar als het een positieve ervaring was zal die persoon mogelijks terugkomen als hij effectief een wagen gaat kopen.
Als gouden regel, ga nooit een testrit doen met een wagen die je niet KAN/WIL betalen want als je na die testrit terug in Uw eigen auto stapt, heb je mogelijks een groot probleem)
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenVandaag ook gezien, hangen nog wat ///M logo's op ook. Bestuurder is inderdaad een veertiger met een oorring. Dat ding ziet er niet uit als een 35d voor mij en klinkt ook zo niet, waarschijnlijk ook door de witte kleur en de overdaad aan logo's dat de wagen een pak uitstraling mist voor mij..
En jammer dat BMW standaard geen Links/Rechts uitlaat monteert onder de 35d, zoals vroeger.
Tegenwoordig ziet ge bij elke franse 1.2d standard dubbele uitlaten, maar bij zo een prachtige motor doen ze het met een dubbel pijpje links.... triest...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
En jammer dat BMW standaard geen Links/Rechts uitlaat monteert onder de 35d, zoals vroeger.
Tegenwoordig ziet ge bij elke franse 1.2d standard dubbele uitlaten, maar bij zo een prachtige motor doen ze het met een dubbel pijpje links.... triest...Laat ze maar doen met hun Volvo dubbele uitlaat en 105pk
Ieder zijn plezier, maar dan toch liever 300pk en geen dubbele uitlaat dan 100pk en een dubbele uitlaat
Anderzijds
Zou deze uitlaat niet misstaan onder de 6 cilindersLast edited by germinal; 27/03/2014, 17:38.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichtenmijn moeder denkt nog steeds dat auto's met 2 uitlaten sneller gaan dan auto's met 1 uitlaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenZo dacht ik er eerst ook over. Nu is het wat meer incognito een 35dLaat ze maar doen met hun Volvo dubbele uitlaat en 105pk
Ieder zijn plezier, maar dan toch liever 300pk en geen dubbele uitlaat dan 100pk en een dubbele uitlaat
Anderzijds
Zou deze uitlaat niet misstaan onder de 6 cilinders
Comment
Comment