Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F32 4 Reeks Coupé

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als je een 4-reeks en een 3-reeks configureert met dezelfde opties (inclusief sportautomaat en xenon) dan ga je zien dat de prijs niet veel verschilt, xenon is namelijk al standaard op de 4 en voor de sportautomaat moet je in verhouding veel meer ophoesten tov op de 4-reeks...

Kijk maar naar de basisprijzen in de configurator, bijvoorbeeld: 320i met sportautomaat 36.825 vs 420i Gran Coupe met sportautomaat 38.890, een goei 2000eur verschil, als je dan ziet dat dat je bij de 3 nog extra xenon en eventueel comforttoegang moet toevoegen (Gran coupe heeft nml. standaard elektr koffer) dan is het prijsverschil bijna niets...

Ik zou het wel weten dan, voeg er nog bij dat de Gran Coupe een grotere koffer heeft, frameless windows en er sexier uitziet Ik denk dat we nog veel Gran Coupe's gaan zien rijden, alsook de gewone 4 coupe. Wss allemaal 420d of 418d voor de GC, 184pk rijdt vlot genoeg hoor voor op onze wegen, maar ik persoonlijk zou voor een 20i gaan of een 28i als het er af kan

ps: Hier rijden ook al veel 4 coupe's rond hoor, vind hem echt geslaagd, was nooit fan van de e92 maar de f32 is echt wel dik als hij juist uitgerust is...
    BMW E91 318d Touring

Turbo... The replacement for displacement....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Doe zelf eens de moeite om te zien wat een 4 reeks wel heeft, en de 3 reeks niet...
      Ik zeg toch niet dat er geen verschil is. Ik zeg alleen dat ik vind dat het verschil groter zou moeten zijn. Bij een E46 klopte dat naar mijn gevoel nog wel zo een Ci of Cd sprong er altijd uit, bij een 4 mis ik dat.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Vandaag bevestiging van de garage gehad, productieweek 17 en leveringsweek 20. Dus vanaf half mei een 4-serie hier in het straatbeeld, ik heb er nog gene zien rijden. Die 13 in een dozijn voorlopig nog niet van toepassing hier.

Oorspronkelijk geplaatst door joske1969 Bekijk Berichten
        Allee vorige week mijne auto besteld, een 435d xDrive Coupé in Mineralgrau met leder Dakota Schwarz :-)

Gekozen opties:

M sportpakket met 442 M 19'' velgen
        Exclusive Pack
        M Sport remmen
        Sportautomatische versnellingsbak
        PDC voor en achter
        Adaptive LED headlights
        Adaptive M sportophanging
        Zonnewerend glas achteraan
        Verwarmde zetels vooraan
        Bijkomende 12v stopcontacten
        Harman/kardon Surround sound system
        ConnectedDrive Services
        Remote Services
        Zonder monogram

Nu nog 3 maanden geduld, ik ben benieuwd. Is voor mij de eerste keer BMW en de eerste keer een zwaardere diesel. Ik kom nu van Audi en ik moet zeggen dat ik direct verkocht was aan de 4-serie toen ik hem zag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joske1969 Bekijk Berichten
          Vandaag bevestiging van de garage gehad, productieweek 17 en leveringsweek 20. Dus vanaf half mei een 4-serie hier in het straatbeeld, ik heb er nog gene zien rijden. Die 13 in een dozijn voorlopig nog niet van toepassing hier.
          Mooie config! Het wachten zal zenuwslopend zijn
          BMW E91 318d Touring

Comment

Vandaag bevestiging van de garage gehad, productieweek 17 en leveringsweek 20. Dus vanaf half mei een 4-serie hier in het straatbeeld, ik heb er nog gene zien rijden. Die 13 in een dozijn voorlopig nog niet van toepassing hier.
            Staat net getest in autogids...4,7 sec naar 100...niet slecht he voor nen diesel

Comment

• proficiat Joske1969 !

Toevallig dit weekend op een BMW liefhebbers meeting heel even een sprintje mogen ervaren in de 435d xDrive en dat ging inderdaad bloedsnel! (vlak daarvoor zelfde sprintje met een Audi S4 meegemaakt en volgens mij gaat dat bijna gelijk op.. behalve 't geluid van die S4 was nog wat zotter).

M'n 520d voelde ineens als een heel slome bak

Comment

• Allen,

Tijd om een nieuwe auto te bestellen voor het werk! Ipv de 'normale' 520d overweeg ik nu de 420d omdat het echt wel een mooie wagen is, en ik 95% van de tijd toch alleen in de auto zit. Ondanks wat ik hier lees op het forum, rijd er in de omgeving (noorder kempen) nog maar eentje rond.

Ik doe +/- 50.000 km per jaar en vroeg me af of de 4 ook echt als reiswagen kan dienen met het nodige comfort? Zijn er verder al kinderziektes bekend van deze 4?

Ik zou dit weekende is wat dealers willen afgaan, weet iemand van jullie misschien leuke showroom modellen staan waar ik de kleur en opties IRL kan zien?

@doxie: bij welke dealer is die foto van de wit/grijze 4 genomen?

Comment

• Merci Renio, ik heb 3 weken geleden in Bornem een testrit gedaan met een 335d xdrive ( is eigenlijk hetzelfde onderstel en motor dan de 435d) en ik was ook wel onder de indruk van de acceleratie. Het geluid vond ik ook wel best leuk klinken voor een diesel, niet te vergelijken met een benzine, maar toch zeker ok. Dus ik ben in blijde verwachting.

Comment

Merci Renio, ik heb 3 weken geleden in Bornem een testrit gedaan met een 335d xdrive ( is eigenlijk hetzelfde onderstel en motor dan de 435d) en ik was ook wel onder de indruk van de acceleratie. Het geluid vond ik ook wel best leuk klinken voor een diesel, niet te vergelijken met een benzine, maar toch zeker ok. Dus ik ben in blijde verwachting.
                    En geen testrit met de real thing gedaan ? 335 i ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                      En geen testrit met de real thing gedaan ? 335 i ?
                      Nee, ik had de testrit aangevraagd toen de 435d al besteld was, dus een andere motor testen en mijn bestelling daarom veranderen ging ik toch niet doen. De real thing (435i) heeft trouwens minder PK, minder koppel, is iets trager en verbruikt veel meer dan de 435d. Alleen het geluid van de benzine zal mooier klinken.

Comment

• Ik begrijp nog steeds niet waarom zoveel mensen benzine verkiezen boven diesel. Vroeger waren diesels traag, maar op de dag van vandaag zijn dat sterk presterende motoren geworden, die zelfs nog zuiniger zijn geworden. Ok, benzine heeft meer ziel, en is daarom voor bepaalde wagens zeker te verkiezen. Maar voor een daily waar veel kilometers mee gereden moeten worden is vandaag een diesel beter dan een vergelijkbare benzine. Ik kan dat hogere koppel alleszins wel smaken.
                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Ik begrijp nog steeds niet waarom zoveel mensen benzine verkiezen boven diesel.
                          Zoveel mensen zijn dat niet. Het merendeel kiest nog altijd voor diesel, ook al zouden ze objectief gezien beter af zijn met een benzine. Gewoon omdat iedereen het doet, en de verkoper stuurt erop aan.

De voordelen van een benzine zijn:
                          - goedkoper in aanschaf
                          - goedkoper in onderhoud (?)
                          - stiller, maar vooral veel aangenamer van geluid
                          - het bruikbare toerentalgebied is breder, de motor heeft een langere "adem".

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Maar voor een daily waar veel kilometers mee gereden moeten worden is vandaag een diesel beter dan een vergelijkbare benzine. Ik kan dat hogere koppel alleszins wel smaken.
                          Wel, als er veel kilometers gereden moeten worden is een diesel inderdaad beter, de meerprijs wordt dan terugverdiend. Maar hoe definieer jij "een vergelijkbare benzine"? Vergelijkbaar op welk vlak? Vermogen, koppel, cylinderinhoud, fiscaliteit, aankoopprijs?

Comment

• Moesten ze mij ene laten kiezen, kies ik toch de x35i ook al is die "trager"

Comment

• Vandaag een Luxury line zien rijden, kleur was individual Citrinschwarz denk ik.
                              Is heel speciaal kleurtje maar wel ni slecht!
                              BMW E91 318d Touring

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                Moesten ze mij ene laten kiezen, kies ik toch de x35i ook al is die "trager"
                                Moest ik niet kijken naar het verbruik van de wagen, met de km die ik doe, dan zou ik ook kiezen voor de 435i. Maar vermits ik daar wel moet naar kijken is de 435d een super alternatief vind ik.

Comment

• Ik heb nu de eerste 1000km achter de rug en heb toch sterk de indruk dat de E92 'sportiever' stuurde.
                                  Stuurgevoel is precies kunstmatiger of zo, moeilijk uit te leggen.
                                  Stuur zelf is precies ook iets groter in omvang dan vorig.
                                  Bovendien moet ik toch ook nog wennen - ook al schakelt hij wel subliem - aan de automaat. Vroeger in 3e een bocht in en dan bleef hij ook in 3e, nu enkel als ik bewust de pook naar links zet en dat doe je natuurlijk niet altijd.

Heb zo de indruk dat als ik mijn E46 als referentie neem, de E92 10% minder hardcore was en deze nu weer 10% minder is...

Nog andere mensen die deze indruk een beetje hebben?

Comment

• Ik heb nu de eerste 1000km achter de rug en heb toch sterk de indruk dat de E92 'sportiever' stuurde.
                                    Stuurgevoel is precies kunstmatiger of zo, moeilijk uit te leggen.
                                    Stuur zelf is precies ook iets groter in omvang dan vorig.
                                    Bovendien moet ik toch ook nog wennen - ook al schakelt hij wel subliem - aan de automaat. Vroeger in 3e een bocht in en dan bleef hij ook in 3e, nu enkel als ik bewust de pook naar links zet en dat doe je natuurlijk niet altijd.

Heb zo de indruk dat als ik mijn E46 als referentie neem, de E92 10% minder hardcore was en deze nu weer 10% minder is...

Comment

• Ze worden inderdaad steeds groter, iets zwaarder en wat sterieler.. Vond je je 30d sneller dan de 28i of beleef je meer plezier aan je benzine?

Ik ben alvast benieuwd naar het verschil met mijn moeder haar 320i e92 zonder m-pakket en mijn 428i met m-pakket. Ik zal mijn bevindingen dan ook eens geven

Comment

Moest ik niet kijken naar het verbruik van de wagen, met de km die ik doe, dan zou ik ook kiezen voor de 435i. Maar vermits ik daar wel moet naar kijken is de 435d een super alternatief vind ik.
                                        Het is eigenaardig dat je een 435d probeert te rationaliseren. Als je naar verbruik moet kijken dan is een 420d een super alternatief. Fiscaal aantrekkelijk, extreem zuinig, voldoende snel, rijdt meer dan 200 km/h,...
                                        Maar we moeten nu eenmaal niet alles rationaliseren, een auto koop je ook met je hart ipv enkel met je verstand.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart9140 Bekijk Berichten
                                          Ik heb nu de eerste 1000km achter de rug en heb toch sterk de indruk dat de E92 'sportiever' stuurde.
                                          Stuurgevoel is precies kunstmatiger of zo, moeilijk uit te leggen...

Heb ik al vaker gehoord en dat is blijkbaar ook het idee van BMW van meer naar "het midden" op te schuiven, ook al gaat een beetje van het unieke karakter t.o.v. de concurrenten dan verloren. Ik kan me wel voorstellen dat het hen goed doet qua verkoop, zo krijgen ze meer van de markt mee, zeker omdat de doorsnee bestuurder steeds meer comfort verlangt, zeker voor dat geld.

Het kunstmatiger stuurgevoel is het logische resultaat van elektrische stuurbekrachtiging, tot nu toe is precies geen enkel merk erin geslaagd die hetzelfde gevoel mee te geven als ervoor. Maar goed, steeds meer producenten gaan die richting uit omwille van de voordelen, vooral ook het lagere gewicht en lagere verbruik... Nadeel is dat je niet meer dat hyperdirecte gevoel hebt waarbij je de E9X exact kon insturen waar je hem wou, nu voelt het wat vager en wolliger aan.
                                          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Working...
                                          X