Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V40 (2012)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
    enorm jammer dat ze dit enkel op de Kinetic geven, hogere uitrustingsklasses krijgen niks :/
    Toch wel: die krijgen verhoudingsgewijs meer korting.
    Als er pakketten in het spel zijn krijg je minder of zelfs geen korting.
    Slim samenstellen is de kunst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
      Vlug eens gekeken, geen V40's binnen

zij kopen loten op in andere landen, vnl XC60 en V70.
      Maar aangezien de V40 in België het goedkoopst is, hebbben zij hem gewoon voor mij besteld zoals ik hem wilde...

Comment

• De Volvo V40 werd uitgeroepen tot de veiligste wagen in zijn klasse. En hij is nog knap ook! Ik ben nog steeds reuzeblij dat ik géén Golf of A3 besteld heb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
          De Volvo V40 werd uitgeroepen tot de veiligste wagen in zijn klasse. En hij is nog knap ook! Ik ben nog steeds reuzeblij dat ik géén Golf of A3 besteld heb
          Wat heb je precies besteld en wanneer heb je hem?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gewoon Bekijk Berichten
            Wat heb je precies besteld en wanneer heb je hem?
            Zo één met een lekkere 5-cilinderroffel: een Volvo V40 D3 Kinetic met een paar opties. Normaal heb ik hem midden maart.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door firefox Bekijk Berichten
              Ik ben de V40 deze week eens van dichtbij gaan bekijken aan gezien ik van plan ben dit jaar een nieuwe wagen te kopen. De verkoper wilde mij overtuigen dat dit de opvolger is van de V50 (wat ik op zich een mooie auto vind/vond). Maar de koffer is zo belachelijk klein..., waarom zijn ze niet eerlijker en zeggen gewoon dat dit een 5 deurs hatchback is ala Golf/audi A3/BMW1/Mercedes A. Zelfs tegenover deze jongens (en zeker de golf) is de koffer (te) klein te noemen.

Iemand enig idee of hier ook een echte (grotere) break versie van komt die echt de V50 zal vervangen, want dit, hoe mooi ook, trekt het echt niet?
              Bij Volvo hebben de laatste 5 jaar "praktisch" uit de auto's gegooid.
              Jammer dat je zo snel veralgemeent; "waarom zijn ze niet eerlijker..."

Ben zelf verkoper bij Volvo en ik heb nog geen enkele keer gezegd dat de V40 een opvolger is van de V50. Dat is 'm dan ook simpelweg niet...

Dit is gewoon een naaste concurrent van de BMW 1, Audi A3 en consoorten...

Een V60 zou ik ook nooit opvolger noemen van de V50. Is groter en dan ook hoger geprijsd. Een directe opvolger van de V50 staat niet onmiddellijk op de planning. Strategische keuze van Volvo en als ik kijk naar de verkoop V40, denk ik niet dat Volvo de bal mis heeft geslagen.
              nls2000

Comment

• Inderdaad nls , ik ( wij vanuit de kempen ) zeggen dat ook niet dat het een opvolger is, is gewoon een nieuwe weg die Volvo inslaat ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lord Tom Bekijk Berichten
                  Zowel de D3 als de D4 in de V40 zijn 5-cilinder 2 liter diesels. De D2 is idd een 1.6D.
                  Die D3 is met zijn 150pk een aangename motor in de D3. De D2 mist echt souplesse onderin vind ik. Eens op snelheid valt dat dan weer mee. Maar ik vind diezelfde D2 in de V60 veel aangenamer, hoe gek het ook klinkt. En op papier wordt dat bevestigd. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat te verklaren is door de langere bakverhoudingen in de V40.
                  +1
                  Heb eveneens met v40 d2 en v60 d2 gereden en de 60 is veel soepeler........

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
                    Jammer dat je zo snel veralgemeent; "waarom zijn ze niet eerlijker..."

Ben zelf verkoper bij Volvo en ik heb nog geen enkele keer gezegd dat de V40 een opvolger is van de V50. Dat is 'm dan ook simpelweg niet...

Dit is gewoon een naaste concurrent van de BMW 1, Audi A3 en consoorten...

Een V60 zou ik ook nooit opvolger noemen van de V50. Is groter en dan ook hoger geprijsd. Een directe opvolger van de V50 staat niet onmiddellijk op de planning. Strategische keuze van Volvo en als ik kijk naar de verkoop V40, denk ik niet dat Volvo de bal mis heeft geslagen.
                    Ik denk ook niet dat ze de bal misgeslaan hebben, uiterlijk is het de mooiste van het rijtje Audi A3/BMW1/Mercedes A/VW Golf/Seat Leon, rijden doet hij ook goed, interieur is zeer fijn afgewerkt maar je kan niet ontkennen dat hij gewoon onpraktisch is, moest dat beter zijn was hij waarschijnlijk al besteld.

Goede strategische keuze om 1 segment waar ze goed in boeren imo volledig te verlaten en een ander zwaar bevochten gaan proberen in te palmen?? Ik hoop dat het werkt...

Ik hoop nog steeds dat ze er een soort Breakversie van gaan uitbrengen. Ze hebben nog tot oktober ten laatste

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door firefox Bekijk Berichten
                      Ik denk ook niet dat ze de bal misgeslaan hebben, uiterlijk is het de mooiste van het rijtje Audi A3/BMW1/Mercedes A/VW Golf/Seat Leon, rijden doet hij ook goed, interieur is zeer fijn afgewerkt maar je kan niet ontkennen dat hij gewoon onpraktisch is, moest dat beter zijn was hij waarschijnlijk al besteld.

Goede strategische keuze om 1 segment waar ze goed in boeren imo volledig te verlaten en een ander zwaar bevochten gaan proberen in te palmen?? Ik hoop dat het werkt...

Ik hoop nog steeds dat ze er een soort Breakversie van gaan uitbrengen. Ze hebben nog tot oktober ten laatste

De V40 is een zeer groot succes, dat is dus zeker al geen misgeslagen bal, integendeel.
                      De V60 heeft een gelijkwaardig volume als de V50, en die V60 is in de fleetmarkt ook een topper.
                      En wil je nog meer, dan is er de V70, de XC60, de XC70, de XC90.

Comment

• Mijn vrouw heeft haar V40 D3 nu exact drie maanden en ik vind het een beestige auto. Mooie sound, ziet er goed uit en de zetels zitten fantastisch. Beter dan mijn één jaar oude A6 Avant(laatste modelà. Als ik van de Volvo overstap in de Audi, lijk ik direct in een oude auto te rijden en dit is toch een wagen die 2 klasses hoger gepositionneerd zit. Dat vind ik klasse. Denk dat mijn volgende een V70 D5 zal worden lol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verokevin Bekijk Berichten
                          Mijn vrouw heeft haar V40 D3 nu exact drie maanden en ik vind het een beestige auto. Mooie sound, ziet er goed uit en de zetels zitten fantastisch. Beter dan mijn één jaar oude A6 Avant(laatste modelà. Als ik van de Volvo overstap in de Audi, lijk ik direct in een oude auto te rijden en dit is toch een wagen die 2 klasses hoger gepositionneerd zit. Dat vind ik klasse. Denk dat mijn volgende een V70 D5 zal worden lol
                          Mijn D3 wordt volgens de garage héél binnenkort geleverd Mijn Golf is verkocht, vandaar dat ik eens even geïnformeerd heb...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
                            Mijn D3 wordt volgens de garage héél binnenkort geleverd Mijn Golf is verkocht, vandaar dat ik eens even geïnformeerd heb...
                            De mijne is ook voor héél binnenkort

Comment

• Mag ik vragen hoelang jullie aan het wachten zijn op jullie V40, ik heb er ook een besteld en had graag geweten hoelang de leveringstermijn moenteel bedraagt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verokevin Bekijk Berichten
                                Mijn vrouw heeft haar V40 D3 nu exact drie maanden en ik vind het een beestige auto. Mooie sound, ziet er goed uit en de zetels zitten fantastisch. Beter dan mijn één jaar oude A6 Avant(laatste modelà. Als ik van de Volvo overstap in de Audi, lijk ik direct in een oude auto te rijden en dit is toch een wagen die 2 klasses hoger gepositionneerd zit. Dat vind ik klasse. Denk dat mijn volgende een V70 D5 zal worden lol
                                Ik dacht toch even: that guy has a death wish. Maar toen besefte ik: zolang je geen BMW's bekritiseert, zit je op dit forum nog redelijk veilig

Comment

• Ben serieus aan het twijfelen tussen de V40 en S60. Vind de S60 mooier maar alleen die koffer schrikt me wat af... Vorige week een V40 T3 test gereden zalig.

Comment

• Heb ook in dezelfde situatie gezeten v40 t3 of d3 r design, is een s60 d4 geworden

Comment

• Woensdag mag ik mijn V40 gaan halen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                        Ik dacht toch even: that guy has a death wish. Maar toen besefte ik: zolang je geen BMW's bekritiseert, zit je op dit forum nog redelijk veilig
                                        Ik zal nuanceren : mijn volgende wordt een V70 D5 of een 330d break haha

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                                          Ben serieus aan het twijfelen tussen de V40 en S60. Vind de S60 mooier maar alleen die koffer schrikt me wat af... Vorige week een V40 T3 test gereden zalig.
                                          de koffer van V40 is nu ook echt niet om over naar huis te schrijven toch qua volume...
                                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Working...
                                          X